Kukaan ihminen ei kärsisi ylipainosta, jos vain kävelisi 2-3 tuntia joka päivä.
Väitän näin. Aika paljon saa sitten ainakin vetää pikaruokaa ja karkkia, että onnistuisi siitä huolimatta lihomaan. No ehkä jos ihan yrittämällä yrittää, niin sitten ehkä..
Ja tässä oletuksena siis, ettei mitään muuta liikuntaa harrasta.
Kommentit (27)
Hyvin harva ihminen jaksaa ylläpitää tuollaista rutiinia.
Jopa 30min olisi hyvä suoritus.
Hämmentävää, että olen silti ylipainoinen, vaikka pelkästään työn takia kävelen monta tuntia päivittäin. Enkä mitenkään erityisen extraepäterveellisesti syö (En kyllä riittävän terveellisestikään, sen myönnän).
Vierailija kirjoitti:
Ei myöskään jos syö vain 2000kcal / päivä, joten ehtii tekemään muutakin kuin käveleksimään ympyrää.
Kävely tutkitusti parantaa myös mielalaa ja ehkäisee masennusta, joten siinä tulee sivuvaikutuksena myös tällaisia hyötyjä.
Väitätkö, että ihminen voi syödä joka päivä pizzaa, ranskalaisia, hampurilaisia, jäätelöä ja karkkia mirlin määrin kunhan muistaa käydä löntystelemässä tunnin lenkin pari kolme kertaa päivässä?
Ei kukaan pysty kävelemään 2-3h päivässä..... paitsi tarjoilijay jotka juoksee työkseen 8-10 tuntisiä päiviä pienillä tauoilla. Kokoajan jalkojensa päällä, lähes kokoajan liikkeessä ja siihen vielä kannetaan ja nostellaan painaviakin tavaroita. Tarjoilijat on muuten yleensä pirun kovakuntosta porukkaa.
Jokseenkin yleensä jo viiskymppisinä ihan romuina fyysisesti.
Tässä taas ihminen joka ei mitään painoasioista ymmärrä
Ei ihmisillä ole aikaa kun pitää päivystää puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Väitätkö, että ihminen voi syödä joka päivä pizzaa, ranskalaisia, hampurilaisia, jäätelöä ja karkkia mirlin määrin kunhan muistaa käydä löntystelemässä tunnin lenkin pari kolme kertaa päivässä?
No ei mielin määrin.
Mutta kohtuuden rajoissa voi syödä aika vapaasti mitä huvittaa, jos kävelee JOKA PÄIVÄ 2-3 tuntia.
Siis painon puolesta voi syödä. Se että kannattaako muuten syödä mitä sattuu, on tietysti eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää, että olen silti ylipainoinen, vaikka pelkästään työn takia kävelen monta tuntia päivittäin. Enkä mitenkään erityisen extraepäterveellisesti syö (En kyllä riittävän terveellisestikään, sen myönnän).
Jep. Etkä ole edes ainoa.
Joku läpipasko, joka ei liho millään, varmaan taas aloittanut ketjun
Ei tuohon tarvitse, kuin muutama siideri janojuomaksi ja se on siinä: paino nousu suunnassa. Ihminen saa kävellä kellon ympäri eikä riitäkään, jos meinaa tiputtaa painoa liikunnalla.
Ap, nyt on sinun aikasi lähteä kävelylle.
Olen töissä masentavassa paikassa ja kävelen vähintään 6h päivässä.172cm 87kg ja en edes syö määrällisesti paljon.Esim.ikinä vatsaa täyteen ja voi olla tuntienkin taukoja syömisessä,enkä änke nälkäisenä töitten jälkeen viittä sipsipussia naamaan.
M.50
Vierailija kirjoitti:
Ei myöskään jos syö vain 2000kcal / päivä, joten ehtii tekemään muutakin kuin käveleksimään ympyrää.
Kuule, on niin pienikuluksisia ihmisiä kuin minä. Jos minä syön yli 1600 kcal/vrk niin lihon taatusti. Tuo 2000 kcal on mieletön määrä minulle. Jos yhteen rasvakiloon menee se 7000 kcal niin äkkiä tuolla kalorimäärällä lihoisin.
En ole mikään keijukainen vaan ihan tavallinen keskipituinen ja tasapaksu mamma. Mikään kohta ei ole huomiota herättävän suuri eikä mikään kohta ole huomiotaherättävän pieni tai laihakaan.
Varmaan ymmärrätte, etten minä voi käydä syömässä pikaruokaa tai vaikka syödä kesällä tuuttia joka päivä sairastumatta ravitsemuspuutokseen? Ihmisellä voi olla anemia ja mineraalien sekä vitamiinien puutostila siitä huolimatta, että kiloja olisi enemmän kuin lääkärikirja lupaa. Määritelmä on helppo kun sen voi selvittää mittanauhalla. Naiset: alle 85 cm ja miehet alle 1 metrinen vyötärönympärys.
höpö höpö, 80 % on ruokavaliolla ja 20 % liikkumisella. Itse pudottanut kahdessa kuukaudessa 7 kg ruokavaliolla, koska jatkuvien kipujen takia liikkuminen välillä hankalaa. Itselleni tehtiin ruokavalio, jossa sokerit ja turhat hiilihydraatit karsittiin pois ja on auttanut. Kaikki herkut on poissa ruokavaliosta ja tilalla marjoja herkkuna.
Hyvä niksi hei, mitä jos kävelee sen 2 tuntia 500m, eihän sillä pitänyt olla merkitystä kunhan kävelee "JOKA PÄIVÄ", niin ei liho!
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan käynyt kehonkoostumusvaaalla? Nyt Tokmannista saa hyvän 30 eurolla. Sinulla voi olla paljon lihas- ja luustomassaa. Luustohan vahvistuu D- vitamiinin ja kalsiumin lisäksi juuri kävelystä ja pomppimisesta. Pääasia, että on sitä töminää luille. Lihasmassa taas painaa paljon enemmän kuin rasva, joka vie enemmän tilaakin vaatteissa kuin tiivis ja painava lihasmassa.
Teitkö äsken aloituksen puutarhahommilla laihtumisesta?
Jos mä kävelisin 2-3 tuntia päivässä tuon kyynärsauvan kanssa niin a'vot, kyllä musta tulisi laiha, mitenköhän paljon paino putoaisi tästä 70 kilosta.