HS: Suomessa tuhkarokkotapaus! Tuhkarokolle altistuneiden jäljitys on nyt käynnissä. Käytännössä jokainen rokottamaton altistunut on saanut tartunnan. Mitäs nyt sitten? :O
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009749583.html
THL:n mukaan tuhkarokko on erittäin tarttuva tauti. Rokottamattomista 90% saa altistuessaan tartunnan. Oireena mm. aivotulehdus ja jopa kuolema. Tuhkarokko on yksi maailman suurimmista alle 5-vuotiaiden tappajista.
Huh, onneksi on rokotus niin ei tarvitse murehtia koko asiaa.
Altistuneista rokottamattomat joutuvat karanteeniin.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki suomalaiset saavat tuhkarokkorokotuksen neuvolassa. Ei siis koske meitä.
Ei kaikki niitä ota lapsilleen
Niin, kun on näitä hihhuleita. Vai onko edes kantasuomalainen?
Ihan kantasuomalaisia hihhuleita on kieltäytyjissä. Lue esim. Luodon tapauksesta: https://yle.fi/a/3-10544080
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki suomalaiset saavat tuhkarokkorokotuksen neuvolassa. Ei siis koske meitä.
Ei kaikki niitä ota lapsilleen
koska niitä rokotuksia on alettu antaa.... ei kaikki ole saaneet, en minäkään, ikää 71v, mutta olen tuhkarokon kakarana sairastanut.
1975
sairastin sen alle kouluikäisenä, kuten kaikki muutkin lapset kylällä, eikä kukaan ole missään vaiheessa rokotetta tarjonnut aikuis iällä. Oletuksena on se, ettei tarvi, mikäli on se ollut joskus.
Vierailija kirjoitti:
Pfizerin myyntipäällikön avaus ilmeisesti, koronarokotteiden myynti kun on hiipunut - kun kävi ilmi että koko koronahysteria oli huijausta - niin täytyy saada uutta rahastusta...
Paljonko muuten Marin viisikko-hallinto sai bonuksia mm. Pfizerilta koronahysterian lietsomisesta etenkin 2021-2022?
Mitä tekemistä MPR-rokotteella on koronarokotteen kanssa? Ei mitään, ääliö.
Meillä on lapsi lääkärin kehoituksesta saanut vain yhden yhdistelmä rokotteen sen vakavien terveyshaittojen takia.
Lapsi on terve, haitat oli vain viedä hengen.
Tuhkarokko on sairastettu ja se oli lievä.
Onhan se vaarallinen tauti, mutta itse olen sen sairastanut ihan pienenä ilman jälkitauteja, joten ei se ole kuolemantuomio. Leviäminen kuitenkin hyvä pysäyttää.
näitä tulee välillä kirjoitti:
Sovittu "uutinen" taas
Perustele.
Kaikki lapseni on sairastanut tuhkarokon, heillä on myös rokotukset. Että ihan höpö höpö juttua että rokotteet suojaa.
Onko taas foliohatut jättäneet lapsensa rokottamatta?
Vierailija kirjoitti:
Kuolinsyytilastojen mukaan Suomessa kuoli vuosina 19631974 lapsia tuhkarokkoon keskimäärin kolme vuodessa. Koska epidemioita esiintyi muutaman vuoden välein, epidemiavuosina kuolleisuus oli yli kolme lasta, välivuosina vähemmän.
Se ei ollut koko totuus, sillä on arvioitu tuhkarokon olleen myötävaikuttavana tekijänä jopa puolessa lasten infektiotautikuolemissa, koska elimistön puolustusjärjestelmän toipuminen kesti useita vuosia
...
Yksi sen jälkitaudeista on subakuutti sklerosoiva panenkelafiitti eli SSPE, joka on hiipien etenevä aivosairaus. Kuoleman lähestyminen voi kestää 69 vuotta, ja tauti puhkeaa vasta 515 vuotta tuhkarokon sairastamisen jälkeen.
Aivot tuhoutuvat vähitellen. Parannuskeinoa ei ole.
Ei haittaa mua. Sairastin tuhkarokon 79, eli vielä 471 vuotta tarttee odotella. Meikän geeneillä aika pieni mahdollisuus että enää olen muutenkaan elossa.
Sisareni on kuollut ennen tuhkarokkorokotteen tuloa tuhkarokon jälkitautina aivokalvontulehdukseen. 2-vuotiaana
Nykyään osataan hoitaa paremmin kuin ennen mutta yleensä ne heikot ja valmiiksi sairaat kuolee, luonto....
Rokote ei todellakaan suojaa 100% taudilta ja loppujen lopuksi se on todella harvalle edes vakava, saati edes kovin ikävä tauti.
Herätkää nyt, ihan samalla tavalla se rokotettukin levittää tauteja, kuin rokottamaton. Ei edes sen vertaa viitsitä tutustua tuhkarokkoon ja siihen miten se leviää...
PS. Rokote ei anna täyttä suojaa.
A-streprokokki se pahempi on ja se vasta leviääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
näitä tulee välillä kirjoitti:
Sovittu "uutinen" taas
Perustele.
Kokoomus alkaa ajamaan pakkopiikityksiä, jotka aiheuttavat lapsettomuutta, immuniteetin heikentymistä, syöpää, veritulppia, sydänlihastulehduksia ja varhaista kuolemaa.
Onko sulla muita yhtä "fiksuja" juttuja?
Tartunta tullut ulkomailta. Tieto fakta.
Vierailija kirjoitti:
Tartunta tullut ulkomailta. Tieto fakta.
Linkki!
Tartuntoja on joka vuosi suomessa ihan suomalaisilla, ja osaa ei edes diagnosoida koska tauti ei ole vakava terveelle eikä aina edes kovin paha, jotta kukaan menisi edes lääkäriin.
Maailma on täynnä tauteja ja aina joku niihin kuolee. Mua ärsyttää aivan suunnattomasti nykymedia. Ihan turha uutinen.
Sovittu "uutinen" taas