Oonko mä ainoa, joka ei hulluna siivoa jouluksi?? Miks edes pitäis?
kertokaa, mitä hohtoo on putsata jotain kaappeja just jouluksi? eikö sitä voi tehdä muulloinkin, kun on enemmän aikaa ja kun ei oo muutakaan tekemistä??
viettääkö teidän lapset kaapeissa joulunsa??
Kommentit (19)
Meillä varmaankin siivotaan ihan normaali viikkosiivous, joka siis meillä kestää peräti puoli tuntia-tunnin, kun kaksi ihmistä huhkii täysillä. Kiva on tietysti ettei jouluna ole sotkuista tai likaista, mutta en ymmärrä ollenkaan miksi pitäisi siivota hulluna kaikki kaapit jne. juuri jouluna. Silloin niitä vähiten ehkä katsellaan.
meillä on 1 vuoden ikäinen neiti joka pitää äidin liikenteessä. ja mies on päivät ulkohommissa ja illat muuten menossa, joten neidin kaa siivous ei onnistu. teen vain perussiivouksen, ei jaksa stressata....
Pölyt pyyhitään, imuroidaan ja luututaan. saunan saatan pestä, mutta saattaa olla että pesen vasta uudeksi vuodeksi.
Mutta verhojakaan en vaihtanut Joulun takia, ja ikkunat pesin koska ne oli tosi likaiset ja keli oli sopiva.
eli
- pipareiden paistoa
- joulukorttien tekoa
- vähän koristelua
- valojen virittelyä
- joululaulujen laulamista
Muutenkin perheessä, jossa on useampia kuin yksi pieni lapsi, siivousta riittää joka päivälle. En lisää joulun vuoksi siivoustaakkaani entisestään miettimällä, onko jossain joku nurkka, jota ei yleensä tule siivotuksi.
täällä kans yks. ihan perus siivous riittää meille ja varsinki ku ei olla joulua kotona niin miksi miksi. Meinaan kyllä jättää kämpän " siistiin" kuntoon kun lähdetään joulua viettämään on sitten kivempi tulla kotia..mutta mitään kaappeja en aijo rueta kiillottamaan..
Normaalisti olen varsin laiska ulkoiluttamaan mattoja.
Kaapit saa minun puolestani olla ihan luonnontilassa!
Mutta kyllä kaapit on siistinä muutenkin!
Lapsia on 2 alle 3- vuotiasta niin tykkään että talo on siisti. Ei lapset ole tekosyy omalle laiskuudelle. Siivota pitää, jos ei siivoa kuin kerran vuodessa niin kaapit saa kuurata. Itse siivoan kun siivottavaa tulee eteen, sillai pääsee helpommalla.
Ymmärrän suuren siivouspäivän kun elettiin talossa josta toinen puoli oli kylmä talvet ja kesät elettiin taas toisella puolella taloa. Hankittiin heiniä lattialle lämmikkeeksi ja elettiin muutenkin naiset hellan ja nyrkin välissä.
Itte en voi kuvitella viettäväni joulua sotkusessa kodissa. Kyllä koko homma lähtee siitä että on siistiä.. ;)
Olen ylipäätään aika siisti tyyppi (en kuitenkaan mikään fanaatikko, tavaroita ja leluja saa olla lattialla) eli ei meillä koskaan ole sellasta tilannetta että pitäis perusteellisesti putsata kaikki paikat.
lisänä ehkä pöklyjen pyyhintä, joka useimmiten tuppaa unohtumaan norm. siivouksesta...
Vierailija:
kertokaa, mitä hohtoo on putsata jotain kaappeja just jouluksi? eikö sitä voi tehdä muulloinkin, kun on enemmän aikaa ja kun ei oo muutakaan tekemistä??viettääkö teidän lapset kaapeissa joulunsa??
Toisin sanoen siivoan ihan joka paikan. Kaikki keittiön kaapit, vaatehuoneen, kaikki vaatekaapit, jopa kellarikoppimme :-)
Siksi teen tämän jouluksi, että nautin siivoamisesta. Mulle joulufiilis tulee tällaisesta " hullusta siivoamisesta" . Varaan aina kaksi viikkoa joulusiivoukseen. Mulla on tarkka aikataulu, jonka teen varmaan jo lokakuussa :-) Mun mielestä on kivaa, että on siistiä. Vaikka onhan meillä siistiä muutenkin.
Mä en ole myöskään ole stressaantunut tästä hommasta. Eikä meidän lapsetkaan kaapissa jouluja vietä.
Ihan tavallinen viikkosiivous ennen joulua, kuten yleensäkin perjantaina. Meille tulee joulunviettoon pariksi vuorokaudeksi niin paljon porukkaa, että siivousta riittää sitten joulun jälkeen ihan tarpeeksi.
Tavallinen viikko siivous ja lattioiden pesu. Siinä meidän " joulusiivous" .
Jouluksi putsaan ja puunaan kaikki paikat, ei varmaan ole koloakaan, jota en jouluksi siivoaisi. Minullekin joulufiilis tulee nimenomaan siivoamisesta, ei niinkään leipomisesta ja ruuanlaitosta. Ostan valmiit piparitaikinat ja lapset saavat paistaa pipareita. Ruuatkin ostan pitkälti valmiina, vaikka muuten olen kova kokkaamaankin. Mutta siisteydestä en tingi yhtään, ellei jotain erikoista satu, niin kuin sairastumisia esim. Kaapit siivoan ja matot pesen ym. Enkä stressaa, koska tykkään siivoamisesta.
johtuen siitä,että mies on vapaalla ja pystyn rauhassa siivoamaan,miehen viihdyttäessä lasta.
kaappeja en kuuraa,mutta kaikki näkyvät tavarat järjestykseen ja nurkista siirtelen tavaroita,jota en tee viikkosiivouksessa
imuroin, pesen lattiat, siivoan tasot jne... Verhot vaihdoin heti kuun alussa. Eipä tässä muuta ehtisikään kun kolme pientä lasta eikä sukulaisista liiemmin apua. Varsinkaan näin joulun alla kun jokaisella ne omat hössötyksensä. Joulufiilistä olen sit koittanut luoda leipomalla, siitä hommasta kun tykkään! Kai meidät on pienestä asti kasvatettu siihen että joulutunnelma syntyy stressistä. ;)