Onko teillä useamman pankin tilejä ja kortteja vai vain yksi?
Mulla oli aikoinaan palkkatili Nordeassa mutta olen siirtänyt sieltä kaikki tilit, tulot ja tapahtumat S-Pankkiin jonne olen myös hankkinut luottokortin. Nordean luottokortti enää olemassa oikeastaan matkailun takia, että olisi sitten toinen luottokortti varalla jos toiselle tapahtuu jotain. Ja yksi alkuperäinen säästötilini joka ei tuota latin latia korkojakaan. Mutta maksan tuosta hyvästä nyt sitten Nordealle palvelumaksuja 4,65/kk joten voisin kyllä ihan hyvin lopettaa koko sopimuksen.
Mutta olisiko järkevää avata esim. Bank Norweigianiin sama setti eli säästötili + luottokortti? En siis ikinä jätä luottokorteilleni mitään maksuja vaan käytän sitä matkojen, hotellien ja nettiostosten maksamiseen jotka lyhennän heti pois.
Vai miten etenisin, vaihtoehtoja?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla useampi luottokortti? Ikäni pärjännyt yhdellä. Ilmeisesti jotain etuja saa?
Mitä teet jos olet reissussa ja se ainoa luottokorttisi varastetaan samalla kuin puhelimesi?
Samastakin pankista voi ottaa useamman kortin.
No kyllä mullakin on S-Pankissa cebit/dredit sekä pelkkä debit mutta kyllä kylmäisi lähteä maailmalle pelkästään tuon kombon varassa.
Mulla tosiaan ollut aina vaan yks kortti, ja käteistä on aina myös. Osa käteisestä ns "päällä", osa hotellilla jos ulkomailla pitemmällä reissulla.
Ei kaikkialla käy käteinen ollenkaan. Esim. Lontoossa et pääse kulkemaan julkisilla minnekään pelkän käteisen kanssa.
En nyt just Lontooseen ole menossa julkisilla matkustamaan.
Jossain taas ei käy kortti. Mutt tosiaan, näillä mennään ja on tähän asti pärjätty, ehkä sitä sit oppii jos joskus ongelmia tulee.Kannattais mennä. Lontoo on hieno kaupunki.
Mind your step!
Epäilemättä, mutta luulen ettei tule mentyä... joka paikkaan ei enää ehdi ja moni muu paikka kiehtoo enemmän, ja sit on ne muutamat vakipaikat minne aina palaa.
Nordea käyttötili, s- pankki bonus/ palkka myös .. nyt säästötilin avaamista mietin ( avaan) yksi luottokortti.
S ja Op. Ja onneksi on! Monesti ei olekaan toinen kortti toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla useampi luottokortti? Ikäni pärjännyt yhdellä. Ilmeisesti jotain etuja saa?
Pakko olla varmuuden vuoksi! Pankeilla on nykyisin niin paljon valtaa, että jotkut niistä ovat alkaneet käyttäytyä arvaamattomasti, mielivaltaisesti ja jopa laittomasti. Lisäksi korttisi voidaan varastaa tai hakkeroida, jolloin on oltava vaihtoehtoinen maksutapa. Kortit tulee tietysti säilyttää erillään AINA.
Lainaus:
"Arvovaltaisista asiakkaistaan tunnettu, valtio-omisteinen brittiläispankki sulki hiljattain oikeistopoliitikko Nigel Faragen pankkitilin. Perusteluissa viitattiin hänen poliittisiin näkemyksiinsä. Tapauksesta syntyi kansainvälinen kohu. Finanssisensuurista syytetyn pankin emoyhtiön toimitusjohtaja joutui lopulta eroamaan. Tapaus on herättänyt laajempaa keskustelua finanssisensuurista.
Viimeisten viikkojen aikana Ison-Britannian pankkisektorilla on vellonut poliittinen pankkiskandaali. Brittiläispankki oli hiljattain sulkenut oikeistopoliitikko Nigel Faragen pankkitilin ja viitannut perusteluissa tämän poliittisiin näkemyksiin. Tapaus herätti huomiota ulkomaita myöten – jopa Suomessa. Alkuviikosta Anna-Mari Sipilä käytti tapausta esimerkkinä huolestuttavasta, koko yhteiskuntaa läpäisevästä mielipidevainosta."
Minulla on tilejä useissa eri pankeissa, jopa eti maissa. samoin kortteja löytyy useita, myös eri maista.
Nordeassa tilit ja sunne tulee palkka + muut tulot. S-pankkiin tulee vain bonukset, siirrän sieltå Nordeaan kun alkaa olla isompi summa koossa. Luottokortti Norwegianilta, maksan aina kerralla pois joten ei tarvitse maksella korkoja.
2 korttia. Lisäksi pidän käteistä aina kotona 500€. Pitäisiköhän ostaa kultaakin parilla tonnilla?
Vierailija kirjoitti:
S pankista siirsin rahat hiiteen turvaan kun paljastui niiden asenne tileitä katoavia rahoja kohtaan. Aina tilin omistajan vika.
Nyt nekin monta kymmentä tonnia kasvaa korkoa Norwegian bankissa.
Mulla olisi juuri avattu säästötili Norwegianissa ja mietin laitanko sinne jotakin. Tällä hetkellä on vasta 500€ S-Pankin säästötilillä ja alkoi kyllä vähän pelottaa, että jos jotakin käykin. Olen siis säästämässä rahaa talolainan omarahoitusta varten.
OP pankissa toinen tili. Liittymällä omistaja-asiakkaaksi niin palvelumaksut on hoituneet jo vuosia omistaja-asiakkaan saamilla bonuksilla.
S pankissa käyttötili. Pankin asenne asiakkaiden rahoja kohtaan ei vakuuta niin paljon että suuria säästöjä siellä uskalla pitää.
Pankkien korttien toiminnassa on häiriöitä sen verran usein että kaksi korttia on toistaiseksi riittänyt että aina on jompikumpi toiminut.
Tosin käteistäkin on vähän lompakossa viimeisenä hätävarana.
Handelsbankissa 4hlö käyttötilit, säästötilit ja asuntolainan loppu. Aikuisilla debitkortit.
S-tili olemassa, johon debitkortti. Ei käytetty.
Op yritystili, jonka kautta yrityksen laskut. Ei korttia.
Nordnetissa jokaisella arvo-osuus ja osakesäästötilit
Kohta on pankinvaihto edessä Hb:n myynnin myötä. Saa ääsbanken tehdä kyllä hyviä tarjouksia että jäisimme asiakkaiksi.
Käyttötili ja debit/credit s-pankissa (eivät maksa mitään asiakasomistajille).
Säästötili 3% korolla (ilmainen) Alisapankissa.
Useampi pankki toki ja muutama kortti. Kortit OP:n musta ja S-visa. Tilit pääpankkina OP, lisäksi Oma SP, S-pankki ja Aktia Taalerin kautta. Nordet myös ja olisikohan myös saarelaisten pankissa joku vastatili.
Tilejä on useampi ja useammassa maassa, kortteja sen myötä myös.
Kannattais mennä. Lontoo on hieno kaupunki.
Mind your step!