Poikaystävän käyttäytyminen ruokaa ja rahaa kohtaan
Ensimmäisiltä treffeiltä alkaen olemme maksaneet kumpikin omat syömisemme ja juomisemme. Nyt kun vietämme suurimman osan ajasta yhdessä, käymme ruokakaupassa yhdessä ja kokkaamme yhteisen aterian. Oleilemme lähes aina hänen luonaan, sillä itse asun pienessä yksiössä, niin tilaa ei ole kovinkaan paljon.
Meillä on poikaystävän ehdotuksesta käytössä Splitwise sovellus, eli sinne pistetään kaikki kustannukset ja sovellus laskee kulut tasan. Tämä on minulle ok, mutta jotenkin minua häiritsee ja vähän loukkaakin se, että poikaystävä pistää sinne ihan kaikki kulut, auton polttoaineen ja kondomitkin. Olen usein ostanut omasta rahapussista hänen luokseen vessapaperia, tai leiponut herkkuja vietäväksi, ym eikä tulisi mieleenkään pistää niitä kuluja tuonne sovellukseen. Tykkään myös silloin tällöin tarjota vaikka juoman tai jäätelön hänelle ulkona, mutta vastaavaa anteliaisuutta en ikinä saa häneltä takaisin tai sitten huomaan, että jälkikäteen ostos on merkitty sovellukseen ja maksan oman osuuteni.
Ja sitten se, että kun ostamme yhteisiä ruokia, niin poikaystävä tuntuu oikein vauhdilla syövän kaksin käsin, etten vain ehdi syödä yhtäkään palasta enemmän kuin hän. Esim. jäätelöpurkki tai pakastekakku, mies syö niistä 2/3 osaa ja minä 1/3. Meillä oli kerran oliiveja kupissa, joita söimme kun katsoimme elokuvaa. Mies veti kauhealla vauhdilla niitä oliiveita ja viimeisenkin oliivin veti naamaansa. Ei siis edes tarjoa viimeistä muruakaan minulle.
Huomautin, että olipas hieman töykeää ottaa se viimeinenkin oliivi, eikä tarjota kohteliaisuutta naiselle. Hänen puolustuksekseen muka söimme oliiveja vuorotellen niin, että ne oliivit menivät täysin tasan. Eivät menneet, kun katsoin vieressä ihmetellen sitä sen paniikissa suuhun lappamista, ettei vaan jää jostain paitsi.
Miten joku voi olla noin nuuka? Johtuuko siitä, että on vanhempiensa ainoa lapsi, kun taas minä olen tottunut jakamaan asioita sisarusteni kanssa.
Mulla on todella epänaisellinen olo, kun kaikki pistetään noin tarkkaan puoliksi, kaiken huippuna ne kondomitkin.
Ellei mies olisi muuten ihana ja rakastava, en varmaan jaksaisi katsoa tämmöistä nuukailua :/ Mutta alkaahan tässä hieman katkeroitumaan, kieltämättä. Nykyaikaahan se on, että kulut jaetaan, mutta mun luonteeseen kuuluu anteliaisuus rakkauden eleenä. Ei ole siitäkään kyse, että mies olisi köyhä. Tienaa minua enemmän ja on vieläpä hyväpalkkaisella alalla ja yliopistokoulutus.
Kommentit (1406)
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä olet niin TYHMÄ ap. Täällä valitat ja raadat kumppanisi eteen. Olet sanoinkuvaamattoman typerä. Päätä jo, oletko hänen pantava piika vai muuten vajaa.
Ap on hyvä ihminen, jota kusipää on käyttänyt hyväkseen.
Tuttua. Miehet vetoavat kokemattomuuteen, kun nainen nostaa esiin ikävän kohtelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä olet niin TYHMÄ ap. Täällä valitat ja raadat kumppanisi eteen. Olet sanoinkuvaamattoman typerä. Päätä jo, oletko hänen pantava piika vai muuten vajaa.
Ap on hyvä ihminen, jota kusipää on käyttänyt hyväkseen.
Jos on hyvä ihminen, niin ei anna kenenkään käyttää itseään hyväksi. Mikä yhdistelmä hyvä, tyhmä, valittava ihminen.
Christiiina kirjoitti:
Sitä aina luulee, ettei tule löytämään ketään parempaa, mutta tämä mies on kyllä jo pohjanoteeraus. Eli kyllä ihan varmasti AP tulee löytämään paremman miehen . Ja jos ei löydä, niin parempi olla vaikka ilman.
Juuri näin. Hämmästyttävän moni roikkuu huonossa suhteessa, kun ajattelee ettei kelpaa muille. Se ei pidä paikkaansa! Maailma on täynnä ihania ihmisiä ja AP kin varmasti kelpaa monelle, jos vain antaa siihen mahdollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Tuttua. Miehet vetoavat kokemattomuuteen, kun nainen nostaa esiin ikävän kohtelun.
Usein sillä perustellaan pihistely sekä seksuaalinen itsekkyys, mutta vuosien kuluessa käytös ei useinkaan merkittävästi parane.
Tuli surullinen mieli sun puolesta ap. Ansaitset parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein sillä perustellaan pihistely sekä seksuaalinen itsekkyys, mutta vuosien kuluessa käytös ei useinkaan merkittävästi parane.
Käytäntö osoittaa usein pitkään sinkkuna pysyneiden miesten olevan sinkkuja syystä. Fiksut ovat ymmärtäneet kiertää törpöt kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytäntö osoittaa usein pitkään sinkkuna pysyneiden miesten olevan sinkkuja syystä. Fiksut ovat ymmärtäneet kiertää törpöt kaukaa.
Naisten pitää lakata hyysäämästä jäljellä olevia sinkkuja. Heti stoppi kahvikuppi kyräilylle ja välitön poistuminen. Ilmasia edustusrouvan hakijoita on aivan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Iiiiiik mies söi enemmän oliiveja... Mitäs jos ensi kerralla pistätte ne tasan omiin kippoihin.
Et sit vissiin oikein tajunnut aloituksen pointtia v i tun tampio
Sitä kuvittelisi, että tuollaisessa suhteessa pidetään kiinni taivaallisella seksillä, mutta kun usein se on just niin, että sekin on ihan yhtä huonoa ja se, mikä pitää suhteen koossa on naisen hyväntahtoisuus ja hyväuskoisuus.
"Ollaan käyty siitäkin useasti keskustelua ja sanoin, että minusta olisi paljon miellyttävämpää harrastaa seksiä ja ottaa suihin, kun hän on puhdas, mutta ei, tuntui loukkaantuvan ja väkisin otti kaksi kertaa suihkun ennen seksiä.
Muutoin peseytyy vain aamuisin ennen töihin lähtöä."
Käsi pystyyn, kuka haluaa tämän miehen loppuelämäkseen?😳
Ei tuo ole ihanaa saati rakastavaa. Lopettakaa tuo "kumppani on muuten x muttaasia y" eihän se ole. Silloin se on myös asia y. Ja tässä tapauksessa se y on totaalinen turn off. Tosi karsea ilmapiiri suhteessa, tässä on varmaan mies joka syö tulevien lasten tulevat vanukkaat ettei napero saa yhtä jacky makupalaa enemmän kuin hän.
Sinua on nyt varoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka poikaystäväsi luona siivoaa ja maksaa puhdistuksesta kulut? Jos sinä kerta olet siellä enemmän, hän ei ole kuitenkaan alkanut vaatimaan puhdistuksesta? Esim. nukut hänen lakanoissa ja täytyyhän ne pestä välillä, siihen kuluu pesuainetta, vettä ja sähköä. Maksatko myös tästä? Imuroida tarvitsee; pölypss ja sähkö jne. Jos on näin pihi tyyppi, odotan millon alkaa näistä vinkumaan.
Olen imuroinut useita kertoja, luutunnut lattiat ja tehnyt suursiivouksen, kun siellä oli niin kauhea sotku, että mun piti jo itseni vuoksi siivota, että pystyin jotenkuten olemaan siellä. Ostin kukkia pöydälle, kerroin että niille tulee antaa vettä, lopetin itse hetkeksi kastelun - kukat kuolivat ja olivat kuivettuneina ruokapöydällä viikkotolkulla. Siellä oli vaasissa jopa kuollut ampiainen useita päiviä :D Pyyhin edelleen pöytiä, pölyjä, siivoan vessaa, autan pyykin laittamisessa vaikka ripustaisinkin pelkkiä hänen vaatteitaan narulle.
Mut joo, en enää.
Ap
Kai sinä laitoit siitä hänelle laskun. Paljonko siivoojan tuntipalkka onkaan, vaikka sen työn tekisi pimeänä?
Vierailija kirjoitti:
Sitä kuvittelisi, että tuollaisessa suhteessa pidetään kiinni taivaallisella seksillä, mutta kun usein se on just niin, että sekin on ihan yhtä huonoa ja se, mikä pitää suhteen koossa on naisen hyväntahtoisuus ja hyväuskoisuus.
Exä ajatteli soman naaman korvaavan löysän makkaran. Lähti vaihtoon
Iso anteeksipyyntö aloittajaa kohtaan, mutta nauroin kyyneleet silmissä lukiessani aloitusta. Ei tuo ole mikään parisuhde, saati sitten edes kaverisuhde..
Tämmönen tusina-aloitus kerännyt 25 sivua tuohtuneiden mammojen kommentteja.
Ap:n seurustelusuhde on täysin pinnallinen, perustuen hyötylaskelmiin ja saamisiin.
Molempien osalta.
Tulee mieleen yks , minkä luin töältä
Pariskunta päätti eivät hanki joululahjoja toisilleen.
Aattona mies kyseli lahjan perään.
Ei lahjoja tarkoittaa miehen ei tarvi hommaa, mutta vaimon tarvii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite tienaan freelancerina 700e kk ja teen kymmenen tunnin työpäivää koneella.
Käännän lähinnä tuotteiden ohjeita jne, joskus monipulisempaakin tekstiä.
Mun koko palkka menee yhteiseen vuokraan. Tyttöystävä tienaa enemmän ja maksaa noin muuten kaiken.
Maksan vain puolet vuokrasta ja hän maksaa viikonlopun alkoholitkin ja ruuat mulle.
Ulkomaanmatkat ja kotimaanmatkat on maksanut myös mulle, koska kääntäjänä en vain tienaa niin hyvin kuin monet muut tienaa.
t. 33v mies
Soijamies. Hanki toinen työ.
Pidän työstäni ja hyvinvointiyhteiskunnan peruskoulun opo sanoi että pitää tehdä sitä mistä pitää ja on hyvä siinä.
Olen hyvä kääntäjänä ja puolisoni on tosi ylpeä minusta, kun saan aina palautteena oikein hyviä arvosanoja käännöksistäni.
Ai kauhea mikä pikkupoika viba tuli. "mun äiti kehuu mua ja mun ope sanoo että oon hyvä"
Joo mutta sulla ei olekaan varaa korkeastikoulutettuun kääntäjään, jolla on intohimoa tehdä työtä matalalla maailmanhintojen palkalla. Hänen naisella on varaa elättää hänet.
Sulla ei ole. Tai toisinpäin, sulla ei ole sellasta naista, joka arvostaa työntekoa ja kaikkea työtä.
Olisin voinut vannoa, että Ap on saanut riesoikseen minun eksäni, mutta aikajana ei täsmää.
Ap, JUOKSE JA LUJAA.
Minä en juossut, mentiin naimisiin ja saatiin lapsikin. Tuloksena reissu turvakotiin, kun lapsi oli vuoden ikäinen, ja nyt on eropaperit vetämässä ja huoltajuuskiistaa odotellaan.
Älä toista minun virheitäni.