Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisin mielelläni kotimaisia ja eettisiä vaatteita, mutta

Vierailija
03.02.2024 |

..kun ne on suurimmaksi osaksi hirveän rumia. 

Mikä ihme tämä tyyli oikein on? Jos katsoo vaikka kymmenen eri kotimaisen vaatebrändin sivut, niin kaikki toistavat samaa kaavaa: epänaisellisia telttoja, jotka saa näyttämään sen 20 kg todellisuutta isommalta. 

Vaatteiden leikkaukset ei ole imartelevia ja monet kuosit on lähinnä lapsellisia. 

Maksaisin mielelläni hyvännäköisistä ja laadukkaista vaatteista, ja haluaisin suosia kotimaisuutta. Se on vaan niin harvoin kun löytää oikeasti tyylikkään ja naisellisen mekon esimerkiksi. 

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mietin. Venyvää yöasukangasta kuvioineen kaikki.

Vierailija
2/47 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tykännyt Andiatan vaatteista työkäytössä, kotimainen merkki ja tuotanto taitaa olla Virossa. Klassisia ja ns. naisellisiakin vaatteita, ei outoja trikoosäkkejä. 

Vapaa-ajalla tyylini on niin erilainen, ettei kotimaisilta merkeiltä tahdo sellaisia löytyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Itse myös suosin kotimaista ja eettistä, mutta on vaikeaa löytää normaalipainoiselle hyvän näköisiä vaatteita ja jotka olisivat yksi värisiä, eikä olisi mitään lapsellisia kuvioita ja värikkäitä värejä.

Vierailija
4/47 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Veikkaan, että ovat vaan todenneet että rahaa voi tehdä suomalaisten rakastamalla tunika-legginssit-tyylillä. Jos joku tietää kotimaisia merkkejä, jotka poikkeaa tästä tyylistä, kertokaa?

Vierailija
5/47 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kaikki nansot ja verson puodit. Ihan kivoja jos haet vaatetta kotisohvalle.

Ja sitten saumurilla vetäisty kotimainen tunika maksaa 120€. Kangas yksinkertaista puuvillaa.

Vierailija
6/47 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tykännyt Andiatan vaatteista työkäytössä, kotimainen merkki ja tuotanto taitaa olla Virossa. Klassisia ja ns. naisellisiakin vaatteita, ei outoja trikoosäkkejä. 

Vapaa-ajalla tyylini on niin erilainen, ettei kotimaisilta merkeiltä tahdo sellaisia löytyä. 

Mielestäni Andiata ihan liian kallis laatuun nähden. Esim. Mohairvillatakki 399€ ja kolmasosa polyamidia

Vierailija
7/47 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andiatan ja Balmuirin sivuilla olen nyt yrittänyt pyöriä, josko kohta tulisi jotain keväistä. 

Yksiin häihin pitäisi löytää mekko mutta on ainakin nyt vielä aika toivotonta löytää mitään :)

Yöpaidan näköistä trikoomekkoa ei kiitos!

Ap

Vierailija
8/47 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Andiata ihan liian kallis laatuun nähden. Esim. Mohairvillatakki 399€ ja kolmasosa polyamidia

Villakangastakissa joku 20 prosenttia keinokuitua on ihan ok, en tiedä maksaisinko itsekään 400 euroa tuosta määrästä. Omistan Andiatan 100 % villaa olevan takin, joka maksoi muutama vuosi sitten 600 e. Edelleen käytössä ja hyvässä kunnossa. 

Vierailija
9/47 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ByPiasilla joitakin kivoja juttuja mutta iso osa telttoja niistäkin.

Vierailija
10/47 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Kaikki vaatteet näyttää ihan samalta. Tosi värikkäitä, aikuiselle liian lapsellisen näköisiä, törkeän hintaisia. Ihmiset ostaa finnish designia ja luulee olevansa tyylikkäitä, mutta se että ostat noita vaatteita ei takaa hyvää tyylitajua. 

Vierailija
11/47 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villakangastakissa joku 20 prosenttia keinokuitua on ihan ok, en tiedä maksaisinko itsekään 400 euroa tuosta määrästä. Omistan Andiatan 100 % villaa olevan takin, joka maksoi muutama vuosi sitten 600 e. Edelleen käytössä ja hyvässä kunnossa. 

Tämä oli siis villatakki, ei takki. Olen maksanut 250€ villatakista mutta se olikin sitten laadukas sekoitus erilaisia villoja, muovia 0%. Ulkotakista mielestäni 600€ onkin ok kun on laatua. Pikamuotiketjujen takitkin maksavat usein noin satasen ja näyttävät parin käyttökerran jälkeen kamalilta.

Vierailija
12/47 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni harmittaa, että vaihtoehdot ovat joko mustaa tai sitten riemunkirjavia. Aina välillä osuu kohdalle kiinnostava merkki mutta sitten se lopettaa.

Vierailija
13/47 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ulkomaisissa merkkivaatteissa ihmettelen kovia hintoja vaikka vaate olisi 100% polyesteria 🙄 Selkeästi se merkki siinä maksaa ison osan. Ja sääli toi materiaalivalinta, kun ovat usein tosi nättejä, mutta tollaiset muovivaatteet ei vaan toimi pitkään.

Vierailija
14/47 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut aika suuren osan noista täytyy tykätä, kun tarjonta on niin valtaisaa.. vaikea käsittää. 

Vierailija
15/47 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko teettäneet vaatteita? Tein itselleni uudeksi vuodeksi iltapuvun, nyt suunnittelen rippijuhliin kierrätyskankaista mekkoa. Vapaapäivänä vanhat, nyt jo pois käytöstä olevat pellavavaatteet nousevat pöydälle ja kone hurisee.

Vierailija
16/47 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tulla myös ulos korvista nuo suomalaiset korvakorut. Nekin maksaa hirveästi ja kaikki näyttää samalta. Ihmetyttää kuka näitä enää ostaa.

Vierailija
17/47 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut aika suuren osan noista täytyy tykätä, kun tarjonta on niin valtaisaa.. vaikea käsittää. 

No, makunsa kullakin. Suomalaisten suosikkivaatekauppa on ymmärtääkseni yhä Prisma. Ei meidän maine ihan tyhjästä ole syntynyt :) Jokainen saa pukeutua miten haluaa, mutta olisi kiva jos olisi vähän monipuolisemmin tarjontaa. Virossa ihan kivoja merkkejä, siellä pukeudutaan edelleen paljon naisellisemmin kuin Suomessa.

Vierailija
18/47 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

My Olssonin mekkoja minulla on muutama. Virossa kai tehtyjä. Vähän sentään muotoa niissä ettei telttamallisia ainakaan kaikki. Kuosit on osa aika hirveitä, mutta seassa ihan kivoja yksivärisiä. 

Vierailija
19/47 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ihan hirveitä taaperovaatteita! Jotain palloja ja mansikoita, leikattu kuin sairaalakaavut! Kauheita kauhtanoita!

Eikö eettisesti ole mahdollista tehdä kauniisti leikattuja, klassisia perusvaatteita? Miten esim H&M pystyy siihen, mutta kotimaiset suunnittelijat ei? Vai onko se liian tylsää tehdä tavallisia vaatteita tavallisille ihmisille? 

Vierailija
20/47 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelijalla olen teettänyt vaatteita. Ei ole minun mielestä edes kovin kallista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan