Joulunpallot perjantaihin!
Kommentit (17)
... ja minua ei nukuta! Kävin äsken keräilemässä paju" totemi" valoviritykseni ja ovikoristeet pihalta, kun tuuli oli ne sinne heitellyt. Vieläkin tuulee aikalailla...
Viisi tuntia unta ja tämä mammuli on ihan pirteä, kyllä se luonto pitää huolen jo etukäteen. Ehkä mua sitten nukuttaa, kun vauva on tällä puolella ja heräillään syömään öisin parin tunnin välein?
Siivosin vielä illalla saunan! Mies katsoi mua hieman oudosti, koska olin aivan liekeissä siivoukseni kanssa. Kiva, että se pesimisvimma vihdoin tuli, ollutkin hieman aliviritteistä tämä kodinhoito. Ja mikä oudointa, verenpaine oli ihan normaalilukemissa illalla eli kannattaa riehua ihan koko päivä! Sukista oli jäänyt vaan ikävät rannut nilkkohin eli turvotusta on tullut aika vahvasti.
Neuvola olisi klo 8, mietin juuri illalla, että eikös tässä lopussa pitäisi olla vielä lääkärintarkastus? No... Onhan tässä vielä pari viikkoa aikaa. Tai sitten sain tarkastukseni siellä äitipolilla kuun alussa?
Nyt ei ole tarvinnut liikelaskentaa tehdä, aarre on ollut niin vilkkaalla tuulella, jotta häiritsee ihan nukahtamista ja unessa pysymistä moinen heiluminen. Eilen taas kaukosäätimet lensi mahan päältä, kun pikkuherra toteutti itseään. Tajuaisi nyt tulla tänne puolella!
Tulen kertomaan neuvolakuulumiset myöhemmin, nyt lähden katsomaan olisiko lehti jo ilmestynyt postiluukkuun. Sapettaa, kun sitä ei voi tuoda joka aamu samaan aikaan!!! ;)
Kirsikka ja aarre rv 38+0
Eilisen linkki:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9079970&p=2&tmode=1&smode…
Tänne ei kuulu mitään kummempaa. Sama ketutus ja kärsimättömyys jatkuu. Se yksi ainoa hyvä puoli tässä odotuksen venymisessä on se, että saapahan siivottua.
Aamulla heräsin jo vähän yli 6. Ehkä eiliset lyhyet päiväunet sitten vähensivät unen tarvetta. Yhtä kaikki, klo 7 oli jo yksi olohuoneen kaappi siivottu! Nyt on käyty ruokakaupassakin. Oli kyllä kiva päästä yksin jo aamusta tyhjään kauppaan. Esikoinen sai jäädä nukkumaan mummon kanssa kotiin.
Tänään taidamme lähteä kolmistaan pojan ja mummon kanssa vähän shoppailemaan. Toivottavasti aamupäivästä ei ole ruuhkia. Huomenna ja sunnuntaina emme kyllä uskaltaudu kaikkien mattimyöhäisten joukkoon. :-)
Missäs luuraavat mm. Nefili, Angelinako, Bambi3, Miilukka ja Anni? Teidän nimet ainakin äkkiseltään bongasin keskiviikon pinosta. Oletteko onnekkaat päässeet jo tositoimiin?!
Kirsikka. Hienoa, että tunnet hyvin liikkeitä. Taisit käydä tarkistuskäynnillä tässä jokin aika sitten liikkeiden vähyyden takia. Eilen mietin itsekin käyntiä, sillä vauva liikkui todella vähän. Onneksi hän sitten iltasella alkoi möyriä. Nyt hän on ollut aamunvirkkuna, ja liikkeitä on tullut tasaiseen tahtiin. Kaipa tosiaan tila alkaa käydä vähiin (itsestäni tuntuu, ettei vatsanahkani voi sinkua yhtään enempää).
Hyvää viikonloppua!
Iituli rv 40+/39+
Tervehdys kanssasisaret!
Näyttäisi siltä, että jouluisten jakautuminen on lähtenyt vauhdikkaasti käyntiin- OIKEIN PALJON ONNEA NYYTTINSÄ NOUTANEILLE!!! Täällä sitä ollaan ja odotellaan omaa vuoroa, jota ei kyllä vielä toviin taida näkyä.
Sama aamuheräily on tarttunut minuunkin, mutta kompensoin sitä juuri aamupäivänokosilla. Kylläpä vaan päivällä nukuttaa hyvin, miksi ei voisi olla niin yöllä... Tylsää valvoa, kun kaikki muut valtakunnassa nukkuvat. (valivali)
Pikkusisareni laittoi aamulla tekstiviestin, jossa vannotti valmistautumaan synnytykseen. Hän oli nähnyt viime yönä unta, että vauva syntyy 16.12 ja on poika. Suurin huoli hällä oli ollut unessa se, että en ollut muistanut ilmoittaa hänelle vauvan syntymästä ja hän sai tietää asiasta vasta kun näki vauvan isovanhemmilla kylässä... :) Tiedän kyllä olevani aika huonomuistinen ja hajamielinen tässä tilassani, mutta uskoisin kuitenkin tuollaisen ilmoitusasian muistavani kertoa... Ollapa enneuni, ainakin tuon alun osalta...
Iitulille mukavaa shoppailupäivää!
n77: " jokos-kyselyt" ovat jo arkipäivää täälläkin. En uskalla olla vastaamatta puhelimeen, koska siitä vedetään heti johtopäätös, että NYT ne on synnyttämässä ja lähisuku alkaa soitella keskenään " uutisia" levitellen. Jaarittelen kaikille samat virret ja puren hammasta. Jos kanssaihmisten kyseleminen vaikuttaisi jotenkin synnytyksen käynnistymiseen, olisin synnyttänyt jo viikkoja sitten. :) Ei auta kuin kestää. Oon sanonut varmaan 100 kertaa, että kyllä me sitten ilmoitetaan, kun jotain ilmoitettavaa on, mutta eivät meinaa uskoa. Grrr! Olisi pitänyt valehdella la kuukautta eteenpäin. Ainakin.
Kirsikka on riehunut kunnolla ja tehnyt perinteisen saunasiivouksen. Mikähän siinäkin on, mutta mua on just saunan " likaisuus" (pesemättömyys) vaivannut viime viikkoina, mutta en ole saanut aikaiseksi tehdä asialle mitään? Ehkä se johtuu ässistä, kun siinä on se sauna ja siivous ja seksi, niin sitä yhdistää saunan ja siivouksen suorilta samaksi puuhaksi... ;) Pitänee yrittää, eihän tässä ole mitään menetettävää.
Nyt taidan lähteä ulos hetkeksi ihmettelemään tuota outoa valoilmiötä taivaalla. Pieni auringonpaiste saattaa virkistää...
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Keinuhepo ja Sitruuna 39+5
Pino senkun vaan lyhenee päiväpäivältä.. Itse olen varmaan sitten se viimeinen joulupallero joka pitää pinoa pystyssä vielä tammikuussa..
Esikoinen syntyi viikoilla 42 käynnistyksellä ja tuumasi tuo th, että todennäköisesti tämä kakkonenkin tekee saman homman. Eli siis vielä 3,5 viikkoa odotusta maksimissaan.
Kävin tuossa kävelemässä pari kilsaa, joskos vaikka heltiäisi pari supistusta.. No tulihan ne, mutta siihen ne loppuivatkin.. Ei tähän taida auttaa mitkään keinot. Se on vain odotettava..
Huomenna mennään hakemaan joulukuusi hongkongista. Sieltä saa tosi hienoja kuusia halvalla, tais nyt olla piirun verran alle 20 euroo. Meillä on ollu hongkongin kuusi parina vuonna ja ollaan oltu todella tyytyväisiä, vaikka kuusen muotoa ei ostaessa näekään. Suosittelen kyllä kaikille.
Eipä tässä muuta.. viikonloppua kaikille ja paljon supistussäteitä!! :)
- lillamaar rv 38+2 -
Täällä päästiin tositoimiin eilen aamulla ja pieni tyttö syntyi vähän ennen kahtatoista päivällä! Kaikki meni loistavasti ja olisimme päässeet jo eilen kotia, mutta lastenlääkäri oli joutunut elvytykseen ja oli niin kiireinen, ettei kerennyt meitä katsomaan! No tänään kuitenkin kotona! Kättäri oli aivan tupaten täynnä...kaikilla osastoilla tyyliin " neljä ylipaikkalaista" nyt oli siis oikea synnytyspiikki! Lisää satuilen kuhan tästä kerkiän :) Suppareita kaikille niitä toivoville (minä voisin antaa nämä uudesti synnyttäjän JÄRKYTTÄVÄT jälkisupparit mielelläni jollekkin :) Apua että tuntuvatkin pahalta ja viime yönä niitä oli alle viiden minsan välein...oli jo pakko pyydellä kipuun lääkkeitä kun alkoi olemaan pinna täynnä :) Tyttö on kyllä IHANA :)
Ei ole tositoimiin päästy. Viime yönä oli sentään 6-8 tuntia menkkamaista jomotusta selässä ja alamahassa, mutta en kyllä bongannut kunnon supistuksia, joten kai se oli vaan jotain muuta. Kävin tänään neuvolassa ja tuomio oli, että pää tuntuu edelleen eli ei ole edelleenkään kunnolla laskeutunut.
Jospa tänään ei sitten tapahtuisikaan mitään, sillä illalla on konsertti, johon olen odottanut pääseväni. Heti sen jälkeen voisikin sitten tapahtua ja rytinällä :)
Kärsivällisyyttä ja mukavaa viikonloppua muille kärvisteleville!
Iso onnitteluhali jakautuneille!
Justiinaa 40+4
Kävin tänään neuvolassa ja täti oli sitä mieltä että näytät ihan raskaana olevalta. Maha on valahtanut ihan selvästi nyt alas, mutta tuntuu silti vielä kylkiluissakin. Taitaa meikäläisen lyhyt mahamitta kostautua että olen nyt täyttä mahaa vaan. sf oli tippunut takaisin 35 cm:iin. oli sitä jo 34+viikolla.
Hassu juttu miten tämä kärvistely ei ota enää niin pahasti päähän kun tietää että kuuden päivän päästä on nyytti kainalossa. mulla kun on sektio torstaina. Mutta jännittää niin etten saa enää minäkään öitäni nukuttua ollenkaan.... viime yönä jonkinlaita horrosta yhdestä viiteen.
Mieskin uskalsi sentään lähteä vielä yön yli reissuun vaikka illalla oli suppareita jo mukavasti, mutta välit ei menneet alle 12 minuutin. Nytkin on sellainen outo olo, mutta en usko että lähtö tulee ennen torstain sektiota.. toivon toisaalta niin. Ja toisaalta maanantai olisi hyvä päivä synnyttää.
Kurjaa että synnärit taitaa olla aika täynnä näin joulun alla. Sitä se saunan siivous teettää... kaikilla joulupuuhat mielessä. Itse olen asennoitunut siihen että aatoksi tulen kotiin vaikka pää kainalossa! Se on ensimmäinen mahdollinen päivä täällä sektion jälkeen päästä pois, jos vauvalla kaikki hyvin. Ja sitä kun ei voi ennen tietää. Voisihan sitä tietysti palata sairaalaan sitten aattoillan jälkeen jos tarve vaatii, mutta kiva olisi olla pukin vierailun ajan kotona isojen lasten kanssa. Onneksi sairaalaan ei ole kun vähän toistakymmentä kilometriä.
Iskiaskin rauhoittui välillä kun vauva valahti alemmas ja sama juttu kävi liitoskivuille. Nyt on sikäli aika siedettävä olo. Paitsi pinkeä kun nahka on kuin viulunkieli tiukalla.
Jos sitä sitten oikaisisi hyvän leffan kanssa sohvalle ja odottelis samalla joulukakkujen paistumista. Viimein sain nekin tehtyä :-)
Natuli 37+5
N77: käväisin tänään työpaikalla moikkaamassa työkavereita joita ei ole tullut pariin kuukauteen nähtyä. Heti sinne mentyäni älysin, miksi olen sieltä poissa pysynyt. Kun oli 20:lle ihmiselle kertonut samat kuulumiset (tai kuulumattomuudet) niin kyllä alkoi pikkuhiljaa sappi kiehua!! Kaikista eniten minua raivostuttivat kommentit: " et ole sitten vielä synnyttänyt" . Aaarrggg!!! Olen yleensäkin hyvin sarkastinen tyyppi ja nyt olisi niin tehnyt mieli vastata että " älä, kiva kun kerroit, enpä ole itse huomannut" . =)
Onneksi tämä on kolmas lapsemme eli suku ei jaksa olla enään niin kiinnostunut kun aiemmissa raskauksissa. Anoppi kyllä soittaa vähintään kaksi kertaa viikossa kysyäkseen joko jotain on tapahtunut. Ihan kuin tosiaan jätettäisiin isovanhemmille kertomatta lapsen syntymästä!! Ja vaikka synnytys olisi käynnissä kun hän soittaa, niin en varmasti sitä hänelle puhelimessa kertoisi. Mitä iloa on tietää 900 km päässä että miniä on synnyttämään lähdössä?
Oma napa taitaa valahtaa lattialle ennenkuin lapsi älyää syntyä. Joskus joku on sanonut että tuntuu kun olisi greippi haarojen välissä. Minulla taitaa kyllä olla koripallo!!! Ei tarvitse kuin viedä eskarilainen parin kilsan päähän päiväkotiin ja tulla takaisin, niin jo sellaisen istumisen jälkeen kauhea polte alapäässä. Muuten ei sitten taas niin mitään merkkejä... Tuttu gyne sanoi että seksiä 1-3 kertaa päivässä, niin kyllä lähtee. Harmi vaan että tuon koripallon kanssa kerta viikossakin tuntuu olevan liikaa =)
Teppis ja Juniori 38+6
ILMALAIVA halusi teille kertoa, että 8.12 klo 8.44 syntyi ihana pieni poika-vauva. hän painoi 4150g ja oli 53 cm pitkä. hänellä on hiilen mustat silmät ja musta kihara tukka. äiti ja vauva voi hyvin, vauva nukkuu jopa 6 tunnin unia! tosin ILMALAIVA joutuu jalassa olevan veritulpan takia olemaan vielä hoidettavana sairaalassa jonkun aikaa....
helmikuinen, vko 31 menossa meikäläisellä ; )
Moikka
En ole minäkään mihinkään tosi toimiin vielä päässyt. Pari päivää sitten fiilistelin yöllisistä suppareista, mutta nyt ovat loppuneet kuin seinään.
Onnea uusille jakautuneille, saisipas jo itsekin pikku nyytin. Tänään juoksin kolme tuntia rautakaupoissa ja sen jälkeen olin ihan kuoleman väsynyt, taisi olla vähän liian pitkä reissu.
Onneksi pääsin kuitenkin päikkäreille kun vanhemmat lapset olivat päiväkodissa.
Kärsimättömyys vaivaa täälläkin ja kyselyt ahdistaa. Kaikki tuttavani ihmettelevät vatsani kokoa ja tiedustelevat joko joko....tympii.
Tulipas aika oma napa viesti, mutta kaikki tuntuu nyt tosiaan pyörivän tämän navan ympärillä =).
Tsemppiä kaikille kanssasisarille.
t:Kisuli 38+2
Aamulla neuvolassa verenpaine oli 147/100, joten suorilta hämeenlinnaan polille, siellä käyrään, verenpaine oli samoissa. Lääkäri teki sisätutkimuksen, jossa ei mitään uutta. Hän ultrasi apulaislääkärin kanssa 40min, arvaa kenellä oli ihan kylmä ilman housuja ja jalat puuduksissa telineillä. Hän halusi selittää oppilaalle kaikki, kun näkyvyys oli kerrankin erinomainen. Vauvalla kaikki hyvin, painoarvio 3600g-3700g. Paineet ovat kuitenkin sellaiset, ettei lääkitys ole tarpeen, synnytystä ei käynnistetä, koska pissa puhdas ja käynnistyken onnistumisella ei ole takeita. Osastolle olisi halunnut seurantaan, mutta kerroin kotona olevasta diabeetikkolapsesta ja mahdollisuudesta pysyä kotona. Hän siihen suostui, kun tilanne ei ole " pakottava" . Maanantaina neuvolaan vp-mittaukseen ja jos koholla, taas polille, muuten poliaika ensi ke.
Sf-mitta oli ihanat 37cm. Ja painoa tullut 1,5 kg reilussa viikossa.
Kirsikka ja aarre rv 38+0
Ensin kysyn n77:lta ja Kirsikalta, miten ihmeessä jaksatte, kun kukutte noin varhain? No, tänä aamuna heräsin vain vähän Kirsikan jälkeen, mutta olo on aika hutera... Tästä herää taas kysymys, miten selviää yöherätyksistä vauvan synnyttyä?
Ensin kysyn n77:lta ja Kirsikalta, miten ihmeessä jaksatte, kun kukutte noin varhain? No, tänä aamuna heräsin vain vähän Kirsikan jälkeen, mutta olo on aika hutera... Tästä herää taas kysymys, miten selviää yöherätyksistä vauvan synnyttyä?
Ihan tahallaanhan minä täällä toistan itseäni, hah. Sori vaan oikean käden pikkusormeni puolesta.
Niin, onneksi olkoon angelinako ja ilmalaiva! Sekä tietenkin onnea muillekin ihan lähiaikoina synnyttäneille.
Keinuhepo, kiitos shoppailutoivotuksista. Tänään mukaan tarttui ensimmäinen itse ostamani vaatekappale vauvalle: 62-senttinen body. Olemme saaneet lainaan/omaksi paljon pikkuvaatteita. Kaipa pieni taikauskoisuuskin vaivasi, joten vasta tänään sitten ostin ekan vaatekappaleen. Mummo osti vauvalle ihania vaaleanpunaisia petivaatteita...
Joku kysyi, joko meiltä muilta kysellään vauvan syntymästä. Eilen neljä ihmistä kysyi. Jotenkin näiden muiden kuin sukulaisten kyselyt haittasivat. Kaksi oli lapsen päiväkodin hoitajaa, yksi äitituttu, neljättä en enää muista.
Lähisukulaiset tai ystävät eivät paljon utele, kun olen luvannut ilmoittaa lähdöstä synnärille. Yksi päivittäinen soittelija, oma veljeni, ei haittaa lainkaan. On jotenkin huvittavaa ja hellyttävää, että pikkuveljeni soittaa tosiaan päivittäin ja kyselee, joko nyt. Olen kuulema itse tehnyt samaa hänen lastensa kohdalla... En kyllä muista moista... Eli anteeksi vaan pahat tekoni.
Niin, nyt omaan alakertaan. Maanantaista lähtien on tullut tuhruvuotoa. Iltapäivällä tuli jotain ehkä limatulpan osia muistuttavaa kiinteämpää tavaraa. En mene graafiseksi, mutta jokainen päätelkööt itse. TOIVOTTAVASTI tämä tarkoittaisi jo jotain. Kivuttomia kiristyksiä ja supistuksia on tullut. Välillä juilii vähän alkuraskauden tapaan oikealla alhaalla sivulla. Ehkä aavistuksen juilii selkää. Tosin se on varmasti ihan selkäkipua eikä mitään synnytysjuttuja. :-(
Täytyy kyllä sanoa, että nyt on toivo herännyt vähän! Tulen luultavasti häntä koipien välissä huomisaamuna tänne, jos kehtaan. En ihan täysillä usko, että ensi yönä tulisi lähtö. Tosin onhan se teoriassa mahdollista...
Mutta nyt lopetan turinani tältä päivältä. " Nähdään" huomenna!
Heipat kaikki!
Se oli sitten menoa viikko sitten... Ihana, pieni, täydellinen prinsessamme syntyi 8.12 klo 14.55 rv 40+1, mitat 51cm ja 3060g. Laitokselle menin 13.15 eli kauaa en siellä enää kärvistellyt. Auki olin silloin 5cm ja ihan hetkessä sainkin jo ponnistaa, puudutukset sai siis jäädä. Kaikki meni hyvin kunnes tytöllä nousi ekana yönä kuume ja joutui teholle. Siellä oli maanantaihin asti kunnes sain neidin vierihoitoon. Tänään aamulla neiti sai viimeisen antibiotin ja päästiin kotiin. Kaikki voimme hyvin,maitoa tulee taas yli oman tarpeen eli luovutan taas sitä...
Onnea muillekin vauvan saaneille ja muille tsemppiä!
Tiina ja Sofia-neiti 7vrk
Iituli: Voin kertoa, etten jaksakaan pysyä hereillä. ;) Elättelen taas toivoa, että jos ensi yönä taas nukuttaisi. Nämä mun paineet johtuu osaksi takuuvarmasti tästä huono unisuudesta. Äsken mittasin kotikoneella paineet ja siistit 130/84 olivat. Onkohan mulla joku valkotakkistressi, kun saavat niin komeat paineet???
Nyt tämä rouva kömpii omaan petiin luolakarhun klaani seuranaan.
RAUHALLISTA yötä toverit mahakkaat!
Kirsikka ja aarre 38+0
Tämähän pitäsi olla ennustettu myrsky-yö, kuinkahan moni lähtee synnyttämään sen kunniaksi?! Täällä Pirkanmaalla sähköt on räpsyneet ja tuuli vähän ujeltanut nurkissa, ei sen kummempaa.
Joko teillä muilla on alkanut nämä joko, joko - kyselyt?
Mulla alkaa jo nyt pinna kiristää näitten kyselijöitten kans. Tätä on jatkunut jo jonkun aikaa, nyt viikkoja vasta 38 ja päälle, jos mennään yliajalle niin kuinka ehdinkään taas kypsähtää! Esikoista päästiin synnyttämään vasta 41+5 tai 6 ja lopussa pidin jo puhelinta kiinni, niin otti päähän jatkuvat kyselyt, tekstarit ja soitot! Saati sitten nyt, kun kyselyt ovat alkaneet jo rv 37.. Ihan kuin se jotain auttaisi, että kysellään. Tai etteikö me nyt sitten ilmotettaisi, kunhan on jotain ilmotettavaa. Joo jätetään varmaan isovanhemmat tai muut läheiset sukulaiset ihan pimentoon.. ;)
Mulla ei muuten mitään uutta. Liikelaskentaa olen tehnyt parina päivänä, kun on tuntunut vauva niin hiljaiselta. Nopeeta vaaditut 10 liikettä/tunti kuitenkin aina tulevat, ehkä ovat vain vaimeampia. Ehkä siellä alkaa olla ahdasta. Mies tekee analyysia, että vauva hiljenee kerätäkseen voimia synnytykseen.. kai se alkaa olla aika kärsimätön jo sekin. Siis mies, jonka osana on kestää kärsimätöntä, huonotuulista, vaivaista ja valittavaa vaimoa. No, jos synnytys ei käynnisty, olen ajatellut raahautua koko perheen kans viikendinä johonkin joululaulutilaisuuteen, josko se vähän piristäisi!
Hyvää viikendiä ja kärsivällisyyttä kaikki jäljellä olevat joulunpallot!!