Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun mies haluaa hoitaa vauvaa omalla tavallaan?

Vierailija
23.07.2023 |

Sanotaan heti kärkeen, että en halua olla semmoinen akka, joka valittaa kaikesta miehen tekemisestä ja omii lapsen itselleen. En myöskään ole jättämässä miestä tämän takia, eikä tämä käytös ollut tiedossa ennen lapsen hankkimista.

Meillä on 3kk ikäinen vauva. Mies haluaa hoitaa vauvaa viikonloppuisin, jotta minä saan levätä. Tämä on tietty ihana juttu, mutta koen että hänen antama hoito tekee enemmän hallaa kuin jeesaa mua. Esimerkiksi vauvan nukuttaminen päiväunille. Vauva nukahtaa hienosti vaunuihin tai omaan sänkyyn ja nukkuu 2-3 tunnin unet. Mies kuitenkin haluaa väkisin nukuttaa vauvan syliin tai sitteriin. Näissä se nukkuu max. 30 minsaa ja herää kärttyisenä. Yrittäessään saada vauvaa takaisin nukkumaan mies saattaa laittaa imurin tai hiustenkuivaajan päälle, koska on lukenut netistä miten humina auttaa joitain lapsia nukahtamaan. Kun lapsi ei nuku tai herää liian nopeasti mies kiroilee ja valittaa miten hankala vauva on. En ymmärrä miksi kaikki pitää tehdä vaikeimman kautta, kun on helppokin tapa eli vaan laittaa lapsi sänkyyn tai vaunuihin? Jos sanon asiasta niin mies ottaa itseensä ja loukkaantuu. Kysyy esim että enkö halua, että hän auttaa ja miksei hän saa hoitaa lasta omalla tavallaan. Kun kerron mikä minulla toimii, kokee hän sen kritiikkinä. Hän haluaa itsepäisesti toimia omalla tavallaan eikä todellakaan kuuntele mun ohjeita. Ongelmana vaan on, että lapsi yliväsyy, jolloin illat on yhtä sirkusta ja yöt menee plörinäksi. Minä sitten heräilen yöllä hyssyttelemään vauvaa samalla kuin isä koisaa väsyneenä kun on koko päivän autellut.

Tiedän, ettei lapsi mene rikki isän hoidossa, ja on tärkeää että mies saa olla isä omalla tavallaan, mutta miten voin helpottaa omaa oloani? Mua rehellisesti sanottuna ärsyttää, ettei mies toimi samoin kuin minä enkä kestä yhtään vauvan itkua, jota näistä miehen touhuista aina seuraa.

Kommentit (192)

Vierailija
181/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä, jos sille miehelle yrittäisi selittää, että rutiinit tuo lapselle turvallisuuden tunteen ja rutiinien vaihteleminen aiheuttaa turvattomuuden tunnetta, joka ilmenee tarpeetomana itkuna.

Kannattaisiko teidän vaihtaa hoito niin, että mies hoitaa viikolla sekä öisin ja sinä sotket rutiinit viikonloppuna, jos nyt edes haluat tuota lapsellesi tehdä.

Ei lapsi rutiineja kaipaa vaan äiti niitä kaipaa suunnittelu ja ennakoinnin takia kun lähes joka nainen ahdistuu jos ei pääse suunnittelemaan etukäteen asioita

Lapset todellakin tarvitsevat rutiineja. Lue vaikka sieltä neuvolan oppaasta tai kysy terveydenhoitajalta, kun seuraavan kerran menette neuvolaan.

Ne oppaat ovat kirjoittaneet naiset ja naiset naamioivat aina oman edun lasten eduksi. Ja muutenkaan yksikään nainen ei suostu kuuntelemaan miestä lapsia asioissa niin miten kehtaat väittää että oppaat ovat kuin lakikirja joita kaikkien on noudatettava rangaistuksen uhalla?

Vierailija
182/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään nimessä ei saa miehen versiota laittaa tähän palstalle. Hän voisi olla eri mieltä naisen kanssa ja hänellä voisi olla hyvät perustelut. Se sotkisi hänen lyttäämisensä, joka on helpompaa kun on vain ap:n oma puolueellinen versio tapahtumista.

Aloituksen ainoa tarkoitus on oksentaa miesvihaa ja hakee siihen tulitukea kaikilta muiltakin naisilta täällä jotka vihaa miehiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä, jos sille miehelle yrittäisi selittää, että rutiinit tuo lapselle turvallisuuden tunteen ja rutiinien vaihteleminen aiheuttaa turvattomuuden tunnetta, joka ilmenee tarpeetomana itkuna.

Kannattaisiko teidän vaihtaa hoito niin, että mies hoitaa viikolla sekä öisin ja sinä sotket rutiinit viikonloppuna, jos nyt edes haluat tuota lapsellesi tehdä.

Ei lapsi rutiineja kaipaa vaan äiti niitä kaipaa suunnittelu ja ennakoinnin takia kun lähes joka nainen ahdistuu jos ei pääse suunnittelemaan etukäteen asioita

Lapset todellakin tarvitsevat rutiineja. Lue vaikka sieltä neuvolan oppaasta tai kysy terveydenhoitajalta, kun seuraavan kerran menette neuvolaan.

Ne oppaat ovat kirjoittaneet naiset ja naiset naamioivat aina oman edun lasten eduksi. Ja muutenkaan yksikään nainen ei suostu kuuntelemaan miestä lapsia asioissa niin miten kehtaat väittää että oppaat ovat kuin lakikirja joita kaikkien on noudatettava rangaistuksen uhalla?

Etsi sitten googlella suomalaisten miespuolisten lastenlääkäreiden nimet ja julkaisut. Sitten mene kirjastoon ja lainaa opukset. Yksi erityisen hyvä on Jari Sinkkonen, joka on lastenpsykiatrian erikoislääkäri ja lääketieteen tohtori. Käykö nämä?

Vierailija
184/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju meni pilalle tuon naiset vs miehet jankuttajan takia.... Älkää nyt turhaa enää ruokkiko trollia, paasatkoon täällä yksikseen.

Vierailija
185/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan on että ihan kuin isä solmisi lapsen kengännauhijen sijaan lapsen kengännauhat yhteen, vain koska hänestä se on hyvä tapa solmia kengännauhat, minkä seurauksena lapsi kompuroisi ja itkisi ja huutaisi ettei pysty kävelemään, ja sitten isältä menisi hermot lapseen ja isä valittaisi että lapsi on niin hankala.

Sika. Miksi miehet ovat sikoja. Tämäkin nukuttaa lasta sylissä. Aivan järkyttävää, että nukuttaa lasta sylissä, vaikka nainen on keksinyt nerokkaasti paremman tavan.

Minulle sopisi oikein hyvin, että lapsi nukutetaan sylissä, jos mies hoitaisi joka ikisen nukutuksen itse. Jos lapsi on oppinut nukahtamaan syliin, hän ei muualle nukahdakaan, mutta moni vauva herää, kun hänet siirretään sänkyyn. Siinä menee helposti illat vauva sylissä eikä silloin voi tehdä mitään muuta.

Vierailija
186/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä terve. Osasin odottaa trolleja ja incel porukkaa, mutta tää määrä löi kyllä ällikällä! No kiitos kuitenkin kommenteista ja monia asiallisia kommenttejakin oli.

Tilanne on nyt se, että mies sai lapsen tainnutettua 45 minuutin unille sitteriin. Vauva heräsi huonolla tuulella, jonka jälkeen mies tokaisi että lähdetäänkö syötön jälkeen vaunulenkille. Käytiin lenkillä, vauva nukahti oikein hyvin ja nukkuu edelleen. Toivottavasti huilaa nytten, ettei yö mene sekoillessa.

Vierailija
187/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta itsellä tosta. Mies halusi hoitaa vauvaa omalla tavallaan. Mutta tapa aiheutti mulle enemmän työtä kuin siitä oli hyötyä. Meillä vauva piti lääkärin määräyksestä syöttää kolmen tunnin välein ja ruokamäärä oli ohjeistettu. Kun mies oli vahtivuorossa, niin hän ei antanut ruokaa sillä kellonlyömällä kun piti, joten minä jouduin puuttuvan ruokamäärän tuuppaamaan vauvalle muilla ruokailukerroilla väkisin. Oli muutenkin todella hankalaa syöttää suulakihalkionen vauva, saati sitten vielä se, että ruoka-annos oli liian iso. Miehen mielestä oli kiva antaa lapsen mielummin nukkua. Ja antoikin sitten nukkua kahden ruokailun ohi.

Mies halusi myös kylvettää. Ei siinä mitään, sopi mulle. Mutta mies nosti märän vauvan ammeesta, kantoi vauvan olkkariin viilennyslaitteen puhalluksen ja sitten vasta lähti etsimään pyyhettä. Pariviikkoinen vauva huutaa kurkku suorana kylmissään ja yksin sohvalla. En voinut olla puuttumatta tilanteeseen.

Kyllähän noista oli pakko sanoa ja neuvoa. Mies toki suuttui ja lopetti vauvan hoidon, mutta pääsin vähemmällä kun tein itse.

Myöhemmin nämä oman pään mukaan salassa tehdyt hoitotoimet tekivät lapsesta kännykkäaddiktin, kofeiiniriippuvaisen ja hampaat oli reikiintyneet jo 3-vuotiaana. Mies jäi hoitovapaalle ja mun työpäivän aikana sattui ja tapahtui.

Aargh, oikein pistää vihaksi kun edes muistelee asiaa.

Vierailija
188/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin miehen hoitaa omalla tavallaan. Mies sai hoitaa yöherätykset, jos oli tehnyt oman pään mukaan asioita. Hyvin toimi ja mies sai vauvan hyvin öisin rauhoittumaan.

Vierailija
189/192 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pientä ei saa nukuttaa sitteriin, mielellään ei isompaakaan. Niska keikkuu siinä holtittomasti.

Vierailija
190/192 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vitin typerä pitää olla jos kuvittelee, että kukaan nukahtaa imurin tai hiustenkuivaajan huutaessa vieressä.

Tai, että äidille on jotenkin rentouttavaa levätä kun vauva itkee ja imuri huutaa.

Ensi kerralla sanot, että vauva vaunuihin ja ulos lenkille tai jonnekkin. Ja imuri pysyy kaapissa.

Vierailija
191/192 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasitteko, että ap kertoo lopussa, että vauva ei nuku seuraavana yönä rauhallisesti ja ap joutuu valvomaan? Ei vauva tosiaankaan mene rikki siitä, että se ei nuku kunnolla, mutta onhan toi nyt tyhmää, että sen takia joutuu toinen aikuinen valvomaan. Suosittelen, että ap laittaa korvatulpat korviin niinä iltoina, kun mies on hoitanut vauvaa. Saa mies sitten autella myös sen seuraavan yön.

Pienempi ongelma kuin parisuhteen pilaaminen ja se että lapsi kasvaa ilman isää.

Siis parisuhde menee pilalle ja isä hylkää lapsensa, jos joutuu nukuttamaan lapsensa sellaiseen paikkaan, jossa lapsi nukkuu parhaiten? Kannattaako näin herkkäsieluisten miesten ollenkaan pariutua tai tehdä lapsia?

Vierailija
192/192 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kokemusta itsellä tosta. Mies halusi hoitaa vauvaa omalla tavallaan. Mutta tapa aiheutti mulle enemmän työtä kuin siitä oli hyötyä. Meillä vauva piti lääkärin määräyksestä syöttää kolmen tunnin välein ja ruokamäärä oli ohjeistettu. Kun mies oli vahtivuorossa, niin hän ei antanut ruokaa sillä kellonlyömällä kun piti, joten minä jouduin puuttuvan ruokamäärän tuuppaamaan vauvalle muilla ruokailukerroilla väkisin. Oli muutenkin todella hankalaa syöttää suulakihalkionen vauva, saati sitten vielä se, että ruoka-annos oli liian iso. Miehen mielestä oli kiva antaa lapsen mielummin nukkua. Ja antoikin sitten nukkua kahden ruokailun ohi.

Mies halusi myös kylvettää. Ei siinä mitään, sopi mulle. Mutta mies nosti märän vauvan ammeesta, kantoi vauvan olkkariin viilennyslaitteen puhalluksen ja sitten vasta lähti etsimään pyyhettä. Pariviikkoinen vauva huutaa kurkku suorana kylmissään ja yksin sohvalla. En voinut olla puuttumatta tilanteeseen.

Kyllähän noista oli pakko sanoa ja neuvoa. Mies toki suuttui ja lopetti vauvan hoidon, mutta pääsin vähemmällä kun tein itse.

Myöhemmin nämä oman pään mukaan salassa tehdyt hoitotoimet tekivät lapsesta kännykkäaddiktin, kofeiiniriippuvaisen ja hampaat oli reikiintyneet jo 3-vuotiaana. Mies jäi hoitovapaalle ja mun työpäivän aikana sattui ja tapahtui.

Aargh, oikein pistää vihaksi kun edes muistelee asiaa.

Ihan sairas mies. Minä olisin varmasti harkinnut jo eroa tuollaisesta taulapäästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi