Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut vasta 2vk työtön ja jo patistavat töihin

Vierailija
26.07.2023 |

Hätyyttelisi noita jotka lorvineet vuosikausia. Liitonraha on omalla työllä ansaittua

Kommentit (238)

Vierailija
161/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyöntekijänä pitää hakea yhtä paikkaa 3kk:n aikana, ei kovin vaikeaa, pakkohaen jotain kokopäiväpaikkaa, ei ole pahemmin mitään tarjottu, tyytyväinen tilanteeseen. Saa nähdä poistuuko lapsikorotukset ja 300e suojaosuus, rn vielä siihen usko?

Vierailija
162/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muillekaan makseta lomaa. Miksi olisit poikkeus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mukavammalta työttömyys tuntuu, sitä useampi jää nautiskelemaan siitä. On aivan oikein kepittää työttömäksi jäänyttä heti kovaa.

Vierailija
164/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tässä maksellut kohta 25 vuotta työttömyysvakuutusmaksuja ja jos jossain välissä haluan olla 6kk työttömänä niin katson että minulle kuuluu työttömyyskorvaus(ansiosidonnainen) siinä missä muillekin.  Jossain vaiheessa työuraa pitää saada pitkä hermoloma tästä kaikesta stressistä minkä oravanpyörä saa aikaan. Eri asia on lurjukset jotka eivät aio koskaan tehdä töitä eivätkä ole koskaan tehneet töitä.

Vierailija
165/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista riippuvuuksista pitää pystyä pääsemään irti oli kyse sitten huumeidenkäytöstä tai tupakoinnista myös työantajasta ja valtiosta, vapaa ja riippumaton on tavoitteena. : )

Vierailija
166/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tässä maksellut kohta 25 vuotta työttömyysvakuutusmaksuja ja jos jossain välissä haluan olla 6kk työttömänä niin katson että minulle kuuluu työttömyyskorvaus(ansiosidonnainen) siinä missä muillekin.  Jossain vaiheessa työuraa pitää saada pitkä hermoloma tästä kaikesta stressistä minkä oravanpyörä saa aikaan. Eri asia on lurjukset jotka eivät aio koskaan tehdä töitä eivätkä ole koskaan tehneet töitä.

Säästä rahaa ja pidä palkatonta lomaa. Työttömyystuet ovat niille, jotka eivät saa töitä.

Vierailija
167/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENE TÖIHIN

Töihin ei niin vaan mennä. Töihin haetaan ja sitten mennään vasta jos työnantaja palkkaa. Toki palkan pitää olla kohdillaan että edes kannattaa hakea

Vierailija
168/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa taas. Ihan vaan tiedoksi, moni vuosikausia työttömänä ollut on käytännössä työkyvytön ja kuuluisi eläkkeelle.

Vierailija
169/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun täytyy töissä ollessa pitää äärimmäisen aggressiivista kulukuria ja säästää rahaa töissä ollessa. Kun joudut työttämäksi, yritä sinnitellä liiton rahoilla mahdollisimman pitkään. Sitten kun tulee karenssi, alat vain elämään säästöillä. Menet takaisin kortistoon vasta kun rahat loppuvat.[/quote

Toisten rahoilla on hyvä laiskotella.

Mitä jos voi tehdä työ on tervanjuontia? Töissä pitää olla hampaat irvessä ja töiden loputtua tulee valtava helpotus.

Vierailija
170/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
171/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin olen minäkin maksanut, mutta en valita. Olen kiitollinen että olen pysynyt terveenä ja työkykyisenä ja että töitä on aina riittänyt. Hyvinvointivaltion tulee huolehtia heikommassa asemassa olevista, en minä ainakaan halua tänne mitään jenkkien meininkiä missä kodittomia on valtavasti.

Vierailija
172/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa taas. Ihan vaan tiedoksi, moni vuosikausia työttömänä ollut on käytännössä työkyvytön ja kuuluisi eläkkeelle.

Höpsistä. Työkyvyttömät ovat työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
173/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olen minäkin maksanut, mutta en valita. Olen kiitollinen että olen pysynyt terveenä ja työkykyisenä ja että töitä on aina riittänyt. Hyvinvointivaltion tulee huolehtia heikommassa asemassa olevista, en minä ainakaan halua tänne mitään jenkkien meininkiä missä kodittomia on valtavasti.

Maailmassa on loputtomasti rahan tarpeessa olevia ihmisiä. Saat toki antaa heille vaikka koko omaisuutesi, mutta toivoisin sinun pitävän näppisi erossa minun rahoistani. Keksin niille hyvää käyttöä aivan itse.

Vierailija
174/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella moni on välitilassa. He eivät pärjää työelämässä, mutta eivät ole tarpeeksi sairaita työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
175/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella moni on välitilassa. He eivät pärjää työelämässä, mutta eivät ole tarpeeksi sairaita työkyvyttömyyseläkkeelle.

Sellaisia varten on osatyökyvyttömyyseläke.

Vierailija
176/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on tilastollinen fakta: jos henkilö ei työllisty ensimmäisen 3kk aikana, työttömyys pitkittyy. Sen takia tässä ihan alussa on todella tärkeä potkia henkilö töihin, jottei niin kävisi.

Ei koske minua, mutta menkää te muut äkkiä töihin.

Vierailija
177/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sää heti haluat työllistyä vai mikä on ongelma?

No itse olen kyllä aina jäänyt liiton rahoille nimenomaan siksi että saa lomailla, kun niillä kuitenkin pärjää ihan hyvin.

Ei ole mitään liiton rahoja, veronmaksajat ne maksaa. Liiton osuus on n. 5 prosenttia.

Enhän minä muuta väitäkään, niitä vaan sanotaan liiton rahoiksi.

Vierailija
178/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä hauskaa. Mä olen joka kesä 4-5 kk anssareilla ja työkkäri lähinnä toivottaa hyvää kesää. Ikä suojaa, ja koulutus.

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
179/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 2kk työtön ja työnhakematon. Ihan rauhassa saan olla.

Vuodesta otan 3kk itselle, 9kk työlle. Elän niin, että saan olla täysin vapaa 3kk nollatuloilla, ja silti vuoden säästöt on pitkällä positiivisella. Sinkkumies, lapseton, ei huolta huomisesta. 

Eli löydät töitä aina halutessasi tuon 9 kk. ajaksi?

Kaverilla on ollut jo vuosia ellei vuosikymmeniä vakityö, mitä ei voi tehdä kesällä. Kesät se lomailee liiton rahoilla ja kalastaa kaikki illat ja yöt, siitä vielä lisätienestiä mukavasti. Aika hyvä systeemi kyllä.

Vierailija
180/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia varten on osatyökyvyttömyyseläke.

Mistä teitä jänkkääjiä riittää. Olen eri, mutta olen noiden asioiden parissa tehnyt töitä ja voin sanoa ettei työkyvyttömyyseläkkeellä tai edes osa-aikaiselle pääse kovinkaan moni vaikka ihan aihetta olisi.