Raiskatulla 10-vuotiaalla tytöllä ei ollut oikeutta aborttiin USA:n aborttikiellot eivät juuri tunne poikkeuksia
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/raiskatulla-10-vuotiaalla-tytolla-e…
Etelä-Dakotan republikaanikuvernööri Kristi Noemilta kysyttiin CNN:n haastattelussa, onko hänestä oikeudenmukaista, että 10-vuotiaan raiskauksen uhrin pitää mennä toiseen osavaltioon, jotta hän voi saada saada laillisen abortin.
Meidän pitäisi myös puhua niistä sairaista yksilöistä, jotka tekevät tällaista lapsille. Mitä me teemme heille, Noem vastasi.
Noemilta kysyttiin, pitäisikö lakia hänen mielestään muuttaa, mikäli vastaava tapaus tapahtuisi hänen osavaltiossaan.
En usko, että traagista tilannetta pitäisi jatkaa toisella tragedialla. On muutakin, mitä meidän tulee tehdä, jotta voimme varmistaa elävämme niin, että jokainen elämä on arvokas. Etenkin viaton elämä, joka on särjetty kuten tämän 10-vuotiaan tytön.
Kommentit (720)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä voisi kantaa ja synnyttää raiskaajan lasta. Pelkkä ajatus kuvottaa.
no nytkö se onkin raiskaajan lapsi eikä sinun? Hyvin te vedätte, mielipiteet ja tottus vaihtuu ainoastaan tunteiden mukaan. Mikä tänään on totta onkin huomenna valetta lol. Olisinpa ymmärtänyt jo nuorena miehenä millaisia naiset oikeasti ovat. Olette oikeasti naurettavimpia olentoja mitä olemassa on.
Lapsi on aina sen kenelle se on sillä hetkellä sopivin.
Jopa 70% lapsista on muutenkin sellaisia joita nainen väittää miehensä lapseksi, mutta todellisuus on jotain aivan muuta.
Aa, sä olet se joka aina jauhaa "käenpoikasista" :D
Pettikö äitisi isääsi? Ja siksi vihaat nyt kaikkia naisia?
Vihaan naisia samasta syystä kuin sinä vihaat miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia abortinkieltäjät yleensä tykkäävät kuolemanrangaistuksista?
Eihän yhtä tappoa pitäisi samalla periaatteella "oikaista" toisella tapolla?
Juu, on vähän ristiriitaista kun eutanasiaa ja aborttia vastustetaan mutta elävän ihmisen tappaminen on heille ihan ok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No abortinrakastajat, koska sen sikiön/solumöykyn voi tappaa ihan ilman omantunnontuskia?
No aborinvastustajat, kertokaa miksi on ok pakottaa raiskattu 10-vuotias synnyttämään? Koska Jumalan tahto?
En hyväksy tappamista. Olen ateisiti, Jumalan tahto on minulle yhdentekevää. Ei se 10v lähtökohtaisesti siihen synnytykseen kuole. Jos tiedettäisiin varmuudella että kuolee, niin sitten ennemmin hän elää kuin se syntymätön. Mutta sitähän ei tiedetä.
Sinä taidat olla lapseton mies. Oikeasti olisit valmis pelaamaan lapsen hengellä venäläistä rulettia ja pakottaisit synnyttämään? Pienen lapsen? Olet sairas, en voi muuta sanoa
Ottaa henkarin sit käyttöön muutaman kuukauden jälkeen. Keskenmeno, hups.
Voi luoja, sinä olet todella mielenvikainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi olkoon. Abortinhimoiset ovat kyllä sairasta porukkaa.
Hyi olkoon, sairasta porukkaa tuollaiset ihmiset joiden mielestä raiskatun pikku tytön pitää synnyttää
Nyt nárttu koulun penkille opettelemaan argumentointia. Tuota ei ole väitetty.
Nyt menee i n k k e l i l l ä tunteisiin
Onks sut raiskattu lapsena? Toivottavasti :)
Oletko sä päässyt koskaan harrastamaan yhdyntää? Toivottavasti et :) Tai siis, tiedän että et
Älä projisoi omaa seksielämääsi, tai sen puutettua muihin ihmisiin. Ei kaikki ole yhtä onnettomia kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Hyi olkoon. Abortinhimoiset ovat kyllä sairasta porukkaa.
Jos tarvitsen jonkun varaosan itseeni haen sen sinusta koska minulla on oikeus käyttää sinun kehoa tarpeisiini ja minun tarpeet on tärkeämmät kuin se että elät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidät abortinvastustajat pitäisi ra iskata ja sitten viedä saunan taakse. Hävetkää, sairaat ihmisen irvikuvat!!
Tätähän tällä ketjulla haettiin. Polarisointia ja miesten haukkumista.
Ei ihme että yksittäinen jenkkien osavaltio kiinnostaa niin paljon.
Hetkinen? Sinä siis yhdistät raiskaajat ja abortinvastustajat miehiksi ja miesten haukkumiseen? Nyt takaisin kouluun oppimaan argumentoinnista ja argumentointivirheistä, trolli.
Ota lútka silmä käteen ja lue ketjun viestit.
Edelleen argumentointivirheitä? Nyt käytöskouluun.
Mielenkiintoinen kommentti sen jälkeen kun olet toivonut toisten joutuvan rais katuksi.
Minä olen eri. Aloittajalla oli argumentointivirheitä, mutta niin sinullakin, kun yhdistit ekan kommentin miesten haukkumiseen.
Ihan järkyttävää, jos raiskatulta 10 vuotiaalta lapselta evätään abortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No abortinrakastajat, koska sen sikiön/solumöykyn voi tappaa ihan ilman omantunnontuskia?
No aborinvastustajat, kertokaa miksi on ok pakottaa raiskattu 10-vuotias synnyttämään? Koska Jumalan tahto?
En hyväksy tappamista. Olen ateisiti, Jumalan tahto on minulle yhdentekevää. Ei se 10v lähtökohtaisesti siihen synnytykseen kuole. Jos tiedettäisiin varmuudella että kuolee, niin sitten ennemmin hän elää kuin se syntymätön. Mutta sitähän ei tiedetä.
Raskaus on aikuiselle naisellekin raskasta, mutta pikkulapselle hengenvaarallista. Sinä olet julma ihminen.
Raskaus on ihmisen erittäinkin luonnollista.
Raskaus ja synnytys on aikuisellekin naiselle vaarallista, pikkulapselle hengenvaarallista.
Eipä se abortinvastustajaa kiinnosta. Suurin osa heistä on alt-righ-miehiä ja heidän mielestä on vaan luonnollista jos nainen tai tyttö kuolee synnytykseen. Suurella osalla heistä on myös naisvihaa kuten tämäkin ketju todistaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no nytkö se onkin raiskaajan lapsi eikä sinun? Hyvin te vedätte, mielipiteet ja tottus vaihtuu ainoastaan tunteiden mukaan. Mikä tänään on totta onkin huomenna valetta lol. Olisinpa ymmärtänyt jo nuorena miehenä millaisia naiset oikeasti ovat. Olette oikeasti naurettavimpia olentoja mitä olemassa on.
Ei tietenkään ole minun, en minä sitä tahtonut. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Tajuatko daiju että raiskaus on tahdonvastainen asia? Et tietenkään, eihän sinun kehoon ole kukaan kajonnut kysymättä lupaa. Hankkiutuisin eroon siitä otuksesta tavalla tai toisella, luonnostakin saa apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskaus on aikuiselle naisellekin raskasta, mutta pikkulapselle hengenvaarallista. Sinä olet julma ihminen.
Raskaus on ihmisen erittäinkin luonnollista.
Raskaus ja synnytys on aikuisellekin naiselle vaarallista, pikkulapselle hengenvaarallista.
Eipä se abortinvastustajaa kiinnosta. Suurin osa heistä on alt-righ-miehiä ja heidän mielestä on vaan luonnollista jos nainen tai tyttö kuolee synnytykseen. Suurella osalla heistä on myös naisvihaa kuten tämäkin ketju todistaa
Just just, montako alt-right miestä täällä on?
Minusta tämä ketju todistaa venäjän informaatiovaikuttamisen, jota sinä teet rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa 70% lapsista on muutenkin sellaisia joita nainen väittää miehensä lapseksi, mutta todellisuus on jotain aivan muuta.
Näinhän se näyttää naisten mukaan olevan. Avioerossa lapset ovat naisen, väkisin makaamisen tuloksena olevat lapset on miehen. Tämä on kyllä niin uskomatonta ettei tuollaista paskaa voisi edes naisilta uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet, että vihaisin miehiä? Miehet ovat minulle ihan yhdentekeviä. Sen sijaan vihaan kylläkin sellaisia ihmsiä, jotka pakottaisivat pikkulapsia synnyttämään, olivat sitten miehiä tai naisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä abortinvastustaja, käsi sydämelle: jos oma 10-vuotias lapsesi raiskattaisiin ja hän tulisi raskaaksi niin toivoisitko silti että hän synnyttäisi raiskaajan lapsen?
Päivi Räsänenhän sanoi jossai haastettelussa, että jos tyttärensä raiskattaisiin ja tulisi raskaaksi niin toivoisi että tytär ei tekisi aborttia
Tarkoittaako tuo, että Räsänen antaisi 10-vuotiaan itse päättää? Ei takuulla antaisi, vaan pakottaisi tytön synnyttämään.
Toisin sanoen hänen on helppo huudella, koska ei edes viitsi miettimään tilannetta, että lapsi olisikin noin nuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vammautuu yleensä vaikeasti loppuelämäkseen jos ei saa keisarinleikkausta.
Sektio on iso leikkaus nukutuksineen. Kas kun lapselle ei samalla tehdä rintojen suurennusta ja pakaraimplantteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidät abortinvastustajat pitäisi ra iskata ja sitten viedä saunan taakse. Hävetkää, sairaat ihmisen irvikuvat!!
Hetkinen? Sinä siis yhdistät raiskaajat ja abortinvastustajat miehiksi ja miesten haukkumiseen? Nyt takaisin kouluun oppimaan argumentoinnista ja argumentointivirheistä, trolli.
Mielenkiintoinen kommentti sen jälkeen kun olet toivonut toisten joutuvan rais katuksi.
Minä olen eri. Aloittajalla oli argumentointivirheitä, mutta niin sinullakin, kun yhdistit ekan kommentin miesten haukkumiseen.
Kukaan ei kuitenkaan kritisoi naisia jotka haukkuu miehiä tässä ketjussa.
Tiedämme kaikki syyn sille, miesviha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se näyttää naisten mukaan olevan. Avioerossa lapset ovat naisen, väkisin makaamisen tuloksena olevat lapset on miehen. Tämä on kyllä niin uskomatonta ettei tuollaista paskaa voisi edes naisilta uskoa.
No tottakai se toivottu lapsi on ihan eri asia kuin raiskauksesta alkunsa saanut ei-toivottu tuotos. Onneksi Suomessa on abortti ja teidänkaltaiset eivät pääse jatkamaan sukua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet, että vihaisin miehiä? Miehet ovat minulle ihan yhdentekeviä. Sen sijaan vihaan kylläkin sellaisia ihmsiä, jotka pakottaisivat pikkulapsia synnyttämään, olivat sitten miehiä tai naisia
Aivan, mistä päättelet että minä vihaisin naisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kuitenkaan kritisoi naisia jotka haukkuu miehiä tässä ketjussa.
Tiedämme kaikki syyn sille, miesviha.
Tottakai jokainen normaali haukkuu teitä joiden mielestä on ok pakottaa raiskattu lapsi synnyttämään. Se ei ole miesvihaa vaan vihaa sellaista ihmistä kohtaan jonka mielestä pikkulapsen pitäisi synnyttää.
Mutta palstamies kykenee tuntemaan empatiaan vain kaltaisiaan miehiä kohtaan, ei ketään muuta
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävää, jos raiskatulta 10 vuotiaalta lapselta evätään abortti.
Mitä siinä on järkyttävää? Se on laitonta.