Kuinka nopeasti ylipainoisen laihdutus alkaa näkyä?
Ylipainoa ainakin 30 kg, vaa"alla en uskalla käydä, eli siitä en tiedä, olenko laihtunut.
Kaksi viikkoa laihdutusta takana, ja tuntuu, että ei näy missään. Mistä motivaatiota jatkaa sitkeästi vaan eteenpäin? Ajattelin, että jotain vaikutusta olisi parillakin viikolla jo. Vai onko vaan niin, että kun painoa on näinkin paljln, niin muutama kilo ei vielä näy missään?
Kommentit (56)
Vaa'alla viikoissa, peilissä kuukausissa, joskin jälkimmäiseen vaikuttaa niin paljon myös oma fiilis että ei ole kovin objektiivinen. Riippuu toki myös laihtumistahdista, mun kokemus on että -5% ei vielä näy mutta, -10% näkyy, eli satakiloiselle se on kymppi pois eli 3-6 kk millään vähänkään järkevällä laihdutustahdilla.
Paitsi että aktiivinen laihdutus tutkitusti pitkällä tähtäimellä lihottaa, joten kannattaa miettiä josko laihdutusrykäisyn sijaan mietti pysyviä elämäntapamuutoksia joiden myötä paino asettuu rauhassa uudelle, alemmalle tasolle, mutta muutoksen näkee ehkä vasta verratessa 1-2v vanhoihin valokuviin.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, ettå nämä loppuelämän ruokavaliosta puhuvat eivät ole oikeasti lihavia. Jos painoa on tosiaan yli 30 kg yli normaalipainon, niin kyllä se vaan motivoi, jos laihdutuksen alussa saa kunnolla painoa pois ja sitten kun normaalipaino alkaa lähestyä, niin alkaa hienosäätää sellaiseksi, jonka voi säilyttää jatkossakin.
Itsellä ainakin näin. Jos jätän yhden pullan ja sipsiannoksen syömättä viikossa, niin voi olla, että vuoden päästä en olekaan enää 119 kg vaan 117 kg., mutta se tarkoittaa myös sitä, että olen vielä kymmenenkin vuoden päästä lihava.
Mun kokemus ihmisenä, joka olen laihduttanut 122 kilosta 65 kiloon on, että oli vaan pakko hyväksyä se epämotivoiva hidas pudotus. Yritin lähes 10 vuotta kaikkia nopeita keinoja. Karppasin, kävin sairaalan painonhallintaryhmässä jossa vedettiin viikkokausia pelkkää nutrilettia, paleota, jutta-dieettiä, ranskatardieettiä, pätkäpaastoja, vuoropäiväpaastoja... Kaikilla laihduin, kaikkien jälkeen lihoin takaisin + korot päälle entiseen painoon. Lopulta kroppa oli niin sekaisin, etten enää edes kunnolla laihtunut. Vedin 11 viikon puhtaan nutrilett kuurin, ja 122-kiloisena laihduin vain 10 kg, kun laskennallinen odotus oli 22-25 kg. Ja tietysti sudennälkä ja ahminta kuurin jälkeen.
Joten pakko oli hyväksyä että ei tästä mitään näin tule. Että minun on pakko hyväksyä että jo se on hyvä, jos saan pysäytettyä painon nousemisen, mutta hidaskin pudotus on oikein tosi hyvä. Ihan pieniä muutoksia tein yksi kerrallaan, ja ekana vuonna tosiaan en laihtunut kuin viitisen kiloa. Mutta jossain vaiheessa kaikenlaiset muutokset alkoi kumuloitua, ja kun paino oli laskenut parikymmentä kiloa, pystyin enemmän jo liikkumaankin. Yhtenä vuonna huomasin pudottaneeni lähes huomaamatta 22 kg. Ilman mistään täysin kieltäytymistä, ilman kuureja, ilman nälkää. Pienillä vähennyksillä ja muutoksilla sieltä täältä ja vähän arkista liikuntaa lisäten.
Laihduttaminen helpottuu, kun paino putoaa lähes ihannepainoon. Kylläisyydentunne palaa ja jaksat tehdä tunnin juoksulenkin. Kokemusta on.
Mulla on lähtenyt 5,6 kiloa heinäkuun alusta ja suosittelen sitä vaa´alla käyntiä kerran viikossa. Pudotettavaa mulla on 45 kiloa. Juttelin lääkärin kanssa laihdutusleikkauksestakin, mutta hän oli sitä mieltä että yritetään nyt ensin näin. Mun pitäisi olla tavoitepainossa ensi kesänä.
Yksinkertaisesti lasken kaloreita kännykän sovelluksella (Yazio), varon valkoisia hiilareita ja vähärasvainen ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi viikkoa on todella lyhyt aika. Ei siinä ajassa ole ehtinyt sikakaan pieraista. Ylimääräiset nesteet ovat voineet kropasta hävitä (1-2 kg). Sen jälkeen vasta alkaa se rasvanpoltto.
Kyllä se rasva alkaa palaa ihan heti, kun saa vähemmän kaloreita kuin kuluttaa. Ei elimistö kahden viikon viiveellä toimi.
Alkaa palaa, kyllä, mutta kannattaa muistaa että yhden rasvakilon sulattaminen vastaa noin -7000 kilokaloria. Eli jos haluaa polttaa rasvaa kilon viikossa, niin pitää päivittäin kuluttaa tuhat kaloria enemmän kuin syö. Se on aika kova vaatimus. Suositus on 400-500 miinuskilokaloria/vrk ja silloinkin joutuu miettimään, mitä syö, jotta saa riittävästi kaikkia tarvittavia ravinteita.
Ulkopuolinen huomaa 10 kilon jälkeen.
Itselläni näkyvää, tuli 2kk jälkeen. Paino kyllä lähti tippumaan jo aiemmin. Vaate koko pieneni kymmenen tuumaa reilussa vuodessa.. Hyvin pysynyt.
Moi! Minulla itselläni auttoi seuraavanlainen tuote:
https://liposlend24.com/text.php#aff=Pingviini
Tämä tuote sai minut pysymään poissa herkuista ja arkiliikunnan kera menetin painoa helpommin kun voisi kuvitella! Suosittelen kokeilemaan, ehdottomasti hintansa arvoinen
Kun pudotin ensimmäiset 5 kiloa niin pari ihmistä sanoi, että kasvoni ovat kaventuneet.
Minä laihduin 4.5 kuukaudessa 27 kiloa. Kyllä se aika äkkiä näkyi kun vaan jaksoin treenata. Joka päivä treenasin. Otin jopa loparit töistä sen takia että halusin laihtua. Laihduin 34 kg.
Laihdutettavaa 34 kiloa, joista 9 kg lähtenyt kesän jälkeen. Ulkonäössä ei vielä huomattava muutosta. Oletan, kun näin paljon tiputettavaa, että alkaa näkymään kun noin 15 kg on saatu pois.
Tätä on mahdoton aikatauluttaa, mutta jos täällä on porukkaa jotka ihan oikeasti haluaa laihtua ja on valmis sitoutumaan prosessiin niin täällä on apua. Tule käymään kehohoidossa niin laitetaan aineenvahduntasi toimimaan niin kuin sen kuuluu. Tuloksia tiedossa jo muutamassa viikossa eli noin 3-5 hoidon jälkeen. Varaa aikasi alta.
https://varaa.timma.fi/kehohoito
Vaaka kertoo totuuden. Joka päivä kun punnitsee painon samaan aikaan ja vertaa muutosta viikosta toiseen niin tietää missä mennään. Pistä paino ylös jonnekin joka päivä, kummasti motivoi kun näkee muutoksen suunnan.
Jos et käy puntarilla, niin mittaa vaikka mittanauhalla tai narunpätkällä vyötärö. Siitä näkee hyvin edistymisen.
Naruun voi laittaa vaikka solmun merkiksi alkutilanteen kohdalle.
Siinä voi kuitenkin mennä useita viikkoja ennenkuin itse huomaa omasta olemuksesta laihtumista, vaikka oikeasti olisi jo laihtunut.
Itse olen laihduttanut melkein puoli vuoli vuotta, enkä oikein peilistä huomaa laihtumista, vaikka olen jo joutunut ostamaan pienempiä vaatteita ja vaa'an mukaan olen laihtunut yli 10 kiloa.
Joillakin vaan käy niin, että näkee itsensä lihavana vaikka olisi laihtunut normaalipainoon.
Mulla oli reilu 20 kiloa ylipainoa. Nyt, kun siitä on pudonnut n. 12 kiloa, vaatteista huomaa eron. Ovat väljiä, kun ennen olivat tiukkoja. Peilistä en vieläkään näe muutosta, mutta mulla on sen mallinen kroppa, ettei siinä tuonkaan verran laihtumista/lihomista kovin hyvin näy.
Riippuu lähtöpainosta. Otaksun, että puolen vuoden sisään.