Nyt totuus:kierrätätkö lahjoja?
Minä kierrätän, kunhan vain pysyy tarkkana että lahjat lähtevät ihan eri suuntiin ja eri tuttavapiiriin kuin mistä ne on saatu. Viime jouluna meille ei kotiin jäänyt varmaan yhtään mm. töistä ja muualta saatua kynttilä- ja suklaapkettia, kaikki pistin kiertoon saman tien! Ja olen siis laittanut kiertoon ihan lahjaksi saatuja esineitäkin...Uudelleen pakettiin vaan ja menoksi!
Kommentit (47)
Joku sanoi, että lahjan saaja ei kunnioita lahjan antajaa, jos kierrättää lahjan. Minusta lahjan antaja ei kunnioita lahjan saajaa, jos tuo suklaata, vaikka on kielletty.
Näin ei mee lahja hukkaan jos on vääränlainen. Mua lohduttaa tieto, että lahjani menee varmasti tarvitsevalle, joskaan se ei välttämättä ole se henkilö, jolle lahja on alunperin tarkoitettu.
Ja joitakin muita yksittäisiä, jotka eivät " sovi meille" syystä tai toisesta, esim. tuoksukynttilät, joista saan karmean migreenin.
Minusta lahjojen kierrättämisessä ei ole mitään pahaa!!! Päin vastoin, jos se sopii jollekin toiselle, onhan se siellä parempi kuin kaapissa " homehtumassa" tai pölyttymässä. Olen aina sanonut myös ystävilleni ja sukulaisille, että laittakaa eteenpäin vaan, jos se ei teille käy. Eli antaminani lahjoja saa huoletta kierrättää. Onhan siitä iloa niinkin!
mutta myynyt pari vaatetta pois mitä tyttö on saanut lahjaksi. Ei vaan ole olleet " meidän tyylisiä" vaatteita...
Saimme aikoinaan kihlajaislahjaksi yhteensä _12_ eri pulloa erilaisia alkoholijuomia. Seassa oli erittäin kallista viskiä, jota kumpikaan meistä ei suin surmin juo ja tämän pullon laitoimme kiertoon väitelleelle ystävällemme lahjaksi.
Raaputan viestini kohdalta muoviin aukon. En siedä sitä, että lahjani kierrätetään. Heittäköön sitten vaikka roskiin, jos on niin kummallinen, ettei kelpaa.
Muista myös avata ja naarmuttaa tervehdys kynttilöihin, että varmasti näkyy kenelle ja KENELTÄ ne ovat!
= DDDDDDDDDDDDDD
Miksei annettu kokonaista suklaarasiaa. Ei mene selityksesi läpi. Kummallinen kierrätyslahja minusta.
Jos joku kaunis purkki tai lautanen on alla, niin nätimpihän se niin on!
tv: kierrätyksen kannattaja itsekin
Mitä ihmeellistä näissä edes on? Mä olen päinvastoin saanut hyviä vinkkejä täältä! Mu yks joulun kierrätyslahja on Mariskooli, jonka sai Me Naisten tilauslahjaksi. On ollut meillä käytössä ja koristeena, nyt sille vaan tuli aika lähteä. Säästi sen lootan, nyt pesen sen ja pistän pakettiin, heippa vaan. Ja voin taata että lahjan saaja on ikionnellinen!
Eihän se kuppi ole siitä paljon " vanhentunut" , jos se hyllyssä on hetken seissyt. Ilman muuta kiertoon, jos ei enää itseä miellytä!
se vasta fiksua onkin.
" Minusta se on törkeää. Vaikka enemmin laitan roskiin."
Ainakin itse toivon, että hyvä tavara menee mieluummin kiertoon kuin roskiin!
Ennemmin pidän ahneena henkilöä joka varastoi kotiinsa 200 tuikkua ja 100 suklaarasiaa, vaikka ei niillä mitään tee. Sehän se ahneutta on.
nytpä säästyy rahaa, kun voinkin antaa tuon Minnan antaman lahjan Leenalle. Siis ihan törkeää ahneutta minusta. Olisi kunnioittavaa lahjan antajaa kohtaan pitää ja käyttää lahja itse tietenkin. Kummallisia olette.
Totta kai kierratän, meillä ei ihan totta ole tullut vastaan tilannetta, että olisimme tarvinneet niitä taskumatteja, maljakoita, savisia viinilaseja, kivisiä snapsilaseja yms. yms. joita vuosien mittaan on lahjoiksi tullut - kiertoon ja kirppikselle olen ne laittanut.
Kahden astmaatikon perheeseen ei hyasinttia sisään voi tuoda, joten ne on aina myös annettu eteenpäin.
Samoin kierrätetään kaikki tuplalahjat ja lasten kerhojen ja koulujen pikkujouista saamat tarpeettomat/sopimattomat pikkulahjat - seuraaviin pikkujouluihin vaan.
mille olet allerginen, tai mitä sinulla on kaapit pullollaan, tai mitä et todellakaan tarvitse (ja tiedät jonkun tarvivan) niin todellakin kiertoon.