Poikaystävän käyttäytyminen ruokaa ja rahaa kohtaan
Ensimmäisiltä treffeiltä alkaen olemme maksaneet kumpikin omat syömisemme ja juomisemme. Nyt kun vietämme suurimman osan ajasta yhdessä, käymme ruokakaupassa yhdessä ja kokkaamme yhteisen aterian. Oleilemme lähes aina hänen luonaan, sillä itse asun pienessä yksiössä, niin tilaa ei ole kovinkaan paljon.
Meillä on poikaystävän ehdotuksesta käytössä Splitwise sovellus, eli sinne pistetään kaikki kustannukset ja sovellus laskee kulut tasan. Tämä on minulle ok, mutta jotenkin minua häiritsee ja vähän loukkaakin se, että poikaystävä pistää sinne ihan kaikki kulut, auton polttoaineen ja kondomitkin. Olen usein ostanut omasta rahapussista hänen luokseen vessapaperia, tai leiponut herkkuja vietäväksi, ym eikä tulisi mieleenkään pistää niitä kuluja tuonne sovellukseen. Tykkään myös silloin tällöin tarjota vaikka juoman tai jäätelön hänelle ulkona, mutta vastaavaa anteliaisuutta en ikinä saa häneltä takaisin tai sitten huomaan, että jälkikäteen ostos on merkitty sovellukseen ja maksan oman osuuteni.
Ja sitten se, että kun ostamme yhteisiä ruokia, niin poikaystävä tuntuu oikein vauhdilla syövän kaksin käsin, etten vain ehdi syödä yhtäkään palasta enemmän kuin hän. Esim. jäätelöpurkki tai pakastekakku, mies syö niistä 2/3 osaa ja minä 1/3. Meillä oli kerran oliiveja kupissa, joita söimme kun katsoimme elokuvaa. Mies veti kauhealla vauhdilla niitä oliiveita ja viimeisenkin oliivin veti naamaansa. Ei siis edes tarjoa viimeistä muruakaan minulle.
Huomautin, että olipas hieman töykeää ottaa se viimeinenkin oliivi, eikä tarjota kohteliaisuutta naiselle. Hänen puolustuksekseen muka söimme oliiveja vuorotellen niin, että ne oliivit menivät täysin tasan. Eivät menneet, kun katsoin vieressä ihmetellen sitä sen paniikissa suuhun lappamista, ettei vaan jää jostain paitsi.
Miten joku voi olla noin nuuka? Johtuuko siitä, että on vanhempiensa ainoa lapsi, kun taas minä olen tottunut jakamaan asioita sisarusteni kanssa.
Mulla on todella epänaisellinen olo, kun kaikki pistetään noin tarkkaan puoliksi, kaiken huippuna ne kondomitkin.
Ellei mies olisi muuten ihana ja rakastava, en varmaan jaksaisi katsoa tämmöistä nuukailua :/ Mutta alkaahan tässä hieman katkeroitumaan, kieltämättä. Nykyaikaahan se on, että kulut jaetaan, mutta mun luonteeseen kuuluu anteliaisuus rakkauden eleenä. Ei ole siitäkään kyse, että mies olisi köyhä. Tienaa minua enemmän ja on vieläpä hyväpalkkaisella alalla ja yliopistokoulutus.
Kommentit (1406)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on käytössä tuo sama systeemi ja se on oikein kätevä esimerkiksi ruokaostosten sekä kaikkien juoksevien kulujen ylöskirjaamiseen. Ei tarvitse erikseen siirrellä rahaa toisen tililtä vaan kerran kuussa tasataan tilit.
Emme kuitenkaan laita sinne pikkujuttuja ja välillä tarjoamme toisillemme ilman mitään tasoituksia. Tai jos ostan apteekista aurinkorasvaa ja kasvovoiteen itselleni ja mies on allergialääkettä vailla, en ala sitä erikseen perimään ja toisinpäin.
Tuollainen sairas pihistely on vastenmielistä. Anteliaisuus on hyvä ja vaikka onkin hyvä olla tarkka rahoistaan ja järkevä kuluttaja, elämän jakaminen ääripihin kanssa on rasittavaa. Mies arvottaa rahan anteliaisuuden yli ja on muutenkin ahne. Tuo ei takuulla rajoitu vain rahankäyttöön.
Tuota minä juuri tarkoitan, että olenko herkkä kun minulle tulee paha mieli siitä pientenkin ostosten kirjaamisesta? Mulla oli kamalat kuukautiskivut, mies osti mulle buranaa ja merkkasi saman tien senkin sinne sovellukseen, kun taas minä annoin hänelle kerran puolet omista reseptiallergialääkkeistä eikä todellakaan tullut mieleeni veloittaa siitä.
Ap
Et ole herkkä, vaan olet alkanut huomata epämiellyttävän kuvion hänen käytöksessä ja tavassa olla parisuhteessa. Tuollainen vielä menettelee, kun on kaksi itsenäisesti pärjäävää, erikseen asuvaa aikuista. Mutta perheessä ei voi enää laskea kaikkea "tasan", on hyvin itsekeskeinen tapa, eikä ollenkaan muista huolehtiva. Lisäksi tuo että ruokakulut laitetaan tasan, mutta hän ahmii enemmän, on jo ahneutta ja taloudellista hyväksikäyttöä. Hänestä on ihan ok laittaa tasan, kun se häntä hyödyttää, mutta silti syödä enemmän kuin osansa, kun se häntä hyödyttää. Huomaatko yhteisen tekijän. Sinuna en uskaltaisi jäädä tuollaiseen parisuhteeseen, entä jos sairastun tai rahat on tiukalla väliaikaisesti, en voisi yhtään odottaa apuja. Yksinkin on parempi ja turvallisempi.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika kun et pääse hyötymään miehen rahoista!!! Miehen ainoa tehtävä on luovuttaa varallisuutensa naisen käytettäväksi!!!
Tässä oli päinvastainen tilanne. Mies rohmusi enemmän kuin osuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon, en jaksaisi parisuhteessa tuollaista sentinvenytystä. On ihan ok että suunnilleen maksetaan ostokset tasan jos molemmilla on suurinpiirtein saman verran rahaa käytössä. Mutta että joka hiton kortsuostos merkataan jonnekin sovellukseen, sairasta! Juokse!!
Miksi se on sairasta että yhdessä käytettävät asiat maksetaan puoliksi? Avaa vähän.
Jos mies kuluttaa ruokaostoksista toistuvasti 2/3 niin miksi silloin ne pitäisi maksaa puoliksi?
Ei tietenkään pidä, mutta lainasin kommenttia jossa pidetään sairaana sitä että kortsut maksetaan puoliksi.
Kyllä tuo on jo ihan sairasta jos aikuinen työssäkäyvä ihminen vaatii että kaikki kulut laitetaan sentilleen puoliksi.
Noin pihin ihmisen kanssa en todellakaan muuttaisi yhteen enkä varsinkaan tekisi lapsia.
Ai. Me laitetaan miehen kanssa kaikki puoliksi edelleen kymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen, enkä ole vielä nähnyt siinä mitään sairasta. Siksi kysyin mutta ei auennut vieläkään.
Ei ole pihiä maksaa oma osuutensa elämisestään.
Meillä ei ole ikinä laitettu mitään puoliksi, ja neljäs vuosikymmen on menossa. Ollaan välillä elätetty toisiamme, kun on tullut jokin talouteen vaikuttava kriisi. Kummallakin on käyttöoikeus toisen tiliin, ja laskut maksetaan niin, että kummankin tilille jää suurinpiirtein saman verran rahaa, ja niillä ostetaan ruoat ja polttoaineet. Ei tulisi mieleenkään alkaa vaatia sentilleen tasan meneviä kuluja.
Hyvähän se on että teillä on itsellenne sopiva systeemi, kuten meilläkin.
Voisiko joku nyt viimein kertoa miksi kulujen jakaminen puoliksi on sairasta?
Idean on siinä, että pyritään maksamaan kulut oikeudenmukaisesti. Ehkä pyritään maksamaan puoliksi, mutta normaalien ihmisten kohdalla se tapahtuu noin suuripiirteisesti.
Sairasta siitä tekee sen, että niitä senttejä lasketaan. Mahdollisesti maksetaan puoliksi polttoainekuluja, mutta sitten ei oteta huomioon esim. toisen vastaaviin matkoihin käyttämien julkisen liikenteen kuluja. Sairasta sen vuoksi, että toisen kaikki kulut jaetaan tasan, mutta toinen maksaa oman puolensa lisäksi omia kuluja, jotka eivät ikinä menisi vastapuolen itse maksettaviksi kuluiksi.
Aloittajan tilanne on säälittävä. Jätkä saa järjestelyllä kuluitta vapaasti seksiä ja sen lisäksi maksattaa omia kulujaan "tyttöystävällään". Aivan varmasti laskee, että tyttöystävä saa etua siitä kun pääsee omasta pienestä asunnosta jätkän isompaan asuntoon - kuten joku tuossa aiemmin ehti jo viitata.
Kyseessä lienee ihmistyyppi, joka sairaalloisesti pitää huolta siitä ettei kukaan hyödy hänestä. Kaikessa varmistetaan ettei toinen saa enemmän ja tämäkin menee tasan tarkaan niin, että sen suurempi tasapuolisuus on moninkertainen tämän "minua ei kukaan hyväksikäytä" -ihmisen puolella.
---
Minä inhoan shoppailua, mutta kuljin lähinnä kaupunkioppaan roolissa kaupasta kauppaan. Kun henkilöautolla mentiin, niin yritin kerran ostaa vessapaperia, mutta eihän se käynyt, koska silloin olisin hyötynyt hänen omistamastaan autosta. Kyseinen henkilö lähti aina kotiinsa auto täynnä uutta tavaraa, mutta jotenkin nuo shoppailuun tuhlatut rahatkin oli käytetty "minun ostoksiin". Taisipa selän takana valitella, kun en hänen shoppailupakkomielteensä aiheuttamiin polttoainekuluihin osallistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkoon, en jaksaisi parisuhteessa tuollaista sentinvenytystä. On ihan ok että suunnilleen maksetaan ostokset tasan jos molemmilla on suurinpiirtein saman verran rahaa käytössä. Mutta että joka hiton kortsuostos merkataan jonnekin sovellukseen, sairasta! Juokse!!
Miksi se on sairasta että yhdessä käytettävät asiat maksetaan puoliksi? Avaa vähän.
Jos mies kuluttaa ruokaostoksista toistuvasti 2/3 niin miksi silloin ne pitäisi maksaa puoliksi?
Ei tietenkään pidä, mutta lainasin kommenttia jossa pidetään sairaana sitä että kortsut maksetaan puoliksi.
Kyllä tuo on jo ihan sairasta jos aikuinen työssäkäyvä ihminen vaatii että kaikki kulut laitetaan sentilleen puoliksi.
Noin pihin ihmisen kanssa en todellakaan muuttaisi yhteen enkä varsinkaan tekisi lapsia.
Ai. Me laitetaan miehen kanssa kaikki puoliksi edelleen kymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen, enkä ole vielä nähnyt siinä mitään sairasta. Siksi kysyin mutta ei auennut vieläkään.
Meillä ei ole ikinä laitettu mitään puoliksi, ja neljäs vuosikymmen on menossa. Ollaan välillä elätetty toisiamme, kun on tullut jokin talouteen vaikuttava kriisi. Kummallakin on käyttöoikeus toisen tiliin, ja laskut maksetaan niin, että kummankin tilille jää suurinpiirtein saman verran rahaa, ja niillä ostetaan ruoat ja polttoaineet. Ei tulisi mieleenkään alkaa vaatia sentilleen tasan meneviä kuluja.
Aloittajan tapauksessa nimen omaan eivät mene puoliksi, hän joutuu maksamaan enemmän.
Tuo, onko sairasta, on hiukan niin ja näin. Mielestäni silloin tasan puoliksi jakaminen aina ja joka elämäntilanteessa on sairasta jos parisuhteessa toisella on joku vaikea elämäntilanne ja tulot itsestä riippumattomista syistä laskevat.
Pitää ottaa huomioon, että se voi olla ihan kumpi osapuoli vain, jlla saattaa tulla elämään mutkia ja vastoinkäymisiä.
Silloin on sairasta olla tukematta ja osallistumatta, jos kykenee, hieman suuremmalla osuudella yhteisiin kuluihin.
Se on sitä yhteiselämää ja rakkautta.
Hehän eivät nyt jaa tasan, jos ap tarjoaa miehelle ja laittaa hänelle ruokaa, mies taas ei tarjoa mitään.
Ap:n pitäisi lakata viemästä yhtään mitään miehen luo, tarjoamasta mitään, ja kokkaamasta mitään. Mutta se nyt on vaan niin, että jos ne on se mitä ap kokee rakkaudeksi ja haluaa tehdä ja kokea niitä ja muuta jakamista parisuhteessa, niin ei tuo sen jälkeen ole hänelle mikään parisuhde. Vain seksijärjestely. He nyt vain haluavat parisuhteelta aivan eri asioita. Tai oikeastaan vaikuttaa, että mies ei pysty parisuhteeseen, kun siinä pitäisi luottaa liikaa ja antaa itsestä liikaa, ja joutua alttiiksi liikaa.
Olisipa ollut tuollainen kulusovellus omassakin vastaavassa tilanteessa! Olisi ollut ns. mustaa valkoisella miten miinukselle jäin miehen takia suhteessa niin ehkä olisi paremmin hänkin tajunnut. Kyllä otti aivoon kun aina oli saunakaljat ja ruuat mystisesti kadonnut, autoaan piti tankata että joskus päästiin edes jonnekin käymään. Lapsi viikonloppunsa halusi viettää aina minun luona, arvatenkin koska halusi maksattaa heidän molempien ruokakulut minun vieraanvaraisuudellani. Minulla erilainen ruokavalio niin aina jouduin menemään hänelle kylään omien eväiden kanssa kun ei mitenkään huomioinut tuloani, minun ruuat sitten kyllä maistui sille kaikkiruokaiselle, never again, ap juokse!
Tuon bensajutunkin ymmärrän kun tehdään pidempiä reissuja yhdessä, mutta käyttäähän hän autoa sitten yksin ilman minua ja tankki on laitettu täyteen kaikkien ajojen jälkeen ja lasku puolitettu. Eli enkö minä maksa ylimääräistä kun mistä minä tiedän paljonko tankissa on ollut bensaa ennen kuin hän pistää sen täyteen minun maksaessa puolet.
Kaikki on niiin pilkun tarkkaa. Koskaan ei ole vienyt minua treffeille niin, että haluaisi hemmotella minua tai maksan tällä kertaa -periaatteella. Olemme pariin kertaan käyneet hienossa ravintolassa kun hän saa Amex -kortilla jotain ilmaisia illallisia, josta omakustanne 10 snt. Varmistaa aina tarjoilijalta, että kuuluuhan tämä ja tämä siihen kymmeneen senttiin ja kun meitä kerran veloitettiin vedestä, pisti hän senkin sinne sovellukseen minulle maksettavaksi oman vesiosuuteni, eli ei edes sitä vettä voinut maksaa vaikka itse pyysi minut illalliselle.
Mun ei tietenkään pitäisi ajatella mun arvoa tämän mukaan, mutta pistäähän se miettimään minkä arvoinen olen poikaystävän silmissä kun on niin tarkka etten saa mitään ylimääräistä häneltä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idean on siinä, että pyritään maksamaan kulut oikeudenmukaisesti. Ehkä pyritään maksamaan puoliksi, mutta normaalien ihmisten kohdalla se tapahtuu noin suuripiirteisesti.
Sairasta siitä tekee sen, että niitä senttejä lasketaan. Mahdollisesti maksetaan puoliksi polttoainekuluja, mutta sitten ei oteta huomioon esim. toisen vastaaviin matkoihin käyttämien julkisen liikenteen kuluja. Sairasta sen vuoksi, että toisen kaikki kulut jaetaan tasan, mutta toinen maksaa oman puolensa lisäksi omia kuluja, jotka eivät ikinä menisi vastapuolen itse maksettaviksi kuluiksi.
Aloittajan tilanne on säälittävä. Jätkä saa järjestelyllä kuluitta vapaasti seksiä ja sen lisäksi maksattaa omia kulujaan "tyttöystävällään". Aivan varmasti laskee, että tyttöystävä saa etua siitä kun pääsee omasta pienestä asunnosta jätkän isompaan asuntoon - kuten joku tuossa aiemmin ehti jo viitata.
Kyseessä lienee ihmistyyppi, joka sairaalloisesti pitää huolta siitä ettei kukaan hyödy hänestä. Kaikessa varmistetaan ettei toinen saa enemmän ja tämäkin menee tasan tarkaan niin, että sen suurempi tasapuolisuus on moninkertainen tämän "minua ei kukaan hyväksikäytä" -ihmisen puolella.
---
Minä inhoan shoppailua, mutta kuljin lähinnä kaupunkioppaan roolissa kaupasta kauppaan. Kun henkilöautolla mentiin, niin yritin kerran ostaa vessapaperia, mutta eihän se käynyt, koska silloin olisin hyötynyt hänen omistamastaan autosta. Kyseinen henkilö lähti aina kotiinsa auto täynnä uutta tavaraa, mutta jotenkin nuo shoppailuun tuhlatut rahatkin oli käytetty "minun ostoksiin". Taisipa selän takana valitella, kun en hänen shoppailupakkomielteensä aiheuttamiin polttoainekuluihin osallistunut.
Ottamatta muuten kantaa tähän kirjoitukseen, seksin pitääkin tulla kuluitta. Palstalla on ihan kieroutunut tapa puhua, kun todella usein sanotaan että mies nauttii ilmaisesta seksistä kun yrittää venkoilla ruokalaskun maksussa yms. Ei tämä seksiin liity mitenkään.
Jätin aikoinani lupaavan suhteen miehen kanssa, joka oli äärimmäisen pihi. Esim. kun olimme hänen luonaan katsomassa leffaa ja syömässä tulista ruokaa (maksettu erikseen- sanomattakin selvää), niin mies ei tarjonnut edes vettä hanasta(!) Sitäkin piti erikseen pyytää. Oli sen verran iso dealbreaker, etten halunnut nähdä koko miestä enää.
Minäkin nuorena seurustelin puoli vuotta pihin samanikäisen miehen kanssa. Asuttiin 150km päässä toisistamme ja useimmiten minä matkustin julkisilla hänen luokseen. Kun minä menin hänen luokseen esim. Viikonlopuksi, käytiin me ruokakaupassa ruokaostoksilla ja minun piti maksaa loppusummasta vähintään puolet. Sitten kun hän vuorostaan tuli käymään minun luonani, olin käynyt jo ennakkoon kaupassa ja tehnyt ruokaa eikä hän tehnyt elettäkään, että olisi tarjoutunut maksamaan puolia.
Neuvoisin AP:ta, että jatkossa sovit poikaystävän kanssa, että sinä tuot omat evääsi mukanasi eli käytännössä ostat lähinnä pakasteita ja eineksiä etkä tarjoa niistä mitään poikaystävälle. Luulisi, että poikaystävä olisi tähän järjestelyyn tyytyväinen, kun silloin hänen ei tarvitse murehtia sitä, että maksaako hän nyt yhtään liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ap siipeilee poikkiksen isommassa asunnossa ilmaiseksi, mutta euron oliivit on sitten liikaa? 😂
Kerrotko, kuinka siipeilen kun menen kotiini käymään suihkussa ja laittautumassa ja suurimmaksi osaksi nukunkin omassa kodissani? Ja se, että vien sitä vessapaperiakin ja omat saippuat, maksan kaikesta puoliksi kulut jos niitä joudun käyttämään tai syömään. Ja sitten mies kuitenkin syö ja juo enemmän kuin minä.
Ap
trololoo vaan, näin ne tarinat muuttuu 🙃
Miten tarina on tässä muuttunut? Mainitsin, että oleilemme hänen luonaan suurimmaksi osaksi tilasyistä, mutta ruuat, kahvit, wc-paperit ym jäävät hänen luokseen käytettäväksi arkisinkin kun taas minä menen kotiini johon ostan samat asiat ja ruuat itselleni uusiksi. Ja kun menen takaisin poikaystävälleni, se iso kokispullo tai pakastekakku onkin vedetty loppuun eikä säästetty sitä minun osuutta minulle. Minua häiritsee se, miten hän laskee joka pennin, muttei tunne huonoa omaatuntoa kuitenkin syödä enemmän tai tarjota kysymättä minun ostamiani juttuja kavereilleen ja ottaa krediitit siitä itselleen vielä päälle hyvänä kaverina.
Olen kuitenkin heittänyt miten on aika töykeää juoda/syödä loppuun jokin yhteinen asia kysymättä minulta. Ei näytä ymmärtävän ja minun kai pitäisi alkaa yhtä röyhkeäksi ja alkaa nipottamaan ja pennistä. Se vaan alkaa tuntuvan kiristää koko suhdetta ja mun halut ainakin menee ja romanttisuus häviää pidemmällä tähtäimellä :/ En ymmärrä, miten hän voi olla noin nuuka jos kerta rakastaa minua ja haluaa tehdä minut onnelliseksi. Eikö sitä parisuhteet kuitenkin ole kummaltakin osapuolelta?
Ap
Ukkohan käyttää sua täysin hyväksi.
Jos jatkat suhdetta ja vielä noin, että sinä menet hänen luokseen aina niin kylmäkassi, pakastepussit ja-purkit mukaan. Puolet kääneista vessapapereista laitat puoliksi, kahvit kaadat kahteen pakastinpussiin, ne ruosthat laitettiin jo ruoan tekemisen jälkeen puoliksi, ennen syömistä, mausteet puoliksi, leikkeleet puoliksi.
Lisäksi tee niin, että nuo pakastinpussit menee puoliksi rahallisesti. Jos pakkaus on helpompi kuljettaa kuin pussi, nii jätä ruoat pusseissa ukolle.
Mitä bensoja se mies laitattaa puoliksi? Kai olet laittanut puoliksi matkakulut, jotka aiheutuvat siitä, että menet ukon luo?
Mä repesin tälle pakastepussi ym puolittamisehdotukselle kun tuohan on oikeasti aivan absurdia PARISUHTEESSA!! Mutta mulla eikai ole muuta vaihtoehtoa, tai sitten pistää poikki. Tämä vaan on alkanut hiertää mua niin paljon. Mietin jatkuvasti, olisiko mies tällainen jos olisi toisenlainen nainen kyseessä vai miksi on niin pihi minua kohtaan? Minkä arvoinen olen hänelle?
Ap
Jos se mies veloittaa bensakuluja ihan arkisista lyhyistä ajoista, niin pitäisikö sun AP sitten ehdottaa, että sä voit kulkea mieluummin fillarilla/julkisilla, niin sä säästyt polttoainekustannuksilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaiken? Toinen menee kahvilassa varaamaan pöytää ja siellä siirtää Mobile paylla rahaa puolisolle, joka hakee molemmille kahvit. isot kulut toki jaetaan, puoliksi tai suhteessa tuloihin, mutta kuka jaksaa tuollasita jokaisen pikkumenon puolittamista.
En lukenut koko keskustelua, pahoittelut jos tästä on jo puhuttu. Mutta miten laskette sen että mies tarvitsee enemmän ruokaa?
Voit ap vaikka selvittää kalorilaskurilla energiatarpeenne ja laskea, kuinka monta prosenttia enemmän mies sen perusteella syö. Tässä ei tosiaan puhuta pikkusummista, jos mies vaikka on syypää 30% isompaan ruokalaskuun. Puhutaan jopa tuhannesta eurosta vuodessa, jonka sinä maksat miehen energiantarpeesta.
Suosittelen että lasket tämän ja otat puheeksi miehen kanssa. Älä puhu mitään aiemmista jutuista, ei oliiveista eikä leipomistasi kakuista. Pelkästään tämä asia. Perustele hyvin, tee vaikka Exceltaulukko. Ja katso mikä on reaktio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hiukan eri elää ukkona ja akkana samassa taloudessa. Silloinhan kaikki muukin on yhteistä, usein asunto ja muutakin yhteistä omaisuutta. Ja jos erotaan niin toinen saa yleensä tasinkoa.
Nyt vasta seurustellaan. Kun aloittaja nyt kokee, ettei kulujen jako on hänelle tasapuolista niin suhtee loppuessa hän ei saa mitään tasinkoa lähettämilleen rahoille.
Ei aloittaja tasapuolista kulujen jakamista kielläkään, nimen omaan epätasapuolista.Ei voida verrata kymmeniä vuosia yhdessä olleita, ehkä naimisissa olevia pariskuntia vasta seurustelevaan pariskuntaan.
Kukaan tuskin siis kritisoi täällä kulujen jakamista. Mutta liikaa nuukailua ja poikaystävän omien puolien pitämistä kyllä.
Seurustelussa se kulujen jakaminen vasta järkevää onkin. En ehkä ihan ymmärtänyt mitä tarkoitat.
En viitannut kommentissani aapeen tilanteeseen, vaan vastasin sille joka piti kulujen puolittamista sairaana. Aapeen tilanne on muuten sama kuin omani, paitsi että meillä kumpikaan ei rohmua yhteisistä ruoista enempää kuin toinenkaan vaan ne syödään ja kulutetaan oikeasti puoliksi. Eikä mies syötä minun ruokiani ystävilleen. Aapeen suhde ei ole tasapuolinen, kun kaikki maksetaan puoliksi ja mies käyttää ja syö valtaosan.
Kirjoitin kai sitten epäselvästi.
Kun vasta seurustellaan ja asutaan omia talouksiaan ei mitään kaiken kattavaa yhteistä tiliä silloin pitäisi olla. Siinähän on juuri se väärä, että toinen käyttää sitä hyväkseen. Kuten ehkä nyt on käynyt aloittajan kohdalla.Ei siis mitään yhteistä kulutili, se kuuluu mielestäni vasta kun asutaan yhdessä ja on jo vakiintunut suhde.
Mutta en minä sitä sanonut, etteikö myös jo seurustelusta pitäisu0i kuluja jakaa yhdessä.
MUTTA nimenomaan VAIN siihen seurusteluun ja yhteisen ajan viettoon liittyviä kuluja.
Myös on otettava huomioon jos toinen esimerkiksi syö paljon enemmän tai ylipäätään käyttää henkilökihtaisiin asioihin enemmän rahaa niin silloin ne eivät kuulu yhteisiin kuluihin.Miehen omaan ajoon käytetyt bebsakulut eivät kuulu aloittajalle, esimerkiksi.
Jos mies on ne tälle yhteiselle tilille laittanut.
Eikä esimerkiksi miehen parturissa käynti tms. Jos mies on näitä yhteiselle tilille laittanut.Seurustellessa nämä ovat ihan eri tason asioita kuin naimisissa ollessa.
Minä ymmärsin että mitään yhteistä tiliä ei ole, vaan kulut merkitään ylös sovellukseen joka puolittaan ne molempien maksettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaiken? Toinen menee kahvilassa varaamaan pöytää ja siellä siirtää Mobile paylla rahaa puolisolle, joka hakee molemmille kahvit. isot kulut toki jaetaan, puoliksi tai suhteessa tuloihin, mutta kuka jaksaa tuollasita jokaisen pikkumenon puolittamista.
Käytännössä näin. Yleensä tosin tasaamme maksuja myöhemmin, jolloin voi laskea yheen useampia pieniä maksuja. Eli jokaista kahvia harvoin siirretään erikseen tilisiirrolla tai mobile paylla. Vielä useammin homma menee niin että mies maksaa kahvini nyt ja minä sitten hänen kahvinsa huomenna.
Yleensä nuo pihtaavat seksissä ja läheisyydessäkin. Toinen ei saa missään nimessä nauttia enempää kuin hän itse. Ja jos toinen on hyvällä tuulella ja pihi huonolla, pitää pilata toisenkin mieliala.
En jäisi katsomaan moista idioottia.
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Miehesi on jännä mies ja käyttää sinua hyväksi. Ette sovi toisillenne sillä se miehesi käyttää tilaisuutta hyväksi koska olet heikko etkä osaa vaatia tasa-arvoa. Lopeta se ruuan ostaminen sille.
Ei ole mikään jännä, olen hänen ensimmäinen tyttöystävänsä ja myös ensimmäinen seksikumppani. Mietin, onko myös sitäkin johtuuko tällainen siitä, ettei ole aiempaa kokemusta naisista ja parisuhteista.
Mulle ei tulisi mieleenkään alkaa merkkailemaan yksittäisiä juttuja johonkin sovellukseen, todella nolostuttavaakin kun itse on tottunut anteliaisuuteen ja siihen ettei pennejä laskeskella kun on kyse lähimmäisistä.Miksi ihmeessä et kerro poikaystävällesi ettet pidä rahojen laskemisesta ja suostuit sovellukseen vain hänen mielikseen . Kerro että olet tottunut jakamiseen ja vastavuoroisuuteen ja se olisi sinulle mieluisimpi malli .
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me hankimme melko aikaisessa vaiheessa yhteisen pankkitilin, mihin kumpikin laittaa kuukausittain saman summan. Siitä maksetaan kaikki yhteiset ostokset ja vaikka ne kahvilakäynnit.
Toki se ei auta mitään vaikka ap:n tilanteessa, jos toinen haluaa erikoiskahvin ja toinen suodatinkahvin, niin sitten pitäisi alkaa laskea hinnan erotus ja hyvittää se halvemman kahvin ottajalle. Me emme tee sitä.
Ukkohan käyttää sua täysin hyväksi.
Jos jatkat suhdetta ja vielä noin, että sinä menet hänen luokseen aina niin kylmäkassi, pakastepussit ja-purkit mukaan. Puolet kääneista vessapapereista laitat puoliksi, kahvit kaadat kahteen pakastinpussiin, ne ruosthat laitettiin jo ruoan tekemisen jälkeen puoliksi, ennen syömistä, mausteet puoliksi, leikkeleet puoliksi.
Lisäksi tee niin, että nuo pakastinpussit menee puoliksi rahallisesti. Jos pakkaus on helpompi kuljettaa kuin pussi, nii jätä ruoat pusseissa ukolle.
Mitä bensoja se mies laitattaa puoliksi? Kai olet laittanut puoliksi matkakulut, jotka aiheutuvat siitä, että menet ukon luo?