Kannattaako hankkia kolmas lapsi vain siksi, että voisi olla tyttö...
Kommentit (24)
Meillä kaksi tyttöä ja jotkut ihmiset ovat sanoneet, että kai sitä poikaa nyt vielä yritetään. Minua ei tällä hetkellä voisi vähempää kiinnostaa vauvat. Enkä todellakaan aio raskautua enää koskaan ellei minulle tule hyvin voimakasta ja selkeää VAUVAkuumetta. Ei siis POIKAkuumetta.
Munusta on ihanaa katsella kahta lastani ja jotenkin tuntuu sekä minusta että miehestäni, että perheemme on valmis.
Yritin vastata ikäkysymykseen, mutta taisi mennä hukkaan. Olen siis 34.
AP
jos vielä haluat matkustellakin yms
todellakin kolmas lapsi on iso muutos. meille syntyi pari kk sitten kolmas poika :-) ja hänet kyllä haluttiin, mies jopa toivoi kolmatta poikaa, minä kyl ajattelin et tyttö olis kiva, mutta nyt en tietenkään häntä vaihtaisi mihinkään! missään nimessä en ajatellut et haluaisin vain tytön kun sen tiedän ja ymmärrän että lapsia saadaan eikä sukupuolta voi valita. silloin kun meil oli vain 2 lasta ehdimme kummatkin harrastaa ja matkustella yms, nyt kaikki aika ja voimat menee kodin pyöritykseen.
minäkin ajattelin, et haluaisin vielä joskus matkustella ja toivottavasti se joskus on vielä mahdollista, mielestäni kolmen lapsen kanssa on, sitten kun he ovat vähän isompia. kuitenkaan muutamaan vuoteen ei ole järkeä lähteä näin pienten lasten kanssa mihinkään ja sen olen hyväksynyt, onneksi ehdin matkustella paljon ennen lasten tuloa.
tästä viimeisestä vauvasta nauttiessani olen haikeana ajatellut et olen vielä nuori, 31, ehkä voisin vielä tehdä yhden... mies haluaisi viisi! en niinkään enää tyttöä toivoisi kun koen itseni niin vahvasti poikien äidiksi ja luulen et se on mulle luontevampi rooli mutta vauvat ovat niiiiiiiin ihania... kuitenkin luulen että perheemme on nyt koossa. joku sanoi viisaasti että silloin lapsia on tarpeeksi kun haluaisi vielä yhden, koska silloin kaikki voimavarat ei ole käytetty.
minulle on myös tosi tärkeää hoitaa lapsia kotona ja antaa heille paljon aikaa ja koska mieheni on paljon poissa, en halua jakaa aikaani enää useammalle lapselle vaan olla hyvä äiti näille kolmelle.
Meillä kaksi tyttöä ja kaksi poikaa, ovat ihan erilaisia persoonia kaikki. Tunnen erään naisen, lähempänä neljääkymmentä, jolla oli kaksi poikaa jo kouluikäisiä pitkälle ja saivat vielä pienen tyttären, aivan ihanaa! Meille ei ole koskaan ollut tärkeää lapsen sukupuoli eikä lasten määrä, olemme onnellisia näistä tyttäristä ja pojista :) itse olen 35