Muita joiden pitää pestä hiukset joka päivä?
Mun pitää pestä päivittäin, jos yksikin päivä jää välistä, heti on hiukset inhottavan limaisen ja tahmaisen oloiset.
Enkä todellakaan ala mitään kuivashamoota hiuksiini tunkemaan, kun samalla vaivalla saan ne vedellä ja oikealla shampoolla pestyä.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin pidentää pesuväliä 38 VUOTTA. Sain vain tali-ihottuman ja kroonisen päänahan hiivan. Kun lopulta aloin pestä joka päivä, voi hiukset ja päänahka paljon paremmin, ja nyt voin jopa venyttää pesua 12h eteenpäin (eli 36h pesujen välillä). Yhtään sen yli, niin alkaa kutina, ja menee useampi pesukerta ennen kuin päänahka rauhoittuu.
Mitä shampoota käytät
Ei ole shampoosta kiinni. Luuletko etten vuosikymmenten aikana ole ehtinyt jo kokeilla kaikkia mahdollisia?
Kyllä shampooilla on väliä. Otapa selvää mitä esimerkiksi sulfaarit tekevät. Suosittelen vaihtamaan täysin kemikaalittomiin tuotteisiin.
Mikä on kemikaaliton tuote? Ja mikä on sulfaari?
No olisiko tuote joka ei sisällä kemikaaleja? Kemikaali sanan voit googlata jos et tiedä mitä se meinaa. Ja sulfaatit* googlaapa sekin :)
Todella vaikea on löytää shampoota, jossa ei ole kemikaaleja. Ei sellaista ole olemassakaan, ellet tarkoita jotain kananmunaa ja ruisjauhoa.
Shampooissa lähinnä palasaippuioista löytyy luonnollisia shampooita. Suomalainen merkki Flow muun muassa tekee näitä.
"Saippuan valmistuksessa lipeäveteen sekoitetaan öljyä ja rasvaa. Lipeä aiheuttaa rasvoissa kemiallisen reaktion, jota kutsutaan saponifikaatioksi. Tässä prosessissa lipeä katoaa lopullisesta tuotteesta ja lopputuloksena syntyy saippuaa."
Ei kuulosta luonnolliselta eikä kemikaalittomalta.
👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin pidentää pesuväliä 38 VUOTTA. Sain vain tali-ihottuman ja kroonisen päänahan hiivan. Kun lopulta aloin pestä joka päivä, voi hiukset ja päänahka paljon paremmin, ja nyt voin jopa venyttää pesua 12h eteenpäin (eli 36h pesujen välillä). Yhtään sen yli, niin alkaa kutina, ja menee useampi pesukerta ennen kuin päänahka rauhoittuu.
Mitä shampoota käytät
Ei ole shampoosta kiinni. Luuletko etten vuosikymmenten aikana ole ehtinyt jo kokeilla kaikkia mahdollisia?
Kyllä shampooilla on väliä. Otapa selvää mitä esimerkiksi sulfaarit tekevät. Suosittelen vaihtamaan täysin kemikaalittomiin tuotteisiin.
Ei ole olemassa "kemikaalittomia tuotteita". Joka niin väittää, ei tiedä mitä "kemikaali" tarkoittaa. Esimerkiksi vesi on kemikaali. Etikka on kemikaali. Suola on kemikaali.
Tällaiset alentuvat kommentit ovat ihan hirveän ärsyttäviä. Luuletko sinä oikeasti, että päänahkaongelmainen sitkeästi pesee jollain yhdellä ja samalla tuotteella, niinkun "döööööö", ilman että kokeilisi eri tuotteita ja ilman että olisi käynyt läpi kaikki mahdolliset ja mahdottomat allergiapotentiaalit? Niinkuin sanoin OLEN EHTINYT KOKEILLA KAIKKIA. MIKÄÄN NIISTÄ EI PIDENNÄ PESUVÄLIÄ.
Kyse on päänahan ominaisuudesta (rasvoittuva), ei siitä että ihminen vain käyttäisi väärää shampoota. Ihan turha sinulle luetella kaikkia mahdollisia tuotemerkkejä ja tuotekategorioita (enkä edes muistaisi), kun sinä kuitenkin vedät jonkin yhden hippi-ayerveda-vuohenkusesta himalajalla tehdyn kikkareshampoon, jolla pesu kerran vuodessa täysikuun aikana riittää.
Ps. tarkoitat varmaan sulfaatteja. Opettele edes termit oikein, ennen kuin yrität besserwisseröidä. Vaan mitäpä voi odottaa tyypiltä, joka ei edes ymmärrä käsitettä "kemikaali".
Minäkin ennen lähes joka päivä hiukseni koska ne tuntuivat muuten likaisilta. Vaihdoin kampaajaa ja hän kehotti ensinnäkin pesemään hiukset silloin tällöin syväpuhdistavalla shampoolla koska muotoilutuotteista ja varsinkin hiuslakasta jää helposti jäämiä hiuksiin, muuten pesen hiukset kosteuttavalla shampoolla. Lisäksi olen kampaajan ohjeistuksesta vaihtanut hiuslakan sellaiseksi mikä lähtee pois kevyesti harjaamalla. Nyt hiusteni pesuväli on 3 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Voi pilkunnussijat sentään. Vähä kemikaalinen luonnollinen shampoo sitten, onko parempi? Sellainen kannattaa valita jos kärsii rasvoittuvasta päästä tai muusta päänahan ongelmista.
Kuinka shampoo on "vähäkemikaalinen", kun se on 100% tehty kemikaaleista, ja se pestään hiuksista toisella kemikaalilla (vedellä)?
Ps. joo olen kokeillut näitäkin varmaan kymmentä eri merkkiä, ei tippaakaan pidennä pesuväliä.
Muut kyllä ymmärtävät kun sanotaan kemikaaliton shampoo. Sen kun googlettaakin nii saa listan shampooista joissa on suurinosa ainesosista orgaanisia. Kyllä on nyt typerää pilkunnussija tyyppiä täällä kirjoittamassa ja itkemässä kirjoitusvirheistä. No, jätänpä tämän aiheen tähän ja mietin ensi kerralla kaksi kertaa koitanko auttaa jossain ongelmassa jonka itse olen jo ratkonut.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ennen lähes joka päivä hiukseni koska ne tuntuivat muuten likaisilta. Vaihdoin kampaajaa ja hän kehotti ensinnäkin pesemään hiukset silloin tällöin syväpuhdistavalla shampoolla koska muotoilutuotteista ja varsinkin hiuslakasta jää helposti jäämiä hiuksiin, muuten pesen hiukset kosteuttavalla shampoolla. Lisäksi olen kampaajan ohjeistuksesta vaihtanut hiuslakan sellaiseksi mikä lähtee pois kevyesti harjaamalla. Nyt hiusteni pesuväli on 3 päivää.
En käytä mitään muotoilutuotteita, ja silti pesen kerran viikossa syväpuhdistavalla. Ei ole vaikuttanut mitenkään pesuväliin.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt pari kertaa syväpuhdistavan hoidon, käyttänyt suolashampoota sekä mahdollisimman kemikaalittomia :) tuotteita. Nykyään menee helposti viikko pesemättä.
Vierailija kirjoitti:
Muut kyllä ymmärtävät kun sanotaan kemikaaliton shampoo. Sen kun googlettaakin nii saa listan shampooista joissa on suurinosa ainesosista orgaanisia. Kyllä on nyt typerää pilkunnussija tyyppiä täällä kirjoittamassa ja itkemässä kirjoitusvirheistä. No, jätänpä tämän aiheen tähän ja mietin ensi kerralla kaksi kertaa koitanko auttaa jossain ongelmassa jonka itse olen jo ratkonut.
Kukaan älykäs ihminen ei "ymmärrä" mitä kemikaaliton shampoo tarkoittaa, koska sellaista ei ole olemassa. Termi on yhtä älytön kuin puhuisi atomivapaasta shampoosta. Vain ne "ymmärtävät", jotka ovat ilmeisesti katsoneet samoja itseoppineiden hippien tiktokkeja, joista tuo älytön väärinkäsitys "kemikaaleista" tulee.
Joo älä tosiaan yritä "auttaa", kun et edes ymmärrä perussanastoa, ja luulet tietäväsi paremmin mitä ihmiset ovat jo kokeilleet. Tuollaista "apua" eli virheellistä besserwisseröintiä ei todellakaan kaipaa kukaan.
Vaihdan tyynyliinan aina kun olen pessyt hiukset. Tyynyliinaan jää valtava määrä rasvaa jos on rasvoittuvat hiukset. Itselle auttoi tämä ja tämän neuvoi ihotautilääkäri jo silloin nuorena kun oli vielä aknea.
Minäkin olen kokeillut useita erilaisia shampoita, vähentänyt muotoilutuotteiden käyttöä jne mutta ainoa mikä on tuonut pienen helpotuksen on raskaus. Hormonitoiminta ilmeisesti muuttui sen verran, että iho ja päänahka ylipäätään ovat olleet kuivempia.
Shampoista muuten tsekkaan aina ainesosaluettelon ja pitkälti samoja aineita tuntuu olevan "kemikaalittomissa" tuotteissa kuin jossain perus LV:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan älykäs ihminen ei "ymmärrä" mitä kemikaaliton shampoo tarkoittaa, koska sellaista ei ole olemassa. Termi on yhtä älytön kuin puhuisi atomivapaasta shampoosta. Vain ne "ymmärtävät", jotka ovat ilmeisesti katsoneet samoja itseoppineiden hippien tiktokkeja, joista tuo älytön väärinkäsitys "kemikaaleista" tulee.
Joo älä tosiaan yritä "auttaa", kun et edes ymmärrä perussanastoa, ja luulet tietäväsi paremmin mitä ihmiset ovat jo kokeilleet. Tuollaista "apua" eli virheellistä besserwisseröintiä ei todellakaan kaipaa kukaan.
Jos sinä et ymmärrä ei meinaa etteikö muut ymmärtäisi. Ja en ole hippi enkä omista titkokkia :) sinuna olisin hiljaa kun et mitään tiedä.
Suositelkaas nyt hyviä shampoita joka päiväiseen pesuun meille rasvapäille. Kiitos!
Ei tälle rasvoittumiselle oikeasti mahda mitään! Koko ikä kärsitty siitä vaikka mitä testailtu. Yksi tuote on ehkä himpun verran auttanut siihen ettei heti hiukset ole lättänä rasvakasa. On siis suolasuihke jota laitan pesun jälkeen. Itse käytän hajusteetonta sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Suositelkaas nyt hyviä shampoita joka päiväiseen pesuun meille rasvapäille. Kiitos!
Minä pesen tällä påivittäin.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/maui-awapuhi-385-ml-shampoo
Minunkin on pakko pestä joka päivä. Hiukset alkoi rasvoittumaan nopeasti teini-iässä, ja sama jatkuu edelleen. Olen kokeillut varmaan kaikki shampoot (apteekin, kaupan, kampaamon, silikonittomat, sulfaatittomat, saippuapohjaiset jne.), mutta mikään ei auta.
Viimeksi yritin pidentää pesuväliä koronan aikaan, mutta siitä ei ollut hyöyä ja päänahka ärsyyntyi pahasti. Jos joku kampaaja ehdottaa pesuvälin pidentämistä, niin epäilen kyllä hänen ammattitaitoaan.
Minulla on paksut ja pitkät hiukset ja hikoilen herkästi, etenkin päänahasta. Haluan hikoilun jälkeen pestä hiukset, en halua mennä sänkyyn hikisellä päänahalla. Jos en tee mitään päivän aikana enkä hikoile, voin pitää pesussa yhden välipäivän. En jaksa stressata hiusten pesua ja sitä, että pitäisi pitää välipäiviä pesussa. Pesen hiukset, jos ne ovat likaiset ja that's it. Ihan sama mitä jossain artikkelissa lukee.
Mä kokeilin yhteen aikaan, etten pessyt hiuksia muutamaan päivään ja ei toiminut sitten niin yhtään. Kauheat rasvaiset klimpit. Joillekin voi toimia, mutta ei mulle - mun pitää pestä hiukset joka päivä. Poikkeuksena jos on todella kipeä, mutta silloinkin on pakko ainakin pitää hiukset kiinni. En muutenkaan ymmärrä sitä hehkutusta, että tekee mukamas päänahalle hyvää olla pesemättä hiuksia usein - tai ettei edes kastele päänahkaa. Kyllähän sekin rasvoittuu ja kuivuu. Mulla ei ainakaan hiukset ja päänahka tulleet yhtään terveemmiksi sillä, etten pessyt hiuksia moneen päivään. Päinvastoin, tuntui että hiuksista tuli ihan kuolleet.
Vierailija kirjoitti:
https://www.catteco.fi/store/kookos-shampoo-pala
Tämä on on ollut minulle paras. Monet ekokaupat myy tätä. Tämä on enemmänkin kuiville/normaaleille, mutta koska pesen joka päivä, niin päätin kokeilla hellävaraisempaa. Tällä jos olen pessyt aamulla, niin tukka ei vielä seuraavana aamuna ole rasvainen, mutta toki alkaa sitten päivän mittaan rasvoittumaan nopeasti. Millään shampoolla en ole saanut pidennettyä pasuväliä siten, että olisi välissä yksi päivä ilman pesua. Jos en pese, niin en voi poistua kotoa, paitsi ehkä talvella kun on pipo päässä.
Minulla on ollut rasvoittuva päänahka teinistä asti ja siitä lähtien olen pessyt hiukset joka ilta vieläpä kahteen kertaan shampoolla. Olen nyt melkein 40-vuotias eli olen tehnyt tätä noin 25 vuotta. Päänahka voi hyvin eikä ole kuiva, hiukset voivat hyvin eivätkä ole kuivat tai harvat vaikka ovat melkein vyötärölle asti. En näe miksi pitäisi toimivaa systeemiä muuttaa. Joka tapauksessa joutuisin siitepölyallergioiden vuoksi pesemään hiukset kuitenkin joka ilta monta kuukautta vuodesta. Ehkä eri ihmisillä vain on tämäkin asia erilainen ja suurimmalle osalle suunnattu ohje ei sovi kaikille.
"Saippuan valmistuksessa lipeäveteen sekoitetaan öljyä ja rasvaa. Lipeä aiheuttaa rasvoissa kemiallisen reaktion, jota kutsutaan saponifikaatioksi. Tässä prosessissa lipeä katoaa lopullisesta tuotteesta ja lopputuloksena syntyy saippuaa."
Ei kuulosta luonnolliselta eikä kemikaalittomalta.