Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diagnosoikaa minut? Oireet:

Vierailija
27.07.2023 |

- Univaikeuksia, en nukahan vasta aamulla vaikka kuin väsyttäis jo keskiyöllä

- hiuksia tippuu

- iho kipeä ja kutiaa hulluna varsinki reidet ja käsivarret (atooppinen iho on)

- haavaumat paranee hitaasti

- järkyttävät hikoilupuuskat. Jos esim hankaan käsiä yhteen tai raavin kainaloitten läheltä tai käsivarsia, tai vaan käyn täyttää pesukoneen, meen hiestä märäksi heti

- jalat palelee vaikka yläkroppa hikoilis yhtäaikaa

- heikko/voimaton olo ja väsyttäää

- hermostuneisuus ja ärtyneisyys. En esim kestä meteliä tai kissan vaativaa mauuntaa, vaan palaa heti hermot ja alan tiuskimaan

- sydän jyskyttää melkosesti pienestä puuhastelusta

Ruokahalu on normaali ja syön monipuolisesti. Unilääkkeen voimalla joudun välillä maksaa univelkoja. Nukun muuten vaa 4-5h. Suolisto pelaa normaalisti ja ei oo ongelmia vessassa. Paino on stabiili. Normaalipainoinen. Syön D-vitamiinia, magnesiumia, kalkkia, kalaöljyä, helokkiöljyä, kräuterblut rautajuomaa, pycnogenolia. En käytä valkoista vehnää tai sokeria. Liikuntaa en harrasta. Pientä kävelyä vaa. Koska ei jaksa.

Nonii palstalääkärit, mikä on vialla? Verikokeeseen en mee, sillä minulla on :(

N36

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi et mene verikokeeseen? Kyllä kannattaisi varata aika terveyskeskukseen lääkärille. Ainakin kilpirauhashäiriöt aiheuttaa noita oireita.

No kilpparia määki mietin. Oonki tehny korjausmuutoksia jodin saantiin, eli tarkkailen että saan varmasti vähintään 150 mcg päiväs. Oon ollu huomavinaan että oon aavistuksen virkeempi nyt kun pidän jodim saannista huolen. Oli pitkään silleen että sain sitä vaa 40-50 mcg päiväs. Mut eipä silti oo nuo oireet viel häipyny vaikka kohta 2vk oon jodin riittävästä saannista pitäny huolta. Tää kirjottaminenki on työlästä puhelimella koska näppäilen ihan kokoaja vääriä nappeja. Sormet tosi kömpelöt.

Ap

Mielestäni sun ei ehkä kannattaisi napsia jodia, koska kyse voi olla myös liikatoiminnasta, siinä voi olla osittain samoja oireita kuin vajiksessa. Esim. nopea syke, hermostuneisuus, hikoilu, heikot jalat, väsymys, hiustenlähtö, huono ääntensieto - mulla oli niitä kaikkia liikatoiminnassa. Ehdottomasti pitäisi tarkistuttaa arvot.

Joo tuotaki mietin et pitää olla varovainen jodi-annostuksen kans. Sen takia pidän sitä tarkasti max 150mcg päivässä.

Ap

Vierailija
22/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho tosta lopusta puuttuu sana: piikkikammo siis minulla on. Sen takia en mee verikokeeseen

Ap

Pyydä rauhoittava lääkitys sitä verikoetta varten.

Suosittelen menemään lääkäriin. Tuo on todennäköisesti jotain hoidettavissa olevaa. Ei sen kanssa kannata kärvistellä ja vain arvuutella, että mikä tämä mahtaisi olla.

Se on hyvä asia, että ihon kivulle ja kutinalle on näkyvä syy. Se atooppinen ihottuma.

Omalla kohdalla kävi niin, että iho kipeytyi ilman mitään näkyvää syytä. Syyksi paljastui keskushermoston sairaus, johon ei ole parantavaa hoitoa eikä lääkitystä. Voi vain syödä vahvoja särkylääkkeitä ja toivoa että vaiva joskus helpottaa. 

Hmmm. En mää siltikkää uskalla mennä :D nössö olen kovin. Joku mainitsi obsidan rautatabletit. Onko vaarallista jos kokeilis niitä ominpäin vaikkapa 1 viikon ajan ja kahtelis et auttaisko oloon? Vai riittääkö ees 1 viikko näkemään muutosta? Kyllä siis minä veikkaan jompaakumpaa, kilpparihäiriötä tai raudanpuutetta. En vaa osaa päättää kumpi. Jos jotenki uskaltais kotikonsteilla kokeilla jotain? En haluais lääkäriin.

Ap

Kuule, jos et usko itseäsi fiksumpia, niin sitten ei voi mitään. Sitten kärsit ja lopulta kuitenkin joudut sinne lääkäriin. Onnea valitsemallesi tielle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso valaistus ja ruudun valaistus. Lämpötilan vaikutus. Välttele alkoholia ja liikaa kofeiinia. Katso mikä makkarissa hiertää, onko sänky mukava vai hankala. Entä exien vaikutus tai muiden ihmisten.

Vierailija
24/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailemistas oireista päällisimpänä silmiin pistää hiustenlähtö, voimattomuus/väsymys sekä haavojen paranemisen hitaus. Onko hiustenlähtö kuin voimakasta? Kuinka hitaasti haavat oikein paranee? Onko pitkään jatkunut?

Onko flunssantyyppisiä oireita? Kuumeilua, lihassärkyä, pääkipua, kurkkukipua/jatkuvasti tukkoista nenää?

Suosittelisin kokeilla jättämään kaikki lisäaineet pois, d-vitamiinia myöten pariksi viikkoa/kuukaudeksi, ja tutkimaan vaikuttaako asiaan.

Lisäksi suosittelen meneen lääkärille ja kertoon sinne oireistas. Ei ne sua piikitä jos et halua, vaan voit konsultoida myös ihan ilman piikkienottoa, ja he osaa ehdottaa että mitä asialle voi tehdä.

Vierailija
25/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä pois kalaöljy kokeeksi ja liika kalkki, kalkki voi vaikuttaa kuulemma sydämeen ja se öljy joillekin käänteisesti. Magnesiumissa on sidosaineena mikä? Jos on ollut syy miksi syö kalkkia, katso tarkemmin valmiste, ota maitovalmisteita ja proteiinia vaikka kana. Rautaa saisi ehkä purkista, mikä on liikaa ja mikä ei. Pidä taukoja, ota vain kuurina. Helokkiöljystä ei tietoa, levite riittää niissäkin omega osassa ja ruuassa on rypsiöljy.  Monivitamiini ja erikseen vitamiinit purkista joskus ok. Nämä olivat vain ehdotuksia, ei pakko, kokeiluun. 

Onko jetlagia tai stressiä. Onko päänahassa tulehdus vai värjääminen, väärä shampoo. Hormoniheittelyt? Unilääke voi aiheuttaa tokkuraisuutta myös ja sekavuutta. Ihotautilääkäri? Jalkoihin osaa joku muu vastata paremmin, mikä siellä vaikuttaa. Onko lämpimiä sukkia.

Ei mikään näistä. Olen testaillut ja pohtinut. Unilääkettä harvoin pieni murunen. Kalaöljyssä huomasin semmosen kun ennen söin sitä 2000mg, nii sillo tuli rytmihäiriöitä. Tiputin sit annostuksen 1000mg, ja ei ongelmaa enää. Vitamarin E-Epa kapseleita. Juu sukkia pidän.

Ap

Vierailija
26/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mene lääkärille, hän osaa neuvoa!

Vierailija
27/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmia ainakin voi olla muutakin

Vierailija
28/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ahdistuneisuushäiriö, matala verenpaine (ikävä mutta harmiton vaiva), heikko verenkierto (harmiton vaikka ikävä ominaisuus) ja se atopia.

Vierailija
29/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi on helppo: olet homoseksuaali.

Vierailija
30/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvailemistas oireista päällisimpänä silmiin pistää hiustenlähtö, voimattomuus/väsymys sekä haavojen paranemisen hitaus. Onko hiustenlähtö kuin voimakasta? Kuinka hitaasti haavat oikein paranee? Onko pitkään jatkunut?

Onko flunssantyyppisiä oireita? Kuumeilua, lihassärkyä, pääkipua, kurkkukipua/jatkuvasti tukkoista nenää?

Suosittelisin kokeilla jättämään kaikki lisäaineet pois, d-vitamiinia myöten pariksi viikkoa/kuukaudeksi, ja tutkimaan vaikuttaako asiaan.

Lisäksi suosittelen meneen lääkärille ja kertoon sinne oireistas. Ei ne sua piikitä jos et halua, vaan voit konsultoida myös ihan ilman piikkienottoa, ja he osaa ehdottaa että mitä asialle voi tehdä.

Noin 2kk ollu nää oireet. Hikoilu on se kaikkein ärsyttävin oire. Hiuksia kertyy semmone puolikourallista suihkun viemärin ritilälle tukkapesun jälkeen. Pari tuppoa irtoaa kun kampaam hiukset. Lattialla jokapaikas minun hiuksia ja kun vaikka kokkaan tai voitelen voileivän, nii jokakerta pari hiusta on menossa sekaan. Käsivarressa on haavauma joka ei meinaa parantua millään vaikka mitä tungen siihen. Pari kk sekin vaiva ollu. Lievä kuumeinen olo on jokapäivä. Lämpö sahailee 35,5 - 36,8 välillä. Normi lämpö olis 36.4. Ei oo flunssaa tms ollu. Ei edes nokka vuoda. Ei päänsärkyä. Ei kurkkukipuakaan. D-vitamiinia olen syönyt montavuotta, lojaalisti samaa merkkiä ja samaa annosta. En usko sen olevan syyllinen. Muutkin vitamiinit oon testannu, ei oo syyllisiä. Lisäaineita vältän. No leikkelekinkusta nyt jotain lisäainetta saan kait. Syön aika terveellisesti. Marjoja, hedelmiä, puhdasta kotiruokaa, tummaa leipää jne.

Ap

Vierailija
31/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ahdistuneisuushäiriö, matala verenpaine (ikävä mutta harmiton vaiva), heikko verenkierto (harmiton vaikka ikävä ominaisuus) ja se atopia.

No ei oo :). Kahvi ja salmiakki ja tupakki pitää siitä huolen ettei oo matala. Paitsi suihkussa kun lotraan tarpeeksi kauan kuumassa vedessä, nii silloin alkaa huippaa. Mut juon lasillisen vettä nykyään ennen suihkua, nii se auttaa. Verenkierto kyllä saattaa olla heikko.. ken tietää..

Ap

Vierailija
32/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tahoooo :(

Ap

Vierailija
33/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta väsymysoireyhtymä. On muuten paljon samoja oireita long covidin kanssa

Vierailija
34/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua pelotella mutta noin runsas hiustenlähtö voi viitata syöpään, samoin väsymys...

Vierailija
35/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi: hölmö idio0tti. Ja vedät vielä kaikenlaisia ravintolisiä, jolloin voi tulla arvojen ylitys ja reilusti.

Vierailija
36/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin stressiä.

Vierailija
37/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No kärsi sitten.

Vierailija
38/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin stressiä.

En oo ressaantunu. Mulla on tosi seesteinen elämänjakso just nyt, ollu usiamman kuukauden. Ja perusonnellinen oon.

Ap

Vierailija
39/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No kärsi sitten.

Pöh..

Ap

Vierailija
40/46 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun on vain mentävä tutkimuksiin. Oireita on sen verran paljon. Viikko tai kaksi ei vielä ratkaise mitään ja tosiaan on mahdollista että omin päin syödyt lisäravinnekuurit vain pahentaa tilannetta.

Kilpirauhasongelma, raudanpuute tai vaihdevuodet sopii kaikki noihin oireisiin ja niitä hoidetaan eri tavoin.

Ensim varaat ajan yleislääkärin Le ja luettelet siellä kaikki oireet ja ruoat sekä ravinteet joita olet käyttänyt. Samalla voit keskustella piikkikammosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi