Erottiin lapsen isän kanssa. Ihmetyttää uuden puolison vaatimukset
Meillä on yksi yhteinen lapsi, joka on kaiken lisäksi erityislapsi.
Jo ennen kuin eromme astui voimaan, eksäni uusi puoliso oli raskaana. Heti tämän raskauden jälkeen hankki vielä toisen lapsen. Ei siinä sinänsä mitään, vaikka kieltämättä nopeaa toimintaa varsinkin lapseni kannalta, joka joutui sopeutumaan uuteen tilanteeseen. Mutta, lisäksi eksäni uusi puolisoasetti säännön: minä en saa käydä heidän kotonaan eikä hän halua nähdä minua koskaan. En ole siis nähnyt naista, joka viettää joka toinen viikonloppu aikaa lapseni kanssa, koskaan.
Välillä mietin, mikä saa ihmisen toimimaan näin itsekkäästi. Ja mietin, miksi lapseni isä suostui tähän kaikken. Kukaan muu tästä tilanteesta ei kärsi kuin lapseni, joka aistii puhumattomuuden ym outouden ilmapiirissä.
Kommentit (136)
Kuulostaa oudolta tuo nainen ja vähän ex-miehesikin, koska tuohon suostuu.
Haluaisitko vielä sanella exäsi tekemisiä?
Puhu eksällesi tilanteesta, nyksä on joku kontrollifriikki.
No hän inhoaa sinua ja lastasi. En kyllä oikein tajua,miksi laitat lapsesi isälleen. Isää kiinnostaa vaan uudet ja terveet lapset.
Vierailija kirjoitti:
Nainen. Kuulostaa feministi naiselta.
Feministi nainen ei toimi tuolla tavalla vaan pyrkii yhteyteen lapsen äidin kanssa
Oudointa tässä on entisen miehesi käytös. Mitä sanoo selitykseksi? Oletan toki, että olet hänen kanssaan puhunut.
Nyksä on varmaan kokematon ja nuori. Nyt on vihdoinkin löytänyt miehen ja haluaa pitää siitö kynsin hampain kiinni
Pitää sinua uhkana, ehkä uudessa lapsiperheessä ei menekään niin hyvin? Varsinkin, jos et ole mitenkään miehesi reppanaeksä, vaan hyvin erosta selvinnyt itsenäinen nainen.
Miksi pitäisi päästä eksän uuteen kotiin? Mikä valvoja entinen vaimo on?
Vierailija kirjoitti:
Outoa että ex-miehesi suostuu tuohon
Totta
Kuulostaa siltä, että exäsi uusi puoliso on tyypillinen mustasukkainen latvalaho av-mamma. Noitahan täällä on pullollaan kaikki keskustelut, jotka jotenkin sivuavat uskottomuutta, entisiä puolisoita tai edes toista sukupuolta olevia ystäviä/kollegoita.
Jääköhän tässä nyt jotain kertomatta.. Suotavaa toki olisi että sivistyneesti voitaisiin asiat hoitaa. Toisen kotiin ei ole mitään syytä kuitenkaan päästä nuuskimaan eikä se uuden puolisonkaan tapaaminen minusta mikään välttämättömyys ole. Kyllähän tuosta ap:n asenne exän uutta puolisoa kohtaan tulee ihan selvästi esiin. Kuinkahan paljon lapselleen isän uutta puolisoa moittii? Mä en tavannut exäni uutta puolisoa koskaan. Lapseni hänen kanssaan viihtyi ja olin pahoillaan kun erosivat muutaman vuoden yhteiselon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jääköhän tässä nyt jotain kertomatta.. Suotavaa toki olisi että sivistyneesti voitaisiin asiat hoitaa. Toisen kotiin ei ole mitään syytä kuitenkaan päästä nuuskimaan eikä se uuden puolisonkaan tapaaminen minusta mikään välttämättömyys ole. Kyllähän tuosta ap:n asenne exän uutta puolisoa kohtaan tulee ihan selvästi esiin. Kuinkahan paljon lapselleen isän uutta puolisoa moittii? Mä en tavannut exäni uutta puolisoa koskaan. Lapseni hänen kanssaan viihtyi ja olin pahoillaan kun erosivat muutaman vuoden yhteiselon jälkeen.
Mihin kohtaan tarkalleen ottaen viittaat tällä apn asenteella?
Ei kyllä ole tullut mieleenikään änkäytyä mieheni ex puolison kotiin ( joka oli myös aikoinaan nykyisen mieheni koti). Mieheni haki aina lapset meille ja vei takaisin. Meni ehkä kymmenen vuotta ennenkuin tapasin exän joissain sukujuhlissa. Sittemmin sukujuhlia ollut enemmänkin, joissa asiallisesti kohdattu. Lasten asiat hoituneet mutkattomasti isän ja exän välillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos lähtee miehen kanssa suhteeseen, jolla on jo lapsia, niin se pitää silloin hyväksyä osaksi yhtälöä
No jotain tuossa niiden suhteessa ja kuviossa on muutenkin vialla. Ex-miehellä on ollut jotain outoa stressi-ihottumaa naama täynnä koko eron jälkeisen ajan. Ei ole varmaan ihan loppuun asti miettinyt kuviota.
Minä en voi kun hyväksyä asian, vaikka välillä surettaa laisen puolesta.
Ap
"Mies" se tässä omituinen lapanen on.
Outoa että ex-miehesi suostuu tuohon