Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras ruokavalio painonpudotukseen

Vierailija
29.07.2023 |

Olen pudottanut aikoinaan painoa vähähiilarisella ruokavaliolla ja paino pysyikin 10 vuotta normaalipainon alarajalla. Sitten paino alkoi yhtäkkiä nousta vauhdilla ja nyt ylipainoa on jonkin verran. Olen yrittänyt saada painoa pois jättämällä hiilarit minimiin ja liikkumalla päivittäin, mutta paino ei liiku alas ollenkaan. Onko kenelläkään vinkkejä, jolla saada paino alas? Tässä tapauksessa kuluta enemmän kun syöt ei auta..

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

piri

Vierailija
2/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh+pätkäpaasto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kaloreita enemmän tai kulutat vähemmän kuin luulet jos paino ei ollenkaan lähde putoamaan.

Vierailija
4/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat kaloreita enemmän tai kulutat vähemmän kuin luulet jos paino ei ollenkaan lähde putoamaan.

Niinhän sitä voisi äkkiä ajatella ja varmaan totta onkin, mutta sitten herää kysymys, miksi elimistöni ei kuluta? Syön aamulla maitorahkan, päivällä salaatin, johon kuuluu vihanneksia ja ehkä raejuustoa ja illalla vielä rahkan. Lenkkeilen päivittäin 1-1,5h, olen 172cm pitkä ja painan 90kg, joten kuvittelisin kuluttavani tuon määrän ruokaa päivittäin, mutta jostain syystä en

Vierailija
5/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko mitä söit eilen tarkalleen?

Vierailija
6/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää lihaa ruokavalioon. Nukutko riittävästi?

Vierailija
7/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liian vähän, jos oikeasti ruokavaliosi on yksi salaatti ja 2 rahkaa päivässä.

Vierailija
8/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt liian vähän, jos oikeasti ruokavaliosi on yksi salaatti ja 2 rahkaa päivässä.

Yleensä nämä tämänlaista väittävät on todella syvällä itsepetoksessa. Pari päivää syödään pelkkää salaattia ja sitten märistään miksei paino ole jo pudonnut. Unohdetaan kokonaan se viime perjantaina syöty tuplapekonipepperonipizza.

Vierailija
9/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön tuon saman päivittäin. Tiedän, että on liian vähän, mutta isommilla kaloreilla paino jatkaa nousuaan. Nukun ihan ok, mutta painon nousu alkoi stressaavana aikana, mutta en tiedä voiko se selittää noin suurta painon nousua yksinään.

Vierailija
10/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä voisi äkkiä ajatella ja varmaan totta onkin, mutta sitten herää kysymys, miksi elimistöni ei kuluta? Syön aamulla maitorahkan, päivällä salaatin, johon kuuluu vihanneksia ja ehkä raejuustoa ja illalla vielä rahkan. Lenkkeilen päivittäin 1-1,5h, olen 172cm pitkä ja painan 90kg, joten kuvittelisin kuluttavani tuon määrän ruokaa päivittäin, mutta jostain syystä en

Miksi syöt vaan jotain raejuustoa ja rahkaa enimmäkseen? 

Mulla on lähtenyt hyvin käyntiin näin:

Aamulla kasvismunakas, lounaalla kasviksia ja paistettu kalafile, pieni välipala chian siemeniä, pellavansiemeniä ja maustamatonta jogurttia ja marjoja ja  päivällinen joku keitto. Eilen söin kasvisjauhelihakeittoa ja tänään teen linssikeittoa, jälkiruoaksi omena tai appelsiini. 

Vierailija
11/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä tämänlaista väittävät on todella syvällä itsepetoksessa. Pari päivää syödään pelkkää salaattia ja sitten märistään miksei paino ole jo pudonnut. Unohdetaan kokonaan se viime perjantaina syöty tuplapekonipepperonipizza.

Tämä voi olla totta joissain tapauksissa, mutta on myös toisenlaisia tapauksia.

Vierailija
12/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin maitotuotteet lihottaa, jos vielä noin paljon söisi niitä 

Vierailija
13/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi syöt vaan jotain raejuustoa ja rahkaa enimmäkseen? 

Mulla on lähtenyt hyvin käyntiin näin:

Aamulla kasvismunakas, lounaalla kasviksia ja paistettu kalafile, pieni välipala chian siemeniä, pellavansiemeniä ja maustamatonta jogurttia ja marjoja ja  päivällinen joku keitto. Eilen söin kasvisjauhelihakeittoa ja tänään teen linssikeittoa, jälkiruoaksi omena tai appelsiini. 

Olen kasvissyöjä, joka rajaa jonkin verran ruoka-aineita pois. Lisäksi koska olen koittanut olla vähähiilarisella, koitan ottaa proteiinin maitotuotteista, joissa ei ole paljon hiilareita

Vierailija
14/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ruokavaliolla aloit sitten lihoa?

Vierailija
15/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä tosiaan syö tai juo mitään muuta? Ja kauankohan näin on mennyt?

Vierailija
16/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kasvissyöjä, niin söisin vaan niitä linssi- ja papujuttuja, tofua, ja paljon muita kasviksia sekä siemeniä ja pähkinöitä enkä laskisi hiilareita. Pääasia, että jättää sokerin, vehnä, alkoholin ja muut huonot hiilarit pois. Rahkaa ja raejuustoa sitten vaan välipalaksi. 

Ajattelitko elää tuollaisella rahkamäärällä loppuelämän?

Vierailija
17/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi yhden kerran!!

Vierailija
18/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollessani normaalipainossa söin aamulla rahkan, lounaaksi salaatin, päivälliseksi salaatin ja iltapalaksi jugurttia ja marjoja. Sitten, muuttamatta ruokavaliota paino alkoi nousta. Välissä yritin sekä nostaa että laskea kaloreita, lisätä liikuntaa, vähentää liikuntaa, keskittyä rentoutumiseen, nukkua paremmin. Kävin lääkärillä, joka epäili kilpirauhasen vajaatoimintaa, mutta arvot olivat normaalit. Sitten heitin hanskat tiskiin kokonaan ja söin mitä huvitti, jolloin paino nousi vielä lisää. Nyt olen ollut muutaman viikon tuolla rahka+salaatti+rahka-ruokavaliolla, ja painossa ei ole tapahtunut mitään muutosta.

Vierailija
19/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lonkero ja siideri?

Vierailija
20/70 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: