Käyttäkää ihmiset niitä kapuloita ostoshihnalla ostosten välissä!! Mikä siinä on niin vaikeaa!!?!?
Käyttäkää niitä &€#@# kapuloita!!! On todella ärsyttävää arpoa mikä ostos on kenenkin ja mihin loppuu tämän asiakkaan ostokset ja sitten poistella niitä seuraavan asiakkaan ostoksia kassakoneelta, se hidastaa kassatyötä!
Kommentit (97)
Mulla on niin pienet ostokset aina, että voin pitää huolen niistä ilmankin kapulaa.
Olen myös huomannut, että kapula ei nopeuta mitenkään ostotapahtumaa.
Jätän reilun välin edellisiin ostoksiin. Odotan siis, että hihna vierii eteenpäin ja laitan osotkseni hihnalle. Ehdin tehdä tämän rauhassa ja hitaasti edellisen maksaessa ostoksiaan.
Seuraava voi helposti jättää välin minun ostoksiini, aivan kuten itsekin teen. Seuraava ehtii hyvin laittamaan ostoksensa hihnalle, vaikka niitä olisi paljonkin, kassahihna liikkuu ja kassa skannaa ostoksia sen tahtiin.
Maksan ja kerään ostokset nopeasti ja annan tilaa seuraavalle. Tässä vaiheessa seuraava on jo ehtinyt laittaa ostoksensa hihnalle ja voi siirtyä pakkaamaan.
Joillain on kauhea kiire laittaa ostoksia hihnalle, vaikka maksamaan ei pääse yhtään nopeampaa.
Asun Ruotsissa, käänsin tätä keskustelua ja kinastelua työkavereilleni: kukaan ei ymmärtänyt miksi koko asiasta pitää vääntää ja riidellä ja näyttää pitkää naamaa kanssaihmisille!? Vain Suomessa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä kyllä käytä. Inhottaa kun niitä hipelöi kaikki.
Sama täällä.
Ette sitten varmaan käytä myöskään ostoskärryjä tai -koreja?
Vierailija kirjoitti:
Se kuuluu edellä olevalle laittaa kapula, koska toisten huomiointi. Jos edellä oleva ei laita kapulaa, en minä laita hänen puolestaan, vaan laitan ostokset hänen peräänsä ja hän maksaa ostokseni. Kätevää. Kerran melkein kävi niin, kassa jo alkoi ottaa ostoksiani toisen laskuun koska hän ei ollut laittanut kapulaa :)
Jos jonossa ei ole ketään takanani, en laita kapulaa. Kerran joku röyhkeä täti ryntäsi tunkemaan omia ostoksiaan hihnalle, kun minun ostoksistani viimeisiä jo skannattiin ja kaivoin jo pankkikorttia. Oikein yritti ujuttaa niitä eineksiään minun ostosteni joukkoon. Onneksi kassaneiti oli tarkkana eikä vahingossakaan ottanut tädin tavaroita käsittelyyn ennen kuin olin maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin vaikeaa kassaneidin kysyä, että onko nämä vielä teidän. Yleensä asiakkaat kyllä jättää selkeän välin edellisen ostoksiin.
No mikä siinä on niin vaikeaa itse huolehtia sen kapulan avulla, etteivät ostokset sekoitu hihnalla? Sitä varten ne kapulat on siihen laitettu käytettäviksi. Eikö se jo kerro miten kuuluu toimia? Kassanko pitää selvittää mikä on kenenkin pussi tai pakkaus? Ei se kassa saa kuin pienen minimipalkan, älkää sitä kadehtiko.
Kova homma erikseen alkaa tutkia, ja kassit saa tyhjentää, kun mietitään mihin joku ostos hävisi ja kenelle mikäkin kuuluu. Tarjoustuotteita on monella asiakkaalla peräkkäin. Kapulaa väliin ja itse seuraamaan, jotta hihna vetää. Kyllä sen pienen hetken voi olla kännykkä taskussa. Ihmeininää, kun ei itse viitsittäisi mitään omaksi hyväksi tehdä. Kun laiskat ei jaksa edes yhtä hemmetin kapulaa nostaa tavaroidensa perään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin käytän. Sitähän varten ne on.
who gives a fuck (kuka antaa kakkoseen)
Laitan aina, ja joka kerta kassa kysyy että oliko tämäkin vielä teidän, johon vastaan että kapulaa ennen olevat ovat minun, siksi laitan tarjoamanne kapulan, että se erottelee ostokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin vaikeaa kassaneidin kysyä, että onko nämä vielä teidän. Yleensä asiakkaat kyllä jättää selkeän välin edellisen ostoksiin.
Juu mutta kyllä kyllä mutta käteni ainakin toimii ja sen kapulan väliin laittaminen ei ole vaikeaa. Eli mikä siitä tekee vaikeaa? Suomalainen junttius?
Minä laitan silloinkin kun edellinen asiakas ei laita. En rasitu siitä enkä menetä hermojani.
Vierailija kirjoitti:
Sitä bakteerista ja hikisillä käsillä kopeloitua kapulaa ei varmana kosketa. Perässä tuleva laittakoot kapulan tai riittävän välin, hänen vastuulla.
Aiotko maksaa jäljessäsi tulevankin ostokset? Jos et, joudut sumplimaan kassahenkilön kanssa, mihin omat päättyivät.
Aina ei huomaa laittaa sitä,ei siitä nyt niin pillastua tarvi.
Vierailija kirjoitti:
Perässä tuleva laittakoon jos haluaa. Mä en turhaan sitä laita. Pidän vain huolen etten maksa muiden ostoja. Mun ostoja saa kyllä maksaa :)
Eli on isompi vaiva laittaa se kapula omien ostostensa perään kuin seurata, koska kassahenkilö on viimeisen ostoksesi lukenut ja sanoa, että siihen loppuivat?
Aina laitan kapulan ostosteni jälkeen. Jos edellä vanhus, vammainen tai vanhempi lapsineen niin laitaan myös edelle. Muille en. Siinä sitte varrotaan kun kassahenkilö erottelee ostoksia. Kassahenkilölle maksetaan siitä palkka, kapulaa käyttämättömälle ei...
Minäkin laitan ihan mielelläni kapulan omien ostosteni eteen ja perään. Turhaa ketutusta kerätä itselleni moisen pikkuasian takia. Laitan tosiaan kapulan vaikkei sillä hetkellä perässäni olisikaan ketään. Eipähän tarvitse kurkistella ja varmistella josko kohta siihen perään tulee joku jolle olisi ylivoimainen ponnistus se kapula siihen laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Asun Ruotsissa, käänsin tätä keskustelua ja kinastelua työkavereilleni: kukaan ei ymmärtänyt miksi koko asiasta pitää vääntää ja riidellä ja näyttää pitkää naamaa kanssaihmisille!? Vain Suomessa..
Suomessa saa riidan ihan mista vaan. Vaikka siita miten pain wessapaperi on telineessa. Olen taalla ulkomailla nayttanyt ja kaantanyt taalla olevia kirjoituksia. Itsepahan suomalaiset laskee omaa alamakeaan.
Vierailija kirjoitti:
Sitä bakteerista ja hikisillä käsillä kopeloitua kapulaa ei varmana kosketa. Perässä tuleva laittakoot kapulan tai riittävän välin, hänen vastuulla.
Entä hikinen ja kopeloitu ostokori?
Kuinka tylsä ja pieni elämä voi olla, että tällaisesta hiiltyy? T. Käytän kapulaa, kai, en erikseen kyllä tätä mieti
Kyllä se kapulan käyttö on ihan suositeltavaa kassahenkilön näkökulmasta. Kassatyöntekijä ei välttämättä huomaa tai ehdi seurata, missä kohtaa se tyhjä väli on eri asiakkaiden ostosten välillä. Voi esimerkiksi olla tilanne, että joutuu soittamaan hintatiedustelun osastolle, ja kassahihna kuljettaa sillä välin ostoksia eteenpäin, jolloin "merkkiväli" voi kadota. Kyllä siihenkin aina hetki aikaa kuluu, että myyjä kysyy, että olivatko nämäkin vielä teidän ostoksia, etenkin, kun vastaus saattaa omissa ajatuksissaan olevalta asiakkaalta olla tyyliä "(tyhjä katse tuijottaa) töh täh.... joo on".
Suomalaiset ovat tehneet vain siitäkin ongelman, että kenen velvollisuus kapulan laitto hihnalle on. Järjen käyttö on sallittua myös kaupassa.