Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrätkö ihmisiä, joilla ei ole säästöjä?

Vierailija
17.01.2024 |

Siis esimerkiksi kuusikymppisiä, jotka vaihtaneet autoa usein, ostaneet uuden asunnon jne. Mutta säästöjä ei ole yhtään. Mitä ajattelet?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lähipiirissä tällaisia vai oletko itse tällainen? 

Vierailija
2/51 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksi pitäisi olla säästöjä? 

Vierailija
4/51 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin minä säästöjä tarvitsen?

Todennäköisesti en tule koskaan näkemään suomalaista vanhustenhoidon tasoa, eläkeikäni on 68 ja kroonisen sairauden vuoksi 70 mittariin tullessa varmastikin ER.

Nautin elämästä tässä ja nyt.

Vierailija
5/51 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toisten raha-asiat kellekkään kuuluu? Taidat olla kyttä ja juoruaja.

Vierailija
6/51 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuskymppisinä on ostettu uusi auto, on ostettu asunto ja säästöjä on vielä jäljellä. Säästöt lisääntyy joka kuukausi.

Vierailija
7/51 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, koska itsellä tämä tilanne. Syynä krooninen sairaus, jonka vuoksi en pysty käymään töissä.

Vierailija
8/51 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän kaikkia 

Vierailija
9/51 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ymmärrän. Rahaa on käytetty elämiseen nyt, eikä sitten joskus (jota ei välttämättä koskaan tule). Jos rahat on riittäneet ilman säästöjäkin mieleiseen elämään, niin mikäs siinä.

Vierailija
10/51 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseiset henkilöt on mun appivanhemmat. Ei sinänsä kuulu heidän raha-asiat minulle, mutta kulmakarvani nousi kyllä kun tajusin heidän rahatilanteen. Omat vanhemmat kun on todella säästäväisiä. 

Vierailija
11/51 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on säästöjä noin 200 000€ ja sairastui altzhaimeriin. Kysyn että mitä hyötyä niistä on kun eläke menee hoitokodille ja ihminen ei enää ymmärrä tästä maailmasta mitään?

Vierailija
12/51 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla näistä jotain mieltä?

Olisin itse hiukan huolissani, jos ei olisi säästöjä kuusikymppisenä, mutta jos joku toinen katsoo, että hän ei tarvitse säästöjä ja on ihan tyytyväinen niin eipä se minulle kuulu.

Vierailija
13/51 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla näistä jotain mieltä?

Olisin itse hiukan huolissani, jos ei olisi säästöjä kuusikymppisenä, mutta jos joku toinen katsoo, että hän ei tarvitse säästöjä ja on ihan tyytyväinen niin eipä se minulle kuulu.

Miksi olisit itse huolissasi? Nimittäin tämä juuri on se, jota en tajua: ettei ko henkilöt ole olleet lainkaan huolissaan omasta tilanteestaan. 

Vierailija
14/51 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseiset henkilöt on mun appivanhemmat. Ei sinänsä kuulu heidän raha-asiat minulle, mutta kulmakarvani nousi kyllä kun tajusin heidän rahatilanteen. Omat vanhemmat kun on todella säästäväisiä. 

Niin että perintöä odotellessa. Sellaiset ihmiset on kauhistus.

Vierailija
15/51 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä siis yleistä? 

Vierailija
16/51 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläminusta säästöjä on hyvä olla edes pari kome tonnia siltä varalta että tulee jokin äkillinen meno kuten vaikka kodinkoneen hajoaminen, autoh  hajoaminen tai eläimen sairaus. 

Vierailija
17/51 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niillä tavallaan säästöjä, jos on uusi auto ja uusi asunto. Vai tarkoitatko, että pitäisi olla käteistä inflaation syötävänä?

Minulla on kolme asuntoa ja neljännen hintainen indeksirahasto. Tilillä ei juuri rahaa makaa. Vaan ainahan minä voin helposti realisoida omaisuuttani, jos tulee äkillistä rahantarvetta.

Vierailija
18/51 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tallaa tyylillään. Maailman markkinatalous rullaa velkojen koroilla. Jos kaikki säästäisivät. Se koko systeemi romahtaisi ja pitäisi rakentaa sellainen joka saisi rahan pyörimään.

Roskaluottomainoksia tulee väliin postilaatikkoon asti. Mitä mä niillä teen kun halvemmaksi tulee maksaa laskut myöhässä viiväreiden kera..... tosin niin en tee. Kun on vielä halvempaa sovitella lasku useampaan erään tai siirtää eräpäivää. Kunhan toimii ennen eräpäivää. Paitsi no. Vieläkin halvempaa on maksaa laskut ajallaan. Kun merkkaa kalenteriin mikä lasku tulee milloinkin.

Ymmärrän kyl jos ei ole säästöjä 6kymppisellä. Ei ole kauaa Kun lama ajan velat vanhenivat.

Vierailija
19/51 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

monelle sairaalle tuttu tilanne,tunnen monta vakavasti sairasta.ovat käyttäneet rahat terveenä ollessaan ,koska tiesivät etteivät elä vanhuuteen vaan kuolevat nuorena.

Vierailija
20/51 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä köyhiä enkä haluakaan. Välillä heidän katku leviää tänne Westendiin.