Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Ainut lapsi -uskomukset
26.07.2023 |
Ainut lapseni oli jo viisi vuotias, kun ensimmäistä kertaa kuulin, että ainoana lapsena oleminen olisi joku ongelma ja erityisesti vanhempien sukupolvien mielestä. Minulle oli selvää karmean synnytyksen jälkeen, että lapsiluku jää yhteen. Olen kait jotenkin onnistunut välttämään näihin uskomuksiin törmäämisen aiemmin, mutta kertokaapa minulle nyt sitten, miten lapsi on pilalla siitä, ettei ole eikä tule sisaruksia? Onhan hänellä vanhemmat ja kaverit joiden kanssa yhtälailla opitaan toimimaan ja jakamaan jne. Tyttö on ihan normaali, fiksu ja antelias. Koko uskomus kuulostaa ihan älyttömältä.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Olen ainoa lapsi jota en nyt minkään ongelman juuri syyksi katsoisi. Jaan ja annan omistani mielelläni myös muille.
Olen kuitenkin haaveillut pitkään aikuisikään asti sisaruksesta. Miehelläni ja hänen siskollaan on erittäin hyvät välit ja on harmittanut etten ole päässyt osaksi tällaista sisaruskokonpanoa koskaan. Nykyään en välitä siitä enää, että olen ainut.
Lapseni jää myös ainoaksi, mutta toivon että hän pystyy muodostamaan läheisiä kaverisuhteita. Pitkään toivoin hänelle sisarusta sillä minulla ei ollut.
Kaverien kanssa oppii niitä kavetitaitoja ihan yhtä hyvin kuin sisaruksen kanssa. Jollain ne sisarukset tuntuvat olevan vain riippakiviä ja harminaiheuttajia.