Voiko muka vahingossa unohtaa maksaa laskun? Toistuvasti kuuluu näistä vahingoista!!?
Siis miten tämä on mahdollista? Eikö useita muistutuksia tule?
Yleensä jopa tulee tekstiviestiä tai puhelin soittoa.
Mikä yhtiö ei muka muistuttele?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se mahdollista on asiansa hyvin hoitavallekin ihmiselle. Ennen e-laskutusta yksi erä oli jäänyt jonka luulin maksaneeni. Onneksi firma soitti.
Et siis osaa TARKISTAA että kaikki on hoidettu. minulla tuo näkyisi niin pankin tiliotteelta ylimääräisenä rahana kuin kirjanpidosta aukinaisena velkana.
Tämä oli siis jo ennen kun oli edes verkkopankkitunnukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa laskuista e-laskut niin ei taatusti vahingossa unohdu kun kirjaudut pankkiin niin sieltä ne näkyy. Helppo vain kuitata ja maksaa.
Tilaan heti kun kerrot miten saan elaskun tilattua sellaiselta laskuttajalta joka ei ole aiemminkin laskuttanut?
Tutkipa laskuasi. Siinä on ohjeet, miten e-lasku tilataan. Sitten menet nettipankkiin ja haet laskuttajan nimen. Siitä se sitten lähtee. K
Jos minäkin 70-vuotiaana osaan, osaat sinäkin.
Masentuneena meni perintään jatkuvasti laskuja, kun kirjeet jäi pöydälle kasaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Paperilasku katoaa postiin ja seuraava onkin sitte karhu. Kun on paljon eri aikaväleillä maksettavia laskuja niin ei huomata jos joku yksittäinen sieltä jääkin puuttumaan.
Kuka idiootti vielä tänä päivänä ottaa paperilaskuja. Postin luotettavuus kun tiedetään..
No minä esimerkiksi kamppailen lähitapiolan kanssa. Olen tehnyt ajat sitten verkkosopimuksen ja laskut tulevat suoraan verkkopankkiin. No sitten otin autovakuutuksenkin sieltä, ja ihmettelin kun laskuja ei tule. Aikanaan tuli pelkkä paperilaskumuistutus. Kysyin että miksi eivät tule sähköisenä kuin kaikki muutkin ja kuulemma heillä ei ajoneuvot kuulu siihen, pitää tehdä eri sopimus niille. Olen tehnyt senkin vaan eipä edelleenkään laskuja tule ajoneuvoista mihinkään, pelkkiä muistutuksia. Jos haluaa ajoissa maksaa niin pitää joka kuukausi älytä itse käydä puljun verkkopalvelussa katsomassa onko avoimia laskuja. Todella kätevä systeemi!
Helposti. Jos et joka päivä ole päivystämässä e-laskuja. Itsellä ainakin on muutaman kerran mennyt päivän tai kaksi eräpäivän yli
Eipä oikein nykyisin voi enää unohtaa laskua koska kaikkia tulee digitaalisena joko s-postiin tai verkkopankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Jos et joka päivä ole päivystämässä e-laskuja. Itsellä ainakin on muutaman kerran mennyt päivän tai kaksi eräpäivän yli
Miksi pitäisi joka päivä päivystää kun niissä on kaksi viikkoa maksuaikaa? Jos vaikka joka sunnuntai käy katsomassa niin ei jää mikään välistä.
Kun on budjetti excelissä ja siinä ennakoituna laskut eräpäivineen ja kaikki laskut tulevat e-laskuna , ei tule ylläreitä. Tarkistan muutoinkin ihan aamurutiinina pankkitilin saldon ja poistan lompakosta ne ostoskuitit, joiden summa on mennyt tililtä. Joskus oon joutunut reklamoimaan virheistäkin. Olen se asiakas, joka ostaa paljon tarjouksista ja tekee liikkeeseen aina reklamaation, jollei hyllynreunushinta ja kuitin hinta ole keskenään täsmälleen samoja. Pienituloisen on pakko ola tarkka
Meillä ainakin katosi kaksi laskua muutama vuosi sitten, kun oli jotain postin lakkojuttua meneillään. Tuli sitten karhut molemmista ja maksettiin heti ne tietysti. Laskuja on aina ripakopallinen, niin ei noiden laskujen puuttumista huomattu. Toinen laskuista oli vielä sellainen, joka aina maksettaessa laitettiin pankin sivuilla "muuta E-laskuksi" ja aina vaan tuli nuo paperilaskut eikä E-laskuista tietoakaan.
Vanhenmilleni kävi taas niin, että olivat maksaneet, omasta mielestään, kaikki laskut. Sitten tuli terveydenhuollosta karhu-/perintälasku. Olivat ihan ihmeissään ja isäni selasi tiliotteita, jossa näkyi kyseinen lasku maksettuna ajallaan. Soitto pankkiin, että mitä ihmettä, niin selvisi, että kyseissä laskussa oli muutoin kaikki tiedot oikein, mutta saatavan tilinumero väärä. Eli maksu oli mennyt vahingossa väärälle taholle eli tässä tapauksessa jollekin kirjakerholle, jonka laskun isäni oli maksanut juuri ennen tuota terv.keskuksen laskua. Sitten soitto kirjakerhoon ja täältä oli sanottu, että heillä oli ylimääräinen maksu huomattu!, mutta ajattelivat sitten, että kun vanhempani tilaavat uudestaan, niin hyvittävät sitten siinä..! Että noinkin voi käydä. Isäni moka tietysti, mutta ei millään firmalla ole oikeutta pitää ylimääräistä maksua jemmassa ja ilmoittamatta siitä asiakkaalle ja olettaen, että myöhemmin tilataan lisää.
Äidillä jäi kaupungin järjestämän vanhuspalvelun laskuja tulematta, olisi pitänyt tulla kerran kuukaudessa, mutta joskus ei vain laskua tullut, karhukirjeet kyllä tulivat perille ja ne sitten maksettiin. En tiedä missä oli vika, muut laskut tulivat postissa perille, mutta juuri nämä kaupungin laskut jäivät saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Verkkopankissa voi käydä laittamassa asetuksen että tulee s-posti tai tekstari-ilmoitus kun on uusi laskuja.
Minulla tulee nykyään usein laskuista muistutuksia, en kertakaikkiaan ole saanut alkuperäistä laskua lainkaan. Posti ei jaa enää kirjeitä luotettavasti ainakaan Helsingissä. Varmaan jo suurempi osa kirjeistä jää tulematta kuin tulee.