Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö kumppanisi kanssa samaa ruokaa?

Vierailija
26.07.2023 |

Minulla oli exäni kanssa todella erilaiset ruokavaliot: hänellä lihaa ja perunaa, minulla taas paljon kasviksia ja kalaa. Tämän vuoksi jossain vaiheessa totesin, että helpompi että molemmat tekevät omat ruokansa, kuin että minä tekisin kahta eri ruokaa. Jälkikäteen ajateltuna meni exällä varmaan hieman ihon alle että joutui itse kokkaamaan itselleen.

Eli kysyisin että miten teillä menee kumppanin kanssa syöminen yksiin? Onko teillä samanlainen ruokavalio ja/tai mieltymykset?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä. Tykätään molemmat niin (punaisesta) lihasta, kalasta kuin kasviksistakin. Tykätään laittaa monipuolisesti erilaisia ruokia.

Vierailija
2/20 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa ruokaa syö koko perhe: mies, vaimo ja kolme lasta. Kun lapset ei ole paikalla tehdään sit sellaisia ruokia, jota me tykätään mutta lapset ei, esim viime viikolla paistettua maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain eri, puolisolla on keliakia.

Vierailija
4/20 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ruokaa syödään, eri sängyissä nukutaan ja eri osoitteissa asutaan. Kerran vuodessa laitetaan toisillemme postikortti, muuten ei pidetä yhteyttäkään.

Vierailija
5/20 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön koska minä teen ruoat.

Vierailija
6/20 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen blondi, vaikeat asiat kuten esim. ruoka pitää pureskella mulle valmiiksi. Kiitti vaan poikkikselle!

Vierailija
7/20 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapala syödään yhdessä. Muuten kumpikin syö sen mukaan miten päivä muuten rakentuu. 

Vierailija
8/20 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä. Mieheni on vegaani ja minä en joten sen verran eriytyy että hän ei syö mitään lihaa jne mutta minä syön. Valtaosin meillä on kasvispainoitteista ruokaa.

Vierailija
9/20 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri lautasilta syödään.

Vierailija
10/20 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
11/20 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mieheni syö viikolla mun kotikokkauksia ja minä syön viikonloppuna miehen mökkikokkauksia. Eli miehelle liikaa rehuja ja mulle liikaa lihaa, mutta tykätään syödä yhdessä <3

Vierailija
12/20 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ruokaa syödään. Mies on ehkä kaikkiruokaisempi ja ostaa tai valmistaa itselleen myös sellaista ruokaa mitä en itse syö, esimerkiksi maksaruuat tai kaalikääryleet.

Vierailija
13/20 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltapala syödään yhdessä. Muuten kumpikin syö sen mukaan miten päivä muuten rakentuu. 

Meilläkin on muuta elämää kuin se parisuhde, mutta pyritään kanssa siihen, että kerran päivässä pysähdytään hetkeksi tekemään jotain yhdessä, esim ruokaa. Välillä sitä runkoa muokataan, jos siinä on joku juttu josta toinen ei tykkää. 

Vierailija
14/20 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perhe syödään samaa ja syötiin myös nuorena parina samoja ruokia. Ei osteta pähkinätuotteita lainkaan, koska lapsi allerginen.

Vierailija
15/20 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Meillä on jopa yllättävän sama maku.

Kun menimme ekoille treffeille ravintola teatteriin, niin jo silloin valitsimme saman ruoan: tonnikalasalaatti, jossa tuoretta tonnikalaa ja mangoa. Oli muuten hyvä.

Vierailija
16/20 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
17/20 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotain yksittäisiä juttuja joita toinen ei syö, muuten ollaan kaikkiruokaisia. Lapsi sitten hömmentää ostoslistaa kun hänenkin nirsoilujaan pitää huomioda. Jostain syystä lapsi syö kaikkea sitä mikä on jomman kumman aikuisen ei kiitos-listalla, mutta ei piittaa mistään normaalista/tavallisesta.

Vierailija
18/20 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ruokia syöty yli 20 vuotta, kumpikin ostaa omat ruokansa ja valmistaa ne. Joskus voin tehdä miehelle ruokaa, vaikka lihakeittoa, kun tällä on remonttikiireitä, mutta en itse syö sitä.

Vierailija
19/20 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pottuja ja itsepyydettyä  kalaa molemmille. Ja kumpikin omasta kupista. Ruuan kanssa pelleily on enemmänkin rikkaiden asia.

Vierailija
20/20 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain. Mies pitää roskaruuasta ja eineksistä, ja itse en voi niitä syödä maun puolesta enkä kyllä aineksienkaan, olen allerginen mm. sipulille, ja menen ripulille, jos on liikaa rasvaa (ihan sama mitä rasvaa, voita, rypsiöljyä, oliiviöljyä, läskiä, kookosrasvaa).

Teen kotona kaikki ruuat itse, niin tiedän, että voin niitä syödä. Mies lappaa sitten lisäksi lautaselleen kaupan perunasalaattia (jossa on sipulia, minä teen itselleni oman perunasalaatin, mutta mies ei suostu sitä edes maistamaan, kun se ei ole kaupan salaattia - muut ovat kyllä syöneet ja ottaneet lisääkin), makkaraa, lihapiirakkaa tms ja kuorruuttaa kaiken desillä ketsuppia ja sinappia. On tukevasti vyötärölihava, kohonneet verenpaineet, ilmeisesti 2-tyypin diabetes ja uniapneaakin löytyy, mutta eihän nyt MIES voi syödä kasviksia ja läskitöntä lihaa. Sappikivet on saanut ja sappi leikattu, tottakai edelleen on oireita kun syö mitä syö, mutta eihä nyt MIES voi muokata ruokavaliotaan terveellisempään suuntaan. (miehen suvussa on enemmänkin tätä, on mm. maitoallerginen, joka ei suostu jättämään maitotuotteita pois, vaan mielummin sitten kärsii vatsaoireista ja ihottumasta ja kihtipotilas, joka nyt vaan tahtoo juoda kaljaa, koska se on hyvää, ja sitten syö kihtilääkkeeitä jotka ei oikein tehoa).

Syön itse aikalailla lautasmallin mukaisesti, ja proteiinikin on aika usein kasviksista, kananmunista tai maidosta. Ylipainoa on jonkin verran, tosin paino on putoamaan päin. Innostuin vähän liikaa syömisestä, kun keksin ne kaikki ruoka-aineet, jotka aiheuttavat minulle ongelmia - oli niin kiva syödä, kun siitä ei tullut kipeäksi!

No, miehellä on henkivakuutus ja omaisuus on minun nimissäni, joten ihan sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän