Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset menevät sekaisin toisten parinvalintakriteereistä?

Vierailija
26.07.2023 |

Ei (ainakaan terveessä yhteiskunnassa) ketään voi pakottaa seurustelemaan toisen kanssa. Tämän takia toisen saa hylätä mielestäni miten pinnallisesta tai turhasta syystä tahansa, vaikka siitä syystä, että toinen on pullahtanut.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kummastuttaa aseksuaalit, jotka kuitenkin innostuu kovin kaksimielisistä jutuista siinä määrin että tämän ansiosta olisivat treffeillekin syöksymässä. Ei heille sitten voi kyllä yllätyksenä tulla että oho, seksiähän se toinen halusikin.

Vierailija
82/115 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ei tykännyt mies valinnastani. Mieheni on luonteeltaan todella mukava eikä mikään räyhääjä tyyppi. Isäni piti sitä heti alkoholistina ja väitti myös että käyttää huumeita vaikka ei todellakaan edes mieheni tupakoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään vaan miehet ihmettelee sitä miksi naisten kriteerit kasvaa jatkuvasti, enää se tavismies ei kelpaa naisille. Naiset vaativat miehiltä jatkuvasti enemmän ja enemmän. 

Saa naiset vaatia ja en sitä kiellä mutta ihmettelen miksi se tavismies kelpaa enää harvoille naisille.

Miehet tavoittelee järjestään edukasta kotirouvaa. Kotirouvan eteen ei tahdota nähdä vaivaa.

Näytä lähde tälle? Tutkimukset eivät tue tätä naisten yleistä väitettä. Miehet ei todellakaan halua olla missään elättäjän asemassa nykyään millekään kotirouville. Se on monen naisen OMA unelma.

Totta, tuskin miehet etsivät naista, joka haluaa olla pitkiä aikoja kotona. Poikkeuksia tässä mielessä tietysti on, mutta aina vain vähemmän.

Vierailija
84/115 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään vaan miehet ihmettelee sitä miksi naisten kriteerit kasvaa jatkuvasti, enää se tavismies ei kelpaa naisille. Naiset vaativat miehiltä jatkuvasti enemmän ja enemmän. 

Saa naiset vaatia ja en sitä kiellä mutta ihmettelen miksi se tavismies kelpaa enää harvoille naisille.

Ystäväni meni naimisiin tällaisen tavismiehen kanssa. Kaunis, koulutettu ja mukava nainen, joka halusi miehen, jonka kanssa viettää perusperhearkea. No kappas, pari vuotta olivat yhdessä, ihan naimisissa ja lapsikin syntyi, mutta nyt ovat eronneet. Ai miksi? Koska tämä "tavismies" keskittyi yhä elämään poikamieselämää: kävi töissä, hyvä tuurilla moikkasi vaimoa ja lasta ja sitten siirtyi loppuillaksi omien harrastustensa ja kaveriensa pariin. Ei puhettakaan, että hakisi lapsen päiväkodista tai veisi, ei leikkinyt lapsen kanssa, ei laittanut ruokaa puolison kanssa, ei kiinnostanut tehdä mitään yhdessä (seksi kyllä kiinnosti). Eli käytännössä aivan samanlaista elämää kuin ennen kumppania, paitsi, että odotti, että täyttä työpäivää vaativassa työssä tekevä vaimo hoitaa samalla lapsen, kodin ja kaiken muun, tavismies vain tulee kotiin, syö, tekee omiaan, odottaa silti seksiä ja että perhe pysyy.  

Ystäväni taas tovin katsoi tätä jamppaa ja sitten totesi, että nyt riittää, ei hän tätä halunnut. Jos hän olisi halunnut olla avioliitossa sinkku yksinhuoltaja, hän olisi hankkinut lapsen miehistä pitävän ystävänsä kanssa. Avioeron jälkeen miehen onkin sitten ollut pakko tehdä ruokaa, siivota kotinsa ja hoitaa lasta - jonka siis molemmat tasavertaisesti halusivat - aivan kuten normaalit isät. 

Eli ei se tavismiehen sinkkuus aina johdu siitä, että nainet olisivat kranttuja. Joskus se on ihan sen tavismiehen ihan oma vika. Naama sinne peilin suuntaan ja miettimään, että kannattaisiko siitä parisuhteesta myös pitää huolta sen löydettyään, eikä ottaa sitä elämän naista itsestäänselvyytenä.

Vierailija
85/115 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö ottaisi pattiin jos joku sanoisi pitävänsä blondeista jos itse on mustahiuksinen?

Ei. Ei minulla ole tarvettakaan olla joka ikisen tyypin unelmakumppani. Itse en hiusvärikriteereitä sinänsä tajua (joskin mieltymyksiä tajuan), joten jos joku tällaisia esittää noin ehdottomina kriteereinä, tuntuu lähinnä että ehkä emme olisi hyvä match muutenkaan. Mutta ei, ei haittaa jos joku tykkää erivärisistä hiuksista kuin mitä itselläni on.

Vierailija
86/115 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiä raivostuttaa näissä ohjelmistoissa se, että pitkät, komeakasvoiset, treenatut miehet keräävät matchien kokonaispotista joku 95%, varmaan enemmänkin. Tavikselle sataa jotain hajamatcheja ja rumille ei oikein mitään.

Naisia raivostuttaa näissä se, että jos etsii vakavaa suhdetta, ei sitä kukaan oikein halua. Ja miesten taso yleisestikin on tasoa kaljamaha, hiukset lähteneet, joku kalastuskuva, aurinkolasit ja kolmoisleuka. Tällainen mies sitten vielä laittaa heti ensimmäisenä jonkun "hoi! irtoisko pimpukkaa?" viestin ensimmäisenä viestinä. 🙈

Oikeastaan nämä ovat ihan täyttä ajanhukkaa ja roskaa muille kuin niille komeimmille miehille, ja naisille jotka näiden kanssa haluavat ihan vaan kevyttä hauskanpitoa. Koska se on aika varma juttu, etteivät tuonnäköiset miehet 'alennu' parisuhteeseen kun halukkaita naisia on "panojonossa" tuhansittain.

Itsellä viimeinen sovellus jota käytin (naisena) oli Hinge. Sieltä löysin parin vuoden suhteen ihan sillä kriteerillä, että pitää olla raitis ja pitää olla hyvää keskusteluseuraa. En painottanut ulkonäköä ja mies oli 'rumahko' mutta tämän kanssa oli kiva jutella mm. musiikista. Kaatui sitten ihan muihin juttuihin kuin riitoihin, mm. siihen että minun piti muuttaa pois pk-seudulta. Sinänsä voin suositella tuota appia, Tinderin sijasta.

Itse ainakin koen kiehuvaa vihaa siitä että lyhyenä ja rumana miehenä en ikinä voi kokea tuota mitä nuo "panomiehet". Olen esim. swaipannut joku tuhat naista ja näistä tasan yksi on matchannut takaisin. Tämäkin poisti minut sen jälkeen kun tervehdin asiallisesti sanomalla "moi".

En siis vihaa noita miehiä mutta olen kateellinen. He tavallaan tuhoavat meidän muiden mahdollisuudet kokea myös yhden illan juttuja.

eipä tämä elämä rumana naisenakaan mitään herkkua ole. mua ei lasketa edes naiseksi.

Ruma nainen saa aina miehen. Ja käytännössä aina itseään tasokkaamman.

t. mies parisuhteesta

Mutta koettakaa nyt miehet ymmärtää, että valtaosa naisista ei halua "vain jotain kertakäyttöistä miestä" vaan hyvän ja kunnollisen, itselle sopivan elämänkumppanin. Ja niitä ei todellakaan löydy kovin helposti. Ei naisten ongelma ole se, ettei löydy irtosuhdetta. Harva nainen edes haluaa sellaista. Tuo on joku miesten sairas mieltymys, että halutaan vain sitoumuksetonta seksiä ja yhdenillanjuttuja. Naiselle se on aina iso riski terveydelle ja turvallisuudelle, jos suostuu jonkun mukaan. Ja miksi kukaan (nainen) tahtoisi ihan kenet tahansa vain saadakseen sänkyseuraa? Mieluummin olen yksin kuin satunnaisen ihmisen kanssa, johon ei ole tunnesidettä.

Ja silti naiset tappeli tästä "oikeudesta" satunnaiseen seksiin.

No nyt niitetään, mitä kylvettiin.

Ketkä tappelivat ja missä? Mutta tottakai aikuisilla ihmisillä täytyykin olla oikeus vaikka satunnaiseen seksiin, jos sellaista haluaa ja sopiva kumppani löytyy. Jotenkin omituinen ajatuskin, että itsemääräämisoikeudessa tai yhteiskunnan/yhteisön kontrolloimattomassa aikuisten välisessä seksissä olisi jotain pahaa. Ihan samalla lailla miehetkin halusivat tämän oikeuden, ja vertailun vuoksi voisi mainita, että maailmassa on sellaisiakin maita, joissa miestäkin uhkaa satunnaisesta seksistä tuomio - en usko, että kukaan sellaistakaan järjestelmää haluaisi, vaikka ei itse satunnaista seksiä harrastaisikaan.

Joten kyllä, on oltava oikeus päättää omasta seksielämästään.

Vierailija
87/115 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys myös toiselta kantilta: miksi jotkut ihmiset menevät sotkemaan ystävänsä parisuhteen, koska eivät hyväksy tämän valitsemaa kumppania? Miksi jotkut tahallaan yrittävät saada ystävänsä uuden parisuhteen poikki?

Ihan uteliaisuudesta kysyn, miten tämä tapahtuisi aikuisten kohdalla? Saatan keksiä, miten se voisi tapahtua teinien suhteissa, mutta miten aikuisten välisen suhteen voisivat jotkut kaverit sotkea?

Sori, en siis tiedä vastausta kysymykseesi, koska kuvaamasi ilmiö on minulle ihan tuntematon, mutta alkoi kiinnostaa, miten tuo tapahtuisi.

Vierailija
88/115 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä oikeampi kysymys olisi, miksi kenelläkään olisi tarvetta tuoda omia kriteerejään esille muille? 

Erittäin hyvin aseteltu kysymys. Kuulostaa, että tuollaisten kriteerien latelijalle muiden ihmisten arvottaminen pariutumisarvon perusteella on joku elämän keskiö ja hän katsoo kaikkia ihmisiä parittelulasien läpi. Kuulostaa... yksinkertaiselta ihmiseltä.

Eikö parisuhteen muodostus perustu aina kriteereihin? 

Miehen tulee olla minua pidempi, miehellä tulee olla vähintään amk koulutus, miehellä tulee olla hyvä kroppa, miehen tulee olla hauska ja charmikas... Nuo kriiterit monet naiset sanoo ihan suoraa ja ilmottaa deittiapeissa. 

Nuo eivät ole kuitenkaan ole niitä asioita, joihin parisuhteen muodostus perustuu. Ne ovat joko niitä kriteereitä, joiden perusteella rajataan hakua, tai sitten ne saattavat olla sellaisia "olis kiva, jos..." -tyyppisiä toiveita, jotka eivät välttämättä edes ole ratkaisevia. Esim. tuo "hyvä kroppa" lienee melkein kaikilla toiveena, mutta silti melkein kaikki pariutuvat sellaisen kanssa, jolla ei mikään erityisen hyvä kroppa ole. Ihmiseen voi tuntea vetoa ja hänen kehostaan voi kiihottua, vaikka se ei ihan täydellinen olisikaan. Toki on yksilökohtaista, miten paljon toiveista joustetaan käytännössä.

Vierailija
89/115 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet tavoittelee järjestään edukasta kotirouvaa. Kotirouvan eteen ei tahdota nähdä vaivaa.

Näytä lähde tälle? Tutkimukset eivät tue tätä naisten yleistä väitettä. Miehet ei todellakaan halua olla missään elättäjän asemassa nykyään millekään kotirouville. Se on monen naisen OMA unelma.

Totta, tuskin miehet etsivät naista, joka haluaa olla pitkiä aikoja kotona. Poikkeuksia tässä mielessä tietysti on, mutta aina vain vähemmän.

Vaikea sanoa minkä verran noita miehiä on. Useimmissa perheissä nimittäin tarvitaan kaksi elättäjää eli miehellä ei ole varaa kotiäitiin, minkä lisäksi äiti itsekin haluaa tehdä työuraa, jos hänellä on mieluisa koulutus.

Vaikka olen tällä hetkellä kotirouva ja olin useamman vuoden kotona lapsemme ollessa pieniä, niin kyllä olen silti halunnut töissäkin olla nuorempana. Kotirouvana olo on siis enemmän käytännöllinen kuin ideologinen ratkaisu. Kaikki tuntemani kotirouvat (2 kpl) ja useat kotirouvat täällä eräässä keskustelussa kertoivat saman syyn: miehen työn vuoksi on jääty kotiin, kun siihen on varaa ja koska se on helpompaa niin. Voin esimerkiksi matkustaa lähes aina miehen mukana.

Vierailija
90/115 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä oikeampi kysymys olisi, miksi kenelläkään olisi tarvetta tuoda omia kriteerejään esille muille? 

Erittäin hyvin aseteltu kysymys. Kuulostaa, että tuollaisten kriteerien latelijalle muiden ihmisten arvottaminen pariutumisarvon perusteella on joku elämän keskiö ja hän katsoo kaikkia ihmisiä parittelulasien läpi. Kuulostaa... yksinkertaiselta ihmiseltä.

Eikö parisuhteen muodostus perustu aina kriteereihin? 

Miehen tulee olla minua pidempi, miehellä tulee olla vähintään amk koulutus, miehellä tulee olla hyvä kroppa, miehen tulee olla hauska ja charmikas... Nuo kriiterit monet naiset sanoo ihan suoraa ja ilmottaa deittiapeissa. 

Nuo eivät ole kuitenkaan ole niitä asioita, joihin parisuhteen muodostus perustuu. Ne ovat joko niitä kriteereitä, joiden perusteella rajataan hakua, tai sitten ne saattavat olla sellaisia "olis kiva, jos..." -tyyppisiä toiveita, jotka eivät välttämättä edes ole ratkaisevia. Esim. tuo "hyvä kroppa" lienee melkein kaikilla toiveena, mutta silti melkein kaikki pariutuvat sellaisen kanssa, jolla ei mikään erityisen hyvä kroppa ole. Ihmiseen voi tuntea vetoa ja hänen kehostaan voi kiihottua, vaikka se ei ihan täydellinen olisikaan. Toki on yksilökohtaista, miten paljon toiveista joustetaan käytännössä.

En usko, että stereotyyppisen hyvä kroppa on kovinkaan monen kriteeri ainakaan miesten kohdalla. Pituus on tärkeämpi. Tunnen vain yhden naisen, joka arvostaa miehen hyvää kroppaa (urheilijan kroppa). Jostain syystä olen itse aina pitänyt vastenmielisenä miehen pitkälle treenattua kroppaa, mutta leveäharteinen pitkä mies on kuitenkin miesihanteeni.

Vierailija
91/115 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista säälittävintä on haluta itseään paljon kovempi tasoisempi ja sitten valittaa vauva palstalla kun semmoista ei löydy.

Vierailija
92/115 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sangen lyhyt nainen (155cm) ja olen aina tapaillut itseäni pidempiä miehiä ja vakavammin seurustellut paljon pidempien (180-197cm) miesten kanssa. Tiedän, että monen mielestä minun olisi pitänyt seurustella semmoisten 160- max 170cm miesten kanssa, jotta pidemmillä "sisarilla" riittää miehiä. Mutta, mutta eihän se niin yksinkertaista ole, eikö vain?

Tapailin kyllä aikanani 162cm miestä ja 171cm pituisia miehiä, mutta kummallakin oli ihmeellisiä komplekseja pituudesta. Lyhyemmällä oli todella surkea itsetunto, oli hukassa muutenkin koko kaveri, ei tuntunut olevan omaa mielipidettä mistään. Toisella taas oli kauhea into hallita kaikkea ja kaikkia, haukkui minua liian lyhyeksi, kun erosimme. No, toivottavasti löytää joskus sen sopivan, kun törmäsin yhteiseen tuttuun viime syksynä, niin sinkku oli yhä, etsien sitä sopivaa. Minä taas olen ollut naimisissa 17 vuotta. Puolisoni on 187cm, eikä häntä ole koskaan pituuteni haitannut. Olen ollut sitä mieltä, että tietyt kriteerit kaikilla on, jota jotkut kutsuvat rakkauskartaksi, joka kaiketi kehittyy jo lapsuudessa. Mutta lopulta silmien värillä, kumppanin hiusten sävyllä, pituudella ja monella muulla asialla tuskin on suurta väliä, kun se oikea ihminen löytyy. 

Vierailija
93/115 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiä raivostuttaa näissä ohjelmistoissa se, että pitkät, komeakasvoiset, treenatut miehet keräävät matchien kokonaispotista joku 95%, varmaan enemmänkin. Tavikselle sataa jotain hajamatcheja ja rumille ei oikein mitään.

Naisia raivostuttaa näissä se, että jos etsii vakavaa suhdetta, ei sitä kukaan oikein halua. Ja miesten taso yleisestikin on tasoa kaljamaha, hiukset lähteneet, joku kalastuskuva, aurinkolasit ja kolmoisleuka. Tällainen mies sitten vielä laittaa heti ensimmäisenä jonkun "hoi! irtoisko pimpukkaa?" viestin ensimmäisenä viestinä. 🙈

Oikeastaan nämä ovat ihan täyttä ajanhukkaa ja roskaa muille kuin niille komeimmille miehille, ja naisille jotka näiden kanssa haluavat ihan vaan kevyttä hauskanpitoa. Koska se on aika varma juttu, etteivät tuonnäköiset miehet 'alennu' parisuhteeseen kun halukkaita naisia on "panojonossa" tuhansittain.

Itsellä viimeinen sovellus jota käytin (naisena) oli Hinge. Sieltä löysin parin vuoden suhteen ihan sillä kriteerillä, että pitää olla raitis ja pitää olla hyvää keskusteluseuraa. En painottanut ulkonäköä ja mies oli 'rumahko' mutta tämän kanssa oli kiva jutella mm. musiikista. Kaatui sitten ihan muihin juttuihin kuin riitoihin, mm. siihen että minun piti muuttaa pois pk-seudulta. Sinänsä voin suositella tuota appia, Tinderin sijasta.

Itse ainakin koen kiehuvaa vihaa siitä että lyhyenä ja rumana miehenä en ikinä voi kokea tuota mitä nuo "panomiehet". Olen esim. swaipannut joku tuhat naista ja näistä tasan yksi on matchannut takaisin. Tämäkin poisti minut sen jälkeen kun tervehdin asiallisesti sanomalla "moi".

En siis vihaa noita miehiä mutta olen kateellinen. He tavallaan tuhoavat meidän muiden mahdollisuudet kokea myös yhden illan juttuja.

eipä tämä elämä rumana naisenakaan mitään herkkua ole. mua ei lasketa edes naiseksi.

t. mies parisuhteesta

Mutta koettakaa nyt miehet ymmärtää, että valtaosa naisista ei halua "vain jotain kertakäyttöistä miestä" vaan hyvän ja kunnollisen, itselle sopivan elämänkumppanin. Ja niitä ei todellakaan löydy kovin helposti. Ei naisten ongelma ole se, ettei löydy irtosuhdetta. Harva nainen edes haluaa sellaista. Tuo on joku miesten sairas mieltymys, että halutaan vain sitoumuksetonta seksiä ja yhdenillanjuttuja. Naiselle se on aina iso riski terveydelle ja turvallisuudelle, jos suostuu jonkun mukaan. Ja miksi kukaan (nainen) tahtoisi ihan kenet tahansa vain saadakseen sänkyseuraa? Mieluummin olen yksin kuin satunnaisen ihmisen kanssa, johon ei ole tunnesidettä.

Tämä on niin hyvin sanottu.

Mutta naisethan harrastavat irtosuhteita aktiivisesti? Mediaanikumppanimäärä jo toisellakymmenellä.

Todellisuudessa äärettömän harvat naiset harrastavat irtosuhteita. Kumppanimäärä voi kasvaa jo sillä, että kuvittelee löytäneensä sen oikean, mutta miespä jättääkin. Näitä kun ikävä kyllä riittää, jotka lupaavat vaikka kuun taivaalta, eivätkä kuitenkaan tahdo sitoutua. Ennen aikaan mentiin naimisiin ensin, niin siitä ei miehen ollut ihan niin helppo enää luikerrella karkuun kuin nykyään. Ei kai sen takia voi jäädä loppuelämäkseen yksin, jos kumppaniehdokas ei olekaan ollut sitoutuvaa sorttia.

Totta kai on joitakin, mutta jos puhutaan yleistäen "naisista", niin väitän, että valtaosa naisista kaipaa pysyvää, sitoutunutta kumppania yksiavioiseen parisuhteeseen. Jos sitä ei mistään saa, osa tyytyy paremman puutteessa satunnaiseen seuraan saadakseen edes jotain läheisyyttä, ja osa jää yksin odottamaan sitä oikeaa. Oma lukunsa ovat vielä ne miehiin pettyneet naiset, jotka eivät tahdo enää sitoutua, kun ovat joutuneet kärsimään huonoa kohtelua. Heidän takiaan ei voi yleistää, että "kaikki naiset harrastavat irtosuhteita".

Jos kenelle tahansa naiselle annettaisiin mahdollisuus valita itselleen luonteeltaan ja arvoiltaan sopiva miellyttävä mies puolisoksi tai monta sataa komeaa irtosuhdemiestä yhdeksi yöksi, uskallanpa väittää, että valtaosa naisista ottaisi sen yhden miehen.

Yksittäisiä poikkeuksia yksilötasolla löytyy lisäksi aina, ja näitä ovat sitten vaikka ne, jotka eivät halua ketään tai haluavat polyamorisen suhteen tai toimia yleisenä naisena tai mitä ikinä keksivätkin. Mutta ne eivät ole valtavirtaa.

Jep. Mun kaveripiirissä on yksi nainen joka on enemmälti harrastanut irtosuhteita. Kaikki loput on ehkä joskus hyvin satunnaisesti päätyneet harrastamaan satunnaisseksiä, mutta ovat sitä mieltä ettei ole ollenkaan oma juttu. Ja tunnen kuitenkin aika monta naista, ikähaarukassa 25-45 suunnilleen.

Sivusta huomautan, että ihmiset tyypillisesti hakeutuvat samankaltaisten seuraan, eikä se oma kupla ole kattava satunnaisotos koko sukupuolesta. Siten niitä irtosuhteita harrastavia naisia lienee enemmän kuin ne naiset olettavat, jotka tässä ketjussa julistavat etteivät tunne ainuttakaan.

Vierailija
94/115 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriteerir*nkkarit on niitä alyttömimpiä, miksi jauhaa vuosikymmenestä toiseen jostakin kriteereistä?

Ei kukaan sellaista halua, eikä kyse ole ulkonäöstä. Ihme uikutusta. Jos ei läskit innosta, älä matsaa läskejä, problem solved.

Vierailija
95/115 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista säälittävintä on haluta itseään paljon kovempi tasoisempi ja sitten valittaa vauva palstalla kun semmoista ei löydy.

Niinpä. Taso on se, minkä onnistuu saamaan. Jos oma taso on läski yh koska sellaisia saa, niin sitten se on. Eikä uikutus auta.

Vierailija
96/115 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Taso on se, minkä onnistuu saamaan. Jos oma taso on läski yh koska sellaisia saa, niin sitten se on. Eikä uikutus auta.

Joo, nämä "miksi saan vain kutosen naisia vaikka omasta ja äidin mielestä olen täysi kymppi" -valitusvirret on typeriä. Mutta sinänsä sitä mieltä, että jokainen saa viehättyä millaisesta haluaa ja saa surra sitä jos ei haluamaansa saa. Siis myös se kutonen saa haluta kymppiä ja olla surullinen jos ei natsaa. Ne "ymmärrä oma tasosi äläkä valita jos ei kelpaa" -kohkaukset on siinä mielessä minusta yhtä typeriä. Jokaisella on yhtäläinen oikeus viehättyä kauniista, fiksuista ja hauskoista ihmisistä - ei se ole mikään geenilottovoittajien pyhä etuoikeus. Se on monella sisäänrakennettu ominaisuus, että tietyt piirteet koetaan viehättäviksi oli niitä itsellä tai ei.

Vierailija
97/115 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä meneekö kukaan sekaisin, mutta todella oudolta tuntuu, jos ihminen vaatii kumppaniltaan huomattavasti enemmän kuin itse pystyy tuomaan suhteeseen. Hyvä esimerkki ovat vanhat miehet, jotka haluavat nuoremman naisen. He eivät itse ymmärrä olevansa myös kulahtaneita kuten ikäisensä naisetkin. Kun näille miehille sitten koettaa kertoa tosiasioita, he alkavat kirkua katkeraa vanhaa kurppaa, joka on kateellinen nuorille naisille. 

Vierailija
98/115 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät he mitään tuhoa, koska et sinä sen kiinnostavammaksi muuttuisi vaikka heitä ei olisi olemassakaan. Muistetaanpa baarivertaus:

Menen baariin (toiveena löytää seksi- tai parisuhdekumppani). Siellä on sata miestä, joista viisi herättää kiinnostukseni. Yksi heistä osoittautuu homoksi, toinen varatuksi, kolmas juo itsensä liian känniin, neljäs lähtee pois ja viides alkaa vokotella jotain toista naista.

Ne loput 95 miestä eivät muutu kiinnostaviksi, sen sijaan minä joko vaihdan baaria tai lähden kotiin.

Vierailija
99/115 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis olet kateellinen yhden illan jutuista ja panosuhteista? Ymmärräthän sen, että siitä huolimatta että naisilla olisi mahdollisuus tuhansiin yhden illan juttuihin ja satoihin panosuhteisiin, niin silti suurin osa naisista valitsee olla mieluummin ilman. Eikö se kerro sinulle siitä, miten täysin absurdia on olla sellaisesta kateellinen. Sama kun olisi kateellinen siitä, että Turkissa saa lähikaupasta baklavaa.

Vierailija
100/115 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. mies parisuhteesta

Tämä on niin hyvin sanottu.

Mutta naisethan harrastavat irtosuhteita aktiivisesti? Mediaanikumppanimäärä jo toisellakymmenellä.

Minä olen ole harrastanut irtosuhteita ja silti kumppaneita on 10. Ne miehet, joiden kanssa olen ollut tosissani, vain ovat pitäneet minua irtosuhteenaan, valehdellen olevansa myös vakavin aikein liikkeellä...

Tätä olen ajatellutkin.

Jopa tavallinen nainen on tuossa kunnossa.

Jos joskus parisuhdemarkkinoille joutuu niin siinä on itsensä liattava maksullisissa, että pystyy edes ajattelemaan pariutumista.