Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen isä ei tiedossa

Vierailija
28.07.2023 |

Mitä käytännössä tapahtuu nykypäivänä, kun lapsen isä ei ole tiedossa? Ei nimeä, yhteystietoja, mitään.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä se yhteiskunta muka maksaa? Itse ainakin olen elättänyt lasta ihan omalla palkalla, lapsilisässä on yh-korotus, mutta muita tukia en saa. Lapsella ei ole olemassa juridista isää.

Vierailija
42/65 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Laitetaanko silloin raksi ruutuun kohtaan "isä tuntematon"? Silloinhan saa Elarit Kelasta.

Kyllä joutaisi jalkapuuhun sellainen henkilö, joka hyppää sänkyyn tuntemattoman kanssa eikä edes nimeä vaivaudu kysymään.

Vai ihan puskistako se lapsen isä hyökkäsi takaapäin yllättäen eikä kertonut nimeään?

Sieltä jalkapuurivistäkö ne isät sitten löytyisi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutaisi jalkapuuhun nämä yh-yhteiskuntaa etuoikeitettuna   imuroivat äippänät. Kehtaa vielä naamaansa näyttää.  Kyllä he sen isäketaleen suurimmaksi osasksi tietävät.  Pääsee vaan ketaleet maksamasta elaripullasta.  Helppoa rahaa kummallekkin vanhemmalle.

Vierailija
44/65 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkonkirjoihin on entisaikoina saatettu kirjoittaa naiselle jonka lapsen isä tuntematon: 'rikka silmässä ja ryvettänyt itsensä'. 

Mielestäni tämä on aika hieno juttu. Mielestäni on törkeää miesten ja lasten ihmisoikeuksien loukkaamista jos isä salassa. Se on sitten eri tarina jos ei tykkää omasta isästään tms mutta lähtökohtaisesti ihan rikollista naisesta joka salaa lapsen isän nimen.

Sitä en tiedä miten näitä lapsiasioita on hoidettu naisten kohdalla jotka jakaneet itseään monen kanssa, minkä Raamattu kieltää... jokaisen lapsen alkuunpano pitäisi käsitellä 'pyhänä tapahtumana' kuin naurettavalta tämä meidän korvissamme nykyaikana kuulostaakaan... Myös ihmisen kehoa kuuluisi käsitellä pyhänä ja siinäkin syy että sitä ei kuulu jakaa kuinka monen kanssa tahansa.

Kyllä varmaan on inhottavaa lapselle jos hän tietää äidistään että tämä jakanut itseään lukemaattomien kanssa... 

SO

No joo. Entisaikaan oli vaikka mitä. Minunkin edesmennyt mummoni joutui väkivallan kohteeksi, minkä seurauksena synnytti lapsen 16-vuotiaana. Eihän se raukka ollut edes tiennyt, että tuommoisesta voi tulla raskaaksi. Ja luuli lihoneensa. Hänen äitinsä oli sitten sanonut kerran kun mummo teki kotitöitä, ripusti pyykkiä narulle, että nyt lähdetään lääkärille. Ja niin ne oli kaupunkiin asti lähteneet, matka kesti hevosella pitkään. Siellä selvisi, että lapsi tulossa ja vieläkin kun oli oikea lääkäri kysynyt, kenen kanssa olet maannut, mummo oli sanonut, että varmasti ei ikinä ole kenenkään. Sitten oli kertonut väkivallasta, mitä naapurikylän pojat teki. Se oli niin naiivi, ettei tiennyt mitä se oli. Entisaikaan oli niin siveellistä, ettei uskovaisessa perheessä kerrottu kenellekään lapsista, miten lapset voi saada alkunsa. Oli vaan puhuttu, että avioliitossa miehen ja naisen suhteessa, mutta ei siitä, että se voi tapahtua myös ilman avioliittoa. Ja siittiösolut ja munasolut, eihän ne maalla tienneet, että semmoisia on.

Kun mummo sai lapsen, se oli lähetetty hänen mummonsa luo, maalaistaloon, jossa asui myös mummoni sedän perhe. Sitä en tiedä, miksei hän saanut pitää lasta. Oliko se sitten niin iso häpeä hänen vanhemmilleen että sen takia piti antaa kasvatettavaksi muualle. Mummolla oli 7 sisarusta itsellään, niin kai sinne sekaan yksi vauva olisi mahtunut. Myöhemmin mummoni piti kyllä yhteyttä tyttäreensä. Kirjoitteli kirjeitä ja lähetti lahjoja. Minäkin olen tämän tätini tavannut pari kertaa. Hän kertoi, että hänelle ei kukaan sanonut, ettei se äidin enon vaimo ole hänen äitinsä. Hän kasvoi koko lapsuuden luullen, että se enon vaimo oli hänen äitinsä ja se isomummo oli mummo vaan. Lähellä rippi-ikää vasta oli kerrottu totuus.

Vierailija
45/65 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä se yhteiskunta muka maksaa? Itse ainakin olen elättänyt lasta ihan omalla palkalla, lapsilisässä on yh-korotus, mutta muita tukia en saa. Lapsella ei ole olemassa juridista isää.

Muita tukia voi hakea vain, jos elämäntilanne on riittävän vaikea. Yhden lapsen yksinhuoltajana et pärjää pelkillä tuilla, vaikka hakisitkin kaikki mahdolliset. Jatka siis sinnikkäästi oman tulon hankkimista jos tienaat edes hieman enemmän kuin mitä tuet toisivat, sillä on jo merkitystä.

Vierailija
46/65 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun musta tuntuu, että jonkun mielestä lapseni ei ehkä olisi saanut tulla tähän maailmaan, alan esittää säälittävää.

Kerron itsestäni asioita, jotka herättävät eniten myötätuntoaesimerkiksi että tulin raskaaksi raiskauksen seurauksena, enkä jättänyt ehkäisyä tahallani pois.

Vierailija
47/65 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun musta tuntuu, että jonkun mielestä lapseni ei ehkä olisi saanut tulla tähän maailmaan, alan esittää säälittävää.

Kerron itsestäni asioita, jotka herättävät eniten myötätuntoaesimerkiksi että tulin raskaaksi raiskauksen seurauksena, enkä jättänyt ehkäisyä tahallani pois.

Sossupelle.

Vierailija
48/65 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa isän saa keksiä omasta päästään ja merkata lomakkeeseen vaikka Aku Ankka.

Ei kannata keksiä mitään nimeä vaan merkata isä tuntematon.

Vierailija
49/65 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Laitetaanko silloin raksi ruutuun kohtaan "isä tuntematon"? Silloinhan saa Elarit Kelasta.

Kyllä joutaisi jalkapuuhun sellainen henkilö, joka hyppää sänkyyn tuntemattoman kanssa eikä edes nimeä vaivaudu kysymään.

Vai ihan puskistako se lapsen isä hyökkäsi takaapäin yllättäen eikä kertonut nimeään?

Jalkapuu lukee oikein vanhassa testamentissa Mooses. Väkisin makaajat ja joukkoraiskaajatovat olleet pääsääntöisesti mosseja . Se taas on Sodoman syntiä.  HYVÄ ETTÄ LÖYSIT JALKAPUU KOHDAT MOOSES . 

Vierailija
50/65 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita tukia voi hakea vain, jos elämäntilanne on riittävän vaikea. Yhden lapsen yksinhuoltajana et pärjää pelkillä tuilla, vaikka hakisitkin kaikki mahdolliset. Jatka siis sinnikkäästi oman tulon hankkimista jos tienaat edes hieman enemmän kuin mitä tuet toisivat, sillä on jo merkitystä.

Elatustukea saisi kelasta, jos sitä vain hakisi, koska lapsella ei ole isää.

Vierailija
51/65 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkonkirjoihin on entisaikoina saatettu kirjoittaa naiselle jonka lapsen isä tuntematon: 'rikka silmässä ja ryvettänyt itsensä'. 

Mielestäni tämä on aika hieno juttu. Mielestäni on törkeää miesten ja lasten ihmisoikeuksien loukkaamista jos isä salassa. Se on sitten eri tarina jos ei tykkää omasta isästään tms mutta lähtökohtaisesti ihan rikollista naisesta joka salaa lapsen isän nimen.

Sitä en tiedä miten näitä lapsiasioita on hoidettu naisten kohdalla jotka jakaneet itseään monen kanssa, minkä Raamattu kieltää... jokaisen lapsen alkuunpano pitäisi käsitellä 'pyhänä tapahtumana' kuin naurettavalta tämä meidän korvissamme nykyaikana kuulostaakaan... Myös ihmisen kehoa kuuluisi käsitellä pyhänä ja siinäkin syy että sitä ei kuulu jakaa kuinka monen kanssa tahansa.

Kyllä varmaan on inhottavaa lapselle jos hän tietää äidistään että tämä jakanut i

Unohtui kirjata ylös TUKKI kirjaajan omassa silmässä. Raiskaajat RYVETTÄNYT KOULULAISEN KOULUMATKALLA PAKKASELLA 25 ASTETTA PAKKASTA . OMA VIKA KUN KULKI KOTIINSA JUURI SITÄ TIETÄ PITKIN. 

Vierailija
52/65 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskaajat on useimmin vanhempia kuin uhrit. 

Vierailija
53/65 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän sattuu että samalla kylällä asuu monilapsinen perhe . Ja sitten sivuperhe jossa lapsia . Ja sitten pari lasta ja sitten ukko ajelee taksilla . Perheiden välillä. 

Vierailija
54/65 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia että yhdellä kuolla on samassa kylässä monta perhettä. Luuletteko että se pystyy bussikuskit taksin palkalla maksamaan 15 lapsesta ELATUSMAKSUT .  Tai joku gigolo turkista. Tai työtön mies.  Useimmin naiset jos huomaa ajoissa että raiskaus johti raskauteen , tekee abortin eli keskeytyksen. Mutta usein käy niin myös että raskaus on jo pitkällä ettei enää voi keskeyttää. Ellei luonto hoida. Kun työn puolesta miehet reissaa lapsia syntyy . Tai raiskaajat liikkuu niin ei heidän nimistä tiedä ellei ole kylässä tunnettu. Lapsen elatus kestää 18-20 vuotta per lapsi. Ala ikäisen äidin päälle ei voi raakkaa laittaa näin. 

Vierailija
55/65 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten isä voi olla tuntematon? Naiset selittäkää? 

Vierailija
56/65 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tapahdu. Lapsi on vastuullasi. Mikäli isä ilmaantuu kuvioihin, voi isyyden tunnustaa myöhemmin.

Vierailija
57/65 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida naiset pystyä selittämään. Kun pokaan raflasta pantavan oloisen mimmin, vaadin, että mennään hänen asunnolleen ja kun olen saanut hänet kuumaksi, vaadin että pannaan paljaalla, tai lähden pois. Yleensä ei tarvitse länteä nussimatta. Aamulla annan väärän nimen ja kirkkoherran puhelinnumeron. Ei ole vielä kukaan tullut elareita vaatimaan, vaikka olen aika varma, että ainakin kaksi lasta minulla on. 

Vierailija
58/65 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
59/65 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elatustukea saisi kelasta, jos sitä vain hakisi, koska lapsella ei ole isää.

Ehkäpä tuossa tilanteessa elatustukea ei tarvita joten ei ole haettu. Meillä on sama tilanne, lapsella ei ole papereissa isää. Tuloja meidän perheessä on minun palkkani minkä lisäksi saan lapsilisän ja pärjätään oikein hyvin näin.

Vierailija
60/65 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida naiset pystyä selittämään. Kun pokaan raflasta pantavan oloisen mimmin, vaadin, että mennään hänen asunnolleen ja kun olen saanut hänet kuumaksi, vaadin että pannaan paljaalla, tai lähden pois. Yleensä ei tarvitse länteä nussimatta. Aamulla annan väärän nimen ja kirkkoherran puhelinnumeron. Ei ole vielä kukaan tullut elareita vaatimaan, vaikka olen aika varma, että ainakin kaksi lasta minulla on. 

Hauska tuo kirkkoherran puhelinnumero! 😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän