Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te jotka joudutte hakemaan työpaikkoja työkkärin velvoitteesta....

Vierailija
26.07.2023 |

Kun joudutte hakemaan paikkaa jota oikeasti ette halua.
Missään nimessä ei kannata - perseillä haastattelussa- tai -tehdä huono työhakemus- tai muutakaan idioottimaisuuutta jotta paikka jäisi saamatta.

Maailma on todella pieni ja sana kulkee. Ei koskaan voi tietää mihin tie vie. Ja kenen luokse...

Sen sijaan kirjoittakaa heti hakemukseen nätisti että haen tätä paikkaa työkkärin velvoitteesta.
Sitten normaali lyhyt työhakemus.
Tästä on myös suuri apu rekryäjille.

Jos kuitenkin tulee kutsu haastatteluun, kerrotte siellä asiallisesti että ette ehkä olisi kyseiseen paikkaan sopiva.

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä työpaikkoja ette hae siksi, että haluaisitte työllistyä?

Vierailija
2/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh kun tuota nimenomaan ei saa kirjoittaa. Muistan kuulleeni tai lukeneeni jostakin noin kirjoittaneesta ja tuosta kiinni jääneestä, joka sitten sai tuon takia karenssin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh kun tuota nimenomaan ei saa kirjoittaa. Muistan kuulleeni tai lukeneeni jostakin noin kirjoittaneesta ja tuosta kiinni jääneestä, joka sitten sai tuon takia karenssin.

Saa kirjoittaa. Tarkistin itse Te-keskuksesta.

Vierailija
4/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kirjoittaa

Vierailija
5/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaa vaan niin huonon hakemuksen, ettei pääse haastettaluun. Velvoite suoritettu ja homma ok.

Onneksi ei nyt tarvi hakea yhtään paikkaa ennen marraskuuta. Olen kyllä jokaiseen kiinnostavaan paikkaan laittanut hakemuksen. Onhan niitä ollut peräti kaksi auki viimeisen puolen vuoden aikana.

Vierailija
6/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko sinä työhön, joka ei esimerkiksi vastaa koulutustasi, työkokemustasi tai palkka on niin huono, että sillä ei elä. Tässä muutamia syitä.

Vierailija
7/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa kirjoittaa. Tarkistin itse Te-keskuksesta.

TE-keskukset lakkautettiin 2009 eli tuo ei enää päde.

Laissa sanotaan, jos omilla toimilla aiheuttaa sen, että ei saa töitä, niin se katsotaan työstäkieltäytymiseksi eli karenssi napsahtaa. Lisäksi joskus 5 vuoden kuluttua se sama rekryä hoitanut on vaihtanut työpaikkaa ja saa eteensä tekemäsi hakemuksen, jossa kerrot kiihkeästi tätä paikkaa hakevasi. Hän muistaa sinut ja sen, että viimeksi hait töitä vain käskystä ja miettii, että tuskin tätä työtä tekisit kuitenkaan.

Vierailija
8/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko sinä työhön, joka ei esimerkiksi vastaa koulutustasi, työkokemustasi tai palkka on niin huono, että sillä ei elä. Tässä muutamia syitä.

Jos vaihtoehtona olisi saada nolla euroa tuloja kuukaudessa, niin kyllä kiitos, tuokin työ kelpaa.

Vierailija
9/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee vaan huonon hakemuksen, laittaa, ettei ole kokemusta eikä koulutusta ym. Ikinä en laittaisi mitään työnhakuvelvoitteesta

Vierailija
10/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin kirjoittaa mielestäni hyvänkin hakemuksen enkä pääse haastatteluun.

Vierailija
11/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomatkaa myös että työkkärin velvoitteen täyttyminen edellyttää riittävää määrää sellaisia hakemuksia, joissa olette tosissanne. Määrään ei lasketa noita aloittajan ehdottamia hakemuksia ja työnantajat aina välillä näistä hakijoita käräyttää karenssin arvoisesti.

Vierailija
12/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön insinööri. Jouduin pakkohakemaan töitä ja tuli kutsu haastatteluun. Hr puolen haastattelijana oli siro nuori nainen. Aloitin ihan normaalisti mutta 15 minuutin jälkeen päästin valtavan pierun. Leikin olevani muka nolona vaikka tein sen tahallani ja onnistuin lopettamaan haastattelun sanomalla "tuli muuten lusikallinen". En joutunut siihen puljuun.

Vierailija
13/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työttömät katsovat, että työnhaku on perustuslainvastainen asia? Työssäkäyvillä ei ole mitään ongelmaa hakea töitä ja vaihtaa vaikka paikkakunnalta toiselle, mutta työttömät tekevät kaikkensa, jotta töihin ei pääsisi.

Vierailija
14/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työttömät katsovat, että työnhaku on perustuslainvastainen asia? Työssäkäyvillä ei ole mitään ongelmaa hakea töitä ja vaihtaa vaikka paikkakunnalta toiselle, mutta työttömät tekevät kaikkensa, jotta töihin ei pääsisi.

Kyllä työttömät hakevat töitä ja noni niitä saakin. Jos näin yksinkertaista asiaa ei ymmärrä, miten voi ymmärrys riittää mihinkään työhönkään. Jos nyt vielä ajattelet, että minä olisinn työtön, metsään meni taas. Minulla on kaksi työtä, joista toinen kokopäivätyö.

Vierailija
15/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me eletään vapaaherroina ja naatitaan. Kun sinä heräät aikaisin aamulla töihin ja hikoilet toimistossa heltellä, minä herään klo 10 ja valmistelen itseni rauhassa biitsiä varten, missä vietän puolet päivästä. Siksi.

Vierailija
16/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen mistä vihapuhe meitä työttömiä kohtaan johtuu? 

Olen ollut vajaan vuoden työttömänä vasten tahtoani, ja 35 vuotta ennen sitä tein töitä. Eläkeikän olisi 2 vuotta. 

Haen töitä tosissani koska haluan tehdä velvollisuuteni kunnes jään eläkkeelle, ja haluan että perheeni pystyisi edes jotenkuten elämään. 

Mulla on sairas vaimo jota en pystyisi elättämään jos ansiosidonnaista leikataan 25% tai otetaan kokonaan pois.

Olen hakenut sekä koulutusta vastaavia töitä että sellaisia joihin riittää vähempi koulutus.

En ole vaan saanut töitä.

Helppo tiedän jotka olette töissä (vielä) on louskuttaa ja haukkua meitä työttömiä loisiksi, pitäisi olla laki joka kieltää tuollaisen!

Vierailija
17/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työttömät hakevat töitä ja noni niitä saakin. Jos näin yksinkertaista asiaa ei ymmärrä, miten voi ymmärrys riittää mihinkään työhönkään. Jos nyt vielä ajattelet, että minä olisinn työtön, metsään meni taas. Minulla on kaksi työtä, joista toinen kokopäivätyö.

Tässähän on ollut jo monta viestiä siitä, että nimenomaan työttömänä EI haluta töitä ja kysellään neuvoja, miten tulee toimia. Jos työttömät haluaisi töihin, ei tätä ketjua edes olisi!

Vierailija
18/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on ollut jo monta viestiä siitä, että nimenomaan työttömänä EI haluta töitä ja kysellään neuvoja, miten tulee toimia. Jos työttömät haluaisi töihin, ei tätä ketjua edes olisi!

Tuuppa tänne porvarisika niin pätkäsen turpaan. Minä en sinun orjatehtaaseen tule töihin.

Vierailija
19/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuuppa tänne porvarisika niin pätkäsen turpaan. Minä en sinun orjatehtaaseen tule töihin.

Entä jos minä kieltäydyn elättämästä sinua?

Vierailija
20/106 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähetä mitään hakemuksia, vaan laitan vain työkkärille tiedon, että "juu juu hain hain".