Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos koululuokassa on kamala meteli, niin mitä pitäisi tehdä?

Vierailija
15.12.2006 |

a) Pitäisikö vain opettajan (vasta-aloittanut) suunnitella yhdessä rehtorin kanssa lääkkeet ja hoitaa homma koulun sisällä?

b) Pitäisikö opettajan puhua niiden oppilaiden vanhempien kanssa, joilla on eniten tätä metelöintiongelmaa ja jättää muut ulkopuolisiksi?

c) Pitäisikö järjestää vanhempainilta, jossa puhutaan vain metelöintiongelmasta?

d) Saavatko myös oppilaiden vanhemmat antaa ratkaisuehdotuksia vai jättää asia täysin opettajan harteille?

Lapseni luokalla on liikaa meteliä. Minä olen sitä mieltä, että vanhemmatkin saavat jakaa ratkaisuehdotuksia ja keskustella avoimesti asiasta. Sen sijaan monet vanhemmat ovat sitä mieltä, että opettajan täytyy ratkaista asia ja me vain odotamme, mitä tulee tapahtumaan. Minä taas olen surullinen, jos vanhempien ääntä ei kuunnella lainkaan. Ajattelin kysellä asiaa vähän laajemmin ja toivon ihan asiallisia vastauksia AV-palstalaisilta. Mitä mieltä siis olette?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko säästää ääntä.

Vierailija
2/6 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaan seuraamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät vanhemmat voi ratkaista opettajan vaikeutta hallita luokkaa. He voivat puhua kauniisti lapsilleen kotona ja komentaa näitä olemaan hiljaa, mutta jos ja kun lapset huomaavat, ettei opettaja pysty sitä ITSE vaatimaan, lapset eivät koulussa toimi niin kuin kotona on neuvottu. Eiväthän he tyhmiä ole, kyllä he huomaavat etteivät kotona ja koulussa päde samat säännöt.

Vanhemmat voivat antaa neuvoja jos 1)opettaja osaa niitä ottaa vastaan ja 2) vanhemmatkin ymmärtävät etteivät kaikki heidän neuvonsa kenties toimikaan 25 oppilaan luokkahuoneessa ja 3) kaikki arvostavat toisiaan. Jos joku osa näistä ei toimi, vanhempien sotkeutumisesta koulun toimintaan on pelkkää haittaa. Se johtaa vain siihen, että opettaja pitää vanhempia hörhöinä, vanhemmatopettajaa ammattitaidottomana ja lapset villiintyvät tyystin, pahimmassa tapauksessa myös kotioloissa.

Vierailija
4/6 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilaat tietävät, että tunti on pidettävä, joten mitä nopeammin hiljenevät, sitä nopeammin aloitan tunnin.

Vierailija
5/6 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos luokassa sattuu jotain hänen poissaollessaan? Opettaja on siitä vastuussa...

Vierailija
6/6 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän äänen madaltamista. Puhun niin hiljaa ja mielnkiintoisia, että lasten on oltava hiirenhiljaa, että kuulevat mitä jännää puhelen heille =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän