Koirien hinnat järkyttäviä, seropit yli 1000e
Siinäpä se tuli otsikossa. Missä vaiheessa on tullut normaaliksi, että sekarotuisista koirista pyydetään jopa 1500e? Ollaan etsimässä meille koiraa ja ajattelin, että sekarotuinen kävisi hyvin. Mutta eihän tässä ole mitään järkeä maksaa sekarotuisesta tonnia tai enemmänkin, jos maksamalla pari sataa enemmän saisi rotukoiran kasvattajalta. Toki moni rotukoirakin maksaa 2000e tai enemmänkin. Ihan törkyhintoja.
Kuka tuollaisia hintoja suostuu maksamaan?
Kommentit (180)
Vinkki: älkää ottako yhtään mitään lemmikkiä!
Eläinlääkärikäynnit sitten 500-5000 euroa per kerta.
Laitoin omat koirat pois kun ei ollut enää varaa pitää niitä. Nyt onneksi lapsi tulossa.
Ylsi eläinlääkärikäynti maksaa helposti 400 euroa. Jos ei pysty koirasta maksamaan , ei kannata hankkia.
Minä sain narttu koiran ilmaiseksi, hullu maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ylsi eläinlääkärikäynti maksaa helposti 400 euroa. Jos ei pysty koirasta maksamaan , ei kannata hankkia.
Sama kissojen kanssa. Aivan älyttömästi mennyt niihin rahaa hukkaan. Ei enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain narttu koiran ilmaiseksi, hullu maksaa.
Hullu ottaa koiran itsensä ja muiden riesaksi.
Voisi kysyä myös niin, että missä vaiheessa tästä Suomen järkyttävän suuresta koiramäärästä on tullut "normaalia" ???
Samat idiootit näitä koiria ja liian kalliita "unelmataloja" ostaa ja sitten on rahat loppu.
Pentutehtailua ei tule hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki: älkää ottako yhtään mitään lemmikkiä!
Vinkki: ottakaa rescuekoira. Vois kuvitella ettei maksa mitään koska kyse kulkukoiran omaksi ottamisesta, auttamisesta ja elatuksesta.
Vai tekeekö joku tuollakin auttamisella bisnestä?
Onko varaa hoitaa lemmikkiä jos ei ole varaa maksaa pennusta? Rokotukset, eläinlääkärit, ruoka yms.
Olen majoittanut kaksi maatiaskissaa kotiini ja voin sanoa että kyllä on kallista tämä lemmikkien pitäminen, eläinlääkärikulut, ruoka ja tarvikkeet, ei sovi köyhälle.
Pentuja en enää osta vaan olen "adoptoinut" kodinvaihtajia.
Työttömillä näkyy ainakin olevan varaa useampaankin rotukoiraan tai -kissaan ja tätä minä en ymmärrä. Kerrostaloasunnossa voi olla jopa 4 vasikan kokoista koiraa 🤯. En kyllä ikinä maksaisi noin älyttömiä summia kun vielä huomioidaan eläinlääkärimaksut ym.
Kuka maksaa seropista penniäkään?
Tietääkö kukaan, että kuinka paljon maksaa narttu sijoituskoira, joka on aikanaan tarkoitus astuttaa kasvattajan toiveesta? Siis palaa kasvattajalle tilapäisesti sitten kun on tiineenä ja synnytyksen aika lähestyy?
Lapinkoiran sai 700€:lla - tyhmä maksaa piskistä 1000€ :D
Viallisesta (takajalat+lonkat) rotukoirastakin kehtasivat pyytää 2000. Kasvattaja ei suostu maksamaan mitään.
Maksoin 16-vuotta sitten rescuekoirasta 150€. Hinnat nousseet kamalasti. Itsekin etsin nyt uutta koiraa. Eläinlääkärikulut nousseet tosi paljon.
Koiraharrastus on ehkä typerin harrastus, mitä tiedän. Toivottavasti hinnat nousee.
Joku maksaa, koska noita vaan riittää ja riittää.
Meidän rotukoira maksoi aikoinaan 1100€, mikä oli mielestäni ihan järkyttävän paljon, kun edellinen seropi saatiin ilmaiseksi. Nykyinen sekarotuinen maksoi 500€, ja se oli vähän siinä ja siinä, että olisiko se ollut kohtuullinen hinta.
Mutta katsopa huviksesi, mitä pyydetään maalaiskissojen pennuista...