Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävän käyttäytyminen ruokaa ja rahaa kohtaan

Vierailija
25.07.2023 |

Ensimmäisiltä treffeiltä alkaen olemme maksaneet kumpikin omat syömisemme ja juomisemme. Nyt kun vietämme suurimman osan ajasta yhdessä, käymme ruokakaupassa yhdessä ja kokkaamme yhteisen aterian. Oleilemme lähes aina hänen luonaan, sillä itse asun pienessä yksiössä, niin tilaa ei ole kovinkaan paljon.

Meillä on poikaystävän ehdotuksesta käytössä Splitwise sovellus, eli sinne pistetään kaikki kustannukset ja sovellus laskee kulut tasan. Tämä on minulle ok, mutta jotenkin minua häiritsee ja vähän loukkaakin se, että poikaystävä pistää sinne ihan kaikki kulut, auton polttoaineen ja kondomitkin. Olen usein ostanut omasta rahapussista hänen luokseen vessapaperia, tai leiponut herkkuja vietäväksi, ym eikä tulisi mieleenkään pistää niitä kuluja tuonne sovellukseen. Tykkään myös silloin tällöin tarjota vaikka juoman tai jäätelön hänelle ulkona, mutta vastaavaa anteliaisuutta en ikinä saa häneltä takaisin tai sitten huomaan, että jälkikäteen ostos on merkitty sovellukseen ja maksan oman osuuteni.

Ja sitten se, että kun ostamme yhteisiä ruokia, niin poikaystävä tuntuu oikein vauhdilla syövän kaksin käsin, etten vain ehdi syödä yhtäkään palasta enemmän kuin hän. Esim. jäätelöpurkki tai pakastekakku, mies syö niistä 2/3 osaa ja minä 1/3. Meillä oli kerran oliiveja kupissa, joita söimme kun katsoimme elokuvaa. Mies veti kauhealla vauhdilla niitä oliiveita ja viimeisenkin oliivin veti naamaansa. Ei siis edes tarjoa viimeistä muruakaan minulle.
Huomautin, että olipas hieman töykeää ottaa se viimeinenkin oliivi, eikä tarjota kohteliaisuutta naiselle. Hänen puolustuksekseen muka söimme oliiveja vuorotellen niin, että ne oliivit menivät täysin tasan. Eivät menneet, kun katsoin vieressä ihmetellen sitä sen paniikissa suuhun lappamista, ettei vaan jää jostain paitsi.

Miten joku voi olla noin nuuka? Johtuuko siitä, että on vanhempiensa ainoa lapsi, kun taas minä olen tottunut jakamaan asioita sisarusteni kanssa.
Mulla on todella epänaisellinen olo, kun kaikki pistetään noin tarkkaan puoliksi, kaiken huippuna ne kondomitkin.

Ellei mies olisi muuten ihana ja rakastava, en varmaan jaksaisi katsoa tämmöistä nuukailua :/ Mutta alkaahan tässä hieman katkeroitumaan, kieltämättä. Nykyaikaahan se on, että kulut jaetaan, mutta mun luonteeseen kuuluu anteliaisuus rakkauden eleenä. Ei ole siitäkään kyse, että mies olisi köyhä. Tienaa minua enemmän ja on vieläpä hyväpalkkaisella alalla ja yliopistokoulutus.

Kommentit (1406)

Vierailija
161/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jatkoon, en jaksaisi parisuhteessa tuollaista sentinvenytystä. On ihan ok että suunnilleen maksetaan ostokset tasan jos molemmilla on suurinpiirtein saman verran rahaa käytössä. Mutta että joka hiton kortsuostos merkataan jonnekin sovellukseen, sairasta! Juokse!!

Miksi se on sairasta että yhdessä käytettävät asiat maksetaan puoliksi? Avaa vähän.

Jos mies kuluttaa ruokaostoksista toistuvasti 2/3 niin miksi silloin ne pitäisi maksaa puoliksi?

Ei tietenkään pidä, mutta lainasin kommenttia jossa pidetään sairaana sitä että kortsut maksetaan puoliksi.

Kyllä tuo on jo ihan sairasta jos aikuinen työssäkäyvä ihminen vaatii että kaikki kulut laitetaan sentilleen puoliksi.

Noin pihin ihmisen kanssa en todellakaan muuttaisi yhteen enkä varsinkaan tekisi lapsia.

Ai. Me laitetaan miehen kanssa kaikki puoliksi edelleen kymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen, enkä ole vielä nähnyt siinä mitään sairasta. Siksi kysyin mutta ei auennut vieläkään.

Ei ole pihiä maksaa oma osuutensa elämisestään.

On hiukan eri elää ukkona ja akkana samassa taloudessa. Silloinhan kaikki muukin on yhteistä, usein asunto ja muutakin yhteistä omaisuutta. Ja jos erotaan niin toinen saa yleensä tasinkoa.

Nyt vasta seurustellaan. Kun aloittaja nyt kokee, ettei kulujen jako on hänelle tasapuolista niin suhtee loppuessa hän ei saa mitään tasinkoa lähettämilleen rahoille.

Ei aloittaja tasapuolista kulujen jakamista kielläkään, nimen omaan epätasapuolista.

Ei voida verrata kymmeniä vuosia yhdessä olleita, ehkä naimisissa olevia pariskuntia vasta seurustelevaan pariskuntaan.

Kukaan tuskin siis kritisoi täällä kulujen jakamista. Mutta liikaa nuukailua ja poikaystävän omien puolien pitämistä kyllä.

Seurustelussa se kulujen jakaminen vasta järkevää onkin. En ehkä ihan ymmärtänyt mitä tarkoitat.

En viitannut kommentissani aapeen tilanteeseen, vaan vastasin sille joka piti kulujen puolittamista sairaana. Aapeen tilanne on muuten sama kuin omani, paitsi että meillä kumpikaan ei rohmua yhteisistä ruoista enempää kuin toinenkaan vaan ne syödään ja kulutetaan oikeasti puoliksi. Eikä mies syötä minun ruokiani ystävilleen. Aapeen suhde ei ole tasapuolinen, kun kaikki maksetaan puoliksi ja mies käyttää ja syö valtaosan.

Kirjoitin kai sitten epäselvästi.

Kun vasta seurustellaan ja asutaan omia talouksiaan ei mitään kaiken kattavaa yhteistä tiliä silloin pitäisi olla. Siinähän on juuri se väärä, että toinen käyttää sitä hyväkseen. Kuten ehkä nyt on käynyt aloittajan kohdalla.

Ei siis mitään yhteistä kulutili, se kuuluu mielestäni vasta kun asutaan yhdessä ja on jo vakiintunut suhde.

Mutta en minä sitä sanonut, etteikö myös jo seurustelusta pitäisu0i kuluja jakaa yhdessä.

MUTTA nimenomaan VAIN siihen seurusteluun ja yhteisen ajan viettoon liittyviä kuluja.

Myös on otettava huomioon jos toinen esimerkiksi syö paljon enemmän tai ylipäätään käyttää henkilökihtaisiin asioihin enemmän rahaa niin silloin ne eivät kuulu yhteisiin kuluihin.

Miehen omaan ajoon käytetyt bebsakulut eivät kuulu aloittajalle, esimerkiksi.

Jos mies on ne tälle yhteiselle tilille laittanut.

Eikä esimerkiksi miehen parturissa käynti tms. Jos mies on näitä yhteiselle tilille laittanut.

Seurustellessa nämä ovat ihan eri tason asioita kuin naimisissa ollessa.

Minä ymmärsin että mitään yhteistä tiliä ei ole, vaan kulut merkitään ylös sovellukseen joka puolittaan ne molempien maksettavaksi.

Juu ei ole yhteistä tiliä, vaan tämä Splitwise -sovellus, johon kumpikin saa merkitä mitä on ostanut ja paljonko toinen on velkaa sitten.

Mies tienaa minua monta sataa euroa enemmän ja olenkin sanonut siitä hänelle, että minä tykkään pistää rahani hyvään ihonhoitoon ja kampaajakäynteihin, (jotka eivät ole mitään halvimpia melkein napaan asti ulottuvilla hiuksilla), kun taas hän mieluummin pistää rahansa ruokaan, juomiin ja matkusteluun ja käyttää samoja vaatteita niin kauan kunnes ne menevät rikki. Että meillä on erilaiset mieltymykset. Mun pitää esimerkiksi ulkonaanmatkoja varten säästää pitkään ja miettiä miten kulutan rahaa ruokaan silloin, kun säästän. Eikä niin, että rahaa menee kauheasti yhteisiin ruokiin jotka hupenevat heti. Nojoo, herätti kivasti keskustelua tämä avautumiseni ja sain paljon mietittävää.

Ap

Vierailija
162/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap siipeilee poikkiksen isommassa asunnossa ilmaiseksi, mutta euron oliivit on sitten liikaa? 😂

Kerrotko, kuinka siipeilen kun menen kotiini käymään suihkussa ja laittautumassa ja suurimmaksi osaksi nukunkin omassa kodissani? Ja se, että vien sitä vessapaperiakin ja omat saippuat, maksan kaikesta puoliksi kulut jos niitä joudun käyttämään tai syömään. Ja sitten mies kuitenkin syö ja juo enemmän kuin minä.

Ap

trololoo vaan, näin ne tarinat muuttuu 🙃

Miten tarina on tässä muuttunut? Mainitsin, että oleilemme hänen luonaan suurimmaksi osaksi tilasyistä, mutta ruuat, kahvit, wc-paperit ym jäävät hänen luokseen käytettäväksi arkisinkin kun taas minä menen kotiini johon ostan samat asiat ja ruuat itselleni uusiksi. Ja kun menen takaisin poikaystävälleni, se iso kokispullo tai pakastekakku onkin vedetty loppuun eikä säästetty sitä minun osuutta minulle. Minua häiritsee se, miten hän laskee joka pennin, muttei tunne huonoa omaatuntoa kuitenkin syödä enemmän tai tarjota kysymättä minun ostamiani juttuja kavereilleen ja ottaa krediitit siitä itselleen vielä päälle hyvänä kaverina.

Olen kuitenkin heittänyt miten on aika töykeää juoda/syödä loppuun jokin yhteinen asia kysymättä minulta. Ei näytä ymmärtävän ja minun kai pitäisi alkaa yhtä röyhkeäksi ja alkaa nipottamaan ja pennistä. Se vaan alkaa tuntuvan kiristää koko suhdetta ja mun halut ainakin menee ja romanttisuus häviää pidemmällä tähtäimellä :/ En ymmärrä, miten hän voi olla noin nuuka jos kerta rakastaa minua ja haluaa tehdä minut onnelliseksi. Eikö sitä parisuhteet kuitenkin ole kummaltakin osapuolelta?

Ap

Ukkohan käyttää sua täysin hyväksi.

Jos jatkat suhdetta ja vielä noin, että sinä menet hänen luokseen aina niin kylmäkassi, pakastepussit ja-purkit mukaan. Puolet kääneista vessapapereista laitat puoliksi, kahvit kaadat kahteen pakastinpussiin, ne ruosthat laitettiin jo ruoan tekemisen jälkeen puoliksi, ennen syömistä, mausteet puoliksi, leikkeleet puoliksi.

Lisäksi tee niin, että nuo pakastinpussit menee puoliksi rahallisesti. Jos pakkaus on helpompi kuljettaa kuin pussi, nii jätä ruoat pusseissa ukolle.

Mitä bensoja se mies laitattaa puoliksi? Kai olet laittanut puoliksi matkakulut, jotka aiheutuvat siitä, että menet ukon luo?

Mä repesin tälle pakastepussi ym puolittamisehdotukselle kun tuohan on oikeasti aivan absurdia PARISUHTEESSA!! Mutta mulla eikai ole muuta vaihtoehtoa, tai sitten pistää poikki. Tämä vaan on alkanut hiertää mua niin paljon. Mietin jatkuvasti, olisiko mies tällainen jos olisi toisenlainen nainen kyseessä vai miksi on niin pihi minua kohtaan? Minkä arvoinen olen hänelle?

Ap

Hyviä kysymyksiä sinulla. Tärkein on kuitenkin se, että viihdytkö itse suhteessa? Ihan kuitenkin itsesi vuoksi tee tuo puolittaminen edes kerran. Muista myös hakea puolet kondomeista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jatkoon, en jaksaisi parisuhteessa tuollaista sentinvenytystä. On ihan ok että suunnilleen maksetaan ostokset tasan jos molemmilla on suurinpiirtein saman verran rahaa käytössä. Mutta että joka hiton kortsuostos merkataan jonnekin sovellukseen, sairasta! Juokse!!

Miksi se on sairasta että yhdessä käytettävät asiat maksetaan puoliksi? Avaa vähän.

Jos mies kuluttaa ruokaostoksista toistuvasti 2/3 niin miksi silloin ne pitäisi maksaa puoliksi?

Ei tietenkään pidä, mutta lainasin kommenttia jossa pidetään sairaana sitä että kortsut maksetaan puoliksi.

Kyllä tuo on jo ihan sairasta jos aikuinen työssäkäyvä ihminen vaatii että kaikki kulut laitetaan sentilleen puoliksi.

Noin pihin ihmisen kanssa en todellakaan muuttaisi yhteen enkä varsinkaan tekisi lapsia.

Ai. Me laitetaan miehen kanssa kaikki puoliksi edelleen kymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen, enkä ole vielä nähnyt siinä mitään sairasta. Siksi kysyin mutta ei auennut vieläkään.

Meillä ei ole ikinä laitettu mitään puoliksi, ja neljäs vuosikymmen on menossa. Ollaan välillä elätetty toisiamme, kun on tullut jokin talouteen vaikuttava kriisi. Kummallakin on käyttöoikeus toisen tiliin, ja laskut maksetaan niin, että kummankin tilille jää suurinpiirtein saman verran rahaa, ja niillä ostetaan ruoat ja polttoaineet. Ei tulisi mieleenkään alkaa vaatia sentilleen tasan meneviä kuluja.

Hyvähän se on että teillä on itsellenne sopiva systeemi, kuten meilläkin.

Voisiko joku nyt viimein kertoa miksi kulujen jakaminen puoliksi on sairasta?

Idean on siinä, että pyritään maksamaan kulut oikeudenmukaisesti. Ehkä pyritään maksamaan puoliksi, mutta normaalien ihmisten kohdalla se tapahtuu noin suuripiirteisesti.

Sairasta siitä tekee sen, että niitä senttejä lasketaan. Mahdollisesti maksetaan puoliksi polttoainekuluja, mutta sitten ei oteta huomioon esim. toisen vastaaviin matkoihin käyttämien julkisen liikenteen kuluja. Sairasta sen vuoksi, että toisen kaikki kulut jaetaan tasan, mutta toinen maksaa oman puolensa lisäksi omia kuluja, jotka eivät ikinä menisi vastapuolen itse maksettaviksi kuluiksi.  

Aloittajan tilanne on säälittävä. Jätkä saa järjestelyllä kuluitta vapaasti seksiä ja sen lisäksi maksattaa omia kulujaan "tyttöystävällään".  Aivan varmasti laskee, että tyttöystävä saa etua siitä kun pääsee omasta pienestä asunnosta jätkän isompaan asuntoon - kuten joku tuossa aiemmin ehti jo viitata.

Kyseessä lienee ihmistyyppi, joka sairaalloisesti pitää huolta siitä ettei kukaan hyödy hänestä. Kaikessa varmistetaan ettei toinen saa enemmän ja tämäkin menee tasan tarkaan niin, että sen suurempi tasapuolisuus on moninkertainen tämän "minua ei kukaan hyväksikäytä" -ihmisen puolella.

---

Minä inhoan shoppailua, mutta kuljin lähinnä kaupunkioppaan roolissa kaupasta kauppaan. Kun henkilöautolla mentiin, niin yritin kerran ostaa vessapaperia, mutta eihän se käynyt, koska silloin olisin hyötynyt hänen omistamastaan autosta. Kyseinen henkilö lähti aina kotiinsa auto täynnä uutta tavaraa, mutta jotenkin nuo shoppailuun tuhlatut rahatkin oli käytetty "minun ostoksiin". Taisipa selän takana valitella, kun en hänen shoppailupakkomielteensä aiheuttamiin polttoainekuluihin osallistunut.

Ottamatta muuten kantaa tähän kirjoitukseen, seksin pitääkin tulla kuluitta. Palstalla on ihan kieroutunut tapa puhua, kun todella usein sanotaan että mies nauttii ilmaisesta seksistä kun yrittää venkoilla ruokalaskun maksussa yms. Ei tämä seksiin liity mitenkään.

Riippuu siitä, millaista se seksi on. Jos se on yhtä itsekästä kuin muukin käytös, ei sitä kannata antaa ilmaiseksi eikä rahasta.

Vierailija
164/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onneksi silmäsi ovat avautuneet.

Tilannehan on ihan absurdi ja mies maksattaa sinulla härskisti omat bensakulunsakin.

Onneksi ette asu yhdessä joten ero on helppo.

Voisit jopa vaatia mieheltä rahaa liikaa maksamistasi jutuista.

Jos vielä menet hänelle, vie oma vessapaperirulla, omat ruuat ym ym

jotka otat mukaasi kun palaat kotiin.

Vierailija
165/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko keskustelua, pahoittelut jos tästä on jo puhuttu. Mutta miten laskette sen että mies tarvitsee enemmän ruokaa?

Voit ap vaikka selvittää kalorilaskurilla energiatarpeenne ja laskea, kuinka monta prosenttia enemmän mies sen perusteella syö. Tässä ei tosiaan puhuta pikkusummista, jos mies vaikka on syypää 30% isompaan ruokalaskuun. Puhutaan jopa tuhannesta eurosta vuodessa, jonka sinä maksat miehen energiantarpeesta.

Suosittelen että lasket tämän ja otat puheeksi miehen kanssa. Älä puhu mitään aiemmista jutuista, ei oliiveista eikä leipomistasi kakuista. Pelkästään tämä asia. Perustele hyvin, tee vaikka Exceltaulukko. Ja katso mikä on reaktio.

Exceltaulukon sijaan Apn kannattaa tehdä sianjättö.

Ap, tuo uskomaton juntti miehesi harjoittaa taloudellista väkivaltaa sinua kohtaan. Run Forrest, run!!

Vierailija
166/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole ikinä laitettu mitään puoliksi, ja neljäs vuosikymmen on menossa. Ollaan välillä elätetty toisiamme, kun on tullut jokin talouteen vaikuttava kriisi. Kummallakin on käyttöoikeus toisen tiliin, ja laskut maksetaan niin, että kummankin tilille jää suurinpiirtein saman verran rahaa, ja niillä ostetaan ruoat ja polttoaineet. Ei tulisi mieleenkään alkaa vaatia sentilleen tasan meneviä kuluja.

Hyvähän se on että teillä on itsellenne sopiva systeemi, kuten meilläkin.

Voisiko joku nyt viimein kertoa miksi kulujen jakaminen puoliksi on sairasta?

Idean on siinä, että pyritään maksamaan kulut oikeudenmukaisesti. Ehkä pyritään maksamaan puoliksi, mutta normaalien ihmisten kohdalla se tapahtuu noin suuripiirteisesti.

Sairasta siitä tekee sen, että niitä senttejä lasketaan. Mahdollisesti maksetaan puoliksi polttoainekuluja, mutta sitten ei oteta huomioon esim. toisen vastaaviin matkoihin käyttämien julkisen liikenteen kuluja. Sairasta sen vuoksi, että toisen kaikki kulut jaetaan tasan, mutta toinen maksaa oman puolensa lisäksi omia kuluja, jotka eivät ikinä menisi vastapuolen itse maksettaviksi kuluiksi.  

Aloittajan tilanne on säälittävä. Jätkä saa järjestelyllä kuluitta vapaasti seksiä ja sen lisäksi maksattaa omia kulujaan "tyttöystävällään".  Aivan varmasti laskee, että tyttöystävä saa etua siitä kun pääsee omasta pienestä asunnosta jätkän isompaan asuntoon - kuten joku tuossa aiemmin ehti jo viitata.

Kyseessä lienee ihmistyyppi, joka sairaalloisesti pitää huolta siitä ettei kukaan hyödy hänestä. Kaikessa varmistetaan ettei toinen saa enemmän ja tämäkin menee tasan tarkaan niin, että sen suurempi tasapuolisuus on moninkertainen tämän "minua ei kukaan hyväksikäytä" -ihmisen puolella.

---

Minä inhoan shoppailua, mutta kuljin lähinnä kaupunkioppaan roolissa kaupasta kauppaan. Kun henkilöautolla mentiin, niin yritin kerran ostaa vessapaperia, mutta eihän se käynyt, koska silloin olisin hyötynyt hänen omistamastaan autosta. Kyseinen henkilö lähti aina kotiinsa auto täynnä uutta tavaraa, mutta jotenkin nuo shoppailuun tuhlatut rahatkin oli käytetty "minun ostoksiin". Taisipa selän takana valitella, kun en hänen shoppailupakkomielteensä aiheuttamiin polttoainekuluihin osallistunut.

Ottamatta muuten kantaa tähän kirjoitukseen, seksin pitääkin tulla kuluitta. Palstalla on ihan kieroutunut tapa puhua, kun todella usein sanotaan että mies nauttii ilmaisesta seksistä kun yrittää venkoilla ruokalaskun maksussa yms. Ei tämä seksiin liity mitenkään.

Olet oikeassa... kirjoitin epäselvästi. En tarkoittanut kirjaimellisesti seksin ostamista. Tarkoitin, että jätkä ottaa, mitä haluaa ja varmistaa ettei toinen vaan saa enemmän. Yleensä parisuhteeseen panostetaan puolin ja toisin, mutta tämä jätkä vaikuttaa peilaavansa kaiken omien tarpeidensa kautta, jolloin tyttöystävä saa puolet kuluista maksamalla.. mitä sattuu saamaan.

Mitä ap kertoi tuosta polttoaineen ostamisesta, niin kyllä se jätkä varmaan itsekkin tajuaa, että maksattaa tyttöystävällä enemmän polttoaineesta kuin olisi "puoliksi yhdessä kulkemisesta aiheutuneet kulut".  Tyttöystävällä on kaksi vaihtoehtoa, sietää jätkältä huonoa kohtelua tai vaihtaa poikaystävää, sillä ei tuollainen jätkä koskaan muuksi muutu.

Vierailija
167/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun arvoasi ei vähennä se, että tuo kikkare ei osaa arvostaa sinua. Hyvä, että omanarvontuntosi on niin kunnossa, että osaat nyt kyseenalaistaa tilanteen ja näet sen vinoutuman.

Mies käyttää sinua taloudellisesti hyväkseen. Luultavasti myös seksuaalisesti, ellet saa yllin kyllin jotain tajunnanräjäyttävää sinua huomioivaa seksiä.

Vierailija
168/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla aika nuori, kun katselee tuommoista. Miten neuvoisit, jos sun hyvä ystävä kertois tällasen jutun?

Vierailija
169/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et välttämättä ole eka tyttöystävä ja seksikumppani. Tuollaiset miehet ovat usein epärehellisiä ja tietävät, että kokemattomuuden alle voi selittää kaikenlaista, joka katsotaan läpi sormien.

Vierailija
170/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastojen mukaan ne negatiiviset käyttäytymismallit, jotka on nähtävissä toisessa jo heti suhteen alussa johtavat tai vaikuttavat lopulta eroon, vaikka se tapahtuisi vasta vuosikymmenten päästä.

Vierailija
171/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut naimisissa nuukan miehen kanssa vuosikymmenet. Ekoilla treffeillä huomasin jo tyylin. Muuten luotettava tyyppi ja hyvä isä lapsille. Nuukuus tullut siitä, että lapsuuden perheessä raha-asiat olleet heillä aina sekaisin. Ratkaisin ongelman niin, että opiskelin kovapalkkaisen ammatin ja eri tilit. Pystyn itse vähän tuhlailemaankin eikä tule riitaa. Sen sanon, että ihminen ei hirveästi muutu.

Vierailija
172/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan lapsia tee tuon kanssa. Tunnen perheitä joissa näin on käynyt, ja kotona on kylmä, kun nuuka mies hallitsee sähkön ja veden käyttöä. Ei ole tervettä tuollainen eikä ennusta hyvää muutenkaan tulevaisuudessa. En tiedä mitä tarkoitat, että on muuten "rakastava", oletko varma, ettei ole sellaisia tilanteita, missä hän saa jotain mitä haluaa, esim seuraa tai seksiä tai saa näyttää sinua julkisesti. Lahjat voi olla sellaisia, mitä hän itse pitää seksikkäinä sinun päällä. Kädestä pitäminen julkisesti voi olla merkki omistamisesta muille. Jos hän haluaa tulla sinun seuraksi jonnekin, hän voi tulla vahtimaan sinua. Kannattaa nyt miettiä, kuinka ihana ja rakastava hän on.

Nuukuus ei ole sama asia kuin se että haluaa molempien maksavan oman osuutensa, toim. huom. Nämä menee monella ketjussa sekaisin.

Vierailija
173/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo suhde ei tule kyllä kauaa kestämään. Kuulostaa täysin järjettömältä toiminnalta. Niin ja olen siis mies.

Vierailija
174/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap taitaa olla aika nuori, kun katselee tuommoista. Miten neuvoisit, jos sun hyvä ystävä kertois tällasen jutun?

No sehän tässä onkin, että olen jo 29v (kuten mieskin) ja tätä miestä ennen olin useita vuosia sinkkuna ja viihdyinkin hyvin yksikseni. Minun ei siis väkisin tarvitsisi läheisyydenkaipuussa roikkua kenessäkään.

Mulle tämä kuvio vain on jotenkin ollut niin hämmentävää, että olen lähinnä katsonut odotellen, onko miehen käytös vain alkuaikojen testailua etten ole mikään gold diggeri ja välitän hänestä aidosti ihmisenä, vai mikä on homman nimi. Mutta ihan tosissaan se taitaa penninväännön kanssa olla ja nyt on tullut se epäilys, käyttääkö hyväksi minun hyväsydämisyyttä ja vetää itse yli puolet kaikesta. Eihän kukaan toista oikeasti rakastava ajattele noin tai käyttäydy noin itsekkäästi vai? :( Muuten osoittaa hellyyttä ja on niin hyvä keskustelija, että siksi tätä olen varmaan kestänyt näinkin pitkään.

Koskaan ei pitäisi luottaa sellaiseen ajatukseen, että kyllä ne asiat muuttuvat ajan kuluessa tai rakastuessa syvemmin. Ollaan kuitenkin seurusteltu jo vuosi.

Ap

Vierailija
175/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap siipeilee poikkiksen isommassa asunnossa ilmaiseksi, mutta euron oliivit on sitten liikaa? 😂

Kerrotko, kuinka siipeilen kun menen kotiini käymään suihkussa ja laittautumassa ja suurimmaksi osaksi nukunkin omassa kodissani? Ja se, että vien sitä vessapaperiakin ja omat saippuat, maksan kaikesta puoliksi kulut jos niitä joudun käyttämään tai syömään. Ja sitten mies kuitenkin syö ja juo enemmän kuin minä.

Ap

Miten tarina on tässä muuttunut? Mainitsin, että oleilemme hänen luonaan suurimmaksi osaksi tilasyistä, mutta ruuat, kahvit, wc-paperit ym jäävät hänen luokseen käytettäväksi arkisinkin kun taas minä menen kotiini johon ostan samat asiat ja ruuat itselleni uusiksi. Ja kun menen takaisin poikaystävälleni, se iso kokispullo tai pakastekakku onkin vedetty loppuun eikä säästetty sitä minun osuutta minulle. Minua häiritsee se, miten hän laskee joka pennin, muttei tunne huonoa omaatuntoa kuitenkin syödä enemmän tai tarjota kysymättä minun ostamiani juttuja kavereilleen ja ottaa krediitit siitä itselleen vielä päälle hyvänä kaverina.

Olen kuitenkin heittänyt miten on aika töykeää juoda/syödä loppuun jokin yhteinen asia kysymättä minulta. Ei näytä ymmärtävän ja minun kai pitäisi alkaa yhtä röyhkeäksi ja alkaa nipottamaan ja pennistä. Se vaan alkaa tuntuvan kiristää koko suhdetta ja mun halut ainakin menee ja romanttisuus häviää pidemmällä tähtäimellä :/ En ymmärrä, miten hän voi olla noin nuuka jos kerta rakastaa minua ja haluaa tehdä minut onnelliseksi. Eikö sitä parisuhteet kuitenkin ole kummaltakin osapuolelta?

Ap

Jos jatkat suhdetta ja vielä noin, että sinä menet hänen luokseen aina niin kylmäkassi, pakastepussit ja-purkit mukaan. Puolet kääneista vessapapereista laitat puoliksi, kahvit kaadat kahteen pakastinpussiin, ne ruosthat laitettiin jo ruoan tekemisen jälkeen puoliksi, ennen syömistä, mausteet puoliksi, leikkeleet puoliksi.

Lisäksi tee niin, että nuo pakastinpussit menee puoliksi rahallisesti. Jos pakkaus on helpompi kuljettaa kuin pussi, nii jätä ruoat pusseissa ukolle.

Mitä bensoja se mies laitattaa puoliksi? Kai olet laittanut puoliksi matkakulut, jotka aiheutuvat siitä, että menet ukon luo?

Mä repesin tälle pakastepussi ym puolittamisehdotukselle kun tuohan on oikeasti aivan absurdia PARISUHTEESSA!! Mutta mulla eikai ole muuta vaihtoehtoa, tai sitten pistää poikki. Tämä vaan on alkanut hiertää mua niin paljon. Mietin jatkuvasti, olisiko mies tällainen jos olisi toisenlainen nainen kyseessä vai miksi on niin pihi minua kohtaan? Minkä arvoinen olen hänelle?

Ap

Sinulla on hyötyarvo. Ellei tuota hyötyarvoa ole, niin olet arvoton. Heti kun hyötyarvo kallistuisi toiseen suntaan, niin olet korvattavissa.

Vierailija
176/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Tämä.

Ainoa, jonka käytöstä voit muuttaa on sinun oma käytöksesi. Kaikki muu pähkäily ja pohtiminen on hukkaan heitettyä energiaa. Toimi. Tavalla tai toisella.

Mies voi sitten muuttaa omaansa. Mikäli katsoo sen tarpeelliseksi ja niin haluaa tehdä. Silloin tiedät oman arvosi miehelle.

Vierailija
177/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron lisäksi ainut ratkaisu on se että annat samalla mitalla takaisin ja katsotaan herääkö mies.Eli maksaa sen 2/3 jos syökin.Jos syö kokonaan jonkun (oliko cokis ja kakku?) , niin maksaa ne 100% jne.Joo tyhmää,mutta ehkä oppisi rautalangasta.Jos ei niin juokse.

Vierailija
178/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisen kommentin kirjoittanut on erittäin diplomaattinen. Täydet pisteet siitä hänelle.

Ihan rautalangaksi vedettynä tuo sisältäneen näkemyksen, että 29 vuoden iästäsi riippumatta se paljastavin näkemys löytyy loppuosasta "...kun katselee tuommoista."  Kertomasi perusteella, on käsittämätöntä ettet lähde etsimään parempaa miesystävää.

Vierailija
179/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ehkä nyt kuitenkin kysymys muusta kuin rahasta.

Suhteen pitäisi perustua vastavuoroisuusperiaatteeseen; minä haluan hyvää sinulle ja sinä minulle.

Raha-asioissa tämä menee niin, että on antelias ja jos toinen huomaa epäoikeudenmukaisuutta, niin hän oikaisee. Tyyliin "Maksoit viimeksi kahvit, niin nyt maksan minä."

Ennemminkin kyse on siis ap:lläkin varmaan hyvän suhteen perustasta, välittämisestä ja luottamuksesta kuin suoraan rahasta ja ruoasta. Kulujen jakaminen itsessään on hyvä asia ja ehkäisee katkeruutta.

Vierailija
180/1406 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ajatuksissa tehdä lapsia tulevaisuudessa? Nimittäin en suosittele missään tapauksessa. Silloin ei kuluja vain voi jakaa puoliksi ja miehen täytyisi maksaa leijonan osa elämisestä. En tiedä miten tuo voisi onnistua? Laskisitteko sinulle tuntipalkan vauvan hoidosta ja puolittaisitte sen vai? Kauheimpia kuulemiani on nämä, että lapsen tultua äidin tulot tippuvat ja silti kaikki maksetaan puoliksi. Paitsi äiti maksaa usein myös lapsen kulut (en ymmärrä millä?).

Minusta tuo ei ole pelkkää nuukuutta, vaan arvostuksen puutetta. Voisi jopa sanoa, että taloudellista väkivaltaa. Noin ei vain kohdella toista ja olen ihan varma, että katkeroidut tuosta vielä enemmän. Tai ainakin sinun pitäisi. Minusta sinun kannattaa ottaa asia suoraan puheeksi ja ehdottaa hänelle terapiaa tms. Ja miettiä miehen vastauksen pohjalta, että haluatko jatkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme