Kukaan ihminen ei kärsisi ylipainosta, jos vain kävelisi 2-3 tuntia joka päivä.
Väitän näin. Aika paljon saa sitten ainakin vetää pikaruokaa ja karkkia, että onnistuisi siitä huolimatta lihomaan. No ehkä jos ihan yrittämällä yrittää, niin sitten ehkä..
Ja tässä oletuksena siis, ettei mitään muuta liikuntaa harrasta.
Kommentit (27)
Moni yliarvio omaa liikkumistaan todella rankasti. Tehdään mukamas fyysistä työtä niin ei tarvitsekaan enää työpäivän jälkeen harrastaa mitään liikunnallista vaan maataan paikoillaan ja syödään epäterveellisesti ja hyvin iltapainotteisesti. Eikä se pelkkä kävely vielä yksinään riitä kun pitäisi myös tehdä jotain lihaskuntoa kehittävää ja oikeasti myös aerobisella alueella tapahtuvaa hikiliikuntaa.
Heh. Siivoojana kävelin 8 h päivässä, kotimatkat mukaan lukien, ja ylipainoa oli.
Olen koko ikäni kävellyt tosi paljon ja tuntikausia. Inhoan kulkea julkisilla tai autolla, niin valitsen aina niiden sijana myös kävelyn tai pyöräilyn.
Voi olla, että olisin vieläkin ylipainoisempi kuin nyt olen. Ei kävely minua missään nimessä laihduta
Väärässä olet, kävelen 365 päivää vuodessa vähintään tuon 2-3h reippaasti (n. 5km/h) ja liikun lisäksi muutenkin. En myöskään syö pikaruokaa juuri koskaan. Silti olen ylipainoinen (170cm/98kg).
Olet väärässä.
Kävin vuosikaudet joka päivä kahden tunnin kävelyllä + kaikki muu kävely siihen päälle, ja olin ylipainoinen. Kävely ei laihduttanut grammaakaan.
Höpö höpö. Ei se kävely niin energiaa vievää ole.
Minäkin ajoin 15km per suunta töihin eli 30km päivässä.
Ajo oli rauhallista ja lihoin silti samaan aikaan.
Öö... Ulkoilutan koiria 2-3 tuntia joka päivä, ja painan 120 kg.