Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko muka vahingossa unohtaa maksaa laskun? Toistuvasti kuuluu näistä vahingoista!!?

Vierailija
23.07.2023 |

Siis miten tämä on mahdollista? Eikö useita muistutuksia tule?
Yleensä jopa tulee tekstiviestiä tai puhelin soittoa.
Mikä yhtiö ei muka muistuttele?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Ketkujen koottuja selityksiä.

Vierailija
2/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei semmoista ole olemassakaan. Tyyppi on vain sivuuttanut muistutukset tai jättänyt ne lukematta kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Paperilasku katoaa postiin ja seuraava onkin sitte karhu. Kun on paljon eri aikaväleillä maksettavia laskuja niin ei huomata jos joku yksittäinen sieltä jääkin puuttumaan.

Vierailija
4/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli torstaina ukaasi ulosottolaitokselta, jäänyt reilu 16€ veroa maksamatta viisi vuotta sitten.

Onhan se hienoa, että ensimmäinen yhteydenotto laskua koskien tulee ulosotosta ja viisi vuotta eräpäivästä...

Osoitetietoni ovat olleet ajantasaiset aina.

Vierailija
5/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli torstaina ukaasi ulosottolaitokselta, jäänyt reilu 16€ veroa maksamatta viisi vuotta sitten.

Onhan se hienoa, että ensimmäinen yhteydenotto laskua koskien tulee ulosotosta ja viisi vuotta eräpäivästä...

Höpö, höpö taas.

Vierailija
6/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden voi joskus helpostikin unohtaa. Itsellekin kävi näin, kun oli paljon sairaalalaskuja maksettavana, niin luulin yhden laskun maksaneeni ja joku laskutettiin kaksi kertaa. Onneksi tajusin, että kyseessä oli laskukopio, niin en maksanut tuplana. Se että menee perintään tai ulosottoon on ihan lätinää.

Vierailija
7/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden voi joskus helpostikin unohtaa. Itsellekin kävi näin, kun oli paljon sairaalalaskuja maksettavana, niin luulin yhden laskun maksaneeni ja joku laskutettiin kaksi kertaa. Onneksi tajusin, että kyseessä oli laskukopio, niin en maksanut tuplana. Se että menee perintään tai ulosottoon on ihan lätinää.

Kyllä minä sain parkkisakosta kaksi karhukirjettä ja jälkimmäisessä punaiset raidat ja luki "ulosmittauksen uhalla maksettava. Alla: Valtionkonttori.

Vierailija
8/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan postin katoamisen suurimmaksi syyksi muuton. Kun muutetaan niin uusi osoite ilmoitetaan pelkästään postille ja maistraatille, vaikka se pitäisi ilmoittaa jokikiselle paikalle erikseen. Ei joku zalando tiedä sinun muuttaneen ellet niille kerro, vaan laskut menee vanhaan osoitteeseen. Tähän kun liittää vielä muut jakeluyhtiöt niin soppa on sakea.

Vierailija
9/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sain parkkisakosta kaksi karhukirjettä ja jälkimmäisessä punaiset raidat ja luki "ulosmittauksen uhalla maksettava. Alla: Valtionkonttori.

No, maksa se laskusi, jos olet kerran saanut ne karhukirjeetkin :D

Ei ne missään ulosotossa ole.

Vierailija
10/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Paperilasku katoaa postiin ja seuraava onkin sitte karhu. Kun on paljon eri aikaväleillä maksettavia laskuja niin ei huomata jos joku yksittäinen sieltä jääkin puuttumaan.

Kuka idiootti vielä tänä päivänä ottaa paperilaskuja. Postin luotettavuus kun tiedetään..

Vierailija
11/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Taloudestaan mitään ymmärtämätön idiootti "vahigossa" unohtaa lasunsa.

Minulla ainakin kirjanpito-ohjelmani kertoo minulle kaikki säännöllisest tulevat laskut hyvissä ajoin ennen kuin ne tulevat.

Vierailija
12/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan postin katoamisen suurimmaksi syyksi muuton. Kun muutetaan niin uusi osoite ilmoitetaan pelkästään postille ja maistraatille, vaikka se pitäisi ilmoittaa jokikiselle paikalle erikseen. Ei joku zalando tiedä sinun muuttaneen ellet niille kerro, vaan laskut menee vanhaan osoitteeseen. Tähän kun liittää vielä muut jakeluyhtiöt niin soppa on sakea.

Suurin osa luotontarjoajista saa ilmoituksen osoitteenmuutoksesta suoraan maistraatista. Zalandossa kyllä pitäisi tajuta tilaushetkellä, että oma osoite on muuttunut, muutenhan ne paketitkin menee vanhan osoitteen mukaan.

Vierailija
13/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin ilmoittamaan ulosottolaitokselle että "saatava on vanhentunut" ja se siitä.

Vierailija
14/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole tähän ikään mennessä kertaakaan soitettu laskun perään vaikka osa on jäänyt tarkoituksella maksamatta.

M44

Vierailija
15/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa laskuista e-laskut niin ei taatusti vahingossa unohdu kun kirjaudut pankkiin niin sieltä ne näkyy. Helppo vain kuitata ja maksaa.

Vierailija
16/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutetaanko maksamattomista/ unohtuneista laskuista nykydigiaikana?

Vierailija
17/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin ilmoittamaan ulosottolaitokselle että "saatava on vanhentunut" ja se siitä.

Juuri näin aion tehdä kunhan maanantaina laitoksen puhelinlinjat aukeaa.

Verottaja on muutaman kerran aiemminkin yrittänyt laskuttaa virheellisiä maksuja, siinä mielessä tuttua puuhaa.. ulosoton kanssa en ole asioinut koskaan aiemmin.

Vierailija
18/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kirjanpito-ohjelmaa eikä kykyä asettaa laskut sähköisiksi. Kiitos kuitenkin idiootiksi kutsumisesta. Onko nyt hyvä mieli?

Vierailija
19/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa laskuista e-laskut niin ei taatusti vahingossa unohdu kun kirjaudut pankkiin niin sieltä ne näkyy. Helppo vain kuitata ja maksaa.

Jos on rahaa.

Vierailija
20/72 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttunut osoite ilmoitetaa kaikille laskuttajille, jos nämä eivät erikseen ilmoita, että yritys etsii osoitetiedot.

Pelkkä postiin ilmoittaminen ei tietenkään riitä, vaikka hämmästyttävän moni luulee niin.