Mihin rakennusalalla toimistohommia tehnyt kuusikymppinen voisi vielä kouluttautua?
Valtion virastossa olin työllistettynä kun lamassa jäin työttömäksi. Muuten olen ollut erilaisissa toimistohommissa ja it-vastaavana rakennusalan tai sitä sivuavissa firmoissa. Kokeilin koodausta avoimessa, meni hyvin kun tein töitä paljon, mutta ei ole siihen kuitenkaan lahjakkuutta. Hoitoalalle en kykene. Olen liian herkkä ja heiveröinen.
Eläkkeelle en vielä pääse ja olin pitkään tuuliajolla eli pätkätöissä 90- luvun laman jälkeen joten oma asunto oli mahdollista ostaa vasta vanhana joten en voi ennen virallista eläkeikää luopua työnteosta. Puhelinmyynti ei käy sillä minulla on diagnoosikin siitä, etten voi tehdä jatkuvaa puhumista vaativaa työtä. Isännöinti on mielessä lähinnä mitä voisin ehkä tehdä. Onnistuisiko näillä rajotteilla? Kirjanpidosta osaan perusteet mutta en ole koskaan tehnyt sitä työnä.
Kommentit (13)
katso netistä, mikä ala työllistää hyvin ja mieluiten sellainen, jolle kouluttautuminen ei kestä liian kauan, eli lyhytkestoinen koulutus
Vierailija kirjoitti:
Mikä helskutin diagnoosi tuo tuollainen muka on?
Rakenteellinen synnynnäinen vika äänihuulissa.
Onhan niitä, noista kynsiteknikko lähinnä.
Kiinteistövälittäjä. Miksei se isännöintikin.
Jotain aspahommia, esim elokuvateatterissa lipunmyyntiä?
Hammashoitajaksi? Tai välinehuoltajaksi sairaalaan? Tai jonnekin kehitysvammaisten päivätoimintaan ohjaajaksi?
Tai mitä jos möisit asunnon ja muuttaisit yksiöön vuokralle? Ehkä se olisi paras ratkaisu?
Opiskele kirjanpitäjäksi ja avaa tilitoimisto. Sille on aina kysyntää.
Ei sovi pikkutarkkuutta tai taiteellista lahjakkuutta vaativat ammatit. Olen kömpelö ja piirrän kuin viisivuotias. Asunnon myynti on yksi vaihtoehto. Mutta tämä olisi sopiva vanhetessa. esteetön. Lyhyt matka kauppoihin ja sairaalaankin 1,5 km.
Kiinteistöassistentti.
Jos asut Pk-seudulla, Amiedussa alkaa työvoimakoulutus .
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistöassistentti.
Jos asut Pk-seudulla, Amiedussa alkaa työvoimakoulutus .
En asu enkä ole - vielä - työtön. Haluaisin vain ennakoida.
Miksi sp ne toimistohommat ei enää sulle sovi?
Mikä helskutin diagnoosi tuo tuollainen muka on?