Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin kaiken tarpeettoman kuluttamisen

Vierailija
26.07.2023 |

Ostan vain välttämättömiä asioita tarpeeseen. En osta mitään vain sen takia että haluan jotain kivaa. Haluan näyttää keskisormea kapitalismille ja järjettömälle ylikulutukselle, johon meidät on ajettu. Onko muita?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tälläkin hetkellä netissä ja tämäkään ei ole välttämätöntä.

Kyllä se vaan nykyään aikalailla on välttämätöntä. Mieluummin netti kuin paperilaskut, kirjekuoret, postimerkit, postiauton kaasuttelut jne

Kun tässä oli nyt puhe turhan kuluttamisen lopettamisesta, niin ne laskut voi käydä maksamassa vaikka kirjaston tietokoneilla.

Mistä tiedät, että ap:lla on kirjasto lähellä? Itsellä matkaa 25 km, joten aikamoinen matka lähteä vain laskuja maksamaan. Toisekseen nykyisin moni asia vaatii nopeaa hoitamista, joten ei riitä, että sähköpostit tarkistaa kerran pari kuussa.

En tiedäkään. Ette kyllä mitään älykköjä ole, kun ette pointtia vieläkään ymmärtäneet.

Vierailija
22/56 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on tosi erilaisia näkemyksiä kuluttamisesta. Tää on mielenkiintoinen aihe. Toisille päivä ostoskeskuksessa tai ilta verkkokauppoja selaillen on tosi innostava ajatus, ja uuden hankkimisesta tulee hyvä fiilis. Jotkut tykkäävät aina miettiä, mitä seuraavaksi voisi hankkia, mitä haluaisi omistaa, mitä tarvitaan lisää. Itse en oikein saa tästä ajatusmaailmasta kiinni, kun koen sen luksukseksi, etten ole tavaroiden haalimisen vanki. Rakastan sitä, ettei koti ole esineiden valloittama, vaan on vain vähän oikeasti tärkeitä asioita. En halua käydä töissä siksi, että voin shopata lisää ja lisää. Ideaalitilanne olisi se, ettei tarvitsisi enää ostaa mitään. Mietin jokaisesta ostoksestani (ei tietenkään ruoka yms päivittäistavarat), tarvitsenko sitä aivan varmasti, ja kuinka voisin hankkia sen käytettynä. Maksan mielummin 300 euroa enemmän vanhasta kauniista ja laadukkaasta puuhuonekalusta kuin ostan ikeasta lyhytikäistä roinaa. Lasken hinnan sille ajalle, joka minulla kuluu, kun joudun hankkimaan huonolaatuisen tilalle jatkuvasti uutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla koskaan ole ollut tapana ostella mitään turhaa tai tarpeetonta, vain huvin vuoksi.

Vierailija
24/56 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Great resetin ohjeilla edetään.

Tämä vasta alkumetrejä.

Vierailija
25/56 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään tavara ja materia ei koskaan tee onnelliseksi. Jos on varaa kaikkeen tarpeelliseen, se on riittävästi.

Vierailija
26/56 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Great resetin ohjeilla edetään.

Tämä vasta alkumetrejä.

Ei tämä uppoa kansaan, pitävät foliohattuiluna ja salaliittoteoriana.

Kunnes on liian myöhäistä, kaikki omaisuus siirtynyt eliitille, itsellä jäljellä vain orjan osa.

Vierailija
27/56 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään paljon kuluta, kun juuri mikään mitä rahalla saa ei kiinnosta. Istun vaan koneella tai treenaan tai harrastan jotain muita omia juttujani.

Vierailija
28/56 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin valtavasti rahaa esimerkiksi sisustukseen ja huonekaluihin. Turhaa kuluttamista voi olla esimerkiksi kosmetiikka jne. Aina kannattaa miettiä että tarvitsenko tätä oikeasti, meille uskotellaan valtavan mainoskoneiston taholta joka tuotteesta että ilman tätä et pärjää, tai tämä tuote tekee sinusta ja elämästäsi paremman.

Vierailija
29/56 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä niin kallista, että olen lopettanut mm. kampaamossa ja elokuvateatterissa käymisen. Myös ravintolakäymiset olen vähentänyt minimiin. 

Vierailija
30/56 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa hiljaista kapinaa orjuuttavaa järjestelmää vastaan. Mikään ei muutu ellemme pakota muutosta tapahtumaan. Kulutus minimiin ja vihaa tursuavat poliitikot yms. kauhun valtaan. 

Vallankumous on alkanut!!

Vierailija
31/56 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaa mietitään. Asuminen ja ruoka. Kaikki muu pois ja yli jäävä laitetaan rahastoihin. Käytetään 2027 tai 2028 jälkeen. Auto vaihtuu sähköpyöräksi ja lomaillaan ulkomailla kaupunkilomilla kerran vuodessa.

Turhaa romua saanut viedä kaatopaikalle muutenkin eikä kuluttaminen innosta nykyisellään

Vierailija
32/56 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin turhan kuluttamisen jo 30 vuotta sitten, kun aloin köyhäksi opiskelijaksi. Se niukkuus jäi sitten päälle, ja olen ollut minimalistinen kapitalisti koko aikuisikäni. Olen myös jakanut kaikille muillekin tätä ilosanomaa ihan käytännön tekoina, eli olen jättänyt esim. kaikki lahjat ostamatta ja olen sukulaislapsille selittänyt että kaikkea ei ole pakko hankkia, mitä mieli tekee. Ja paljon muutakin turhaa rihkamaa on jäänyt kaupanhyllylle.

Haluan että minulta ei jää mitään krääsää jälkipolville hävitettäväksi. 

Vierailija
33/56 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tälläkin hetkellä netissä ja tämäkään ei ole välttämätöntä.

Kyllä se vaan nykyään aikalailla on välttämätöntä. Mieluummin netti kuin paperilaskut, kirjekuoret, postimerkit, postiauton kaasuttelut jne

Vauvapalstailuko on välttämätöntä?

Ei se internet siitä kulu kun sen on kerran hankkinut. Jotenkin typerä kommentti sulla.

Vierailija
34/56 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa. Olet vapautunut aivopesusta, johon meidän kaikki on "kasvatettu". Vain kuluttamalla ja omistamalla tavaraa tai matkustelemalla voit olla onnellinen. Ja pah. Eniten voimaa saa luonnosta ja siellä kulkeminen on ilmaista.

Vierailija
35/56 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on tosi erilaisia näkemyksiä kuluttamisesta. Tää on mielenkiintoinen aihe. Toisille päivä ostoskeskuksessa tai ilta verkkokauppoja selaillen on tosi innostava ajatus, ja uuden hankkimisesta tulee hyvä fiilis. Jotkut tykkäävät aina miettiä, mitä seuraavaksi voisi hankkia, mitä haluaisi omistaa, mitä tarvitaan lisää. Itse en oikein saa tästä ajatusmaailmasta kiinni, kun koen sen luksukseksi, etten ole tavaroiden haalimisen vanki. Rakastan sitä, ettei koti ole esineiden valloittama, vaan on vain vähän oikeasti tärkeitä asioita. En halua käydä töissä siksi, että voin shopata lisää ja lisää. Ideaalitilanne olisi se, ettei tarvitsisi enää ostaa mitään. Mietin jokaisesta ostoksestani (ei tietenkään ruoka yms päivittäistavarat), tarvitsenko sitä aivan varmasti, ja kuinka voisin hankkia sen käytettynä. Maksan mielummin 300 euroa enemmän vanhasta kauniista ja laadukkaasta puuhuonekalusta kuin ostan ikeasta lyhytikäistä roinaa. Lasken hi

Miksi maksaisi mitään vanhoista kalusteista? Niitähän saa ilmaiseksikin. Minä jopa lämmitän pönttöuunia huonekaluilla.

Vierailija
36/56 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin tehnyt melkein koko ikäni.

M54

Vierailija
37/56 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun oli pakko kun asun pienessä yksiössä.:D Mutta onhan se ihmeellistämiten vähällä ihminen oikeastan pärjää.

Toi on niin totta. Muutettuani nuoruuden pienestä yksiöstä kolmioon vaatekaapit tursuavaa vaatteita. Tulee ostettua alesta uutta, mutta vanhaa ei raaski heittää pois. Tyyliin tämäkin on ihan hyvä vaate, saatan tarvita sitä joskus ja sitä joskus päivää ei vaan tunnu tulevan. Nyt olen hieman ryhdistäytynyt ja saanut peräti kauppakassillisen laitettua pois.

38/56 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutan tosi vähän, mutta en kaikkea tarpeetonta ostamista ole lopettanut. Tai riippuu siitä miten tarpeeton määritellään. Ostin ainekset mustikkapiirakkaan, koska halusin jotain kivaa. Olisin pysynyt hengissä ja terveenä ilman sitä mustikkapiirakkaakin.

Mitään isompia hankintoja en tee elleivät ne ole hengissä ja terveenä pysymisen kannalta välttämättömiä. Esim. tietokone ja nettiyhteys ovat.

Vierailija
39/56 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. En oikein tiedä mikä sysäsi muutokseen, mutta ajatus maailma kuluttamisen - tai ehkä tarkemmin materian hankkimisen -suhteen on muuttunut täysin. Olen karsinut todella reilusti irtaimistoani, omistan enää lähinnä käyttötarvikkeita, joita oikeasti käytän. Ennen saatoin hengailla ajossain nettikaupassa iltaisin tai vaikka ulkomailla ollessa oli ihan must kiertää jossain rättikaupoissa. Sain juuri kutsun laukkukutsuille ihastelemaan uttuuksia. En tarvitse laukkua eli en osallistu. Ajatus, että jotain tavaroita mentäisi ihastelemaan ja ostetaan joku "ihanuus", koska vaan teki mieli - on ihan vieras. 

Vierailija
40/56 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nyt vasta lopetat turhan ostamisen. Minä lopetin jo 20 vuotta sitten. Rahaa on säästynyt 60 tonnia. Säästän rahaa kotona kassakaapissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi