Mikä olisi mukavin osa-aikainen työ?
Millaisia töitä teidän kokemuksenne perusteella kannattaa etsiä?
Ravintola-ala, siivous ja henkilökohtaisen avustajan työt on tullut tehtyä. Ei enää kiitos. Haluaisin jotain työtä minkä jälkeen en ole ihan puhki.
Kommentit (38)
hyllyttäjän homma?
kukkakauppaan? (niitä paikkoja ei tosin pilvin pimein taida olla).
Ap, kannattaa TE-palvelujen sivuilta katsoa, millaisia osa-aikatöitä on tarjolla ihan kaikkialla Suomessa, vaikkei aikomuksenasi olisi edes muuttaa. Saat vain paremmen käsityksen siitä, mitä yleensä on ja voit miettiä, olisiko omalla paikkakunnallasi yrityksiä, joissa vastaavaa työtä tehdään.
Valitettavasti eniten osa-aikatöitä on kaupoissa (kassat, hyllyttäjät), varastoalalla, siivoojina tai sote-alalla. Juuri mitään sen mielenkiintoisempaa ei ole tarjolla, ja jos on, niihin tulee aina väh. 100 hakemusta.
Taksipalvelu on ihan ok. Siis sitä puhelimessa tehtävää taksi välitystä, itse taksin ajamisesta ei ole kokemusta. Taksinvälittäjäksi on helppo päästä ja työ on siistiä sisätyötä. Itselleni osui myös mukavat työkaverit. Palkalla tulee toimeen hyvin jos pystyy tekemään yövuoroja ja pyhiä milloin yleensä tarvitaankin paljon työntekijöitä. Miinuksena se että ei ole välttämättä kiva olla töissä aina juhannusyönä tai uudenvuodenaattona, vaikka rahallinen korvaus onkin ok.
Vierailija kirjoitti:
Taksipalvelu on ihan ok. Siis sitä puhelimessa tehtävää taksi välitystä, itse taksin ajamisesta ei ole kokemusta. Taksinvälittäjäksi on helppo päästä ja työ on siistiä sisätyötä. Itselleni osui myös mukavat työkaverit. Palkalla tulee toimeen hyvin jos pystyy tekemään yövuoroja ja pyhiä milloin yleensä tarvitaankin paljon työntekijöitä. Miinuksena se että ei ole välttämättä kiva olla töissä aina juhannusyönä tai uudenvuodenaattona, vaikka rahallinen korvaus onkin ok.
Ei ole tuollaista ilmoitusta kyllä tullut ikinä vastaan, outoa kyllä!
Varmaan seksin myynti jos voi itse valita asiakkaansa.
Mä voisin suunnitella puutarhoja tai sisustuksia osa-aikaisesti.
Voisin myös tehdä osa-aikaisesti kukkien sidontaa tai hautaseppeleet.
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin suunnitella puutarhoja tai sisustuksia osa-aikaisesti.
Voisin myös tehdä osa-aikaisesti kukkien sidontaa tai hautaseppeleet.
Toki yrittäjänä voisi tehdä mitä vaan. Mikä ettei.
Mutta ei tuollaisia työpaikkoja kyllä ikinä auki ole...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan ottaa yhteyttä myös suoraan firmaan vaikka sähköpostilla. Meille palkattiin parikin tyyppiä "hei mulla on kaveri joka haluaisi tänne duuniin" periaatteella. Käytännössä kaikki asialliset ja normaalin kielitaidon ja omaavat halukkaat otettiin töihin. Ruotsinkielen osaaminen on iso plussa, mutta ei pakollista.
Kaupan kassahommiin helppo tie on mennä ensin vuokrafirman kautta, esim. StaffPoint tai Vertico.
Jos koulutuksella ei siis merkitystä niin varastohommia tein ennen opiskeluja. Niitä voi tehdä osa-aikuisenakin monesti ja oli kyllä yllättävän jees. Fyysisesti voi olla raskasta kyllä ja työpäivän jälkeen saattaa olla puhki fyysisesti :D
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassahommiin helppo tie on mennä ensin vuokrafirman kautta, esim. StaffPoint tai Vertico.
Olen ollut kaupassa ja varastossa, varastosta tykkäsin enemmän siitäkin huolimatta vaikka olen hyvä asiakaspalvelussa. Nämä tietenkin ihan makuasioita.
Koulunkäynninohjaajana olen itse 32 tuntia viikossa. Koulujen loma-ajat lomaa ja kesällä työsuhde katkeaa, kun olen määräaikainen. Kohta elokuussa työ jatkuu taas.
Tykkään työskennellä lasten kanssa. Opettajalla on vastuu, joten se helpottaa stressiä. Toki joskus sitäkin on, mutta mielestäni ei kohtuuttomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kaupassa ja varastossa, varastosta tykkäsin enemmän siitäkin huolimatta vaikka olen hyvä asiakaspalvelussa. Nämä tietenkin ihan makuasioita.
Miten olisi jotain siltä väliltä, esim. verkkokaupan keräilijä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan ottaa yhteyttä myös suoraan firmaan vaikka sähköpostilla. Meille palkattiin parikin tyyppiä "hei mulla on kaveri joka haluaisi tänne duuniin" periaatteella. Käytännössä kaikki asialliset ja normaalin kielitaidon ja omaavat halukkaat otettiin töihin. Ruotsinkielen osaaminen on iso plussa, mutta ei pakollista.
Outoa vain, ettei firma ilmoittele, jos työvoimapula on noin kova.
Jotenkin epäilen ettei pula ole yhtä kova pikkupaikkakunnalla, mutta täytyy kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Koulunkäynninohjaajana olen itse 32 tuntia viikossa. Koulujen loma-ajat lomaa ja kesällä työsuhde katkeaa, kun olen määräaikainen. Kohta elokuussa työ jatkuu taas.
Tykkään työskennellä lasten kanssa. Opettajalla on vastuu, joten se helpottaa stressiä. Toki joskus sitäkin on, mutta mielestäni ei kohtuuttomasti.
Olen tällä palstalla aiemminkin kuullut, että pääkaupunkiseudulla noihin hommiin otetaan melkein ketä vaan. Täällä missä asun olen kyllä huomannut, että alan koulutusta edellytetään kaikkiin vähänkin koulunkäyntiä sivuaviin töihin, eikä niitä töitä ole paljon tarjollakaan.
Sanoit kyllä että siivous ei käy mutta itse olen ajatellut jotain kausityötä vaikkapa lomamökkien siivouksessa. Olisi itsenäistä, ehkä kauniissa luonnonmaisemissa. Työn päätyttyä loppuaika olisi vapaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tällä palstalla aiemminkin kuullut, että pääkaupunkiseudulla noihin hommiin otetaan melkein ketä vaan. Täällä missä asun olen kyllä huomannut, että alan koulutusta edellytetään kaikkiin vähänkin koulunkäyntiä sivuaviin töihin, eikä niitä töitä ole paljon tarjollakaan.
Koulutus kestää vuoden. Kannattaa myös kysyä mahdollisuutta oppisopimukseen, jos on kiinnostusta.
Mä olen osa-aika myyjä Citymarketin kassalla ja tykkään työstäni. En ole sosiaalinen luonne, joten työ kuormittaisi henkisesti liikaa jos tekisin kokoaikaisena sitä, mutta kun teen noin 20h/vko niin jaksan hyvin ja tykkään kun on paljon vapaa-aikaa. Tulen myös palkallani ihan ok toimeen koska teen paljon iltaa ja viikonloppua.
Mutta niinkuin täällä joku jo sanoikin, niin myyjän töihin on todella paljon hakijoita joten paikkaa ei ole helppo saada. Itse olin ensin vuokrafirman kautta silloin tällöin töissä ja sitä kautta pääsin talon kirjoille. Ja oli kokemusta myyjän työstä jo aiemmin.