Miksi ihmiset menevät sekaisin toisten parinvalintakriteereistä?
Ei (ainakaan terveessä yhteiskunnassa) ketään voi pakottaa seurustelemaan toisen kanssa. Tämän takia toisen saa hylätä mielestäni miten pinnallisesta tai turhasta syystä tahansa, vaikka siitä syystä, että toinen on pullahtanut.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, monen naisen olen hylännyt koska olen omasta mielestäni päätellyt, että ovat olleet kevytkenkäisiä.
Asiastahan ei saa puhua niin omien tarkkailujen tulokseen olen luottanut.
Itkuhan tästä monelle naiselle on tullut.
Mutta tämä on minun valintani.Hyvä.
Mutta tokihan ymmärsit itse hyötyä ensin?
En pyri hyötymään toisesta ihmisestä.
Etsin vain samankaltaista.
-sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö ottaisi pattiin jos joku sanoisi pitävänsä blondeista jos itse on mustahiuksinen?
Voisi ottaa vähän pattiin, jos joku tuntemani ihminen, johon olen ihastunut, käyttäisi tuota verukkeena sille ettei haluaisi mun kanssa treffeille. Randomien mielipiteistä en ole kiinnostunut.
Tosin, se ihastus kyllä karisisi saman tien jos se ihastus olisi niin juntti että ilmoittaisi jonkun noin pinnallisen kriteerin syyksi ettei lähde treffeille. Kun "kiitos mutta ei kiitos" riittäisi hyvin.
Kriteerejä saa tietenkin olla millaisia vaan, mutta kannattaa hyvin tarkkaan miettiä miten ilmaisee ne muille tai ilmaiseeko mitenkään. Toki jos ongelmaksi asti tulee tykkäyksiä ja viestejä joiltain "vääränlaisilta" niin ehkä sitten tekee mieli julkaista joku kriteeristö, mutta sillä saa kyllä monet ihan potentiaalisetkin helposti kaikkoamaan.
Naiset närkästyy AINA, jos tavallinen mies asettaa tiukat kriteerit naiselle. HETI naiset alkaa haukkumaan miestä.
Esim. en kelpuuta läskiä naista. Itse olen vain lievästi ylipainoinen, mutta näytän hoikalta. Voin jo kuvitella kuinka paljon tulen saamaan alapeukkuja palstanaisilta! xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään vaan miehet ihmettelee sitä miksi naisten kriteerit kasvaa jatkuvasti, enää se tavismies ei kelpaa naisille. Naiset vaativat miehiltä jatkuvasti enemmän ja enemmän.
Saa naiset vaatia ja en sitä kiellä mutta ihmettelen miksi se tavismies kelpaa enää harvoille naisille.
Miehet tavoittelee järjestään edukasta kotirouvaa. Kotirouvan eteen ei tahdota nähdä vaivaa.
Näytä lähde tälle? Tutkimukset eivät tue tätä naisten yleistä väitettä. Miehet ei todellakaan halua olla missään elättäjän asemassa nykyään millekään kotirouville. Se on monen naisen OMA unelma.
Vierailija kirjoitti:
Naiset närkästyy AINA, jos tavallinen mies asettaa tiukat kriteerit naiselle. HETI naiset alkaa haukkumaan miestä.
Esim. en kelpuuta läskiä naista. Itse olen vain lievästi ylipainoinen, mutta näytän hoikalta. Voin jo kuvitella kuinka paljon tulen saamaan alapeukkuja palstanaisilta! xD
Joo joo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään vaan miehet ihmettelee sitä miksi naisten kriteerit kasvaa jatkuvasti, enää se tavismies ei kelpaa naisille. Naiset vaativat miehiltä jatkuvasti enemmän ja enemmän.
Saa naiset vaatia ja en sitä kiellä mutta ihmettelen miksi se tavismies kelpaa enää harvoille naisille.
Miehet tavoittelee järjestään edukasta kotirouvaa. Kotirouvan eteen ei tahdota nähdä vaivaa.
Näytä lähde tälle? Tutkimukset eivät tue tätä naisten yleistä väitettä. Miehet ei todellakaan halua olla missään elättäjän asemassa nykyään millekään kotirouville. Se on monen naisen OMA unelma.
Monen toiveena on itseensä ja mieheen keskittyvä _HALPA_ edustusrouva
Vierailija kirjoitti:
No mutta samanlainen ulinahan se alkaa samantien, jos joku nainen sanoo ettei halua läskiä/hintelää/kaljua/bodarimaista/lyhyttä/liian pitää miestä. Tosin miehissä on se ero, ettei he ehkä niin herkästi närkästy toisten puolesta kuin naiset. Siis myös monet hoikat naiset välttää miestä, joka sanoo ettei halua läskiä naista.
Vierailija kirjoitti:
No, monelle on ylipäänsä perin kipeä ajatus ettei kelpaa. Se hyväksynnän tarve on syvään rakennettu ihmisluontoon ja joskus se on myös sillä tavalla epälooginen, että satuttaa sekin ettei kelvata jollekin jota ei itsekkään edes huolittaisi.
Sitten on myös se, miten laajalle niitä kriteerejään huutelee ja millä tavalla ne esittää. Ehkä enemmän miehillä, mutta toki joskus naisillakin tuntuu olevan kummallinen ajatus, että muiden lyttääminen hivelisi niiden itsetuntoa joita lyttäys ei koske. Ei se niin mene. Monet hoikatkin naiset kammoaa läskejä haukkuvia miehiä, samoin kiltit ja siveelliset naiset h*orittelijoita. Moni karsastaa myös kehuksi naamioitua muiden lyttäämistä tyyliin "ihanaa kun sä olet tuollainen, kun niin moni täällä Tinderissä on ollut tällainen".
Pitäisikin laittaa omaan Tinderin tekstiin, että jos et osaa puhua kauniisti halventamatta muita, niin swaippaa suoraan vasuriin.
Heh, hauskaa et kuvittelet olevan noinpäin
Itse en naisena, jolla molempia ystävinä, missään nimessä usko, että miehet tätä harrastaisivat tätä enemmän.
Kukaan mies ei varmana uskalla haukkua ja yleistää tänä päivänä naisia yhtä rumasti kuin naiset miehiä
Miksi ihmisillä on niin kova tarve tuoda kriteerinsä esille ja haukkua niitä, jotka eivät täytä näitä kriteerejä?
Jos sinä esimerkiksi et halua olla lihavan kanssa, niin katsele niitä hoikkia sitten. Ei tarvitse kiinnittää mitään huomiota niihin jotka eivät täytä kriteerejäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä raivostuttaa näissä ohjelmistoissa se, että pitkät, komeakasvoiset, treenatut miehet keräävät matchien kokonaispotista joku 95%, varmaan enemmänkin. Tavikselle sataa jotain hajamatcheja ja rumille ei oikein mitään.
Naisia raivostuttaa näissä se, että jos etsii vakavaa suhdetta, ei sitä kukaan oikein halua. Ja miesten taso yleisestikin on tasoa kaljamaha, hiukset lähteneet, joku kalastuskuva, aurinkolasit ja kolmoisleuka. Tällainen mies sitten vielä laittaa heti ensimmäisenä jonkun "hoi! irtoisko pimpukkaa?" viestin ensimmäisenä viestinä. 🙈
Oikeastaan nämä ovat ihan täyttä ajanhukkaa ja roskaa muille kuin niille komeimmille miehille, ja naisille jotka näiden kanssa haluavat ihan vaan kevyttä hauskanpitoa. Koska se on aika varma juttu, etteivät tuonnäköiset miehet 'alennu' parisuhteeseen kun halukkaita naisia on "panojonossa" tuhansittain.
Itsellä viimeinen sovellus jota käytin (naisena) oli Hinge. Sieltä löysin parin vuoden suhteen ihan sillä kriteerillä, että pitää olla raitis ja pitää olla hyvää keskusteluseuraa. En painottanut ulkonäköä ja mies oli 'rumahko' mutta tämän kanssa oli kiva jutella mm. musiikista. Kaatui sitten ihan muihin juttuihin kuin riitoihin, mm. siihen että minun piti muuttaa pois pk-seudulta. Sinänsä voin suositella tuota appia, Tinderin sijasta.
Itse ainakin koen kiehuvaa vihaa siitä että lyhyenä ja rumana miehenä en ikinä voi kokea tuota mitä nuo "panomiehet". Olen esim. swaipannut joku tuhat naista ja näistä tasan yksi on matchannut takaisin. Tämäkin poisti minut sen jälkeen kun tervehdin asiallisesti sanomalla "moi".
En siis vihaa noita miehiä mutta olen kateellinen. He tavallaan tuhoavat meidän muiden mahdollisuudet kokea myös yhden illan juttuja.
eipä tämä elämä rumana naisenakaan mitään herkkua ole. mua ei lasketa edes naiseksi.
Ruma nainen saa aina miehen. Ja käytännössä aina itseään tasokkaamman.
t. mies parisuhteesta
Mutta koettakaa nyt miehet ymmärtää, että valtaosa naisista ei halua "vain jotain kertakäyttöistä miestä" vaan hyvän ja kunnollisen, itselle sopivan elämänkumppanin. Ja niitä ei todellakaan löydy kovin helposti. Ei naisten ongelma ole se, ettei löydy irtosuhdetta. Harva nainen edes haluaa sellaista. Tuo on joku miesten sairas mieltymys, että halutaan vain sitoumuksetonta seksiä ja yhdenillanjuttuja. Naiselle se on aina iso riski terveydelle ja turvallisuudelle, jos suostuu jonkun mukaan. Ja miksi kukaan (nainen) tahtoisi ihan kenet tahansa vain saadakseen sänkyseuraa? Mieluummin olen yksin kuin satunnaisen ihmisen kanssa, johon ei ole tunnesidettä.
Tämä on niin hyvin sanottu.
Mutta naisethan harrastavat irtosuhteita aktiivisesti? Mediaanikumppanimäärä jo toisellakymmenellä.
Todellisuudessa äärettömän harvat naiset harrastavat irtosuhteita. Kumppanimäärä voi kasvaa jo sillä, että kuvittelee löytäneensä sen oikean, mutta miespä jättääkin. Näitä kun ikävä kyllä riittää, jotka lupaavat vaikka kuun taivaalta, eivätkä kuitenkaan tahdo sitoutua. Ennen aikaan mentiin naimisiin ensin, niin siitä ei miehen ollut ihan niin helppo enää luikerrella karkuun kuin nykyään. Ei kai sen takia voi jäädä loppuelämäkseen yksin, jos kumppaniehdokas ei olekaan ollut sitoutuvaa sorttia.
Totta kai on joitakin, mutta jos puhutaan yleistäen "naisista", niin väitän, että valtaosa naisista kaipaa pysyvää, sitoutunutta kumppania yksiavioiseen parisuhteeseen. Jos sitä ei mistään saa, osa tyytyy paremman puutteessa satunnaiseen seuraan saadakseen edes jotain läheisyyttä, ja osa jää yksin odottamaan sitä oikeaa. Oma lukunsa ovat vielä ne miehiin pettyneet naiset, jotka eivät tahdo enää sitoutua, kun ovat joutuneet kärsimään huonoa kohtelua. Heidän takiaan ei voi yleistää, että "kaikki naiset harrastavat irtosuhteita".
Jos kenelle tahansa naiselle annettaisiin mahdollisuus valita itselleen luonteeltaan ja arvoiltaan sopiva miellyttävä mies puolisoksi tai monta sataa komeaa irtosuhdemiestä yhdeksi yöksi, uskallanpa väittää, että valtaosa naisista ottaisi sen yhden miehen.
Yksittäisiä poikkeuksia yksilötasolla löytyy lisäksi aina, ja näitä ovat sitten vaikka ne, jotka eivät halua ketään tai haluavat polyamorisen suhteen tai toimia yleisenä naisena tai mitä ikinä keksivätkin. Mutta ne eivät ole valtavirtaa.
Jep. Mun kaveripiirissä on yksi nainen joka on enemmälti harrastanut irtosuhteita. Kaikki loput on ehkä joskus hyvin satunnaisesti päätyneet harrastamaan satunnaisseksiä, mutta ovat sitä mieltä ettei ole ollenkaan oma juttu. Ja tunnen kuitenkin aika monta naista, ikähaarukassa 25-45 suunnilleen.
Kysymys myös toiselta kantilta: miksi jotkut ihmiset menevät sotkemaan ystävänsä parisuhteen, koska eivät hyväksy tämän valitsemaa kumppania? Miksi jotkut tahallaan yrittävät saada ystävänsä uuden parisuhteen poikki?
Mulle on ihan sama mitkä jonkun ihmisen kriteerit on, kunhan ei ruikuta ja uhriudu niistä ("miksi kaikilla naisilla on tatuointeja blaa blaa blaa"). Elämä on valintoja täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä raivostuttaa näissä ohjelmistoissa se, että pitkät, komeakasvoiset, treenatut miehet keräävät matchien kokonaispotista joku 95%, varmaan enemmänkin. Tavikselle sataa jotain hajamatcheja ja rumille ei oikein mitään.
Naisia raivostuttaa näissä se, että jos etsii vakavaa suhdetta, ei sitä kukaan oikein halua. Ja miesten taso yleisestikin on tasoa kaljamaha, hiukset lähteneet, joku kalastuskuva, aurinkolasit ja kolmoisleuka. Tällainen mies sitten vielä laittaa heti ensimmäisenä jonkun "hoi! irtoisko pimpukkaa?" viestin ensimmäisenä viestinä. 🙈
Oikeastaan nämä ovat ihan täyttä ajanhukkaa ja roskaa muille kuin niille komeimmille miehille, ja naisille jotka näiden kanssa haluavat ihan vaan kevyttä hauskanpitoa. Koska se on aika varma juttu, etteivät tuonnäköiset miehet 'alennu' parisuhteeseen kun halukkaita naisia on "panojonossa" tuhansittain.
Itsellä viimeinen sovellus jota käytin (naisena) oli Hinge. Sieltä löysin parin vuoden suhteen ihan sillä kriteerillä, että pitää olla raitis ja pitää olla hyvää keskusteluseuraa. En painottanut ulkonäköä ja mies oli 'rumahko' mutta tämän kanssa oli kiva jutella mm. musiikista. Kaatui sitten ihan muihin juttuihin kuin riitoihin, mm. siihen että minun piti muuttaa pois pk-seudulta. Sinänsä voin suositella tuota appia, Tinderin sijasta.
Itse ainakin koen kiehuvaa vihaa siitä että lyhyenä ja rumana miehenä en ikinä voi kokea tuota mitä nuo "panomiehet". Olen esim. swaipannut joku tuhat naista ja näistä tasan yksi on matchannut takaisin. Tämäkin poisti minut sen jälkeen kun tervehdin asiallisesti sanomalla "moi".
En siis vihaa noita miehiä mutta olen kateellinen. He tavallaan tuhoavat meidän muiden mahdollisuudet kokea myös yhden illan juttuja.
eipä tämä elämä rumana naisenakaan mitään herkkua ole. mua ei lasketa edes naiseksi.
t. mies parisuhteesta
Mutta koettakaa nyt miehet ymmärtää, että valtaosa naisista ei halua "vain jotain kertakäyttöistä miestä" vaan hyvän ja kunnollisen, itselle sopivan elämänkumppanin. Ja niitä ei todellakaan löydy kovin helposti. Ei naisten ongelma ole se, ettei löydy irtosuhdetta. Harva nainen edes haluaa sellaista. Tuo on joku miesten sairas mieltymys, että halutaan vain sitoumuksetonta seksiä ja yhdenillanjuttuja. Naiselle se on aina iso riski terveydelle ja turvallisuudelle, jos suostuu jonkun mukaan. Ja miksi kukaan (nainen) tahtoisi ihan kenet tahansa vain saadakseen sänkyseuraa? Mieluummin olen yksin kuin satunnaisen ihmisen kanssa, johon ei ole tunnesidettä.
Ja silti naiset tappeli tästä "oikeudesta" satunnaiseen seksiin.
No nyt niitetään, mitä kylvettiin.
Kai se sitten ottaa koville jos omia piirteitä joku ei kelpuuta. Minä en halua kaljua miestä. Suuttuvatko kaljut nyt minulle?
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama mitkä jonkun ihmisen kriteerit on, kunhan ei ruikuta ja uhriudu niistä ("miksi kaikilla naisilla on tatuointeja blaa blaa blaa"). Elämä on valintoja täynnä.
Tätä minäkään en ymmärrä. Mitä järkeä alkaa haukkumaan niitä joita ei edes katso sillä silmällä? Keskittyisi vaan niihin itseään kiinnostaviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. mies parisuhteesta
Useimmat ihmiset tajuaa, että myös sellaisia oikeuksia voi puolustaa, joita ei henkilökohtaisesti itse tarvitse. Ihan vaan siksi, että jokaisella ihmisillä pitäisi olla oikeus itse valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. mies parisuhteesta
Jälleen tämä "naiset". Kuinka moni mahtoi tapella, kuinka moni ei. Minulta jos kysytään, en tahtoisi satunnaista seksiä enkä miestä, joka sellaista hinkuu. Eikä juuri kukaan tuttavapiirissänikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, monelle on ylipäänsä perin kipeä ajatus ettei kelpaa. Se hyväksynnän tarve on syvään rakennettu ihmisluontoon ja joskus se on myös sillä tavalla epälooginen, että satuttaa sekin ettei kelvata jollekin jota ei itsekkään edes huolittaisi.
Sitten on myös se, miten laajalle niitä kriteerejään huutelee ja millä tavalla ne esittää. Ehkä enemmän miehillä, mutta toki joskus naisillakin tuntuu olevan kummallinen ajatus, että muiden lyttääminen hivelisi niiden itsetuntoa joita lyttäys ei koske. Ei se niin mene. Monet hoikatkin naiset kammoaa läskejä haukkuvia miehiä, samoin kiltit ja siveelliset naiset h*orittelijoita. Moni karsastaa myös kehuksi naamioitua muiden lyttäämistä tyyliin "ihanaa kun sä olet tuollainen, kun niin moni täällä Tinderissä on ollut tällainen".
Pitäisikin laittaa omaan Tinderin tekstiin, että jos et osaa puhua kauniisti halventamatta muita, niin swaippaa suoraan vasuriin.
Heh, hauskaa et kuvittelet olevan noinpäin
Itse en naisena, jolla molempia ystävinä, missään nimessä usko, että miehet tätä harrastaisivat tätä enemmän.
Kukaan mies ei varmana uskalla haukkua ja yleistää tänä päivänä naisia yhtä rumasti kuin naiset miehiä
No, minullakin molempia ystävinä mutta treffailen vain miehiä, joten siinä mielessä kokemusta vain niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan, ruman naaman lisäksi löytyy huonot kuvat ja biossa joko ei mitään tai siten jotain todella epäkiinnostavaa tai luotaantyöntävää? Ei se koskaan jää pelkästään siitä ulkonäöstä kiinni, vaikka niin on tietty helpompi uskotella itselleen.
Tällä palstallahan mennään vielä astetta pidemmälle, suututaan ja katkeroidutaan siitä että (yleensä) naiset eivät halua epätoivoisesti muuttua jonkun peräkammarin yksinäisen kriteereitä vastaavaksi.