Olen ollut vasta 2vk työtön ja jo patistavat töihin
Hätyyttelisi noita jotka lorvineet vuosikausia. Liitonraha on omalla työllä ansaittua
Kommentit (238)
Sis miten patistavat? Kehtasivatko oikein tarjota töitä?
Itse olen aina "hakenut" kaikkiin töihin ja kouluihin ja muille huuhaakursseille oikein iloisesti ja jaaritellut niin paljon puutaheinää että ovat itse vaihtaneet puheenaihetta.
Todellisuudessa en ole eläessäni jättänyt ainuttakaan työhakemusta. Työkkäri on kuin Neuvostoliitto: ollaan tarjoavinaan töitä, ja ollaan hakevinaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Kohta on helppo irtisanoa, jos vakituinen ei suostu palkan alennukseen.
Miten käy asuntovelkojen?
Isoja velkoja ottaneet joutuu kuseen.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla niin että työttömyyden alussa pitäisi olla 3kk pituinen rauhoitettu aika, jonka aikana saisi työttömyystukea (ansiosidonnaista tai TE-tuki) ilman mitään ahdisteluja työkkärin suunnalta ja voisi hakea töitä itsenäisesti.
Työttömäksi joutuminen on niin rankka shokki että pitäisi saada totutella siihen rauhassa.
Kunhan irtisanomisen ehdot helpottuvat, meillä on runsaasti näitä "totuttelijoita".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sää heti haluat työllistyä vai mikä on ongelma?
No itse olen kyllä aina jäänyt liiton rahoille nimenomaan siksi että saa lomailla, kun niillä kuitenkin pärjää ihan hyvin.
Ei ole mitään liiton rahoja, veronmaksajat ne maksaa. Liiton osuus on n. 5 prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Sis miten patistavat? Kehtasivatko oikein tarjota töitä?
Itse olen aina "hakenut" kaikkiin töihin ja kouluihin ja muille huuhaakursseille oikein iloisesti ja jaaritellut niin paljon puutaheinää että ovat itse vaihtaneet puheenaihetta.
Todellisuudessa en ole eläessäni jättänyt ainuttakaan työhakemusta. Työkkäri on kuin Neuvostoliitto: ollaan tarjoavinaan töitä, ja ollaan hakevinaan niitä.
Äläs nyt, mainitsemassasi valtiossa jokaisen oli pakko tehdä työtä, vaikkapa istua museon jossain huoneessa vahtimassa katsojia.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 2kk työtön ja työnhakematon. Ihan rauhassa saan olla.
Vuodesta otan 3kk itselle, 9kk työlle. Elän niin, että saan olla täysin vapaa 3kk nollatuloilla, ja silti vuoden säästöt on pitkällä positiivisella. Sinkkumies, lapseton, ei huolta huomisesta.
Eli löydät töitä aina halutessasi tuon 9 kk. ajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla niin että työttömyyden alussa pitäisi olla 3kk pituinen rauhoitettu aika, jonka aikana saisi työttömyystukea (ansiosidonnaista tai TE-tuki) ilman mitään ahdisteluja työkkärin suunnalta ja voisi hakea töitä itsenäisesti.
Työttömäksi joutuminen on niin rankka shokki että pitäisi saada totutella siihen rauhassa.
Kunhan irtisanomisen ehdot helpottuvat, meillä on runsaasti näitä "totuttelijoita".
Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin ja maksimi opiskella 2 vuotta. Aikuiskoulutustuki viedään. Jos vuorolisät otetaan pois ja irtisanoudut olet leikatulla ansiosidonnaiselle eikä omistusasuntoon saa asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 2kk työtön ja työnhakematon. Ihan rauhassa saan olla.
Vuodesta otan 3kk itselle, 9kk työlle. Elän niin, että saan olla täysin vapaa 3kk nollatuloilla, ja silti vuoden säästöt on pitkällä positiivisella. Sinkkumies, lapseton, ei huolta huomisesta.
Eli löydät töitä aina halutessasi tuon 9 kk. ajaksi?
Onhan se mahdollista. Mä teen 5/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin ja maksimi opiskella 2 vuotta. Aikuiskoulutustuki viedään. Jos vuorolisät otetaan pois ja irtisanoudut olet leikatulla ansiosidonnaiselle eikä omistusasuntoon saa asumistukea.
Eli jos vuorolisät otetaan hoitajilta sairaaloissa pois. Omistusasunnon kanssa olet kusessa.
Ja toimeentulotukea ei saa jos on kesämökki eikä lainat ole asumismenoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lisääntyy!!!
Siinä vaiheessa kun kumarrat katuun asti ja pyydät kauniisti, että saanko pestä sun paidan niin olet työllistetty.
Huumeiden myyminen sun lapsille on huomattavasti paljon tuottavampaa bisnestä kuin joku helvetin paitojen pesu. Ainetta jonka valmistaminen maksaa parikymmentä senttiä gramma ja josta saa n. 100e/g jatkettuna ei tarvitse myydä kuin parikymmentä grammaa kuukaudessa jotta pääsee samoille tuloille kuin keskiverto lammas.
Työtä sekin on, koska siitä on joku valmis maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos vuorolisät otetaan hoitajilta sairaaloissa pois. Omistusasunnon kanssa olet kusessa.
Ja lakkoilu oikeutta ollaan heikentämässä.
En lakkoile, jos mulle tulee 200 päivä sakkoa.
Mut asun vuokralla ja olen tukien piirissä joten kai voin tehdä myös pienemmällä palkallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut asun vuokralla ja olen tukien piirissä joten kai voin tehdä myös pienemmällä palkallakin.
Ensin tehdään työttömyystukiin kunnon heikennykset, sen jälkeen voidaan leikata vuorolisät pois ja lyhentää lomia. Asuntovelkaiset on ulosotossa, jos irtisanoo itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin tehdään työttömyystukiin kunnon heikennykset, sen jälkeen voidaan leikata vuorolisät pois ja lyhentää lomia. Asuntovelkaiset on ulosotossa, jos irtisanoo itsensä.
Ilmastonmuutokselle on pakko tehdä jotain. Loppuu se lentely lentokoneilla, kun rahat otetaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Just tämän suuntaisesti. Oikeasti tuossa työttömien ahdistelussa on kyse siitä että sillä pyritään saamaan äkkiä töihin ne joilla on parhaat mahdollisuudet työllistyä.
Sinun täytyy töissä ollessa pitää äärimmäisen aggressiivista kulukuria ja säästää rahaa töissä ollessa. Kun joudut työttämäksi, yritä sinnitellä liiton rahoilla mahdollisimman pitkään. Sitten kun tulee karenssi, alat vain elämään säästöillä. Menet takaisin kortistoon vasta kun rahat loppuvat.
Vierailija kirjoitti:
Sinun täytyy töissä ollessa pitää äärimmäisen aggressiivista kulukuria ja säästää rahaa töissä ollessa. Kun joudut työttämäksi, yritä sinnitellä liiton rahoilla mahdollisimman pitkään. Sitten kun tulee karenssi, alat vain elämään säästöillä. Menet takaisin kortistoon vasta kun rahat loppuvat.[/quote
Toisten rahoilla on hyvä laiskotella.
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi mahdottoman hyvä tilanne, jos pääsisit heti takaisin työelämään, ennen kuin sinustakin kehittyisi aikaa myöten mainitsemasi joutilaana yhteiskunnan tuilla lorvailija?
Joskus ihminen tarvitsee myös lepoa, varsinkin henkistä. En tiedä olisinko pystynyt aloittamaan nykyistä (hyvin intensiivistä) työtä heti viime työsopparin loppumisen jälkeen. Olin henkisesti ja fyysisesti ihan loppu.
Vierailija kirjoitti:
Jätä työttömän hommat ammattilaisille!
Juuri näin. Me ammattityöttömät kyllä osataan nää hommat ja ostaan hoitaa työttömyysasiat vaikka Pattayalla olutlasi vasemmassa kädessä ja ladyboy tai ihan oikea lady oikeassa kainalossa.
Kohta on helppo irtisanoa, jos vakituinen ei suostu palkan alennukseen.
Miten käy asuntovelkojen?