Muita joiden pitää pestä hiukset joka päivä?
Mun pitää pestä päivittäin, jos yksikin päivä jää välistä, heti on hiukset inhottavan limaisen ja tahmaisen oloiset.
Enkä todellakaan ala mitään kuivashamoota hiuksiini tunkemaan, kun samalla vaivalla saan ne vedellä ja oikealla shampoolla pestyä.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukkasi rasvoittuu nopeasti KOSKA peset sen joka päivä. Tukka taipuu kyllä pikkuhiljaa, jos vaan itsepintaisesti peset sitä koko ajan vähän harvemmin. Alkuun pitää kestää sitä, että se on välillä likainen.
Voi luoja aina tulee näitä peset liikaa-tyyppejä tietämään asioista. Ole nyt hiljaa ettet nolaa itseäsi enempää🤦
Onko oikeasti niin että pesemättä jättäminen pitkän aikaa ei vaikuta MITENKÄÄN? Mulla on paksu ja karhea tukka ja pesen sen kerran viikossa, mutta se on likaisen näköinen päivän tai pari, mutta ei haittaa mua jos laittaa ponnarin. Ymmärrän että ohutta tukkaa pitää pestä ehkä useammin kuin kerran viikkoon, mutta en vaan tajua miten jonkun tukka voi olla sellainen, että OIKEASTI tarvitsisi pestä joka päivä. Sehän on tosi rankkaa tukalle? Enkä koita olla inhottava tai tyhmä.
Kokeile Dermosilin suolashampoota. Googleta jollet tiedä tuotetta. Todella hyvä shampoo
Kuivan ihon ja hiustyypin etuja sentään tuo, ettei tarvitse pestä jatkuvasti kun ei likaannu nopeasti.
Suomen äärimmäisen kuiva ja kylmä ilmasto ei vaan sovi kuivalle tyypille yhtään.
Mun tukka tuntuu toisinaan kuivlata ja rasvaiselta samaan aikaan. Lähes 2 kuukauteen en ole käyttännyt shampoota enkä hoitsuainetta. Päivittäin kampaan tukan eteen- ja taakepäin. Lähtevät samalla erovuorossa olevat kuviat vanhat ja harmaat hiukset poisa päästä. Pippurin kokoinen pallo niitä kertyy yleensä
Vierailija kirjoitti:
Tukkasi rasvoittuu nopeasti KOSKA peset sen joka päivä. Tukka taipuu kyllä pikkuhiljaa, jos vaan itsepintaisesti peset sitä koko ajan vähän harvemmin. Alkuun pitää kestää sitä, että se on välillä likainen.
Rasvoittuva ihotyyppi(päänahka on myös ihoa, jota monet eivät tunnu ymmärtävän) ei muutu vähemmän rasvoittuvaksi sillä että sen jättää pesemättä. Sen sijaan se alkaa haista, kutista ja tukkia hiustyviä talilla, josta aiheutuu hiustenlähtöä ja hiusten kasvun hidastumista kuten myös muita iho ongelmia kuten finnejä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/et-kai-pese-paivittain-parturi-palj…
Vaikka jokaisen ihmisen hiuslaatu ja näin ollen myös hiusten optimaalinen pesutiheys on erilainen, ei kenenkään ole hyvä pestä pehkoaan shampoolla päivittäin – ei, vaikka hiukset rasvoittuisivat helposti. Päivittäisestä pesemisestä on rasvoittuville hiuksille enemmän haittaa kuin hyötyä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/et-kai-pese-paivittain-parturi-palj…
Shampoo nimittäin poistaa päänahasta ja hiuksista luonnollisia öljyjä, jolloin kuivunut päänahka alkaa tuottaa entistä enemmän talia. Paradoksaalista mutta totta, hiusten liiallinen pesu voi siis saada ne rasvoittumaan entistä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja aina tulee näitä peset liikaa-tyyppejä tietämään asioista. Ole nyt hiljaa ettet nolaa itseäsi enempää🤦
Ihan kylläkin kampaaja kertoo, että hiuksia ei pitäisi pestä joka päivä...
https://www.itsehoitoapteekki.fi/artikkelit/hiustenhyvinvointi/6-vinkki…
No mun kampaaja sanoi että hyvin voi pestä päivittäin. Kumpaa tässä nyt uskoa, sun nettiartikkelia vai omaa kampaajaa jolle on mun hiukset ja päänahka tuttu 15v ajalta? Entä ihmisen oma kokemus asiasta, kun on todennut että pesemättömyys johtaa päänahan kutinaan, näppylöihin ja hiustenlähtöön? Pitääkö sille antaa arvoa vai sokeasti uskoa siihen mitä netissä sanotaan ja neuvoa sen perusteella vielä muitakin?
Kyllä mulla on muutenki sellainen iho, että jos kosketan ihoa tuntuu öljyiseltä. Enkä todellakaansyö mitään sipsejä yms.
Ollut nuoresta asti. Ihmettelin aina kun sisko ja äitini pesi hiuksia vain kerran tai pari viikossa. Syötiin kaikki ihan samaa ruokaa ja liikutiin. Samanlaista ollut nuoresta saakka että hiukset rasvoittuu joka päivä nyt olen päälle 30 vuotias. Kerran koitin olla pesemättä jotain pari viikkoa putkeen eihän siitä mitään tullut, en voinut minnekään mennä. Kuivashampoot ei myöskään tehoa, rasva vain jää kellumaan pinnalle. On tämä pieni riesa mutta tähän on jo niin tottunut.
Siis mitä ihmettä täällä kommenteissa tapahtuu. "Joo ei pidä pestä joka päivä. Onhan mulla kyllä sitten välillä tosi rasvaiset hiukset, mutta kun dogmaattisesti nyt seuraan tätä jostain ulkomailta ihan eri hiustyypille tarkoitettua ohjetta, että EI SAA PESTÄ, niin olen ihan ok tämän rasvaletin kanssa". Miksi otatte mieluummin ohjeita jostain random nettisivuilta sen sijaan, että ihan rauhassa itse tutustutte omaan hiustyyppiinne? Itse olen kokeillut olla monta päivää pesemättä vaikkapa pandemian aikaan, ja hiukset ei tykännyt. Joka päivä kun pesen ja käytän omalle hiustyypille soveltuvia tuotteita, niin saan jatkuvasti kehuja, myös kampaajaltani, miten kauniit hiukset minulla on. En ole värjännyt näitä vuosiin, ovat tosi paksut ja tuuheat ja kiiltävät. Jokainen tyylillään, mutta ei ole mitään universaalia ohjetta tähän. Oma kampaajani on sanonut, että joidenkin pitää pestä päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuinka kauan tätä pitäisi jatkaa, että hiukset pysyisi puhtaan näköisinä pitkään. Itsellä oli varmaan 15 vuotta pitkät hiukset ja pesin ne n joka kolmas päivä. Ja kyllähän ne siinä vaiheessa näytti aina jo ihan likaisilta.
Pesen joka päivä. Päänahka hikoilee herkästi ja hiukset on juuresta ihan lähmässä joten pakko pestä joka päivä. Kuivashampoolla voin yhden pesukerran siirtää jos en ole hikoillut.
Pesen joka toinen päivä. Ilman kuivashampoota hiukset on likaiset jo päivässä. Toisaalta jatkuva kuivashampoo ei tee hyvää päivittäin hiuksille sekään.
Olen yrittänyt joskus vähentää pesuväliä sillä ajatuksella että päänahka tottuu. Lopputuloksena haiseva, rasvaisen näköinen ja kutiseva päänahka johon tuli rupista ihottumaa. :D
Pesen joka päivä, näin olen toiminut jo vuosikymmeniä. Ihotyyppini on rasvoittuva, joten mikään pesuvälin pidentäminen tai shampoon vaihtaminen ei hidasta rasvoittumista. Hiukset ovat pitkät, tuuheat ja kiiltävät, huonojen latvojen leikkaaminen kerran vuodessa riittää.
Jos sairaana ollessa en pysty pesemään hiuksia, niin parissa päivässä päänahka muuttuu kipeäksi, kirveleväksi ja näppyläiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvoittuva ihotyyppi(päänahka on myös ihoa, jota monet eivät tunnu ymmärtävän) ei muutu vähemmän rasvoittuvaksi sillä että sen jättää pesemättä. Sen sijaan se alkaa haista, kutista ja tukkia hiustyviä talilla, josta aiheutuu hiustenlähtöä ja hiusten kasvun hidastumista kuten myös muita iho ongelmia kuten finnejä.
Oletko kokeillut päänahan kuorintaa esim. sokerilla tai suolalla? Minä kuorin pesua ennen ja nykyisin riittää shampoopesu 2x viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Se on päänahka mikä rasvoittuu ja hikoilee ja päänahasta se hiki ja rasva siirtyy hiuksiin. Rasvoittuvaa ja hikoilevaa päänahkaa EI voi muuttaa kuivemmaksi ja hikoilemattomaksi pesemättömyydellä. Iho ei puhdista itse itseään ja pesemätön iho aiheuttaa vain ja ainoastaan iho-ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Mä koitin pitkään pestä 2-3 päivän välein ja olin sitten kotona etätöissä liimalettinä. Rasvoittuminen kyllä vähän helpotti, mutta riehahti kunnon seborrea päänahkaan ja tästä taipumuksesta ei taida päästä eroon :/. Ihotautilääkäri sanoi, että ei saa päästää tukkaa rasvaiseksi.
Ihan kylläkin kampaaja kertoo, että hiuksia ei pitäisi pestä joka päivä...
https://www.itsehoitoapteekki.fi/artikkelit/hiustenhyvinvointi/6-vinkki…