Paras ruokavalio painonpudotukseen
Olen pudottanut aikoinaan painoa vähähiilarisella ruokavaliolla ja paino pysyikin 10 vuotta normaalipainon alarajalla. Sitten paino alkoi yhtäkkiä nousta vauhdilla ja nyt ylipainoa on jonkin verran. Olen yrittänyt saada painoa pois jättämällä hiilarit minimiin ja liikkumalla päivittäin, mutta paino ei liiku alas ollenkaan. Onko kenelläkään vinkkejä, jolla saada paino alas? Tässä tapauksessa kuluta enemmän kun syöt ei auta..
Kommentit (70)
Kuulostaa ihan minulta. Täälläkin kasvissyöjä 172 cm, mutta paino jo 100 kg. Kilpirauhasarvot tutkittu, kaikki normaalia. Lääkäri ei uskonut, että en oikeasti syö niin paljon.
Todella masentavaa. Lisäksi vatsa on aina turvoksissa, vaikka en söisi mitään. Paino noussut neljän viime vuoden aikana 30 kg....
Käy ravintoterapeutilla. Tuo nykyinen ruokavaliosi ei kyllä kovin hyvältä kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan minulta. Täälläkin kasvissyöjä 172 cm, mutta paino jo 100 kg. Kilpirauhasarvot tutkittu, kaikki normaalia. Lääkäri ei uskonut, että en oikeasti syö niin paljon.
Todella masentavaa. Lisäksi vatsa on aina turvoksissa, vaikka en söisi mitään. Paino noussut neljän viime vuoden aikana 30 kg....
Mitkä ne sinun normaalit arvot olivat? Olen täältä lukenut, että nykyään lääkitystä suositellaan vasta, jos tsh on yli 10. Itse olisin paisunut pullataikina noilla arvoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, että joku ymmärtää! Onko mitään ajatuksia mistä voisi johtua?
Vierailija kirjoitti:
No sanoiko lääkäri mitään mistä lihominen voisi johtua, jos ei ollut kilpirauhasen vajaatoimintaa? Paljon ne sinun arvot olivat, tsh ja tv4?
En muista, tästä on jo niin kauan aikaa. Täytyykin tarkistaa. Ei keksinyt lääkärikään syytä lihomiselle, eikä oikeastaan ottanut niin vakavasti, koska olin silloin lihonut vasta reilun 10kiloa ja olin vielä normaalipainoinen
Rauta-arvot? Onko ferritiini mitattu?
Liha on oikeasti ihmiselle tarpeellinen ja terveellinen. Tiedän paljon pullukoita kasvissyöjiä.
Kuulostaa siltä, ettei ruokavaliossasi ole riittävästi proteiinia ja lihasmassa on alkanut vähenemään ja rasvaa tullut tilalle.
Itsepetoksen määrän näkee painosta. Jos joku ei laihdu tai peräti lihoo laittamatta mitään suuhun, ollaan ihmeen äärellä.
Hanki kirja "Laihduttamisen loppu"
Noudata ohjeita.
Koita lisätä ainakin kananmunia ruokavalioon. Ja hieman lempeämpää liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Liha on oikeasti ihmiselle tarpeellinen ja terveellinen. Tiedän paljon pullukoita kasvissyöjiä.
On mitattu, ferritiini 7 ja hb viitteissä. Söin tuon jälkeen rautakuurin jolla nousi ferritiini hieman yli 30
Olet kasvissyöjä, mutta et oikeastaan syö niitä kasviksia? Ei taida tulla 500 g lähimainkaan täyteen päivässä tuolla lounaalla? Ei niissä kasviksissa, erityisesti vihreissä ole juurikaan hiilareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mitattu, ferritiini 7 ja hb viitteissä. Söin tuon jälkeen rautakuurin jolla nousi ferritiini hieman yli 30
Se ferritiini 7 on todella alhainen ja 30:kin vielä alhainen. Alhainen rauta hidastaa kilpirauhasta ja seurauksena lihominen.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla jokin lääkitys, mikä vaikuttaa aineenvaihduntaan?
Pätkäpaasto. Voi syödä vapaammin.
Paras ruokavalio laihduttamiseen on yksilölinen, ja sellainen jota pystyt noudattamaan ja jolla saat aikaan kalorivajeen
Ite 171cm ja 80kg. Laihdun 1800kcal sekaruokavaliolla 500g viikossa.
*Raudanpuute voi oireilla hyvin rajusti - Kun Tean oireet helpottivat, paino putosi 20 kg*
Iltalehden hyvinvointiartikkelin mainosotsikko. Maksumuurin takana, joten en pääse lukemaan. Mutta siis ainakin joidenkin hematologien mukaan ihmisellä voi olla raudanpuute, vaikka hb olisi viitteissä. Tämä käsitys lienee yleistymään päin.
Kukaan ei liho tyhjästä. Kaloreita saadaan liikaa jos lihoo 30 kg!!!
Tutkimusten mukaan ihmisillä on myötäsyntyisesti tapana huijata syömisiään. Ei osata rehellisesti arvioida syömisiään.
Jos paino ei puroa tai lihot, syy on se että syöt liikaa tai vääränlaista, lihottavaa ruokaa.
Tämä on fakta! Vaaka kertoo raaan totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Keskitysleirin ruokavalio on tutkitusti tehokas, ellei jopa tehokkain.
Oletko itse kokeillut?
Ei et, miksi et?
No sanoiko lääkäri mitään mistä lihominen voisi johtua, jos ei ollut kilpirauhasen vajaatoimintaa? Paljon ne sinun arvot olivat, tsh ja tv4?