Miten jotkut jaksaa vuodesta toiseen valittaa sisällä/parvekkeella tupakoinnista?
Miten jotkut jaksaa vuodesta toiseen valittaa sisällä/parvekkeella tupakoinnista? Minähän teen omassa asunnossa mitä haluan.
Kommentit (232)
Suomessa joka vuosi noin 5000 ihmistä kuolee sairauteen jonka aiheuttaa tupakointi.
Noin 2500 sairastuu keuhkosyöpään.Noin 90% heistä polttaa tupakkaa.Vain pieni prosentti elossa vielä 5 vuoden kuluttua.Suomessa jopa noin 300000 sairastaa keuhkoahtaumaa.Suurin syy tähän on tupakointi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa joka vuosi noin 5000 ihmistä kuolee sairauteen jonka aiheuttaa tupakointi.
Noin 2500 sairastuu keuhkosyöpään.Noin 90% heistä polttaa tupakkaa.Vain pieni prosentti elossa vielä 5 vuoden kuluttua.Suomessa jopa noin 300000 sairastaa keuhkoahtaumaa.Suurin syy tähän on tupakointi.
Lihavuuteen kuolee vuosittain yli 6 000 ihmistä. Miksi ei karkeissa ja sipseissä ja muissa epäterveellisissä ruoissa ole samanlaisia varoituksia kuin tupakassa?
Tupakan polttamista omassa asunnossa ei ole laissa kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Saa polttaa jos on oma asunto tai jos vuokranantaja sen sallii. Asialle ei voi muuta kuin sen että tiivistetään taloa niin että hajuhaitta on muille mahdollisimman pieni.
Rivitalossa ei tätä ongelmaa ole, polttelet vaikka sisällä niin voi osittain välttää pakkomielteisen naapuri kyttäämisen.
Minusta on väärin että tupakoitsijat tuomitaan noin jyrkästi. Minulle enemmän haittaa naapurissa huumeita käyttävät, ikkuna auki, kova musiikki, jatkuva epämääräisten ihmisten tapaaminen rappukäytävässä jne... Laittakaa nyt hyvät ihmiset asiat tärkeysjärjestykseen. Yksikään tuntemani tupakoitsija ei haittaa minua, ihmiset kun on erilaisia. He tupakoitsevat ja se on heidän juttunsa.
Kaikkea muuta saa tehdä kotonaan kuten kiduttaa lastaan, hakata puolisoaan, kännätä jne. muttei tupakoida, siihen taloyhtiön on puututtava!!!
Valittaisivat nyt jostain muusta asiasta, mutta ei aina tuosta tupakan savusta. Oma tupakansavu ei häiritse minua yhtään. Olen polttanut jo kaksikymmentä vuotta, joten luulen tietäväni tämän asian. Joten turha tulla yhtään valittamaan.
Suomessa vain ankeissa juoppo- ja narkkarikämpissä poltellaan sisätiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tupakoitsijat elävät 100-vuotiaaksi ja jotkut sitten kuolevat nuorena. Kaikilla meillä on kummiski sama kohtalo, eli kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tietenkään tee mitä haluat, jos asuu vuokra-asunnossa tai taloyhtiössä jossa tupakointikiellosta sovittu niin sitä tietysti noudatetaan. Tupakointi on tupakoitsijan harrastus eikä harrastuksilla pidä häiritä toisia.
Ei ole tupakointikieltoa ja vuokranantajalle ok.
Vuokranantaja ei voi antaa sinulle lupaa pilata toisten hengitysilmaa.
Voi antaa luvan polttaa hänen omistamassa kiinteistössä.
Omakotitalossa ehkä, mutta kerrostalossa ilmastointi on yhteinen, joten siellä ei.
Tupakan polttamista omassa kerrostalo asunnossa ei ole laissa kielletty.
Moukkamaista se silti on.
Samalla tavalla sitten mausteisen ruoan tekeminen ja kynttilöiden polttaminen on moukkamaista.
Passiivinen mausteidenhaistelu ei ole terveydelle vaarallista.
Ei ole tupakan hajukaan.
Parvekkeella voisi pikeastaan olla lupa vain istua. Veetuttaa naapuri partsin horsmat jotka haisee meidän partsille asti ja alakerran parvekkeella eilen grillattiin ja minun kuivumassa olleet pyykit haisee palaneelle lihalle nyt. Yläpuolen tupakoitsijan lemuhaitta on hetkellinen joitaki kertoja päivässä