Päästäisitkö 9-vuotiaan kaksin kaverinsa kanssa Linnanmäelle?
Suvi Pitkäsen mielestä se on näköjään ok, tossa gossip mom -ohjelmassa. Kunhan muistaa soitella.
Mun mielestä tosta voisi harkita lasua.
Kommentit (46)
En varmaan päästäisi, alue on iso ja vessan löytäminen tai kaverista eksyminen voi olla stressaavaa. Ellei nyt sitten olla käyty monta kertaa kesässä Lintsillä ja lapsi tuntee paikat hyvin, sitten voisi olla eri asia.
En. Johonkin rauhallisempaan ja turvallisempaan paikkaan voisin päästää.
Vierailija kirjoitti:
10-vuotias hukkui juuri hiekkakuopalle. Eihän lapselle ilman valvontaa voi huvipuistossa mitään sattua, vai voiko?
Niin, valvontahan se on, mikä estää kaiken pahan. Vai miten se menikään....
Ei mun 9v varmaan edes uskaltaisi lähteä kahdestaan kaverin kanssa Lintsille.
En todellakaan päästäisi. Tosi vastuutonta.
Me olimme tuossa iässä kaverin kanssa aina kahdestaan (joskus kolmistaan) koko päivän Lintsillä, ilman puhelimia. Saatiin kyyti molempiin suuntiin, ja pidettiin sovitusta kiinni. Mutta paljon riippuu toki lapsen luonteesta, moni on sellainen jota ei parane päästää, meidän kanssamme ei ollut mitään ongelmaa.
En missään nimessä, Enkä uimarannalle!
Vierailija kirjoitti:
Me olimme tuossa iässä kaverin kanssa aina kahdestaan (joskus kolmistaan) koko päivän Lintsillä, ilman puhelimia. Saatiin kyyti molempiin suuntiin, ja pidettiin sovitusta kiinni. Mutta paljon riippuu toki lapsen luonteesta, moni on sellainen jota ei parane päästää, meidän kanssamme ei ollut mitään ongelmaa.
Viime vuosituhannella maailma olikin vähän eri mallilla kuin nykyisin. Minäkin olin 10-vuotiaana 5-vuotiaan siskon kanssa kahdestaan uimarannalla. Ei tulisi kuuloonkan enää.
Vierailija kirjoitti:
No ennemmin sinne kuin jonnekin ostarille tai puistoon illalla heilumaan. Huvipuistoissa kuitenkin paljon ihmisiä ja henkilökuntaa.
Jotka eivät ole toisten ilmaisia lapsenvahteja.
Ei Lintsille voi enää päästää lapsia yksin kun se on täynnä apinoita.
en todellakaan...lintsillä normaalin väen seassa näkyy kaikenlaista kadun tallaajaa...on nistiä, juoppoa, muuten vaan epämääräistä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10-vuotias hukkui juuri hiekkakuopalle. Eihän lapselle ilman valvontaa voi huvipuistossa mitään sattua, vai voiko?
Niin, valvontahan se on, mikä estää kaiken pahan. Vai miten se menikään....
Juu. Ja kun lapsi ei tulekaan kotiin reissultaan niin sinä et osaa viranomaisille sanoa varmaksi oliko lapsi sittenkään edes ollut koko huvipuistossa.
Juuen. En edes Tivoliin täällä kotikaupungissa, josta on Lintsille matkaa yli 300km.
Vierailija kirjoitti:
en todellakaan...lintsillä normaalin väen seassa näkyy kaikenlaista kadun tallaajaa...on nistiä, juoppoa, muuten vaan epämääräistä porukkaa.
Puhumattakaan niistä joilla on sairaalloinen viehtymys lapsia koskeviin juttuihin.
Av-mammojen jälkeenjääneet lapset ei pärjää missään yksin.
Vierailija kirjoitti:
Ei Lintsille voi enää päästää lapsia yksin kun se on täynnä apinoita.
On se kumma jos apinat ei saa edes rauhassa lapsia ryöstää.
Käytiin huvipuistossa 9v ja 10v kanssa ja ei ne keskenään siellä juossut. Ekaa kertaa toki tuolla käytiin. Osassa laitteissa toki olivat keskenään, mutta oli minullakin ranneke. Ja siskoni oli mukana myös ja sillä aikaa lasten kanssa jos minä kävin jossain hurjemmassa laitteessa. Kun kukaan muu ei niihin halunnut. Toki sen ajan olisivat pärjänneet siinä ulkopuolella, ainut että en välttämättä jättäisi käsilaukkuani lasten vahdittavaksi, kun ei ne mitään mahda, jos joku isompi sen vaan veisi. Muuten ovat kyllä keskenään kotona joitakin tunteja tai kulkevat kavereille jne.
Olin mukana. Pidin reppuja ja vaatteita tarvittaessa.
Sovittiin lounasaika ja mentiin porukalla syömään.
Ostin ruuat sillekin, jolla ei ollut tarpeeksi rahaa.
Huolehdin, että joivat lämpimänä päivänä.
Itsellä kirja ja neulos mukana, niin aika kului sujuvasti.