Hakemastani työpaikasta soitettiin lauantai-aamuna 9:30
Mitä ihmettä? Olin nukkumassa, koska rankka työviikko takana.
Kyseessä on perus maanantai-perjantai työ, johon hain. Eikö edes viikonloppuisin saa levätä? Joutuu näköjään kyttäämään puhelinta joka päivä aamusta iltaan.
Olen hakenut useampaan työpaikkaan siksi, koska nykyinen työ on loppumassa.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole asiallista. Mulle on kerran soitettu hakemastani työpaikasta joskus ennen kahdeksaa lauantaiaamuna. Esimies oli vaikuttanut muutenkin epämääräiseltä, mutta tuon soittoajankohdan perusteella päätin etten ota paikkaa.
Kaheli.
Ei vaan riittävän kokenut ammattilainen tietääkseni että jos esimies rimputtelee ihmisille tällaiseen aikaan, hän ei luultavasti kunnioita myöskään työntekijöiden vapaa-aikaa ja yksityiselämää vaan piinaisi työasioilla ihan koska tahansa. Voin valita, joten jätin väliin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole asiallista. Mulle on kerran soitettu hakemastani työpaikasta joskus ennen kahdeksaa lauantaiaamuna. Esimies oli vaikuttanut muutenkin epämääräiseltä, mutta tuon soittoajankohdan perusteella päätin etten ota paikkaa.
Minulle soitettiin kerran työpaikkahaastattelun jälkeen kahden viikon päästä ja miessoittaja moitti tuohtuneella kovalla äänellä miksi hänelle ei vastata puhelimeen kun hän oli jo aiemmin kerran aamupäivästä soittanut ja puhelimeni oli siis ollut kiinni (uimahallivaraukseni vuoksi olin uimassa).
Kunnan ihan asiallinen paikka kyseessä. En ottanut vastaan tuon miehen käytöksen vuoksi, hyi kamala tommosen kanssa työskennellä.
Lupasi myös jo siinä työhaastattelussa lähettää todistukseni ("jätä siihen vaan ilmoitamme kirjeitse ensi viikon aikana kuka valitaan ja lähetän samalla nuo todistuksesi" ), kirjettä valinnasta saati todistuksia ei koskaan saapunut.
Minulla onneksi jo työpaikka ettei hätää ollut, joten saattoi sanoa ei kiitos en päivystä 24/7 odotellen mahtaisitko soittaa.
Kukahan reppana tuonnekin meni.
Mikä helv... ihmisethän kyttää luuriaan muutenkin 24h, ainakin kun kävelee tai ajaa liikenteessä, miten AP onnistui missaamaan puhelun.
Eikös tuo ole ihan huomaavaista soittaa muulloin kuin työaikanasi?
Vierailija kirjoitti:
No saitko työn?
Ei kai mitään fiksua työtä päätetä puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi kamala. Kelasta tuli kaksi viestiä myös nyt aamulla ja aamupäivästä. Vaati tietoa ja selvityksen. Joko joku tekee lauantaina myyrän työtä tai se on koneviesti.
Kelassa tekevät ylitöitä viikonloppuisin, ruuhkaa työjonossa.Joten ei ole mikä feikkiviesti, varma tieto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaheli.
Ei vaan riittävän kokenut ammattilainen tietääkseni että jos esimies rimputtelee ihmisille tällaiseen aikaan, hän ei luultavasti kunnioita myöskään työntekijöiden vapaa-aikaa ja yksityiselämää vaan piinaisi työasioilla ihan koska tahansa. Voin valita, joten jätin väliin.
Mä olen joskus töissä vielä tavanomaisten toimistotuntien ulkopuolella ja juuri tästä syystä en lähetä edes sähköposteja enää viiden jälkeen vaan ajastan ne lähtemään seuraavana arkiaamuna. Nuorisolaiset ei ehkä tajua mutta tuollainen koko ajan vähintään puoliksi töissä oleva esimies on oikeasti ihan helvetinmoinen riesa, koska se käytännössä edellyttää samaa kaikilta muiltakin. Ei ole mikään esimerkillisen työmoraalin ilmentymä vaan työhyvinvointia heikentävä, rajaton ääliö.
olipa hyvä käytäntö. Vähenee vaara siitä, että vastaa puheluun työpaikalla ja uuden työn etsiminen paljastuu. Lisäksi on huomaavaisesti myös ottanut mieleen, että arki-iltoina haluaa ehkä olla rauhassa ihan kaikelta ja sitten jos tiedon saa viikonloppuna heti aamusta, niin on koko viikonloppu aikaa pohtia ottaako työn vastaan eikä pohdinnat häiritse sitten työntekoa viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Sinne työpaikkaan haetaan epätoivoisesti tekijää, siksi soitti lauantaina.
No minusta tuo kuulostaa kyllä myöskin siltä, että työnantaja/työpaikka yritti tehdä vaikutuksen työnhakijaan :) Ehkä onnistui ehkä ei.
jos et halua, että sinulle soitetaan tiettyyn aikaan, mainitse siitä. Opettele kommunikoimaan. Ei tarvitse sitten vauvapalstalla itkeä, että kun soitettiin väärään aikaan.
Mulle laitettiin torstai-iltana 21.30 viesti, etten tullut valituksi hakemaani tehtävään. Ei ollut vissiin pokkaa soittaa ja kertoa.
No saitko työn?