Koirien hinnat järkyttäviä, seropit yli 1000e
Siinäpä se tuli otsikossa. Missä vaiheessa on tullut normaaliksi, että sekarotuisista koirista pyydetään jopa 1500e? Ollaan etsimässä meille koiraa ja ajattelin, että sekarotuinen kävisi hyvin. Mutta eihän tässä ole mitään järkeä maksaa sekarotuisesta tonnia tai enemmänkin, jos maksamalla pari sataa enemmän saisi rotukoiran kasvattajalta. Toki moni rotukoirakin maksaa 2000e tai enemmänkin. Ihan törkyhintoja.
Kuka tuollaisia hintoja suostuu maksamaan?
Kommentit (180)
Meidän seropi maksoi tasan tonnin. Aivan huippukoira, ei rotukoirille ominaisia rakennevikoja, ei todettuja sairauksia, luonne ihan puhdasta kultaa. Oli jokaisen euron arvoinen. Mitään pilallepaskottua rotukoiraa en ottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2021 maksoin pennusta 1800e, nyt on tulossa toinen koira, en ole edes kysynyt hintaa 😅 varmaan menee jo yli 2000 euron.
Ostin keväällä hevosen, maksoin 10k ja kyseessä ihan tavallinen suomiputte.Ihanan kallista <3 mutta en mä silti näitä eläimiä mihinkään vaihtaisi.
Mikä tuo k on tuossa 10 perässä?
En ole tuo kirjoittaja mutta eikös k tarkoita tuhatta. Eli 10 000
Mistä k on lyhenne? Eikö tonni ole t.
Vierailija kirjoitti:
Ne piirtää kenellä on liitua. Jos ei ole varaa koiraan niin sitten voi olla ilman.
Joilla. Ne piirtää, *joilla* on liitua.
Vrt. "Ne piirtää. Kenellä on liitua?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2021 maksoin pennusta 1800e, nyt on tulossa toinen koira, en ole edes kysynyt hintaa 😅 varmaan menee jo yli 2000 euron.
Ostin keväällä hevosen, maksoin 10k ja kyseessä ihan tavallinen suomiputte.Ihanan kallista <3 mutta en mä silti näitä eläimiä mihinkään vaihtaisi.
K=kilo. Ihan yleissivistystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonni on massan yksikkö ja kilo tarkoittaa tuhatta.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin omat koirat pois kun ei ollut enää varaa pitää niitä. Nyt onneksi lapsi tulossa.
Laita ilmoitus kun sulla ei enää ole varaa pitää sitä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Onko varaa hoitaa lemmikkiä jos ei ole varaa maksaa pennusta? Rokotukset, eläinlääkärit, ruoka yms.
Olen majoittanut kaksi maatiaskissaa kotiini ja voin sanoa että kyllä on kallista tämä lemmikkien pitäminen, eläinlääkärikulut, ruoka ja tarvikkeet, ei sovi köyhälle.
Pentuja en enää osta vaan olen "adoptoinut" kodinvaihtajia.
En kyllä ihan ymmärrä tätä argumenttia. Mulla on muutama tonni säästössä ja saman verran sijoituksissa. Mieluummin säästelisin nuo tonnit niihin eläinlääkärikuluihin jne kuin itse koiran hankintaan.
Vierailija kirjoitti:
Meiltä juuri kuoli 6 kk vanha koira. Jalostettu niin sairaaksi, että oli pakko lopettaa. Eläinlääkäri ei antanut vaihtoehtoja. Koiran hinta 1200 euroa ja lähes pari tonnia pistimme eläinlääkärikäynteihin.
Seuraava koira tulee muutamalla satasella eläinsuojelusta ensi kesänä.
Rescuetkin maksaa 500-700e. Vanhan koiran saa pari sataa halvemmalla. Eikä niitä noin vaan oteta, kysyjiä on paljon ja sopivia koiria vähän. Minä yritin ja ilmeisesti olin ihan hyvä hakija, koska sain vastauksia rescueyhdistyksiltä mutta aina joku ehti kiilata ensin. Muutaman yrityksen jälkeen en enää kehdannut pommittaa yhdistyksiä että no miten olisi tämä koira.
Vierailija kirjoitti:
Joku maksaa, koska noita vaan riittää ja riittää.
Meidän rotukoira maksoi aikoinaan 1100€, mikä oli mielestäni ihan järkyttävän paljon, kun edellinen seropi saatiin ilmaiseksi. Nykyinen sekarotuinen maksoi 500€, ja se oli vähän siinä ja siinä, että olisiko se ollut kohtuullinen hinta.
Mutta katsopa huviksesi, mitä pyydetään maalaiskissojen pennuista...
Annoin ilmaiseksi maatiaiskissan pentuja. Yhden vielä vein omalla autolla 70 km päähän. Kissan uusi omistaja kehtasi jälkeenpäin vinkua, kun en ollut rokottanut ja madottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K=kilo. Ihan yleissivistystä
Opetetaan kaikille ainakin seiskaluokalla, luultavasti aikaisemmin. Tuttu esim kilometri, kilogramma, kiloampeeri, kilovoltti.. ja se on pieni k.
Vierailija kirjoitti:
Koiralla ja kissalla pitää olla hintaa. Muuten osa hankkii sellaisen vain hylätäkseen. Ihmiset kohtelevat eri lailla ilmaista eläintä ja sellaista josta maksettu tonni.
Kesäkissojen ottaminen on ennenkin ollut ongelma Suomessa.
Totta, mutta seropien pentutehtailu kukoistaa näillä hinnoilla. Motivoi kummasti pennuttamaan jos voi tienata tonnin per pentu. Mitään takuita ei ole terveydestä tai mistään muustakaan. En itse rohkenisi maksaa sellaisesta koirasta kuin ehkä max. 700e.
Toivoisin että tiettyjen trendikoirien hinnat olisivat vieläkin korkeampia, jotta kaiken maailman pässit eivät niitä ottaisi. Mm. GoTn myötä susityyppisten arktisten koirien suosio kuulemma nousi maailmanlaajuisesti, ja Suomessakin näitä varttihuskyja on näkynyt kaikenlaisilla ääliöillä, jotka eivät kykene huolehtimaan niiden tarpeista yhtään. Kyseessä on tyypillisesti alkukantainen vetokoira, ja sitten niitä näkee puistossa pussikaljottelijoilla jossain Vantaalla. Eivät siis selvästikään maksa vielä riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylsi eläinlääkärikäynti maksaa helposti 400 euroa. Jos ei pysty koirasta maksamaan , ei kannata hankkia.
Sama kissojen kanssa. Aivan älyttömästi mennyt niihin rahaa hukkaan. Ei enää ikinä.
Ei kai se raha hukkaan ole mennyt, jos sillä on pidetty kissan hyvinvoinnista huolta :( Jotenkin tälläinen ajattelutapa tuntuu ankealta.
Koira maksaa mutta pitäminen maksaa paljon enempi..Miettikää jos edes voitte hankkia koiraa . Eläinlääkäri ym käynnit on tosi kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiltä juuri kuoli 6 kk vanha koira. Jalostettu niin sairaaksi, että oli pakko lopettaa. Eläinlääkäri ei antanut vaihtoehtoja. Koiran hinta 1200 euroa ja lähes pari tonnia pistimme eläinlääkärikäynteihin.
Rescuetkin maksaa 500-700e. Vanhan koiran saa pari sataa halvemmalla. Eikä niitä noin vaan oteta, kysyjiä on paljon ja sopivia koiria vähän. Minä yritin ja ilmeisesti olin ihan hyvä hakija, koska sain vastauksia rescueyhdistyksiltä mutta aina joku ehti kiilata ensin. Muutaman yrityksen jälkeen en enää kehdannut pommittaa yhdistyksiä että no miten olisi tämä koira.
Kaverin kaverille nekin koirat menee.
Ei se aina ole rahasta kiinni vaan periaatteesta. 1000€ sekarotuisesta on paljon. Jos ihminen ei halua tukea tällaista "kasvattajaa, hän jättää pennun ostamatta.
Varaa voi olla silti ostaa rotukoira vähän kalliimmalla. Meidän saksanpaimenkoira maksoi kesällä 2020 1300€ (hinta sovittu melkein vuosi aikaisemmin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt tarkkoja ollaan niin se rescue ei maksa mitään, se hinta maksetaan mm. eläimen kuljetuksesta, eläinlääkärin tutkimuksista ja ylipäätään yhdistyksen toiminnan pyörittämiseksi. Vapaaehtoisvoimin sitä tehdään muttei sentään velaksi.
Jo 15 vuotta sitten maksoimme chihusta 2500 euroa.
Vuosi sitten ostimme viallisen (polviluksaatio ja hammasvikoja) chihun josta maksoimme 1500 euroa.
Hintaa on tullut triplaten lisää hammas-ja polvileikkauksien jälkeen. Vakuutukset eivät jo todettuja vaivoja korvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilosta.
Ne piirtää kenellä on liitua. Jos ei ole varaa koiraan niin sitten voi olla ilman.