Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voimat ja rahat vähissä, mitä tekisitte?

Vierailija
30.07.2023 |

Vanha ja varaton, myöskin voimaton. Tätäkö se loppuelämä on? Onko muita samassa jamassa, k usessa? Tyytyäkö tähän vai yritänkö vielä ja jos kaikki keinot on ikään kuin sallittuja niin parhaat vinkit tänne, eikä mitään lyttäämistä kiitos.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa saa töistä. Salilta saa voimaa.

Onko sinulla siis tarjota tälle vanhalle töitä, vai mistä hän niitä töitä saa?

Vierailija
22/38 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tiedän ettei tämä lause auta tilanteessasi,mutta haluan sanoa että et todellakaan ole yksin tuossa tilanteessa. Minulla on äärettömän rakas ja läheinen sukulainen täysin samassa liemessä. Olen miettinyt miten voisin auttaa. Tuntuu pahalta kun hänellä ei aina ole rahaa edes ruokaan. On laihtunut silmissä. Lainailee tutuiltaan rahaa, koska on pakko. Minä auttaisin rahallisesti, jos pystyisin. Autan toki aina silloin kun minulla on ylimääräistä. Harvemmin otan häneltä velkoja takaisin ellei ole pakko. Hän ei käytä rahojaan alkoholiin tms. Kaikki menee ruokaan ym. Täällä on oikeasti ihmisiä jotka ovat niin köyhiä että elämä on vain selviytymistä. Se on niin surullista, että sattuu. Voimia sinulle äläkä menetä toivoa vaikeassa tilanteessa!<3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen elämä on kuin kukkasen.

https://tuleuskoon.fi/?gclid=CjwKCAjwlJimBhAsEiwA1hrp5qpE7XSC0Sr7PXffSC…

Mitä viiruslinkkejä? Ihan voin kuule sanoa, että en tule!

Ei ole mitään viruslinkkejä.

Jumala auttaa omiaan aina, mutta jos ei kelpaa, niin ei voi mitään.

Olet siis tässä nyt hyljännyt Jeesuksen avun ja iankaikkisen elämän taivaassa.

Kokemuksesta tiedän, että ei auta. Ihminen saattaa elää vuosia harhoissaan, eikä kukaan auta, mutta ette te uskikset niitä uskovaisia näe tai välitä. Se on hyvä huudella, jos itseä on siunattu.

Vierailija
24/38 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/38 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan jo aamulla odottaa, milloin saa mennä nukkumaan. Nyt saa.

Vierailija
26/38 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkisin voimaa ja rahaa.

Vierailija
27/38 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unesta saa voimaa.

Vierailija
28/38 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, etä mikään tilanne ei ole niin huono että sitä ei saisi alkoholilla tai muilla päihteillä vieläkin huonommaksi.

Vierailija
29/38 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, etä mikään tilanne ei ole niin huono että sitä ei saisi alkoholilla tai muilla päihteillä vieläkin huonommaksi.

Päihteet ei ole toistaiseksi olleet ongelma.

Vierailija
30/38 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa saa rikoksella ja voimaa saa feminismistä.

Vierailija
31/38 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole itsellesi armollinen.

Milä on vanha? Ikä on vain luku. Itsestä on kiinni miltä tuntuu. Sairaudet kannattaa hoidattaa tasapainoon ja ottaa rennosti. Ota vastaan tarjottu tuki. Sopeuta menot tuloihin. Juuri nyt nauti kesästä . Ulkoile paljon ja hyödynnä tuoreet kasvikset ja marjat.

Vierailija
32/38 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla sukulaisia tai ystäviä, jotka voisivat auttaa?

Olen itsekin vanha ja varaton, mutta voimia vielä piisaa, joten käyn auttamassa niitä muita vanhoja ja varattomia, joilla ei voimat enää riitä. Käyn heillä siivoamassa, pesemässä pyykit, hoitamassa pankkiasiat ja laskut sekä katson että ruokaa ja puhtautta riittää. Nyt vaan alkaa olla se tilanne, että näitä hoidettavia on enemmän kun minulla aikaa riittää. Hieman pelottaa että kohta tulee sama vaihe kuin sinulle että en enää jaksa ja silloin 30 muuta jää oman onnensa nojaan. 

Tähän asiaan olisi hyvä löytyä, joku yhteisasumisratkaisu eli vanhat ja varattomat saman katon alle ja toisiamme auttaen selviämme.

Aloittajan kertoi, että on varaton ja väsynyt. Miten tuo oma elämäsi nyt häneen mitenkään liittyy? Tarkoititko siis, että aloittajakin alkaisi käydä auttamassa muita vanhoja.

Saako tuosta jotain korvausta, rahaahan aloittaja tarvitsee.

Tuskin hän itsekin väsyneenä tuollaista hommaa kaipaa.

Minusta olisi hiukan riskaabelia mennä tavallisena ihmisenä toisten koteihin ja hoitelemaan pankkiasioita.

Jos jotain katoaa, tai siis asukas väittää, että on joku koru hävinnyt tai rahaa otettu auttajan omaan käyttöön niin milläs todistat ettet ole ottanut mitään.

Jos on muistisairauksia, joko todettuja tai toteamattomia, voivat kuvitella mitä sattuu. Ja ilman niitäkin.

Itse en menisi ihmisten koteihin hääräämään enkä hoitamaan kenenkään pankkiasioita.

Kun en ole siihen valtuutettu tai tee sitä työni puolesta.

Olen itsekin vanha ja varaton ja pyörittelen aloittajan kanssa samoja mietteitä.

En ole keksinyt mitenkä pystyn asioita paremmaksi muuttamaan, ikävä kyllä.

Ymmärrän häntä hyvin.

Vierailija
33/38 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milä on vanha? Ikä on vain luku. Itsestä on kiinni miltä tuntuu. Sairaudet kannattaa hoidattaa tasapainoon ja ottaa rennosti. Ota vastaan tarjottu tuki. Sopeuta menot tuloihin. Juuri nyt nauti kesästä . Ulkoile paljon ja hyödynnä tuoreet kasvikset ja marjat.

En ole aloittaja, mutta ehkä samassa tilanteessa. Elän yksin, jo kauan.

Ikä on vain luku, mutta itse se alkaa seiskalla.

Eläke on pieni, töissä olen ollut, mutta naisena pienipalkkaisissa töissä.

Eläkettä alkoi kertyä vasta 23 vuotiaasta ja palkat olivat 60-70-luvuilla todella alhaiset. Vielä 80-luvullakin. Suhteutettuna tähän aikaan eläkekertymä oli kymmeniä vuosia pieni.

Ota annettu tuki vastaan, niin, mikä tuki? Ei ole olemassa mitään tukea, vaaditaan joku diagnosoitu paljon elämää haittaava sairaus. Silloin voisi saada vammaistukea, sitä ei helposti saa. En siis minäkään.

Asumistuki ja muutama kymppi kansaneläkettä työeläkkeen kompensoimiseksi on ainoa. Tt-tukeen jäi hilkku vaille. Joskus kymppi pari alle, mutta laitan omasta pussista.

En halua siihen Kelan rumbaan enempää mennä.

Ei siis ole mitään tukia jos et ole riittävän sairas tai jäät roikkumaan tt-tuen rajamaastoon.

Vierailija
34/38 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ja vanha. Ehken ole vanhus vielä, mutta kaikkia kortteja ei enää tässä vaiheessa ole tarjolla. Osaisiko sitä kuitenkaan niitä paremmin pelata, jos koittaisi uusi nuoruus. Ulkoilu on hyvä, eikä maksa mitään, jos kelpuuttaa vaatimattomammat varusteet.

Vierailija
35/38 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyttä kannattaa arvostaa, jos sitä on jäljellä. Varattomana vaikeampaa, jos sairastuu, eikä siinä aina isot rahatkaan auta. Kaikkea voi pyöritellä, että ole kiitollinen siitä ja siitä. Enemmän kai meitä vaatimattomammin eläviä on kuin rahassa kylpeviä.

Vierailija
36/38 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rahaa saa rikoksella ja voimaa saa feminismistä.

Liian kiltti ei kyllä rahoja näe.

Vierailija
37/38 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varoissani. Myin just 10 kg ahvenfileitä ja olen saanut jo 6 kg lisää ahven fileitä. HArvoin minulla on huonosti mennyt rahallisesti.

Vierailija
38/38 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Olen varoissani. Myin just 10 kg ahvenfileitä ja olen saanut jo 6 kg lisää ahven fileitä. HArvoin minulla on huonosti mennyt rahallisesti.

Entä muuten? Aiotko hakea töitä vielä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan