Kävin leffateatterissa katsomassa Oppenheimer
Kommentit (62)
Taisi olla aika järisyttävä, jos tuli rektio-ongelmakin samalla.
Se oli ehkä Japanin pelastus, vaikka niin karmea päätös sodalle olikin. Siitä alkoi nousu samurai-kulttuurista idän teollisuusmahdiksi.
Vierailija kirjoitti:
Siinä elokuvassa näkyy varsin maukkaan näköiset tissit
Älä, no sitten lähden ostamaan lipun.
Florence Pughin tisut joo näkyy, muttei Emily Bluntin!
Vierailija kirjoitti:
Se oli ehkä Japanin pelastus, vaikka niin karmea päätös sodalle olikin. Siitä alkoi nousu samurai-kulttuurista idän teollisuusmahdiksi.
Kyllä se Japanin teollistuminen alkoi jo 1800-luvun puolella, kun samurai -kulttuuri todettiin vanhentuneeksi länsimaiden rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cillian Murphyn naama on järkky. Mitähän vtttttua?
Mä olen kanssa aivan järkyttynyt kun olen katsellut haastatteluja tästä elokuvasta. Onko se sairas, käyttääkö aineita vai pilannut kasvonsa kauheusleikkauksilla? Vai kaikki kolme yhdessä. Ihan hirveän näköinen!
Makuja on monia. Oli hän kovasti ikääntyneen näköinen aiempaan verrattuna, mutta se johtuu painonpudotuksesta ja maskeerausvalinnoista. Brittein saarilla aika monilla keski-ikäisillä miehillä on melko ahavoitunut iho, varsinkin jos on yhtään oleillut auringossa. Nyt ihon vanhenemista ei ollut pyritty häivyttämään vaan todennäköisesti korostamaan. Siihen päälle vielä ilmeisesti luonnostaan harmaantunut tukka, niin riutunut vaikutelma on valmis. Minusta hän on aina näyttänyt miesmallilta ja näyttää edelleen, kun stailausta taas muutetaan.
En minä tosta roolihahmosta puhunut vaan itse Cillianista. Ensi-illassa ja haastatteluissa. Kyllä jossain on nyt vika ja pahemman kerran. Ei selitä mikään laihdutus tollasta. Eikä hän sitäpaitsi edes ollut mitenkään silmiinpistävän laiha. Makuja todella on monia.
Kiitos selvennyksestä. Katselin tuoreita haastatteluja ja luotan kyllä arvostelukykyysi, vaikka en vieläkään saa kiinni tunteesta, että jokin olisi pielessä. Toivottavasti ei ole. Cillian Murphy on harvoja tuon tason julkkiksia, joista itselläni on ns. hyvä kuva.
Ei tuo nyt niin ihmeellinen ollut. Lähinnä katsoin, koska olen historiasta kiinnostunut ja kuinka nuo aikansa hahmot tulkittiin elokuvassa. Normirainaa.
Vierailija kirjoitti:
Hassu juttu mutta kiinnitin samaan huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kanssa aivan järkyttynyt kun olen katsellut haastatteluja tästä elokuvasta. Onko se sairas, käyttääkö aineita vai pilannut kasvonsa kauheusleikkauksilla? Vai kaikki kolme yhdessä. Ihan hirveän näköinen!
Makuja on monia. Oli hän kovasti ikääntyneen näköinen aiempaan verrattuna, mutta se johtuu painonpudotuksesta ja maskeerausvalinnoista. Brittein saarilla aika monilla keski-ikäisillä miehillä on melko ahavoitunut iho, varsinkin jos on yhtään oleillut auringossa. Nyt ihon vanhenemista ei ollut pyritty häivyttämään vaan todennäköisesti korostamaan. Siihen päälle vielä ilmeisesti luonnostaan harmaantunut tukka, niin riutunut vaikutelma on valmis. Minusta hän on aina näyttänyt miesmallilta ja näyttää edelleen, kun stailausta taas muutetaan.
En minä tosta roolihahmosta puhunut vaan itse Cillianista. Ensi-illassa ja haastatteluissa. Kyllä jossain on nyt vika ja pahemman kerran. Ei selitä mikään laihdutus tollasta. Eikä hän sitäpaitsi edes ollut mitenkään silmiinpistävän laiha. Makuja todella on monia.
Murphy ei ole enää mikään pikkupoika. Laihdutus näkyy kasvoissa kun ikää alkaa olla se melkein 50. Ihan kaikilla, myös näyttelijöillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se Japanin teollistuminen alkoi jo 1800-luvun puolella, kun samurai -kulttuuri todettiin vanhentuneeksi länsimaiden rinnalla.
Kyllä, mutta tilalle tuli fasistis-tyyppinen malli, joka pakkaa tukahduttamaan innovatiivisuuden ennenpitkää.
Olisiko Japani kehittyvyt edelleen, jos se olisi saanut jäädä Tyynenmeren sotilasmahdiksi.
Samurai-kulttuuri kummitteli japanilaisen sodankäynnin taustalla vielä WW2 aikana mm. vankien raakana kohteluna ja antautumisen mahdottomuutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6
Vierailija kirjoitti:
Samalla ajatuksella tehty kuin Titanic, kaikki tietää että se lopulta uppoaa ja odottaa näkevänsä tämän hetken. Nyt vaan odotellaan että ydinpommi poksahtaa kankaalla.
Ei jaksa elokuvaviihde kiinnostaa... Historiallinen dokumentti kiinnostaisi.
Pommin poksahtaminen on kyllä vain sivuseikka tässä leffassa. Tämä on vähän syvempi tarina.
Kerro tuo Japanilaisille, jotka yhä edelleen elävät jälkiseurauksien kanssa.
Toisaalta seurauksia (tuhoja, kuolleita) voisi olla paljon enemmän jos sota olisi jauhettu perinteisin menetelmin loppuunsa kuukausien tai vuodenkin kestävällä kampanjalla.
Näin. Amerikkalaiset laskivat, että maihinnousu aiheuttaisi ainakin 100 000 kuollutta sotilasta heillä ja voi vain kuvitella paljonko tappiot olisivat olleet fanaattisilla japanilaisilla.
Japanilaiset eivät lopulta olleet kovin fanaattisia, kun sillä tavalla menivät antautumaan.
Mutta eivät antautuneet vielä ensimmäisen pommin jälkeenkään. Tarvittiin se toinen pommi ja Neuvostoliiton sodanjulistus Japanille, että luovuttivat...
Oliko tuo mustaa sarkasmia vai? "Tarvittiin se toinen pommi", eivät sitten kerrasta ymmärtäneet? . Suurin osa siviilejä, joista suuri osa naisia ja lapsia...
Muistan kyllä mainitun, tv dokumentissa aikoja sitten, että Japani harkitsi antautumista, ja amerikkalaiset olivat jo tietoisia siitä, pystyivät sieppaamaan ja avaamaan japanilaisten viestiliikennettä. Seikkaa ei ole mainittu kovin usein.. en muista enää miten se meni.
Miksei sitten käytetä ydinaseita tänäpäivänä? Säästävät ihmishenkiä
Leffaa en ole nähnyt.
- Tuolla ovat nähneet:
Why Oppenheimer Deserves His Own Movie -
- Suosittelen tuota Veritasium kanavaa jos tiede yhtään kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukapa ei niihin tisuihin kiinnittäisi huomiota :-P
Vierailija kirjoitti:
Aivan liian pitkä. Vaatii sen että katsoja ei ole ihan dorka ja tietämätön.
Just näin. Leffan voi hyvin yhistää viime vuosikymmenien ja tämän hetken polittiseen meininkiin.
Nuo perus kuluttajat fanittaa aivotonta indiana jones, fast and the furious tai mission impossible sontaa.
Tämä leffa on fiksuille ihmisille eikä perus apinakansalaisille.
Ja 9-luokan imdb luokitus kertoo myös jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tehnyt kasvoilleen mitään mutta laihdutti rajusti roolia varten (oppenheimer oli laiha). Kulmikkaat ja persoonalliset kasvot ja syvällä olevat silmät korostuvat kun kovasti kuihtuu.
Oho. Just katoin miten miellyttävät kasvot esikuvalla, teki nyt sitten mitä teki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukapa ei niihin tisuihin kiinnittäisi huomiota :-P
Ihihihihihih, tisut näkyy hihihihihih. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Siinä elokuvassa näkyy varsin maukkaan näköiset tissit
Onko paljonkin esillä? Isot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6
Vierailija kirjoitti:
Samalla ajatuksella tehty kuin Titanic, kaikki tietää että se lopulta uppoaa ja odottaa näkevänsä tämän hetken. Nyt vaan odotellaan että ydinpommi poksahtaa kankaalla.
Ei jaksa elokuvaviihde kiinnostaa... Historiallinen dokumentti kiinnostaisi.
Pommin poksahtaminen on kyllä vain sivuseikka tässä leffassa. Tämä on vähän syvempi tarina.
Kerro tuo Japanilaisille, jotka yhä edelleen elävät jälkiseurauksien kanssa.
Miksei emily bluntti näyttänyt tisujaan??
Ihan ok pätkä mutta keskittyminen herpaantuu varmasti monella jo kauan ennen kuin pommi poksahtaa.
Valkoisten amerikkalaisten miesten tekemä elokuva valkoisille miehille. Kaksi sivuroolia naisille, kaksi värillistä henkilöä vilahti valkokankaalla eikä kumpikaan sanonut mitään. Plääh. Tässäkö nyy saarnattiin, että maailman menon on muututtava?
Voisko toi kiinnostaa sellaista 20 v. duunaripoikaa, joka pelaa aamut illat, jos ei ole töissä traktorin puikoissa?