Onko teillä varatuilla joku tällainen "viestittelykaveri"?
Olen naimisissa ja ihastuin toiseen. Aika normaalia mielestäni. Mutta koska olen sitoutunut puolisooni enkä halua pettää (henkisesti/fyysisesti), en vienyt juttua kovin pitkälle, vaikka ihastus oli molemminpuolinen.
Mutta jostain syystä ihastukseni on kovin aktiivinen viestittelijä, lähestyy kaverillisesti ja siirtää pikkuhiljaa jutut tuhmiksi, siirtää viestittelyt iltamyöhälle jne. Vastaan kyllä hänelle, pysyn hyvän maun rajoissa.
Mutta kieltämättä omatunto vähän soimaa, viestit ovat vähän sellaisia etten ehkä puolisolleni näyttäisi. En kyllä näytä kavereiden viestejä toki muutenkaan.
Onko ihan tavallista käytöstä? Pitäisikö vaan lopettaa?
Saan pientä iloa huomiosta tottakai, mutta en ole ihan niin ihastunut enää, että haluaisin antaa ymmärtää että viestittelystä seuraa jotain. En ole sillä tavalla kiinnostunut.
Kommentit (74)
On, paitsi etten itsekään pysy hyvän maun rajoissa. Tätä on kestänyt jo vuosia eikä viestittelyjä pidemmälle olla menty, mutta kyllä silti omatunto soimaa ja inhottaa piilotella puhelinta. Huomio ja kehut vaan vievät mennessään, kun oma mies on niin vähän kotona ja libidokin kovin matala.
No, onko puolisosi tietoinen että sinulla on tällainen kaveri?
Minulle tuollainen olisi lähes pettämistä. Äkkiäkös tuhmien viestien lähettelystä edetään salatapaamisiin, koska miksi ei ja uskotellaan olevan vaan kaverillista. Lopeta tuollainen heti. Jos kaipaat huomiota, niin vaadi sitä kumppaniltasi. Jos et saa, niin mieti kannattaako sellaisessa suhteessa sitten olla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne tuhmat jutut on?
Pikku-Kalle-vitsejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. En ymmärrä mihin tuollaista tarvitsee. Haet jotain huomiota ja sitten ollaankin jo iiiiks en voinut itselleni mitään.
Haen tottakai huomiota siinä missä muutkin (haloo), mutta viestittelyn tarkoitus ei ole johtaa mihinkään. Se on vaan kivaa, kun joku vähän flirttaa. Töissäkin flirttaillaan.
Mutta nähtävästi tämä ei olekaan niin viatonta kuin kuvittelin. Täytyy lopettaa. Ap
Pettäminen ei ole = seksi
Jos olet dialogissa pään sisäisen kumppanisi kanssa ja tiedät, että hän hyppisi viesteistä seinille sinä olet rikkonut teidän välistä sopimusta.
Et vienyt "kovin pitkälle"?
Tuollainen vestittely on pettämistä.
Ihastuminen on normaalia. Olennaista on, mitä silloin tekee. Jos tekee jotain muuta kuin antaa olla, tekee väärin.
Mikä ihmisiä oikein nykyaikana vaivaa? Tietenkään tuollainen ei ole Ok, se on henkistä ja emotionaalista pettämistä.
On yksi asia olla viattoman ihastunut ja kokonaan toinen lähetellä jotain salaisia viestejä, joita ei pystyisi edes omalle kumppanille näyttämään. Tuosta on hyvin lyhyt askel ihan varsinaiseen pettämiseen. Ja mitä liikkuu päässä tällä viestikumppanilla, joka pommittaa varattua seksuaalissävytteisillä viesteillä? Joko hän on näitä, jotka saa ego/itsetuntoboostia vikittelemällä toisen puolison itselleen ja rikkomalla parisuhteen, tai sitten on jotain muuta mt-häikkää. Kukaan normaali, terveellä itsetunnolla varustettu ei nimittäin tuohon leikkiin lähde, jos tietää alusta asti, että toinen on varattu! Asia erikseen nämä, jotka siitä valehtelee.
Vierailija kirjoitti:
Oho, en arvannut että juttu on näinkin vakavasti otettava. Pitääpä ajatella asiaa vähän. Ap
Siis kyllä tuollainen on jo mielestäni pettämistä. Ei sen tarvitse olla fyysistä tai edes edetä sellaiseksi. Se riittää että et voi tehdä tai et tekisi sitä puolisosi nähden tai tiedät että puolisosi pahoittaisi siitä todennäköisesti mielensä.
Saa sinut pauloihinsa. Kun olet koukussa, jättää. Sitten tuut tänne vinkumaan. Miehille tällainen ei meinaa juuri mitään, mutta useammille naisille kyllä ellei tunne kuviota.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläni OLI. Entinen "säätö" kyseli kuulumisia aina tasaisin väliajoin ja teki tikusta asiaa. Yritti myös pervoilla. Mies jäi tästä kiinni ja tein selväksi, että kerta vielä, niin meidän suhde on ohi. Olen luottanut nyt häneen. Ja siis mieheni pääasiassa vastasi hänelle hyvin neutraalisti paria poikkeusta lukuun ottamatta, mutta minä tein selväksi, ettei minulle ok tuollainen, joka voi lähteä lapasesta. Mihin mies enää tarvitsee jotain muutaman kuukauden panosuhdetta? Ei ollut mikään kaveri.
Juu no tällainen samanlainen tekstailunainen oli exälläni myös ennen minua, joka sitten maagisesti palasi aina uudestaan kuvioihin kun meidän suhteessamme oli riitaa. Eron jälkeen ilmestyi saman tien myös miehen FB-kavereihin, eli ei tainnut olla niin unohdettu kuin mies oli minulle antanut ymmärtää.
Tuhmat jutut kertovat, ettei muusta ole asiaa. Ap voi lopettaa vastaamisen aina, kun jutut menevät kyseenalaiselle linjalle. Kaveri opetelkoon kirjoittamaan jostain muusta. Jos ystävyys ja viestittely kiinnostavat, kehittäköön tyyliään.
Flirttiin vastaamatta jättäminen on aivan normaali käytäntö tuttavuuksissa. Kertoo, että jokin raja on ylitetty.
Mun kaverilla alkoi viattomasti tällainen viestittely entisen hoidon kanssa. Molemmat varattuja. Nyt on siirrytty puolen vuoden jälkeen jo salaisiin seksihetkiin.. kohta on uusioperhe varmaan muodostumassa.. epäilen kyllä että toinen osapuoli ei jätä puolisoaan vaan kaveri jää loppupeleissä nuolemaan näppejään.
Ei ole normaalia. Toivottavasti jäät kiinni ja puolisosi jättää sinut, hän ansaitsee parempaa kuin sinä.
Tein vaikean päätöksen ja päätin jatkaa ihastukseni kanssa juttua. En kerro asiasta puolisolleni sen enempää mutta tulemme eroamaan. En vielä ole erosta kerennyt kertomaan vaan valmistelen asiat siten että eroilmoituksen jälkeen olen jo muualla.
En saa ihastustani päästäni ja haluan jakaa elämäni hänen kanssaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tein vaikean päätöksen ja päätin jatkaa ihastukseni kanssa juttua. En kerro asiasta puolisolleni sen enempää mutta tulemme eroamaan. En vielä ole erosta kerennyt kertomaan vaan valmistelen asiat siten että eroilmoituksen jälkeen olen jo muualla.
Alussahan sanoit, ette enää ole niin ihastunut. Ja nyt jo ero vireille, mutta et kerkee kertomaan psolle. Päivän naurut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alussahan sanoit, ette enää ole niin ihastunut. Ja nyt jo ero vireille, mutta et kerkee kertomaan psolle. Päivän naurut!
Ei omista tunteista ota aina selvää. Sen takia se olikin niin vaikea päätös. Olen vapaa eikä puolisolla ole oikeutta tietää, ainoa asia mitä hän ansaitsee on eroilmoitus. Sen hän saa kun käytännön asiat on hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei omista tunteista ota aina selvää. Sen takia se olikin niin vaikea päätös. Olen vapaa eikä puolisolla ole oikeutta tietää, ainoa asia mitä hän ansaitsee on eroilmoitus. Sen hän saa kun käytännön asiat on hoidettu.
Luuletko, että se viestittelijä haluaa jakaa elämän sun kaa? Kuule, ei kukaan haluu suin päin mennä kimppaan vastaeronneen kanssa. Seurustelemaan vois alkaa vasta. Mitäs sulla on mielessä?
Mitä ne tuhmat jutut on?