Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut vasta 2vk työtön ja jo patistavat töihin

Vierailija
26.07.2023 |

Hätyyttelisi noita jotka lorvineet vuosikausia. Liitonraha on omalla työllä ansaittua

Kommentit (238)

Vierailija
201/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin olen minäkin maksanut, mutta en valita. Olen kiitollinen että olen pysynyt terveenä ja työkykyisenä ja että töitä on aina riittänyt. Hyvinvointivaltion tulee huolehtia heikommassa asemassa olevista, en minä ainakaan halua tänne mitään jenkkien meininkiä missä kodittomia on valtavasti.

Maailmassa on loputtomasti rahan tarpeessa olevia ihmisiä. Saat toki antaa heille vaikka koko omaisuutesi, mutta toivoisin sinun pitävän näppisi erossa minun rahoistani. Keksin niille hyvää käyttöä aivan itse.

Mitä ihmettä sinäkin uhoat. Taitaa hyvinvointivaltion palvelut kelvata sinullekin.

Jos ilmaiseksi saa kohtuullisen hyviä palveluja, niin saatan kelpuuttaa ne. Mutta mieluummin pitäisin ansaitsemani rahat ja ostaisin niillä palveluni.

Välillä ei voi kuin nauraa näille kommenteille. Mitä ihmeen palveluita meinasit IlMAISEKSI saada? Maksuton ei ole sama kuin ilmainen.

Kyllä sullakin naama venähtäisi kun itse joutuisit maksamaan kaikki ne asiat joita nyt pidät itsestään selvyyksinä ja ilmaisina.

Niin ja kun maksukatto on täynnä niin senkin jälkeen vuorokausi sairaalassa maksaa 22,80 vuorokausi.

https://www.hus.fi/potilaalle/opas-potilaalle/potilasmaksut#hoitopäiväm…

Kohta hoitopäivämaksut

"Hoitopäivämaksu maksukaton ylittymisen jälkeen 22,80 euroa"

Vierailija
202/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin olen minäkin maksanut, mutta en valita. Olen kiitollinen että olen pysynyt terveenä ja työkykyisenä ja että töitä on aina riittänyt. Hyvinvointivaltion tulee huolehtia heikommassa asemassa olevista, en minä ainakaan halua tänne mitään jenkkien meininkiä missä kodittomia on valtavasti.

Maailmassa on loputtomasti rahan tarpeessa olevia ihmisiä. Saat toki antaa heille vaikka koko omaisuutesi, mutta toivoisin sinun pitävän näppisi erossa minun rahoistani. Keksin niille hyvää käyttöä aivan itse.

Mitä ihmettä sinäkin uhoat. Taitaa hyvinvointivaltion palvelut kelvata sinullekin.

Jos ilmaiseksi saa kohtuullisen hyviä palveluja, niin saatan kelpuuttaa ne. Mutta mieluummin pitäisin ansaitsemani rahat ja ostaisin niillä palveluni.

Välillä ei voi kuin nauraa näille kommenteille. Mitä ihmeen palveluita meinasit IlMAISEKSI saada? Maksuton ei ole sama kuin ilmainen.

Kyllä sullakin naama venähtäisi kun itse joutuisit maksamaan kaikki ne asiat joita nyt pidät itsestään selvyyksinä ja ilmaisina.

Niin ja kun maksukatto on täynnä niin senkin jälkeen vuorokausi sairaalassa maksaa 22,80 vuorokausi.

Kohta hoitopäivämaksut

2 viikkoa sairaalassa maksaa 319,2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta hoitopäivämaksut

Sitten pitää maksaa oman asunnon kulut vastikkeet 500, sähkö, vesi eli jää 2 viikon ruokaan 140 euroa, jos eläke 1000 euroa.

Vierailija
204/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta hoitopäivämaksut

Jos on asuntovelkaa ja tulee syöpä niin voe voe.

Vierailija
205/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hätyytellään töihin kun töitä ei oikeasti ole. Firmat etsii halpatyövoimaa ja työpaikanvahtajia.

Vierailija
206/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hätyytellään töihin kun töitä ei oikeasti ole. Firmat etsii halpatyövoimaa ja työpaikanvahtajia.

Työkkäri ei tarjoa tes-palkkatöitä, mutta kyllä sut työkokeiluun voidaan laittaa.

Vierailija
207/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläkeläisellä on iso omakotitalo niin siivouksen osto voi olla kallis.

Vierailija
208/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tässä maksellut kohta 25 vuotta työttömyysvakuutusmaksuja ja jos jossain välissä haluan olla 6kk työttömänä niin katson että minulle kuuluu työttömyyskorvaus(ansiosidonnainen) siinä missä muillekin.  Jossain vaiheessa työuraa pitää saada pitkä hermoloma tästä kaikesta stressistä minkä oravanpyörä saa aikaan. Eri asia on lurjukset jotka eivät aio koskaan tehdä töitä eivätkä ole koskaan tehneet töitä.

Samaa mieltä, sairastuinkin fyysisesti työn takia, en saanut oikeaa hoitoa vuosiin josta seurasi vielä lisää vaivoja, ihan omaa sitkeyttäni olen silti etsinyt vähemmän kuormittavia pysynyt työelämässä kiinni. Nyt saattaa olla työttömyys edessä kymmenen vuoden työsuhteen jälkeen, en aio kyllä korvaani lotkauttaa kuukauteen-pariin työnhaulle, vaan keskityn välillä hoivaamaan itseäni ja mieltäni, sitä kaikki joskus tarvitsee ja ansaitsee!

Vierailija
209/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla niin että työttömyyden alussa pitäisi olla 3kk pituinen rauhoitettu aika, jonka aikana saisi työttömyystukea (ansiosidonnaista tai TE-tuki) ilman mitään ahdisteluja työkkärin suunnalta ja voisi hakea töitä itsenäisesti.

Työttömäksi joutuminen on niin rankka shokki että pitäisi saada totutella siihen rauhassa.

"Ahdistelu" tulisi juuri olla maksimissaan heti kun työt on loppu. Koska mitä pitempään on ilman töitä, niin sitä vaikeampaa niitä on sitten saada. Ellet halua esim palata työelämään siivoamalla vessoja, kääntämällä pihvejä hesburgerissa tai vaikka työkokeilulla.

Tai sitten voitaisiin tehdä niin, että te työttömien vihaajat muutatte asenteenne suopeammaksi. Sillä päästäisiin pitkälle.  

Vierailija
210/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla niin että työttömyyden alussa pitäisi olla 3kk pituinen rauhoitettu aika, jonka aikana saisi työttömyystukea (ansiosidonnaista tai TE-tuki) ilman mitään ahdisteluja työkkärin suunnalta ja voisi hakea töitä itsenäisesti.

Työttömäksi joutuminen on niin rankka shokki että pitäisi saada totutella siihen rauhassa.

"Ahdistelu" tulisi juuri olla maksimissaan heti kun työt on loppu. Koska mitä pitempään on ilman töitä, niin sitä vaikeampaa niitä on sitten saada. Ellet halua esim palata työelämään siivoamalla vessoja, kääntämällä pihvejä hesburgerissa tai vaikka työkokeilulla.

Jonkun nuo halveksimasi hommatkin on tehtävä. Kivasti sitä aina autolla lasten kanssa kurvataan Heseen, eikös vaan? Nuo työllistävät valtavan määrän porukkaa. Ja kaikki työ on arvokasta.

Ahdistelua ei tarvita normaalin työnhakijan suhteen. On paljon älykkäämpää hakea niitä oman alan töitä rauhassa, kun ei niitä ole tarjolla ahdistelun ansioista yhtään paikkaa enempää.

Jokainen tietää, että maisteri ei kauaa Hesen pihvejä kääntele, joten on ääliömäistä patistaa minne sattuu. Ja tuskin grilliyrittäjä haluaa jonkun alalle täysin haluttoman viemään aikaansa pakkohakemuksineen.

Heseen on joukolla hakijoita, kyllä ne paikat työllistetään oikeanlaisilla tyypeillä.

Vierailija
211/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä töitä saa, pitää vaan olla kärsivällinen. Itse työllistyin oltuani työttömänä  8kk. Neuvoisin nyt tässä vaiheessa, kun työttömyys on vielä tuoretta keskittymään omaan jaksamiseen ja siihen, että elää päivän kerrallaan. Jotkut saattavat suositella sitä, että hakee joka päivä töitä. Se on pskapuhetta. Hae töitä 1-2 päivänä viikossa ja se riittää. Aktiivinen pitää olla, mutta oma mielenterveys ei saa mennä siinä.

Itselleni työttömäksi päätyminen oli sen verran iso shokki, että oikeasti ajatukset menivät aika synkiksi, mitä pidemmälle työttömyys jatkui. Oma jaksaminen on tärkeintä tässä tilanteessa. Rahaa saa aina jostain vaikka se olisikin pieni summa.

Vierailija
212/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllistyminen tulee joka päivä vaikeammaksi. Jos olet vuoden työttömänä, niin kukaan ei enää palkkaa sinua. Siksi kannattaa työllistyä nyt, kun se on vielä mahdollista.

Riippuu alasta. Omalla alalla työvoimapula, joten sai todella tehdä "töitä" sen eteen, että sai edes vuoden olla rauhassa TE-toimiston patisteluilta ottamaan vastaan alan töitä.

Kaksikymmentäviisi vuotta töitä yhtäjaksoisesti tehneenä, katsoin oikeudekseni olla edes vuoden ansiosidonnaisella ja vetää happea. Vuoden jälkeen sainkin töitä samantien.

Tämä "lomailu" pitää saada ehdottomasti kitkettyä.

Työnhakuvelvollisuus pitää alkaa jo vähintään kuukausi ennen työsuhteen päättymistä.

Vrt. 50 kymppinen, joka hakee suoraan työstä työhön ja 50 kymppinen, joka on ollut viimeisen vuoden työtön.

Toisen hakemukset menee suoraan paperikoriin. Kummanko?

Kummatkin menevät minun kokemuksella, vaikka olin töissä ja +50v niin ei tullut enää haastattelukutsuja, yritysten rekrysivut hoitavat ensimmäiset suodatukset ja yli 50v karsitaan heti pois vaikka olisikin kokemusta ja reilusti.

Kohta voidaan irtisanoa helposti kenet tahansa. 2400 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 836 netto. Omistusasuntoon ei saa asumistukea. Lainat ei ole laskuja toimeentulotuessa.

Vattu varmaan harmittaa jos on tehnyt 30 vuotta töitä ja omistusasunto menee ulosottoon.

Ikäsidonnaisuudet poistetaan työttömyystuista eli jos olet 58-vuotias niin saat leikattua ansiosidonnaista 400 päivää, sen jälkeen työmarkkinatuki 580 netto. Omistusasuntoon ei saa asumistukea. Yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183

Ja jotta pääset taas leikatulle ansiosidonnaiselle pitää kilpailla nuorten kanssa 12 kuukautta työsopimuksesta.

Sivua ei löydy

Vierailija
213/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään mitä vaan laillista, kunhan siitä maksetaan. Tarvii saada lisää rahaa tärkeisiin asioihin, eläke ei turhan suuri ole.

Vierailija
214/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskassa aika tiukkaa ei vissiin turhia lorvailla. Käsitin että työpaikat vaihtuu useasti, siinä ei ehdi kangistua kaavoihin.

Pikku liikkeessä on hyvä pysyä.

Vierailija
215/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä palasin töihin kuuden vuoden luuydinsyöpähoitojen jälkeen.

Mukavaa, että nuoret ja terveet näkevät oikeudekseen kotona lepäilyn. 

Vierailija
216/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksan malli käyttöön!

Työkkäriin pitää ilmoittautua 3kk ennen työsuhteen päättymistä ja 1kk ennen pitää alkaa tekemään niitä hakemuksia tai ne liiton päivärahat ei koskaan tule tilille.

Ei ole totta... Mulle kerrottiin 7 vuoroa ennen työsopimuksen loppumista että jatkoa ei tule, toki oli aiemmin suusanallisesti jo luvattu ja vielä rautalangasta väänsin et onko siis varmaa, joo joo, varmaa on..enpä siis hätäillyt työn haun kanssa ennenkuin shokkitilassa se oli täysin mahdotonta! Nyt jo 1 haastattelu takana ja odotan tietoa kun jouduin vielä uudet perehdyttää siihen asti kunnes ovesta ulos kävelin! Että ei ole mitään vastuuta työnantajalla, pelkästään työttömän täytyy olla heittopussina!

Vierailija
217/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi totutella työttömäksi jäämiseen? Mitä nopeammin saa uuden työn, sitä parempi ihan jo psyykeenkin kannalta.

Vierailija
218/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanskassa aika tiukkaa ei vissiin turhia lorvailla. Käsitin että työpaikat vaihtuu useasti, siinä ei ehdi kangistua kaavoihin.

Pikku liikkeessä on hyvä pysyä.

Tanskassa maksetaan myös melkein palkanveroisia tukia siinä vaihtumisen lomassa. Suomessa käsitys on kovin keppi-painotteinen. Kun käsitys on noin yksioikoinen, ellei peräti valikoiva, ehkä kannattaa jättää Tanskan, Saksat ja sun muut mainitsematta.

Vierailija
219/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä palasin töihin kuuden vuoden luuydinsyöpähoitojen jälkeen.

Mukavaa, että nuoret ja terveet näkevät oikeudekseen kotona lepäilyn. 

Suomessa on paljon vatsa- ja rintasyöpäpotilaita, jotka käyvät infuusioiden lomassa töissä. Joten älähän huoli, kunhan tämä oikeistohallitus on temppunsa tehnyt, tuollaiset kuuden vuoden lepäilyt ovat muisto vain, myös sinun osaltasi.

Vierailija
220/238 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syys,loka,marras ja joulu