Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amazing race suomi alkaa

Vierailija
24.07.2023 |

Ihmettelen että tällaisenä aikana lähdetään vielä kuvaamaan ohjelmaa, jossa lennetään aivan turhaan ympäri maailmaa. Kuitenkin viihteestä monet ihanteet juuri taviksille tulevat ja vahvistuvat.

Ohjelma sinänsä on ollut jenkkiversiona kiva seurattava, mutta kyllä sen aika olisi mielestäni ollut jo väistyä muun tyyppisten ohjelmien tieltä.

Kommentit (142)

Vierailija
141/142 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua naurattaa kun oikeistolaiset twitterissä ovat löytäneet sisäisen ilmastohuolensa ja kritisoivat näitä kolmea edustajaa. Hienoa, jos heidän huolensa konkretisoituu nyt kunnianhimoiseksi ilmastopolitiikaksi.

Minä itse en ole oikeistolainen enkä myös vasemmistolainen, olen puolueeton eli en kannata mitään puoluetta enkä myöskään ole koskaan äänestänyt.

Minua itseäni tässä asiassa ottaa päähän se että kyseiseen ohjelmaan osallistuneet kansanedustajat ovat vaatineet toimia ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi, he myös haluavat kurjistaa ihmisten elämää ilmastonmuutos asialle ja he vaativat muilta toimia ilmastonmuutoksen estämiseksi.

En myöskään ole mitenkään erityisen oikealla tai vasemmalla, äänestän tosi sekalaisesti tilanteen mukaan. En silti hyväksy sitäkään, että vuodesta toiseen kiljutaan kaikkien ilmastotoimien olevan turhia, mutku Kiina, mutku bensan hinta, mutku lihansyönti on ihmisoikeus ja sitten käytetään heti tilaisuus hyväksi, jos joku ilmastotoimien puolesta puhuja toimii tyhmästi.

Ja toivoisin, että tällaisia ohjelmia eivät vastuulliset viihdeteollisuuden toimijat tekisi.

Jep. Yksilötason toimet tai paheksuminen ei näissä vaan toimi.

Ainoa mikä toimii on systeemitason muutokset. Ilmastolle haitalliselle toiminnalle niin isot haittaverot, että käytös muuttuu. Lihatalouden tuet ohjataan kasvintuotantoon, alueilla missä on hyvä joukkoliikenne tai lyhyet etäisyyden, tietulleja tms, lentoliikenteelle kunnon päästöverot ja lopetetaan valtion kompensointi, paljon saastuttaville yrityksille velvoitteet hoitaa oma hiilensidontansa, metsänomistajille vastuullisesta maankäytöstä hyvitystä, panostus puhtaaseen energiatuotantoon, kaikenlaiselle ulkomaan muovi/vaatekrääsälle mittavat tullit.

Olkaa hyvä, siinä toimivia keinoja ilmaston ja luonnon suojeluun.

Vierailija
142/142 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoilijoita syyllistetään joten heidän verotaakka nostetaan, lihan syöntiä pitää rajoittaa koska se saastuttaa ilmastoa, vihreääm energiaan pitää siirtyä joka on kallista... Sitten nämä ihmiset jotka ovat vaatineet noita asioita lähtevät itse reissaamaan maapalolle lentokoneella koska he haluavat pitää hauskaa 🤦

Eikö ilmastotalkoot heitä kosketa lainkaan vaan syyllinen on se joka ajaa henkilöautolla töihin?

Totuus on se, että kilpailijat lentävät hyvin pienen osan matkasta, korkeintaan ehkä silloin jos siirtyvät mantereelta toiselle, tai kohdemaa on muuten vaan kauempana. Tulevat käyttämään joukkoliikenteen välineitä ja vaikkapa junia matkustamiseen, jos kohdemaa on ihan "naapurissa". Lisäksi maksoivat jostain biopolttoaineesta, tms. lentokoneisiin... Varaahan heillä kyllä on, kun on takana kansainvälinen tuotantotiimi!

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009744183.html

Vau. Ihan maksavat biopolttoaineesta. Huisia.

Tai siis ihan fossiilisia polttoaineita käyttävät, jotta päästöt pienenisivät, ymmärsin itsekin väärin artikkelista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä