Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset menevät sekaisin toisten parinvalintakriteereistä?

Vierailija
26.07.2023 |

Ei (ainakaan terveessä yhteiskunnassa) ketään voi pakottaa seurustelemaan toisen kanssa. Tämän takia toisen saa hylätä mielestäni miten pinnallisesta tai turhasta syystä tahansa, vaikka siitä syystä, että toinen on pullahtanut.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, monen naisen olen hylännyt koska olen omasta mielestäni päätellyt, että ovat olleet kevytkenkäisiä.

Asiastahan ei saa puhua niin omien tarkkailujen tulokseen olen luottanut.

Itkuhan tästä monelle naiselle on tullut.

Mutta tämä on minun valintani.

Hyvä.

Mutta tokihan ymmärsit itse hyötyä ensin?

Vierailija
22/115 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on myös ihan eri asia, jos sanoo, että

"Minä en haluaisi olla seksisuhteessa ylipainoisen henkilön / afrikkalaisen henkilön / tatuoidun henkilön / kaljun henkilön / sukupuoltaan vaihtaneen henkilön kanssa, koska henkilökohtaisesti en kiihotu sen näköisistä henkilöistä, vaikka ihmisinä he ovat tietysti ihan yhtä arvokkaita kuin kuka tahansa muukin"

kuin että rupeaisi haukkumaan ja nimittelemään ihmisiä rumasti tai julistamaan, miten inhoaa kaikkia sellaisia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kyse on siitä että pakotettaisiin. Miehillä miksei joillain naisilllakin on ongelmia ulosantinsa kanssa. On eri asia ilmaista kuin sanoa tahdittomasti ja on eri asia sanoa kuin ilmaista tahdittomasti.

Menee samaan kastiin sen kanssa, kuin se että joku räkäkännissä tai ei räkäkännissä tulee huutelemaan sinulle vaikka silloin kun olet ystävien kanssa/yksin jossain että hei, en tunne sua niinku mutta sulla on hei tollanen pälvikalju tossa ja en tykkää niinku sun otsaluusta kun on tollanen. Ja tämä kaikki vaikka huutelija olisi itse ulkonäöltään jonkin ihmisapina ihmisen ja ylisyöneen capyparan sekoitus.

Vierailija
24/115 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikun mustan valehtelu valkoiseksi siinä haittaa.

Vierailija
25/115 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiä raivostuttaa näissä ohjelmistoissa se, että pitkät, komeakasvoiset, treenatut miehet keräävät matchien kokonaispotista joku 95%, varmaan enemmänkin. Tavikselle sataa jotain hajamatcheja ja rumille ei oikein mitään.

Naisia raivostuttaa näissä se, että jos etsii vakavaa suhdetta, ei sitä kukaan oikein halua. Ja miesten taso yleisestikin on tasoa kaljamaha, hiukset lähteneet, joku kalastuskuva, aurinkolasit ja kolmoisleuka. Tällainen mies sitten vielä laittaa heti ensimmäisenä jonkun "hoi! irtoisko pimpukkaa?" viestin ensimmäisenä viestinä. 🙈

Oikeastaan nämä ovat ihan täyttä ajanhukkaa ja roskaa muille kuin niille komeimmille miehille, ja naisille jotka näiden kanssa haluavat ihan vaan kevyttä hauskanpitoa. Koska se on aika varma juttu, etteivät tuonnäköiset miehet 'alennu' parisuhteeseen kun halukkaita naisia on "panojonossa" tuhansittain.

Itsellä viimeinen sovellus jota käytin (naisena) oli Hinge. Sieltä löysin parin vuoden suhteen ihan sillä kriteerillä, että pitää olla raitis ja pitää olla hyvää keskusteluseuraa. En painottanut ulkonäköä ja mies oli 'rumahko' mutta tämän kanssa oli kiva jutella mm. musiikista. Kaatui sitten ihan muihin juttuihin kuin riitoihin, mm. siihen että minun piti muuttaa pois pk-seudulta. Sinänsä voin suositella tuota appia, Tinderin sijasta.

Tässä yritetään epäinhimillistämällä miehiä saada kuulostamaan siltä, että naiset ja miehet olisivat jotenkin samassa asemassa, mikä on huijausta ja muistuttaa siitä, miten eräs juhlallisesti pukeutunut kansanosa kailottaa kuinka he eivät tee rikoksia sen enempää kuin muutkaan (toki rehellisiäkin on). Kumoat kuitenkin omat juttusi sanomalla, että 95% miehistä ei saa mitään. 

Kaljuuntumiselle ja ihonvärille ei mahda mitään, mutta 95% miehistä ei ole esimerkiksi kaljamahaisia. YouTubessa on videoita siitä, miten esim.pitkä ja nuori yliopisto-opiskelija ei saanut tuhansien pyyhkäisyjen jälkeen Tinderistä yhtään mitään. Ylipainoa ei tällä kaverilla ollut eikä mitään epämuodostumia, vaan täysin normaali nuori mies. 

Vierailija
26/115 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiä raivostuttaa näissä ohjelmistoissa se, että pitkät, komeakasvoiset, treenatut miehet keräävät matchien kokonaispotista joku 95%, varmaan enemmänkin. Tavikselle sataa jotain hajamatcheja ja rumille ei oikein mitään.

Naisia raivostuttaa näissä se, että jos etsii vakavaa suhdetta, ei sitä kukaan oikein halua. Ja miesten taso yleisestikin on tasoa kaljamaha, hiukset lähteneet, joku kalastuskuva, aurinkolasit ja kolmoisleuka. Tällainen mies sitten vielä laittaa heti ensimmäisenä jonkun "hoi! irtoisko pimpukkaa?" viestin ensimmäisenä viestinä. 🙈

Oikeastaan nämä ovat ihan täyttä ajanhukkaa ja roskaa muille kuin niille komeimmille miehille, ja naisille jotka näiden kanssa haluavat ihan vaan kevyttä hauskanpitoa. Koska se on aika varma juttu, etteivät tuonnäköiset miehet 'alennu' parisuhteeseen kun halukkaita naisia on "panojonossa" tuhansittain.

Itsellä viimeinen sovellus jota käytin (naisena) oli Hinge. Sieltä löysin parin vuoden suhteen ihan sillä kriteerillä, että pitää olla raitis ja pitää olla hyvää keskusteluseuraa. En painottanut ulkonäköä ja mies oli 'rumahko' mutta tämän kanssa oli kiva jutella mm. musiikista. Kaatui sitten ihan muihin juttuihin kuin riitoihin, mm. siihen että minun piti muuttaa pois pk-seudulta. Sinänsä voin suositella tuota appia, Tinderin sijasta.

Tässä yritetään epäinhimillistämällä miehiä saada kuulostamaan siltä, että naiset ja miehet olisivat jotenkin samassa asemassa, mikä on huijausta ja muistuttaa siitä, miten eräs juhlallisesti pukeutunut kansanosa kailottaa kuinka he eivät tee rikoksia sen enempää kuin muutkaan (toki rehellisiäkin on). Kumoat kuitenkin omat juttusi sanomalla, että 95% miehistä ei saa mitään. 

Kaljuuntumiselle ja ihonvärille ei mahda mitään, mutta 95% miehistä ei ole esimerkiksi kaljamahaisia. YouTubessa on videoita siitä, miten esim.pitkä ja nuori yliopisto-opiskelija ei saanut tuhansien pyyhkäisyjen jälkeen Tinderistä yhtään mitään. Ylipainoa ei tällä kaverilla ollut eikä mitään epämuodostumia, vaan täysin normaali nuori mies. 

Miehiä on koitettu auttaa vinkkaamaalla pukeutumisesta, ryhdin korjaamisesta, Martta yhdistyksestä. Ei kelpaa

Vierailija
27/115 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö ottaisi pattiin jos joku sanoisi pitävänsä blondeista jos itse on mustahiuksinen?

Voisi ottaa vähän pattiin, jos joku tuntemani ihminen, johon olen ihastunut, käyttäisi tuota verukkeena sille ettei haluaisi mun kanssa treffeille. Randomien mielipiteistä en ole kiinnostunut.

Vierailija
28/115 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin koen kiehuvaa vihaa siitä että lyhyenä ja rumana miehenä en ikinä voi kokea tuota mitä nuo "panomiehet". Olen esim. swaipannut joku tuhat naista ja näistä tasan yksi on matchannut takaisin. Tämäkin poisti minut sen jälkeen kun tervehdin asiallisesti sanomalla "moi".

En siis vihaa noita miehiä mutta olen kateellinen. He tavallaan tuhoavat meidän muiden mahdollisuudet kokea myös yhden illan juttuja.

eipä tämä elämä rumana naisenakaan mitään herkkua ole. mua ei lasketa edes naiseksi.

Ruma nainen saa aina miehen. Ja käytännössä aina itseään tasokkaamman.

t. mies parisuhteesta

aijaa? ilmankos olen ollut sinkkuna 15 vuotta. kukaan ei ole ollut kiinnostunut.

Vierailija
29/115 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Ei voisi vähempää kiinnostaa.

t. ihminen

Vierailija
30/115 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vaan miehet ihmettelee sitä miksi naisten kriteerit kasvaa jatkuvasti, enää se tavismies ei kelpaa naisille. Naiset vaativat miehiltä jatkuvasti enemmän ja enemmän. 

Saa naiset vaatia ja en sitä kiellä mutta ihmettelen miksi se tavismies kelpaa enää harvoille naisille.

Vierailija
31/115 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään vaan miehet ihmettelee sitä miksi naisten kriteerit kasvaa jatkuvasti, enää se tavismies ei kelpaa naisille. Naiset vaativat miehiltä jatkuvasti enemmän ja enemmän. 

Saa naiset vaatia ja en sitä kiellä mutta ihmettelen miksi se tavismies kelpaa enää harvoille naisille.

Miehet tavoittelee järjestään edukasta kotirouvaa. Kotirouvan eteen ei tahdota nähdä vaivaa.

Vierailija
32/115 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, monen naisen olen hylännyt koska olen omasta mielestäni päätellyt, että ovat olleet kevytkenkäisiä.

Asiastahan ei saa puhua niin omien tarkkailujen tulokseen olen luottanut.

Itkuhan tästä monelle naiselle on tullut.

Mutta tämä on minun valintani.

Hyvä.

Mutta tokihan ymmärsit itse hyötyä ensin?

Mutta sehän olisi varsin "kevytkenkäinen" tapa toimia?! Tietysti juuri tekopyhissä moralisteissa löytyy heitäkin, jotka suovat juuri itselleen tämän mahdollisuuden "kevytkenkäisiin ratkaisuihin" moralisoimatta itseään yhtään.

Vierailija
33/115 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä oikeampi kysymys olisi, miksi kenelläkään olisi tarvetta tuoda omia kriteerejään esille muille? 

Erittäin hyvin aseteltu kysymys. Kuulostaa, että tuollaisten kriteerien latelijalle muiden ihmisten arvottaminen pariutumisarvon perusteella on joku elämän keskiö ja hän katsoo kaikkia ihmisiä parittelulasien läpi. Kuulostaa... yksinkertaiselta ihmiseltä.

Vierailija
34/115 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä oikeampi kysymys olisi, miksi kenelläkään olisi tarvetta tuoda omia kriteerejään esille muille? 

Erittäin hyvin aseteltu kysymys. Kuulostaa, että tuollaisten kriteerien latelijalle muiden ihmisten arvottaminen pariutumisarvon perusteella on joku elämän keskiö ja hän katsoo kaikkia ihmisiä parittelulasien läpi. Kuulostaa... yksinkertaiselta ihmiseltä.

Eikö parisuhteen muodostus perustu aina kriteereihin? 

Miehen tulee olla minua pidempi, miehellä tulee olla vähintään amk koulutus, miehellä tulee olla hyvä kroppa, miehen tulee olla hauska ja charmikas... Nuo kriiterit monet naiset sanoo ihan suoraa ja ilmottaa deittiapeissa. 

Vierailija
35/115 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet tavoittelee järjestään edukasta kotirouvaa. Kotirouvan eteen ei tahdota nähdä vaivaa.

Ai. Joku vuosi sitten kotirouvaketjussa meitä oltiin haukkumassa loisiksi - miehet ja naiset sulassa sovussa. 

Vierailija
36/115 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, monelle on ylipäänsä perin kipeä ajatus ettei kelpaa. Se hyväksynnän tarve on syvään rakennettu ihmisluontoon ja joskus se on myös sillä tavalla epälooginen, että satuttaa sekin ettei kelvata jollekin jota ei itsekkään edes huolittaisi.

Sitten on myös se, miten laajalle niitä kriteerejään huutelee ja millä tavalla ne esittää. Ehkä enemmän miehillä, mutta toki joskus naisillakin tuntuu olevan kummallinen ajatus, että muiden lyttääminen hivelisi niiden itsetuntoa joita lyttäys ei koske. Ei se niin mene. Monet hoikatkin naiset kammoaa läskejä haukkuvia miehiä, samoin kiltit ja siveelliset naiset h*orittelijoita. Moni karsastaa myös kehuksi naamioitua muiden lyttäämistä tyyliin "ihanaa kun sä olet tuollainen, kun niin moni täällä Tinderissä on ollut tällainen".

Pitäisikin laittaa omaan Tinderin tekstiin, että jos et osaa puhua kauniisti halventamatta muita, niin swaippaa suoraan vasuriin.

Vierailija
37/115 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö parisuhteen muodostus perustu aina kriteereihin? 

Miehen tulee olla minua pidempi, miehellä tulee olla vähintään amk koulutus, miehellä tulee olla hyvä kroppa, miehen tulee olla hauska ja charmikas... Nuo kriiterit monet naiset sanoo ihan suoraa ja ilmottaa deittiapeissa. 

Tottakai perustuu ja tietenkin kriteerejä pitää olla. Mutta jos joku ihan jokaiselle vastaantulijalle on valmis luettelemaan kriteerilistansa kuin mikäkin luennoitsija, niin on se vähän ihmeellinen harrastus. Kriteeritaulukkoaan, jos sellainen on, voi noudattaa ilman että sitä mainostaa kaikille.

Vierailija
38/115 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi toki sille kumppanille, jotta tämä tietää mitä häneltä odotetaan.

Mä esimerkiksi olen hoikka nainen, mutta en halua seurustella sellaisen miehen kanssa jolle hoikkuus on ehdoton kriteeri. Haluan pitkän suhteen enkä voi vannoa että pystyn olemaan seuraavat 60 vuotta hoikka.

Sama. Olen ex-syömishäiriöinen, pikemminkin paino ollut aina alakanttiin kuin yläkanttiin mutta minun psyykelleni ei missään nimessä sopisi parisuhde jossa rakkaus riippuu minun painostani. Paranemisprosessiin kun kuului olennaisena hyväksyä ajatus, että arvoni ei ole kiinni xxs-kokoon mahtumisesta. Sitten parisuhde ihmisen kanssa, jolle arvoni puolisona nimenomaan riippuu kiloista? Joo ei.

Vierailija
39/115 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka menee sekaisin? No joo, hiusrajamies on selvästikin mennyt, mutta muut ihmiset osaavat ihan tyynesti ohittaa sellaiset ihmiset, joiden kriteerit ärsyttävät tai kertovat sanojastaan jotain negatiivista. Ja kuka edes haluaisi ihmistä, jolle ei kelpaa. En minä ainakaan.

Vierailija
40/115 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin koen kiehuvaa vihaa siitä että lyhyenä ja rumana miehenä en ikinä voi kokea tuota mitä nuo "panomiehet". Olen esim. swaipannut joku tuhat naista ja näistä tasan yksi on matchannut takaisin. Tämäkin poisti minut sen jälkeen kun tervehdin asiallisesti sanomalla "moi".

En siis vihaa noita miehiä mutta olen kateellinen. He tavallaan tuhoavat meidän muiden mahdollisuudet kokea myös yhden illan juttuja.

Ja sinä haluaisit nimen omaan yhden illan juttuja ja kevyttä hauskanpitoa, mutta et vakavaa parisuhdetta?

Luulen, että moni nainen ymmärtää turhautumisesi etsiessään turhaan loputtomasti sitä loppuelämän rakkautta, jota ei ole saatavilla.