Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko muka vahingossa unohtaa maksaa laskun? Toistuvasti kuuluu näistä vahingoista!!?

Vierailija
23.07.2023 |

Siis miten tämä on mahdollista? Eikö useita muistutuksia tule?
Yleensä jopa tulee tekstiviestiä tai puhelin soittoa.
Mikä yhtiö ei muka muistuttele?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaa laskuista e-laskut niin ei taatusti vahingossa unohdu kun kirjaudut pankkiin niin sieltä ne näkyy. Helppo vain kuitata ja maksaa.

Tilaan heti kun kerrot miten saan elaskun tilattua sellaiselta laskuttajalta joka ei ole aiemminkin laskuttanut?

Ehdotan, että listaat puuttuvat laskut ja soitat laskuttajille, jos laskua ei tule.

Muistutus-, perintä- ja haastekulut ovat kalliita. 

ohis

Vierailija
42/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se mahdollista on asiansa hyvin hoitavallekin ihmiselle. Ennen e-laskutusta yksi erä oli jäänyt jonka luulin maksaneeni. Onneksi firma soitti.

Et siis osaa TARKISTAA että kaikki on hoidettu. minulla tuo näkyisi niin pankin tiliotteelta ylimääräisenä rahana kuin kirjanpidosta aukinaisena velkana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Paperilasku katoaa postiin ja seuraava onkin sitte karhu. Kun on paljon eri aikaväleillä maksettavia laskuja niin ei huomata jos joku yksittäinen sieltä jääkin puuttumaan.

Kuka idiootti vielä tänä päivänä ottaa paperilaskuja. Postin luotettavuus kun tiedetään..

Sinä idiootti olisit liemessä haja-asutusalueella. Nettiyhteydet onnettomat varsinkin nyt, kun 3G on poistunut. 4G tipahtaa suoraan Edgelle ja sähköpostitkin kulkevat miten sattuu, joku viesti tulee viikon päästä ja joku saattaa jäädä tulemattakin. Mitenkäs sitten toimit laskujesi kanssa?

Kyllä ne sinne verkkopankkiin menee vaikka sinun kotinettiliittymäsi olisi kuinka paska tahansa. Pankin nettiyhteydet ovat HIUKAN parempia kuin noi mobiiliyhteyde.

Ei satunnaiset laskut mene yleensä verkkopankkiin, sähköpostiin tulevat useimmiten.

Vierailija
44/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa laskuistani tulee e-laskuina, paperiset tai sähköpostin kautta tulevat laskut siirrän heti verkkopankkiin. Kirjaan kaikki sisään tulevat laskut ylös ja merkkaan, kun lasku on maksettu. Tarkistan viimeistään kuukauden lopussa, että kaikki laskut on varmasti maksettu. 

Teen budjetin etukäteen vuodeksi kerrallaan ja kirjaan siihen sisään tulevat laskut. Ne eivät tule yllätyksinä. Jos joku budjetin mukainen lasku ei ole tullut, selvitän, missä se viipyy. Esimerkiksi miehen nimissä olevista vakuutuksiin liittyvistä laskuista saattaa tulla ilmoitus vain hänelle - ja unohtaa kertoa siitä minulle, joka hoidan perheen laskujen maksun ja muut rahaan liittyvät asiat. 

Jos en syystä tai toisesta pysty maksamaan jotain laskua, siirrän tai pyydän siirtämään eräpäivää eteenpäin päivään, jolloin pystyn sen maksamaan. 

Helppoa kuin heinänteko! 

Vierailija
45/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Paperilasku katoaa postiin ja seuraava onkin sitte karhu. Kun on paljon eri aikaväleillä maksettavia laskuja niin ei huomata jos joku yksittäinen sieltä jääkin puuttumaan.

Kuka idiootti vielä tänä päivänä ottaa paperilaskuja. Postin luotettavuus kun tiedetään..

Sinä idiootti olisit liemessä haja-asutusalueella. Nettiyhteydet onnettomat varsinkin nyt, kun 3G on poistunut. 4G tipahtaa suoraan Edgelle ja sähköpostitkin kulkevat miten sattuu, joku viesti tulee viikon päästä ja joku saattaa jäädä tulemattakin. Mitenkäs sitten toimit laskujesi kanssa?

Kyllä ne sinne verkkopankkiin menee vaikka sinun kotinettiliittymäsi olisi kuinka paska tahansa. Pankin nettiyhteydet ovat HIUKAN parempia kuin noi mobiiliyhteyde.

Ei satunnaiset laskut mene yleensä verkkopankkiin, sähköpostiin tulevat useimmiten.

Ei ainakaan minulle tule "satunnaisia laskuja". Minulle tulee laskuja vain tuotteista ja palveluista, joita olen käyttänyt. Ja kaikki nämä olen saanut verkkopankkiin. Jostain syystä ainoastaan HUSin laskut tulevat paperilla vaikka sinnekin olen elaskusopimuksen verkkopankissa.

Vierailija
46/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuvuodesta tuli kauhea määrä sairaalalaskuja eri sairaaloista ja terkkarista. Ja moneen paikkaan, kun hyvinvointialueille siirtyminen poisti vanhat verkkolaskusopimukset. Tuli verkkolaskua, paperilaskua ja NetPostin laskua. Ihme, että mikään lasku ei mennyt perintään, niin pihalla olin niiden kanssa. Olen kuitenkin ihan työikäinen, vaikkakin tuolloin olin sairauden vuoksi väsynyt. Hyvin olisi voinut unohtua joku NetPostin lasku, jos sitä ei ollut heti varaa maksaa. Kesti aikansa, että sain kaikkien tahojen laskut taas verkkolaskuiksi.

Mitä taas tulee postin kulkuun, niin siihen en luota enää yhtään. Töissä soittelin yhdelle yritysasiakkaalle, kun hänen laskunsa palautui säännöllisesti takaisin meille. Osoitteen muutosta en löytänyt mitään tietoa. Asiakas kertoi postin unohtaneen reitin hänen yritykseensä, paikkaan missä hän on toiminut viimeiset 15 vuotta. Postilaatikko on kuulemma ollut siinä samassa paikassa koko ajan. Koita siinä sitten pyörittää yritystä, kun posti ei tule perille.

Vierailija
47/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille oli jaettu Virtasenranta 26:n postit kun asumme Virtasentie 26:ssa.

Myös laskut.

Ja tämä vielä toistuvasti. Lomien aikaan ne laskutkin seisoo siellä meidän laatikossa jopa viikkotolkulla.

Vierailija
48/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ole muistutuksia tullut, vaikka olen unohtanut maksaa esim jonkun kuun hoitolaskun. On siis jäänyt joku kuukausi vahingossa välistä, syystä tai toisesta, ja sitten itse olen löytänyt laskun jostain pinosta. Ja tietty sit maksanut, mutta jopa kuukausia eräpäivän jälkeen.

Vierailija
49/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee aina mietittyä miten paljon ihmisillä oikein on niitä laskuja?

Vierailija
50/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä voin unohtaa. Kun lasku tulee sähköpostiin/ tekstiviestillä, se unohtuu helposti, jos ei heti maksa. Ennen kun oli paperiset laskut jääkaapin ovessa, ei voinut unohtaa. Useamman kerran olen maksanut puhelinlaskun vasta kun siitä on tullut muistutus. Unohduksen vuoksi.

Itse merkkaan eräpäivän heti ihan paperiseen seinäkalenteriin.

Vierailija
51/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se mahdollista on asiansa hyvin hoitavallekin ihmiselle. Ennen e-laskutusta yksi erä oli jäänyt jonka luulin maksaneeni. Onneksi firma soitti.

Et siis osaa TARKISTAA että kaikki on hoidettu. minulla tuo näkyisi niin pankin tiliotteelta ylimääräisenä rahana kuin kirjanpidosta aukinaisena velkana.

Kuulostaapa hauskalta elämältä :D t eri

Vierailija
52/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä voin unohtaa. Kun lasku tulee sähköpostiin/ tekstiviestillä, se unohtuu helposti, jos ei heti maksa. Ennen kun oli paperiset laskut jääkaapin ovessa, ei voinut unohtaa. Useamman kerran olen maksanut puhelinlaskun vasta kun siitä on tullut muistutus. Unohduksen vuoksi.

Miksi et vaan maksa laskua heti?

Vierailija
53/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan postin katoamisen suurimmaksi syyksi muuton. Kun muutetaan niin uusi osoite ilmoitetaan pelkästään postille ja maistraatille, vaikka se pitäisi ilmoittaa jokikiselle paikalle erikseen. Ei joku zalando tiedä sinun muuttaneen ellet niille kerro, vaan laskut menee vanhaan osoitteeseen. Tähän kun liittää vielä muut jakeluyhtiöt niin soppa on sakea.

Postin maksullinen(!) postien kääntö uuteen osoitteeseen toimii yhtä huonosti, kun muukin Postin palvelu nykyään.

Aivan vitsi; menevät minne sattuu, jos sinnekään.

Vierailija
54/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, laskun SAA maksaa ennen eräpäivää.

Vierailija
55/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska haluan maksaa eräpäivänä.

Vierailija
56/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa. Mä oon asunut omillani 12 vuotta ja sen ajan maksanut omat laskuni myös. Aina ajallaan, koskaan aiemmin jäänyt mitään maksamatta. Mutta kuulkaas, niin vaan kävi tossa jokunen kuukausi sitten, että tuli sähköpostiin auton vakuutuksen maksumuistutus. Olin aivan sataprosenttisen varma, että olin vakuutuslaskun maksanut (joka sekin tulee sähköpostiin) ja ihmettelin muistutusta. Kaivoin alkuperäisen vakuutuslaskun esille ja omat tilitietoni pankista, joista sitten huomasin etten kyseistä laskua ollutkaan maksanut. Ihan järkyttävää oli tajuta, että se oli unohtunut. Ensimmäinen kerta ikinä, toivottavasti myös viimeinen.

Että kyllä ne vaan saattaa epähuomiossa jäädä. Nuokin vakuutuslaskut tulee jo lähes pari kuukautta ennen eräpäivää, joten helposti jää unholaan, jos ei samana päivänä maksa.

Vierailija
57/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin pidän sen rahan tililläni eräpäivään saakka.

Vierailija
58/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä hyvin kun voi unohtaa, että on jo maksanut laskun ja sitten maksaa sen kahdesti. Mä kerran olin maksanut 4 vastiketta tuplana, oli kyllä ihan kiva ylläri joulukuussa saada ne rahat takaisin :D Toisaalta unohdin maksaa tontin vuokran, kun lasku tuli paperisena, avasin sen ja jätin keittiön pöydälle, että maksan kun tulen pihahommista sisälle.  Joku perheenjäsenistä nosti laskun ja muut postit pois pöydältä pinoon ja enhän minä enää muistanut illalla sitä laskua. Se meni paperinkeräykseen. Tuli karhulasku siis.

Vierailija
59/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli torstaina ukaasi ulosottolaitokselta, jäänyt reilu 16€ veroa maksamatta viisi vuotta sitten.

Onhan se hienoa, että ensimmäinen yhteydenotto laskua koskien tulee ulosotosta ja viisi vuotta eräpäivästä...

Osoitetietoni ovat olleet ajantasaiset aina.

Kirje on voinut hukkua postissa, omiakin on kadonnut monta, nykyään ei kai lähetetä kuin yksi muistutus ja heti sen jälkeen ulosottoon.

Vierailija
60/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperilaskuja ei muista koskaan maksa, yleensä heitän ne lattialle ja koira sitten repii ne palasiksi. Nykyään kaikki laskut e-laskuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme