Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

reimatecit tms vai perinteiset sadekamppeet?

15.12.2006 |

Taustaa: Tähän saakka ollaan saatu tutuilta käytettyjä mitä tahansa ulkohaalareita plus kurahousuja ja sadetakkeja ja pidetty sitten niitä. Nyt kun lapset alkavat kasvaa taaperovaiheen ohi, pukuja ei enää oikein tule, kun edelliset käyttäjät ehtivät kuluttaa ne puhki.

Kun siis pitää kai ruveta ostelemaan ulkoilukamoja uutena, mietin, että onko reimatecit ja vastaavat jokasään kamppeet todella hintansa väärtejä..? Etenkin kun talvi näyttää tällaiselta rapatalvelta. Eikö reimatecit ole jo heti yhden ulkoilun jälkeen pesukonekunnossa vai saako ne todella pyyhkimällä puhtaaksi? - Etenkin, kun meillä möyritään hiekassa ihan kunnolla, eikä vaan välillä vähän istahdeta. Ja siis nuo reimat yms ei taida siitä jatkuvasta pesemisestä tykätä?

Kurahousuthan saa suihkuttamalla jokseenkin puhtaaksi, mutta onhan niissä sitä pukemista. Tekisi mieli päästä vähemmällä. ;)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siis pelkästään kokemusta Reimateceistä, lähinnä olen löytänyt niistä kivoja kuoseja sekä halunnut päästä helpolla.

Itse olen vähän laiska pukemaan niitä kuriksia, mutta hoidossa pukevat lähes aina. Säästävät kyllä tosi paljon pesulta, ja sitä kautta vaatteet säilyttää ominaisuutensa pitempään.

Mutta itse siis olen ollut REimatecceihin tosi tyytyväinen, koska silloin ei ainakaan tarvi olla vahtimassa koko ajan missä tyttö möyrii, meidän piha on aika varjoinen ja kostea - toisaalta nyt kun koko syksy on ollut mitä on niin olen jopa tehnyt myönnytyksen ja ostanut karvakumpparit, kauhistukset itselleni :) mutta kun ne saa oikeasti puhtaaksi niin paljon helpommin kuin goret.

En silti ole ns. fanaattinen että pitäisi olla vain ja ainoastaan Reimat, mutta kun esim JOnathanilla on ollut aika tummat värit niin en ole niihin tykästynyt.

Vierailija
2/12 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meidän kaksivuotiaalla on nyt menossa toinen Rasavilin talvihaalari. Välikausipukuna meillä on ollut ReimaTec. Syksyllä/keväällä kumpparit ja sitten talveksi goret.

Kuravaatteita emme omista, emmekä ole tarvinneet. Pukuja on pesty muutama kerta kauteen. Huuhtelen ja pyyhin kostealla aina silloin tällöin. Aika hyvin kuivunut hiekka tms. irtoaa myös ihan pukua puistamalla.

Tämä sopii meille. On helppoa äidille ja helppoa lapselle; äidin ei tarvi miettiä säätä, samat vaatteet aina ulos. Lapsella ei ole liikkumista rajoittavia kerroksia.

Mielestäni näitä kalliita vaatteita ei kannata ostaa, jos ei ole valmis hyväksymään sitä, että nekin kuluvat käytössä. En myöskään ymmärrä, miksi ostaa kosteussuojapuku ja sitten vielä kuravaatteet (tulee järkyttävän kalliiksi). Jos on rahaa niin mikäs siinä ja toisaalta voi tosiaan olla, että se omaa silmää miellyttävä puku sattumoisin on se Reimatec ja sitten jostain syytä haluaa sen päälle vielä kuravaatteet... Onhan siinä ainakin se etu, että joku Lassie -haalari ja kuravaatteet on tosi jäykkä yhdistelmä (lapsen hankalampi liikkua), kun taas Reimatec ja kurahaalari on lapselle helpompi yhdistelmä.

Mutta siis... Miksi ne kuravaatteet esim. Rasavilin tai Reimatecin päälle? Siis ihan normaaleissa pihaleikeissäkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai niiden vastineena olemme kokeilleet myös Jonathania ja Lenneä, kaikki melkein yhtä hyviä vaikka hinnassa iso ero. Kuravaatteita olen pukenut nyt 4 -vuotiaalle pojalle koko hänen elämänsä aikana ehkä 2 kertaa. Kuravehkeet on hankittu lähinnä siksi, että esim. sadetakkia tarvitaan joskus kesällä.

Perhepäivähoitajammekin vaikuttaa tyytyväiseltä, kun ei tarvitse tunkea pojalle kuravaatteita. Tosin tiedän, että joissakin päiväkodeissa ne kuravehkleet jostain syystä halutaan pukea vaikka Reimatecien päällekin, joten siinä tapauksessa kai kannattaa harkita sijoittaako niihin vai ostaako halvemman haalarin + kuravehkeet ja antaa hoitajien hikoilla niiden kanssa. Korostaisin siis vielä, että ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi Reimatecistä, vaan puolta halvemmalla Jonathanilla pärjää mielestäni yhtä hyvin.

Vierailija
4/12 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä Reimatecin haalari että kuravaatteet. Kuravaatteet tosin ovat pysyvästi päiväkodissa emmekä niitä sieltä rahtaa kotiin. Jos siis kotoa käsin käydään ulkoilemassa, niin on pelkkä Reimatec päällä. Päiväkodissa ilmeisesti vetävät välillä kuravaatteet Reimatecin päälle. Mun mielestä on kuitenkin kätevää, että Reimatec on päällä siellä päiväkodissakin. Ei tarvitse miettiä, että pysyykö tyttö kuivana vai ei - joka tapauksessa pysyy, laittoivatpa hoitajat päiväkodissa kuravaatteet päälle vai eivät. Kura-aikana ilmeisesti tosiaan vetävät kuravaatteet päälle, mikä on mulle ok, eipähän tarvi pestä haalaria. Mutta sohjoaikana ilmeisesti on päiväkodissakin pelkkä haalari päällään. Meillä ainakin on aika hankalaa välillä noiden vaatteiden kanssa päiväkodissa - siksipä olen iloinen, ettei ainakaan tätä haalariasiaa tarvitse sen kummemmin pohtia.

Vierailija
5/12 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tosin kuravaatteita ei kotioloissa käytetä juuri koskaan, sen sijaan päiväkodissa aina välillä, myös kosteussuojahaalarin kanssa. Kuravaatteita on vielä kotiin ja päiväkotiin oma setti.

Ostin kuravaatteet halvalla UFF:ista ja huuto.netistä (ja haalareista olen ostanut myös osan käytettynä tai alesta), jolloin loppusumma ei tule niin isoksi eikä mahdollinen turha kuravaateostoskaan harmita.

Vierailija
6/12 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin elloksen fleecevuorellisen kumihaalarin enkä ole katunut! Varsinkin tällaisilla keleillä tosi hyvä! Haalari on kokonaan kumia (tai jotain sellaista) ja pitää veden yhtä hyvin kuin kuravaatteet. Ja on lämmin, menee pikkupakkasilla hyvin. Lika lähtee helposti pyyhkimällä eikä ole tarvinnut miettiä meneekö märkä läpi. Ja on edukas. Kunhan muksu tuosta kasvaa, ajattelin hankkia samaa settiä housut ja takin, on kuulemma kätevä sekin.

Vierailija
7/12 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut käytössä vaan Reimatecit ja enpä ole kyllä kuravaatteita vetänyt päälle kuin pari kertaa, kun on ollut ihan ylikuraista...

Pesen pari kertaa vuoteen minäkin, sitten kun en enää itse viitsi ottaa puvusta kiinni, kun puen lasta :D

Kulutustavaraa tosiaan ovat, ei enää 3 vuotiaan pojan välikausipuvusta jää edes seuraavalle varapuvuksi... Mutta sillepä ei mitään voi. Mieluusti kuitenkin maksan noin hyvästä laadusta sen pyydetyn summan!

Vierailija
8/12 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut käytössä reimatecin haalarit ja olen ollut tosi tyytyväinen, itse en niiden päälle kuravaatteita pue. Aina kun ovat kuraiset suihkutan ta pyyhin puhtaaksi, aivan samalla tavalla kuin kuravaatteetkin ja lähtevät puhtaaksi, joskus olen pintaa pyyhkinyt laimealla pesuaineella jos ovat olleet kovin likaiset. Varmasti kaikki vastaavat yhtä hyviä, me vain olemme saaneet tuta reimateciä lahjaksi :).

Vierailija
9/12 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti noista Elloksen kumihaalareista, niitä on kehunut muutama tuttukin, täytyykin kokeilla!

Meillä on ollut käytössä lassien suprafill (jossa alaosa on kumia) ja ne on kätevät varsinkin ne talviversiot nollakeleillä. Ja syysversioiden päälle on helppo vetäistä sadetakki yläosaa suojaamaan, sillä lähinnä ne kurahousut lahkeineen tuntuvat hankalimmalta pukea, ei se sadetakki. Hinta näillä haalareilla ei niin hirveä ja alennuksestakin löytyy, josta olen niitä ostanut.

Jonathanin pukujakin meillä on ihan uutena kyllä ostettu mutta eivät kyllä minusta ihan yhtä hyvin pidä vettä kuin esim. sadevaatteet. Tihkua yms. sitten kuitenkin.

Reimateckeistä ei ole kokemusta kuin hanskoista ja hatuista (hatut on loistavia).

Kuitenkin kun meillä pitää pukea kolmekin lasta ja kulutus isoimmalla on jo kova (yhdessä kaudessa housujen kuin housujen polvet aina uusista housuista rikki, samoin kengät hajoavat merkistä riippumatta), ei ihan älyttömiä viitisisi rahaa laittaa yhden lapsen vaatteisiin ja olisi kiva jos vaatteita voisi kierrättää seuraavillekin (ainakin tuo suprafill kesti hyvin kaksi lasta, mutta välisäilön jälkeen meni rikki). Yläosat ei meillä koskaan kulu sitä vauhtia kuin alaosat.

Vierailija
10/12 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsilla Reimatecit ja esikoisella lisäksi kuravaatteet, kuopuksella vain kurahousut. Kuvittelin, että pärjäisimme ilman kuravaatteita, mutta ovat kyllä osoittautuneet ihan hyviksi.

Luulen, että lapsen " luonne" (tai siis kuinka mutaiseksi tulee.. ;) ja ulkoilupaikat sekä perheen tavat vaikuttavat siihen mikä paras ratkaisu.

Meillä lapset rakastavat kaikkia mutavellitouhuja ja kun vielä pihammekin on sateella helposti mutainen, ovat lapset olleet viimeaikoina päästä varpaisiin mutakerroksen peitossa sisään tullessaan... Ja minä en ainakaan saa siitä kunnosta haalareita siistiksi suihkuttamalla ja harjaamalla, pyyhkimisestä puhumattakaan. Eli edessä on aikamoinen urakka, jos haluaa saada haalarit " ihmisten ilmoille" kelpaavaan kuntoon. Viimeaikoina olen ensin suihkuttanut ja harjannut, välillä pesuaineen kanssa ja sitten vielä pessyt koneessa, jotta haalarit olisivat " puhtaat" . Ja eihän kaikkia jälkiä saa tuollakaan käsittelyllä lähtemään... Pihavaatteeksihan nuo on tarkoitettukin, mutta kun välillä olisi tarkoitus mennä haalareissa kerhoon, autoon ym., niin pakko on välillä pestä perusteellisemmin. Ja viimeaikoina meillä on pesty haalareita koneessa n. kerran viikossa, ei todellakaan pari kertaa kaudessa. Eli kuravaatteilla pystyy suojaamaan pahimmilla keleillä haalaria ja pidentämään pesuvälejä.

Lisäksi kuravaatteiden " laadulla" ei ole niin suurta väliä kosteussuojahaalarin kanssa käytettäessä, vuotavatkin kelpaavat sillä haalarihan pitää vettä. Toki yhdistelmä on hiostava, mutta meillä sitä käytetään vain pahimmilla kurakeleillä.

Toisaalta varsinkin karkeahko hiekka lähtee kyllä sitten haalarista helposti suihkuttamalla, mutta tuo meidän mutaiseksi vettyvä piha näyttää olevan se suurin ongelma. Ja sotkuleikkejä rakastavat lapset... ;)

Lisäksi kannattaa miettiä tarvitseeko " likaista" lasta kuskata esim autossa tarhapäivän tai vastaavan jälkeen. Olen todennut, että kuravaatteet ovat kurailmoilla ehdottoman kätevät, kuravaatteet vain pois ja puhdas lapsi istuimeen. Muuten olisi joka paikka kurassa.

Vierailija
11/12 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ehdottomasti Reimatecin kannalla, meillä ovat olleen tosi hyvälaatuisia (mm. 92 kokoinen reimatecin välikausihaalari ollut esikoisella ja sen jälkeen kahdella lapsella lainassa ja vielä on tosi hyvä kuntoinen ja pitää veden, nyt siis kuopuksella oli syksyllä käytössä) talvihaalarit ovat olleet näillä kurakeleillä käytössä ja ihan pyyhkimällä olen saanut puhtaaksi ja ovat kuin uuden veroiset (tänä vuonna uutena ostetut, lapset 1 1/2 ja 5v) Vettä eivät ole kummatkaan päästäneet läpi ja kuriksia en ole pukenut päälle. Eli ehdottomasit Reimatecit saavat ääneni. Meillä molemmat pojat leikkivät paljon polvillaan maassa, eikä kummankaan haalarin polvet ole kuluneen näköiset

Vierailija
12/12 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossa viisaasti todetiin, että kosteussuojapuku on KOSTEUSsuoja ja siinä loistva esim suojakeleillä, mutta KURAsuojaksi on hyvö hyvä olla kurahousut.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8908314&p=&mpage=2&tmode=…